Actualitate Economie

Teraplast transferă pe altă entitate o linie de business. Cum stă compania cu cifra de afaceri

Compania Teraplast Bistriţa, cel mai mare procesator de PVC din România şi unul dintre principalii producători de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, intenţionează să transfere pe o altă entitate, începând cu luna aprilie, linia de business tâmplărie termoizolantă. Ce profit a avut TRP în 2014.

Linia de business tâmplărie termoizolantă va fi transferată pe o entitate separată -€“ compania Teraglass Bistriţa SRL. Această companie este deţinută în procent de 100% de Teraplast.

”Decizia de transfer a liniei de business tâmplărie termoizolantă pe o entitate separată este un proces natural de separare a unui business auxiliar. Teraplast se va concentra şi mai mult să ofere soluţii eficiente pentru oameni şi mediu în domeniile noastre tradiţionale – instalaţii, profile tâmplărie şi granule pentru mase plastice. Sunt convins că, funcţionând ca o entitate separată, performanţele operaţionale ale business-ului de tâmplărie termoizolantă se vor îmbunătăţi. Deţinem capacităţi de producţie de 120.000 de confecţii pe an, astfel că există potenţial de dezvoltare a business-ului. Avem experienţa altei subsidiare, Plastsistem, care funcţionând în afară companiei-mamă, pe o piaţă diferită de cea a Teraplast, dar tot în domeniul construcţiilor, a înregistrat creşteri peste media pieţei, în pofida contextului economic defavorabil din ultimii ani. Teraglass va urma acelaşi model, iar echipa managerială, a cărei conducere a fost delegată d-lui Lorant Sas, va aplică aceeaşi reţetă de dezvoltare, bazată pe export şi performanţă operaţională”, a declarat Alexandru Stânean (foto), director general Teraplast, potrivit unui comunicat postat pe site-ul companiei.

Linia de business tâmplărie termoizolantă are în prezent o contribuţie de 10% în cifra de afaceri totală a Teraplast, restul business-ului fiind generat de instalaţii, granule şi profile tâmplărie. După transferul activităţii, tâmplăria termoizolantă se va comercializa sub brandul Teraglass.

Transferul de activitate presupune închirierea imobilelor în care se desfăşoară activitatea de producţie (teren şi clădiri), iar utilajele de producţie vor fi vândute către Teraglass Bistriţa la preţul de 4,68 milioane lei. Teraplast va păstra dreptul de proprietate al activelor vândute până la plata integrală a preţului. Fabrica de tâmplărie termoizolantă este localizată în Bistriţa, a fost construită în anul 2004 şi nu a făcut parte din planul de relocare în Parcul Industrial Teraplast de la Sărăţel.

Momentan, peste 75% din cifra de afaceri a liniei de business tâmplărie termoizolantă este generată de vânzările de pe pieţele externe, din Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Italia sau Belgia. Pe aceste pieţe se colaborează în principal cu marile magazine de bricolaj, însă începând cu anul trecut, s-a decis extinderea portofoliului de clienţi externi prin reţele locale de distribuitori. Pe piaţa locală, ferestrele şi uşile Teraplast se comercializează în Dedeman, Praktiker, Ambient şi Baumax.

Teraplast a obţinut în 2014 un profit net de 8,9 milioane lei, faţă de 5,2 milioane lei în 2013. Creşterea cu 72% a rezultatului net faţă de 2013 a fost susţinută pe de o parte de activitatea operaţională şi de strategia comercială adoptată, iar pe de altă parte de îmbunătăţirea rezultatului financiar. Acesta din urmă a fost mai bun cu aproximativ 42% în 2014, faţă de perioadă similară din 2013, pe fondul reducerii cheltuielilor cu dobânzile, ca urmare a diminuării valorii datoriilor şi a renegocierii contractelor de credit existenţe.

Alexandru Stânean, director general Teraplast: ”Îmbunătăţirea indicatorilor de profitabilitate a fost principalul angajament luat faţă de acţionarii şi investitorii Teraplast. Faptul că am reuşit să ne îmbunătăţim semnificativ aceşti indicatori se datorează în totalitate noii strategii de business, nu contextului pieţei construcţiilor. Piaţa a scăzut în 2014 şi în plus au fost multe situaţii în care performanţele financiare ale potenţialilor clienţi nu ne-au permis să le acordăm credit comercial, conform politicii noastre de credit, situaţii în care am preferat să pierdem vânzări decât să ne asumăm riscuri exagerate de neîncasare. Teraplast oferă sisteme performante şi de calitate, am investit semnificativ în ultimii ani în noi tehnologii de fabricaţie, astfel că strategia noastră actuală presupune dezvoltarea de parteneriate comerciale care să valorizeze ceea ce oferim noi în piaţă. Ne concentrăm pe dezvoltarea portofoliului de clienţi atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. Suntem optimişti că pe termen mediu clienţii noştri vor înţelege că, în cazul sistemelor de instalaţii, construcţii sau amenajări, trebuie să primeze caracteristicile tehnice ale produsului, nu preţul acestuia”.

Cifra de afaceri a înregistrat în 2014 o creştere de 3% faţă de anul precedent, până la 232 milioane lei. Evoluţia cifrei de afaceri în 2014 a fost susţinută de noile politici comerciale, în timp ce contextul pieţei construcţiilor a avut un impact negativ. În perioada analizată, datoriile companiei către instituţiile de credit s-au diminuat cu aproximativ 13% faţă de 2013. În structură, datoriile pe termen lung sunt mai mici cu aproape 5 milioane lei, faţă de 2013, iar valoarea datoriilor pe termen scurt este redusă cu 1,5 milioane lei. Per total, gradul de îndatorare al Teraplast s-a redus de la 29% la sfârşitul lui 2013 la 25% la finalul lui 2014. Teraplast a continuat în 2014 proiectele de dezvoltare şi modernizare, realizând în 2014 investiţii de 6 milioane lei. Aceste investiţii au vizat pe de o parte completarea gamei de produse, ca urmare a cererii din piaţă, iar pe de altă parte înlocuirea unor utilaje.

Actuala componenţă a Consiliului de Administraţie al Teraplast este următoarea: Dorel Goia – preşedinte, Magda-Eugenia Palfi-Ţîrău, Emanoil Viciu, Răzvan Ştefan Lefter şi Teofil-Ovidiu Mureşan. În noiembrie 2014, mandatul de director general al lui Traian Simion a încetat, atribuţiile sale fiind preluate de Alexandru Stânean, până atunci director general adjunct.

Teraplast deţine în prezent la Sărăţel capacităţi de producţie pe o suprafaţă de peste 200.000 mp, împărţite în Fabrica de produse PVC (Secţia de ţevi PVC, Secţia de lambriuri PVC, Secţia de profile tâmplărie PVC, Secţia de granule PVC) şi Fabrica de poliolefine (Secţia de cămine şi rezervoare din PE, Secţia de fitinguri PVC şi PP şi Secţia ţevi PP). 

Foto Alexandru Stânean: teraplast.ro

3 comentarii

  • Ce se va intampla cu actiunile TRP ? Anul acesta se vor primi dividende pt. activitatea din 2013?
    Daca D-l.Director ne poate raspunde, ii multumim !

    • Parerea mea este ca in viitorul apropiat nu se vor da dividende(creditele luate pentru relocare impiedica acest lucru).Destept a fost cine a cumparat la inceputul lui 2009(0.25 lei/actiune) si a vandut la sfarsitul anului (inclusiv primul trimestru 2010) la 0,65-0,70 lei/actiune!Alea vremuri nu mai vin!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS