Traficul rutier pe mai multe străzi din Bistriţa, în special bulevarde, este îngreunat zilnic în această perioadă fiindcă se aplică marcaje rutiere cu vopsea albă. Muncitorii de la Direcţia de Servicii Publice a Primăriei Bistriţa au lucrat vineri pe Bulevardul Republicii şi pe strada Crinilor unde au blocat temporar câte un sens de mers ca să aplice pe şosea vopse. Timp Online i-a întrebat de ce nu fac aceste lucrări noaptea când traficul este redus şi nu s-ar îngreuna atât de mult circulaţia.
Muncitorii cu care am stat de vorbă ne-au spus că, în primul rând e nevoie ca afară să fie 10 grade Celsius pentru ca vopsea pe bază de solvenți, utilizată pentru obţinerea marcajelor rutiere în zone cu trafic mediu-intens cum sunt trecerile de pietoni să aibă durata de viaţă în serviciu de cca. 6-9 luni, aşa cum are vopseaua aplicată de ei, Neomak de la Kober.
Conform producătorului, acest tip de vopsea are rezistenţă la rulare, la uzură, la lichide, la ulei mineral, dar şi la lovire, ea asigurând o vizibilitate ridicată atât pe timp de noapte, cât şi în condiţii meteorologice nefavorabile cu ceaţă şi ploaie. Microperlele de sticlă reflectorizante pulverizate pe pelicula umedă de vopsea aduc un plus de siguranţă în desfăşurarea traficului rutier pe toate categoriile de drumuri, dar mai ales pe sectoarele neiluminate.
Conform fişei tehnice, vopseaua trebuie aplicată la o umiditate relativă a mediului de maxim 85% şi la o temperatură cu cel puţin 3°C mai mare decât punctul de rouă pentru a preveni condensarea umidităţii pe suport, ceea ce ar duce la adeziune slabă, pori etc. Într-adevăr, temperatura amestecului trebuie să fie între 10 şi 30 de grade Celsius, aşa cum puteţi citi aici.
Un alt motiv invocat de muncitori este acela că abia din 15 mai au program de lucru noaptea, în această perioadă ei venind la serviciu după programul normal.
Nu li se vede……….
Pe ca nu vrea Cretu sa le plătească sporul de noapte. Asta este !
dar cu zonele care s-a razuit, raschetat pe vechile treceri de pieton ce se intampla? RAMAN ASA????
Este foarte clar de ce : la Bistrita este noaptea mintii .
Bistrita este oras de bicicleta, nu de masina. Ce sa-ti spun, se ofuscheaza soferii ca stau un pic in aglomeratie. Nu e usor primitiv comportamentul asta? Si de prost gust? Cum sa vopseasva noaptea? E frig, e umezeala, nu se leaga vopseaua. S-a nascut tot taranu cu fundu-n masina, ce sa-ti povestesc…
statul ala un pic în aglomeratie înseamna poluare în plus pentru tine.
si pentru copiii mei si ai altora.
fluidizarea circulatiei este obiectiv de prima importanta pentru alte orase moderne coroborata cu tot felul de alte masuri de reducere a poluarii.
dar nu ma mir ca nu te duce capul alastfel de aspecte, creierul tau deja pare afectat datorita slabei oxigenari.
Cetatene glumet, se pare ca ti-a scapat cuvantul esential: bicicleta. In plus, oamenii au explicat cat se poate de clar ca daca fac marcarile noaptea la temperaturile alea, vopseaua nu rezista. Si le fac degeaba. Si ii injura lumea. Si ei nu vor sa-i injure lumea, ca nu-i frumos.
Bătaie de joc de ani si ani de zile. Confortul și comoditatea furnizorilor de lucrări și servicii publice sunt mai importante decât nervii și calitatea vieții de zi cu zi a locuitorilor municipiului Bistrița.
în momentul asta la Bistrita sunt 16 grade C fix cum trebuie in specificatiile de aplicare a vopselei.
sa întelegem deci ca pe primar si sleahta lui de nesimtiti angajati pe pile în doare-n paishpe de confortul cetatenilor ?
alataieri era blocat giratoriul de pe Str. Libertatii colt cu strada care se continua cu pasarela veche.
în jurul orelor 13 era coada de masini pâna la Dedeman, iar în intersectie zâmbea tâmp un politist local total incompetent în dirijarea traficului.