Social

Via Transilvanica, scoasă din PNRR. Cu ce nu este de acord președintele Asociației Tășuleasa Social

Via Transilvanica, drumul pornit din Bistrița-Năsăud și care unește țara, singurul proiect al societății civile inclus anul trecut în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost eliminat din lista proiectelor care ar urma să primească efectiv bani, a declarat Alin Ușeriu, președintele Asociației Tășuleasa Social.

Suma solicitată de organizație era de 42 de milioane de euro, bani cu care intenționa să pună macadam, să facă puncte de respiro și case de oaspeți de-a lungul a trei mii de kilometri.

”Eu am auzit că a fost scos din PNRR acum cinci săptămâni (informația însă nu i-a fost confirmată oficial -n.r.). A fost o declarație a domnului ministru Tanczos Barna care imediat a explodat. Ne-au sunat oameni de peste tot din Europa care ne-au spus că este absurd ca acest proiect să fie scos din PNRR pentru că este unul matur, care are o poveste uriașă, are un ghid scris în patru limbi, un brand în spate. Este un proiect, din punctul nostru de vedere, foarte bun. Dacă nu ai macadam, pe el nu poți merge decât două luni pe an, noi ne dorim să mergem opt. Domnul ministru a declarat că va face pe digurile apelor cei 3000 de km pentru care noi am muncit foarte mult ca să-i includem în PNRR, alcătuind și o fișă tehnică. Practic, eu nu cred că e deosebire foarte mare între Siret și Jiu. De unde să știi unde ești în momentul în care ai răchiți în stânga și în dreapta? După părerea mea, să arăți țara pe digurile apelor, care sunt o mare ladă de gunoi, e o risipă uriașă de bani, precum a fost cea în centrele de informare turistică”, a spus Alin Ușeriu.

Întrucât mai multe județe prin care trece Via Transilvanica s-au arătat interesate să aibă și pistă de biciclete, lui Alin Ușeriu i s-a prezentat la Guvern, unde a avut o întâlnire cu oficiali ai statului, posibilitatea ca macadamul să fie făcut etapizat.

”Eu mă voi opune ca Via Transilvanica să fie făcută doar pe bucățele. El trebuie luat holistic, așa cum a fost conceput. Nu are cum să fie finanțat aici, dincolo, nu, ca să împrăștiem în toată țara tot felul de piste de biciclete care nu au nicio poveste în spate, niciun brand. Ni s-a comunicat că este o decizie politică, acum, dacă și aici e decizie politică, așteptăm să vedem ce fac politicienii pentru că noi nu putem interveni acolo absolut deloc. Este un proiect matur care adună mulți oameni, e un proiect făcut ca la carte. Acum, într-adevăr, și politicienii au început să ne sune și să ne întrebe ce și cum. Nu vreau să dau lecții politicienilor. Le-am spus că, decât Via Transilvanica să fie luată pe bucățele și stricată, preferăm să mergem încă o sută de ani prin noroi. Proiectul e frumos, are forță, dar nu are cum numai Tășuleasa să-l țină și eu cred printr-un program care să nu fie politic – eu nu am văzut PNRR ca un program politic – Via Transilvanica poate fi asumat la nivel național. România poate atrage cei 12 milioane de pensionari activi din străinătate. Eu am sugerat să fie finanțată Via Transilvanica și traseul de lângă Dunăre fiindcă suntem singura țară care nu avem o pistă de biciclete pe lângă Dunăre. Oamenii își trec bicicletele în Serbia și în Bulgaria și merg pe acolo fiindcă în țara noastră nu au pe unde. Din punctul meu de vedere, aceste două trasee era foarte bine să fie finanțate pentru că atunci am avea și un brand puternic. Țara Hațegului sau Bucovina, la nivel internațional, nu pot întrece Transilvania. Din păcate, acest brand de renume nu a fost folosit până acum de țara noastră și e mare păcat”, a adăugat el.

De curând, Alin a revenit din Statele Unite ale Americii unde a prezentat Via Transilvanica în nouă orașe.

”Până acum, reprezentarea noastră externă, ca țară, a fost bazată pe niște personaje reale sau fictive, Nadia Comăneci, Gică Hagi, Dracula, ori, dintr-o dată, mai ai un ambasador veritabil – Via Transilvanica – pe care dacă ai puterea și timpul necesar să îl parcurgi, 7, 14, 55 de zile cât durează el, vei avea practic o fotografie reală cu țara noastră, cu totul alta decât cea existentă acum în străinătate. Eu am locuit în Germania aproape 15 ani și în perioada aceea nu am văzut în media nimic bun despre România. Via Transilvanica este șansa României de a se prezenta altfel în afara granițelor”, a spus el.

Din 2018, de când s-au amplasat primele borne, pe Via Transilvanica au călătorit peste 5000 de drumeți, a mai spus Alin Ușeriu, cel puțin din datele pe care le are Asociația Tășuleasa Social.

În luna septembrie, după ce se vor monta și ultimele borne, se va face marea inaugurare, la Alba Iulia.

12 comentarii

  • Tasuleasa este singura Asociatie privata din Romania cu sute si mii de sustinatori care lupta pentru un mediu sanatos si o imagina curata a Romaniei. Via Transylvanica de adevarat este un proiect natonal care merite subventionat si are un impact pozitiv in mai multe privinte, de la dezvoltare rurala si implicarea omeniilor locali pana la imagina pozitiva care poate transmite.
    Sunt profund dezamagit de franarea adusa de un ministru incompetent.
    Via Transylvanica trebuie readus in programul PNRR sau gasit alta sursa guvernamentala.
    Semnati aici demiterea ministrului mediului, Tanczos Barna:
    https://campaniamea.declic.ro/petitions/demiterea-ministrului-mediului-tanczos-barna?source=rawlink&utm_source=rawlink&share=5288bb36-373f-43e8-8257-175121be036d

  • Poate din acest proiect nu câștigă cine trebuie, atunci se justifică scoaterea lui din PNRR! Țanțoș nu este acel individ macabru care l-a demis pe șeful direcției silvice din Timiș pentru că își permitea omul să-și facă treaba? Nu este acel „…”, pricepeți voi, care nu-și putea explica logic respectiva decizie? Păi, în România, așa cum se întâmplă de peste 30 de ani, se fac numai lucrurile care aduc beneficii bandiților din politică, apropiaților acestora, clicii din jurul acestora și firmelor de casă. Dacă un proiect nu presupune așa ceva, poate fi cât de matur o fi, nu-și găsește susținere. Aici, probabil, banii nu puteau fi „controlați”, nu puteau fi direcționați așa cum trebuie, adică către „jmekeri”. Asta-i România cea primitivă și mega rurală, un hău imens umplut cu proști și „jmekeri”, „jmekerii” câștigă, iar proștii se închină „jmekerilor” să le mai arunce și lor câteo firmitură! Foarte bine!

  • Se vede foarte clar că Țanțoș Barna este un ministru al României (plătit din banii noștri) care lucrează după agenda Ungariei și urmează la virgulă politica pașilor mărunți pentru ruperea Transilvaniei.
    Cum să fie el de acord cu „drumul care ne unește” când interesul lui și a celor care îl folosesc e să ne dezbine și să provoace un eventual conflict interetnic?
    Începe să se adeverească previziunea lui Arsenie Boca.
    Acuma trebuie să se vadă dacă Radu Moldovan și Vasile Dâncu au mâncat degeaba pâine în PSD sau influența lor politică la nivel național poate fi folosita în interesul județului (țării) pentru deblocarea proiectului.
    Mult curaj Tășuleasa Social !!!
    Lupta voastră cu forțele răului acuma începe !!!

    • Țanțoș, el nu face de capul lui, ci doar ce e în capul altora, șăfii lui! spune:

      Iuliu Moldovan:
      stai rilex, vasile dâncu, un securache și sforar notoriu, pune în executare ce i se dictează de pe la Moscova! Nu-ți fă griji că acest ins decide pentru binele oamenilor și binele României, doar aparențele și naivitatea unora cred așa ceva! Nici pomeneală, omul doar pune în practică niște ordine, el nu are putere de a decide nimic! Dacă vă puneți speranțele într-un astfel de ins, luați-vi-le înapoi, păcat de ele!

    • Se vede clar că dl. Iuliu Moldovan este hotzul care strigă hotzul, este cel care dezbină și strigă dezbinare, este cel care vrea să prevină un conflict interetnic, provocându-l. Cu Arsenie Boca în frunte dacă ar putea ar purcede la o epurare etnică că oricum se poartă la pravoslavnicii din vecini: ruși, sârbi. Exact Radu Moldovan și Vasile Dâncu sunt responsabili pentru blocarea proiectului nu ministrul Tanczos Barna care e a patra roată la căruță. Tanczos Barna nu a avut și nu are nici o putere și nici responsabilități nici în blocarea nici în deblocarea proiectului. Cei doi pesediști în schimb, înțeleși din timp cu ciuma galbenă, i-au împins în afara guvernării pe cei care și-au asumat proiectul și l-au introdus în PNRR pentru a-și baga din nou, până-n coate mâna în bani și pentru a controla politic, prin interpuși și firme de casă până la ultimul eurocent din banii europeni. Ferească Arsenie Boca să lase ceva de sub gheara lor rapace!

  • „Eu am locuit în Germania aproape 15 ani și în perioada aceea nu am văzut în media nimic bun despre România”. 100 de ani de acum incolo veti auzi acelasi lucru despre o tara acaparata de chelneri si securisti!! Acum vad ca s a adunat ciuma rosie ,ciuma galbena si ungurii, sa fure banii care vin din Europa.Prima data l au bagat in priza pe clampaul de sasalau de la Sibiu,apoi s a format ciuma portocalie ungureasca care promoveaza legile securitatii,aranjeaza curtea constitutionala cu tot felul de banditi si este rezolvata treaba.Romanii au in sfarsit linistea pe care o doresc!!

    • De ce te-ai aprins așa tare Șandor bacsi ? V-am atins unde vă ustură, nu?
      Nu are voie nimeni să spună nimic despre Țanțoș, Chelemen, Eduard, Ioji etc, una două săriți și dați vina pe PSD. Văd că nu prea ai înțeles ce am scris mai Șandor kicsi postake draghe!! :)))
      Nu o să vă iasă planurile, nu-ți fa griji!
      Avram Iancu suntem toți!!!

  • Motto:
    „Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale”.
    (Ion Luca Caragiale- O scrisoare pierdută)
    Personajul Farfuridi din piesa lui Caragiale este mai prezent ca niciodată in politica românească.
    Dupa cum se stie , pe 27 septembrie, 2021 Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat într-o conferință de presă ținută la Bucureşti, că PNRR-ul pentru România a primit „undă verde”. Astfel, țara noastră urmează a primi 29,2 miliarde de euro, din care 14,2 miliarde de euro sub formă de granturi și 15 miliarde de euro sub formă de împrumuturi, cu conditia ca proiectele aprobate să fie finalizate până in anul 2026.
    Numai că, in loc să se apuce hotărât de treabă si să atragă fondurile alocate pentru proiectele avizate, politrucii din coalitia de guvernare PSD-PNL-UDMR încearcă să tărăgăneze lucrurile, venind cu tâmpenia de a renegocia unele capitole din PNRR, ceea ce ar fi un dezastru, punând sub semnul intrebării întregul program.
    De aceea, Comisia Europeană a fost fermă cu privire la renegocierea PNRR-ului pentru România, precizând că atât proiectele cât si reformele trebuie implementate FĂRĂ ÎNTÂRZIERE . Orice întârziere face rău economiei și mai ales românilor care s-au săturat să aștepte să vadă implementarea proiectelor pentru un trai mai bun.
    In plus, pe lângă PNRR, România are la dispoziție fondurile de coeziune, o sumă aproape dublă față de cea din PNRR. De aceea, este momentul să se treacă la implementarea reformelor fără renegocierea PNRR care ar duce la intârzieri si pentru alte proiecte ce nu sunt prinse in PNRR să absorbim la maxim fondurile de coeziune, dar să fim flexibili în modul lor de alocare, pentru a le putea utiliza cu folos într-un context economic foarte schimbător.

    • Mă întreb,,Oare cine să le pună în practică?, dacă noi, românii nu avem nici oameni care știu să pună în aplicare și nu avem nici forță de lucru, pentru că majoritatea sunt plecați în străinătate să ajute la distanțarea economică și socială. Sunt puțini cei care lucrează pe un sfert din salariul celor din vest.

  • Via Transilvanica este inclusă în componenta 11 a PNRR: „Turism și cultură”. Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) este coordonator la nivel național. Ministerul în frunte cu domnul ministru Boloș, neafiliat politic dar susținut politic de PNL și bun prieten cu PSD, fiind de altfel numit secretar de Stat pentru prima data, prin 2014, în ministerul Dezvoltării condus pe vremea aceea de însuși Liviu Dragnea. Și pe vremea aceea PNL era totuna cu PSD. Responsabilitatea implementării PNRR și în special a componentei 11 îi aparține. De altfel MIPE a și lansat un apel de proiecte în cadrul componentei 11 acum 5 zile, în data de 9 Iunie.
    Tanczos Barna e o țintă falsă. O fi vorbit păreri, o fi fost scos la înaintare, nu e clar, n-are importanță. Nu are nici responsabilitatea nici puterea de a introduce sau de a scoate proiecte sau de a reformula obiectivele de reformă. Alin nici nu îi pune nimic în sarcină, așa cum încearcă să facă unii comentatori.
    Să vedem ce scrie în PNRR
    „Reforma 2. Cadrul pentru operaționalizarea traseelor cicloturistice la nivel național
    Obiectivul acestei reforme este de a contribui la dezvoltarea economică a orașelor mici și a zonelor rurale prin adoptarea unui cadru legislativ, instituțional și de investiții pentru trasee cicloturistice și forme durabile de turism.
    Implementarea acestei reforme va consta într-o reformă de reglementare pentru a stabili entitățile relevante, criteriile pentru traseele cicloturistice și stimulentele pentru promovarea cicloturismului.
    Implementare reformei va fi finalizată până la 31 martie 2022
    Investiția 3. Instituirea și operaționalizarea Centrului Național de Coordonare Velo
    Obiectivul acestei investiții este de a contribui la mobilitatea durabilă prin promovarea ciclismului prin intermediul unui nou Centru Național de Coordonare Velo.
    Implementarea acestei investiții va include un studiu privind traseele cicloturistice la nivel național, care va constitui baza pentru digitalizarea pistelor și traseelor velo și pentru dezvoltarea unei platforme naționale eVelo, cu o aplicație digitală integrată pentru toate traseele cicloturistice și un site web dedicat.
    Implementarea investiției va fi finalizată până la 30 septembrie 2022.
    Investiția 4. Implementarea a 3 000 km de piste pentru biciclete
    Obiectivul acestei investiții este de a dezvolta un transport durabil prin dezvoltarea infrastructurii de piste pentru biciclete.
    Implementarea acestei investiții va include dezvoltarea a 3 000 km de noi piste naționale pentru biciclete pe teritoriul României. Pistele vor fi amplasate cu prioritate de-a lungul principalelor rute turistice.
    Implementarea investiției va fi finalizată până la 30 iunie 2026.”
    Deocamdată guvernul Ciucă a dat-o de gard cu reforma 2 eșuând în „reforma de reglementare pentru a stabili entitățile relevante, criteriile pentru traseele cicloturistice” până la 31 martie 2022. Și se pregătește să dea de gard și Investiția 3 și 4. Responsabili sunt doar PNL și PSD în frunte cu președinții, premierul, ministrul și continuând apoi cu politrucii locali pe care îi cunoașteți.

  • Subscriu! De gard au dat-o și cu rutele caselor vechi! Mă rog, de gardul unora, care și-au tras niște bani, nu? Pentru a reabilita niște ”căsuțe țintite”…Din județele cu mult, mult udmr și ceva Suceava…Aștept să mă contrazică!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS