Actualitate

Victorie uriașă a Anei Dragu în favoarea copiilor cu cerințe educaționale speciale

Consiliul pentru Combaterea Discriminării a decis că elevii cu cerințe educaționale speciale (CES) trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate rromilor și copiilor din Republica Moldova.

Hotărârea a fost luată miercuri, 26 februarie 2020, după ce forul a fost sesizat în iunie 2019 de către Ana Dragu, psiholog clinician și președintele Asociației Autism Europa Bistrița.

Instituția a acordat termen de o lună pentru ca Ministerul Educației să adopte măsuri afirmative pentru copiii cu CES.

Ana Dragu a spus: ”Este o victorie uriașă! Acești copii erau permanent discriminați, chiar și față de minorități, și puși în situația aberantă de a susține niște examene naționale nediferențiate, după ce au învățat toată viața după un curriculum adaptat. (…) Am copii cu autism cu abilități dezvoltate diferit: copii geniali la matematică, dar care stau foarte prost pe științele umaniste. De exemplu, copii care aproape nu comunică deloc, în schimb rezolvă creativ o grămadă de probleme de matematică. Copii care sunt foarte buni la IT, dar care nu vor putea ajunge niciodată la Facultatea de IT, pentru că acei copii nu pot da BAC-ul la istorie. Asta le taie orice șansă să se dezvolte într-un domeniu, dacă nu sunt buni la toate”.

“Copiii cu CES nu vor invada liceele”, a spus Ana Dragu, dar mai multe puteți citi AICI.

https://www.facebook.com/ana.dragu/posts/2539044426217788
Etichete

70 comentarii

  • Sincer, incet-incet, copiii care nu au nicio problema devin discriminati. In aceeasi clasa, un copil cu CES are programa separată, mai usoara, da examen mai usor la liceu si ocupă un loc. In plus, in clasele unde sunt acesti copii, ca de exemplu Generala 4, e data peste cap toata ora. Oare, le foloseste la ceva ca fac un liceu, apoi poate si facultate acesti copii? Nu mai bine invatau niste abilitati de viata?!

    • cred ca daca am fi in situatia sa avem un copilas cu CES, am privi lucrurile cu totul si cu totul altfel!!!!Ei trebuie sa aiba aceeasi sansa ca si oricare alt copil, cu atat mai mult cu cat sansele lui sunt oricum mult limitate.

    • Combaterea discriminării înseamnă egalitate de șanse, echitate, ori avantaje speciale pentru uni înseamnă discriminare pentru alții. Deci?

    • Dumnezeu sa te binecuvânteze cu un copil cu dezabilitati,sau cu un nepot Dora. Atunci vei avea șansa să te caiesti pentru ceea ce ai spus!!

    • Pentru domnul care are cunostinte de fizică atomică,eu cred ca atunci cand ati venit pe lume au fuzionat două nuclee de Dacă le in loc de doi spermatozoizi eligibil pentru reproducere.Iar pentru cel cu dobândirea de abilitati,ii recomand sa dobândească abilități pentru a se integra intr-o societate care devine din ce in ce mai putredă din cauza unor oameni ca dumneavoastra.Aveti grija Dumnezeu e lunetist!

    • Copii sanatosi devin din ce in ce mai mult discriminati.

      E o utopie sa spui ca sint egali. Nu sint egali.

  • Dar de ce sa dam peste cap niste scoli normale cand foarte frumos se puteau face demersuri pentru deschiderea si formarea de noi scoli speciale unde copii cu dizabilitati pot invata ceva ce le este folositor in viata de zi cu zi. Dar atat timp cat copii sunt „integratii” in invatamantul de masa si sunt indrumati sa merga dupa orele de curs la centrul condus de doamana Dragu, cand in acelasi timp se pot face aceste terapii in timpul orelor de curs,Pana la urma si acest centru este o afacere.

    • Dacă sunt integrați nu ar mai avea nevoie de drepturi speciale, dar așa încurcă rău pe alții. Într-adevăr nu le e ușor acestor părinți dar nici pretențiile nu trebuie să fie mai mari decât capacitățile copiilor lor, pentru că altfel încalcă drepturile celorlalți copiii la o educație normală și accesul la un nivel superior pe bază de merit.

    • Vorbesc din punctul de vedere al unui părinte cu un copil cu CES. Dacă de mici ii izolam în scoli speciale, rupți de relațiile cu ceilalți copii tipici, ei vor creste cu ideea ca toți copii sunt ca ei. Eu vreau sa îl ajut pe copilul meu sa devina un adult care sa se poată descurca singur atunci când noi, părinții, nu vom mai fi alături de el. Izolați de mici, vor deveni izolați și ca adulți. Consider ca este mai util un adult care sa facă parte din societate și sa nu fie privit ca un paria.

    • Pt drepturile speciale creaza conflicte…

      Pot să înțeleg un părinte cu copil cu CES, dar nu înțeleg ambiția unor părinți ca acesti copii să facă școli de masă, mai ales liceu. Să fim seriosi, cu tot respectul pt familiile lor, ei nu se vor integra ca fel ca si ceilalti. Urla in timpul orei, se plimba, uneori lovesc ceilalti copii, nu e ok nici să obligi alti copii să suporte toate acestea. Cred că ar fi mai util sa se facă activitati extracurrciulare în comun copii cu CES-copii din invatamantul de masa, nu toate orele.

  • Cred ca nu se înțeleg niște „mici detalii” :
    1. Copiii cu CES sunt… copii, trebuie să stea printre cei de vârsta lor, să vadă și să respire normalitate. Inafara timpului petrecut în școală, copiii cu CES sunt prinși între tot felul de terapii care să îi ajute să învețe diverse abilitati practice.
    2. Așa cum remarca doamna Dragu, copiii cu CES se dezvolta inegal pe diverite paliere. Poate că un nonverbal, fără abilitati suficiente de socializare să fie genial in IT, matematici, biologie, chimie. Merită să se risipească acest potențial pentru că îi e imposibil să ia 6 la română, muzica, desen, etc?
    3. Locurile pentru copiii cu CES nu se scad din cele pentru copiii tipici!
    4. Copiii tipici au mai multe ocazii să exerseze empatia, toleranța, bunătatea. Încercând să ajute un coleg cu CES să înțeleagă o noțiune, o vor aprofunda și ei.

    • Susțin egalitatea de drepturi, condamn discriminarea, dar inteleg intr-o oarecare masura parerile părinților de copii tipici (fac si eu parte din aceasta categorie). Problema este ca profesorii, educatorii, invatatorii nu sunt pregatiti pentru a ajuta integrarea unui copil cu nevoi speciale, pentru a lucra cu el, pe langa faptul ca sunt deja coplesiti de numarul mare de copii dintr-o clasa si de programa scolara. Desigur ca nu iti este indiferent ca si părinte sa știi că 20 si ceva de copii stagneaza pentru ca profesorul se ocupa de 1, cum nici viceversa nu e ok. Nici nu iti place sa auzi ca toti ceilalti copii nu se pot concentra deoarece 1 dintre ei tipa, vorbește peste profesor, se plimba toată ora sau altele de genul. Cred ca nu ar exista atatea discutii daca ar fi si solutii la problemele enumerate mai sus, altfel sunt într-o oarecare măsură discriminati cei mulți, tipici.

  • Comunismul a lasat urme adânci în mentalitatea noastra ca popor.
    Vrem sa fim toti egali chiar si atunci când nu este posibil, atunci când natura a hotarât altfel.
    Ar trebui facute clase speciale pentru acesti copii cu nevoi speciale datorita carora nu se poate de multe ori desfasura procesul de învatamânt pentru copiii fara aceste nevoi.
    De cele mai multe ori un astfel de copil reprezinta o piedica prin comportamentul avut pentru desfasurarea unei lectii normale la clasa, prin distragerea atentiei celorlalti.
    Iar calificarea pedagogica a dascalilor care sa se ocupe de astfel de copii este un alt aspect de luat în seama, ar trebui sa aiba competente si în zona de psihologie, deoarece este foarte greu sa lucrezi cu astfel de copii.

    • Din păcate comunismul se face vinovat de zidurile construite pentru a înconjura acești copii. Societățile moderne nu vorbesc despre egalitate când e vorba de educație, ci de incluziune, pentru că da, copiii nu pot fi egali decât în șanse, dar fiecare este cumul unic de abilități, defecte, bagaj genetic, etc. Exista scoli speciale, vă invit să duceți o clasă de copii tipici în vizită și să aleagă apoi dacă și-ar dori o curicula mai simplă la școala specială, în locul situației curente.
      Hai sa nu ne mai luam de copiii cu CES și de părinții lor, hai să ne cheltuim această energie ca doamna Dragu, cu petiții care să ceară și luna de pe cer pentru toți copiii din tara asta: testări psihopedagogie periodice, curicula inteligenta, moderna, profesionalizarea continua a cadrelor didactice, asistență permanenta la școală pentru copiii cu CES, educarea copiilor despre toleranță, demnitate.
      Așa construim o societate mai bună, nu mai irosim potențial uman excepțional, potențial care moare în fiecare zi în care un copil atipic nu are acces la normalitate.

    • Pt mama…
      Îmi pare rău, în multe alte state, incluziune inseamnă a fi incurajat copilul cu CES sa se ridice la nivelul celorlalti, nu a se cobora stacheta si a exista 2 programe si 2 tipuri de evaluari in aceceasi clasa. Un copil tipic, care nu este bun la matematica, de exemplu, poate ramane linistit corigent si repetent, desi e bun la alte materii, dar pt copilul atipic se face programa speciala, cu cerinte minime, aproape inexistente la unele materii. E corect așa? Sincer, imi pare rau pt copiii cu CES, dar nici nu mi se pare ok sa aiba curriculă specială, examene diferentiate etc în școlile de masă, iar copiii tipici să rămana corigenti sau repetenti.

    • Perfect de acord! Integrarea însemnă aducerea la același nivel fără discriminare, nu coborârea ștachetei sau compromisuri. Atât de ușor ar fi să se ia modelul occidental, dar costisitor

    • Țin sa va contrazic în totalitate…Sunt mama unui copil special înscris în învățământul de masa.In clasa copilul meu este singurul cu CES,dar niciodată n-a deranjat ora cum au făcut ceilalți copii,sa tip,sa dau cu piciorele în bănci,sa vb urat…etc.
      Acum va întreb…copilul meu oare nu are și el nevoie de liniște sa se poată concentra?de ce sa suporte crizele celorlalți copii,cum spuneți dvs ca doar cei cu CES sunt problematici intr-o școală…eu zic sa va mai gândiți când faceți astfel de comentarii ,ca dacă aveați un copil cu CES n-ati mai fi avut aceeași gândire învechită…aaa și apropo…chiar asa cu „CES”este prima din clasa la invatatura ,fără programa adaptata

  • Dumnezeu sa te binecuvânteze cu un copil cu dezabilitati,sau cu un nepot Dora. Atunci vei avea șansa să te caiesti pentru ceea ce ai spus!!

    • Multumesc, esti draguta. Sincer cred ca ambitia unor părinti ca acesti copii sa faca o scoala de masa e mai presus de alte lucruri. Dar, il ajuta oare o astfel de scoala?! Eu am rezerve. Cred ca mai utile ar fi scoli speciale adaptate pt fiecare dizabilitate si activitati extracurriculare impreuna cu copiii tipici.

      1
      2
    • Vezi că ceea ce spui gratuit Andree se intoarce asupra ta.
      Citizen, probabil i-a ajutat Dumnezeu, de accea spune asta.

    • Așa răspuns….nici nu mai are rost să porți o discuție.
      Domnule sau doamnă Andree, oare ști măcar despre ce vorbești? Ști că în unele școli este CONCURS de dosare pentru copiii cu CES? Asta fiindcă se dau lunar niște bani, mult mai mulți decât unui copil de nota 10.
      Ști că sunt familii care au câte 2, 3 copii cu CES?
      Clar, adevărații copii cu probleme speciale trebuie sprijiniți dar nu așa…
      Cum poate un profesor să predea diferențiat la 2 copii cu CES și să neglijeze restul clasei? Ora are doar 50 de minute.
      De fapt cred că ești persoană de tipul… dă Doamne și celorlalți problemele mele ca să vadă și ei cum este.

  • Ma doare capul cand citesc unele comentarii…..comportamente deviante pot avea si copiii tipici,asta inseamna ca ar trebui sa ii izolam pentru ca deranjeaza restul clasei,Nu?? Incep sa cred ca multi nu inteleg notiunea de discriminare…ne dorim viitori adulți responsabili,plătitori de taxe si independenți. In schimb, preferam sa ii izolam intr-un mediu care nu le permite adaptarea…din punctul asta de vedere nu va doresc sa fiti părintele unui copil atipic si sa fiti marginalizați din toate părțile. Pe de altă parte,acești copiii au atata iubire de oferit, pe care însă nu stiu si nu si-o pot exprima. Este mare lucru sa fii prietenul unui copil cu autism/CES.

    • Speciali nu platesc taxe si impozite, isi fac firme isi scot hartie”speciala” si ii ard pe ce-i sanatosi !

    • doamnelor este foarte greu sa iti vezi copilul marginalizat . cine are stie . copilul meu are probleme care lea capatat in urma cu un an de la scoala este un copil cu probleme de vedere de la varsta de 2 ani erea un copil normal pana anul trecut cand au început copii sa rada de el ochelarist s.a doamna educatoare a trecut cu vederea toate vb pe care copilul meu lea acumulat într-un sg an copilul meu a devenit un copil cu probleme psihologi multe ședințe care am diagnosticul depresie la 8 ani despre ce vb . oameni buni. cate se intampla in scoli nu vedeti .

    • Nu va supărați,cu ce contribuie statul la recuperarea acestor copii? Cu o pensie de handicap,de tot râsul, care nu acoperă nici minimul de terapie. Terapia specifică are costuri substanțiale,asa ca pe noi părinții ne arde destul de rau la buzunar,plus ca aceste servicii nu sunt decontate. Asa e romanul,e in stare sa ia si pielea de pe tine. După ce ca esti batut de soarta,sa mai plătești si taxe sa faca parlamentarii fundul mare. Va doresc sincer sa trăiți experienta si mai vorbim apoi. Inainte sa blamați beneficiile acestor copii,v-ați gandit vreodata le nevoile lui?va spun Eu,Nu!

    • Eu am copilul cu probleme vreau sa poata face o scoala nu vreau sa rãmînã în urma are tulburare de memorie acum mergem pe la medici pentru tratament si dosar ces . ca mama mi se rupe inima sa vad copilul meu în o situație jalnica numai de 4 la toate materiale si profesori nu inteleg situatia copilu e trist pentru școala

  • Am citit toate comentariile și am înțeles de ce copiii cu dizabilități sunt efectiv hărțuiți de colegii lor în școlile de masa. Pentru ca sunt crescuți de niște părinți cu vederi înguste care spun ceva de genul…. Îmi pare rău de copilul tău ca este atipic dar de ce sa aibă mai mult decât al meu?De ce sa fie integrat? De ce nu e la școală specială? Pentru ca au dreptul măcar sa încerce. Rusine sa va fie!

    • Andreea, copiii tipici nu sunt agresati de cei cu CES? Fizic, emotional etc? Ai vrea sa inveti intr-o clasa in care din 2 in 2 minute un copil atipic se ridica din banca, fuge, strigă etc. Nu te supara, dar e ok sa suporte copiii tipici așa ceva? Va inteleg durerea ca parinti ai unor astfel de copii, dar trebuie si voi sa ne intelegeti pe ceilalti cu copii care fac fata cu greu in clasele de la Gene 4 unde se incearca integrarea copiilor cu autism.

    • Exact, Andreea. Copiii tipici(nu toti) sunt educati de parintii lor prin ura si rautate si sunt invatati sa discrimineze si sa stigmatizeze.
      Cand citesc comentariile de aici mi se face rau si nu imi vine sa cred cata rautate e in acesti oameni.
      Copiii cu dizabilitati nu au nicio vina, ca sa nu mai spun ca un copil cu dizabilitati munceste mult mai mult decat un copil tipic. De asemenea, in multe dintre cazuri copiii tipici sunt cei care tipa, trag de par etc. De ce in clasele din invatamantul de masa e galagia mult mai mare decat in scolile speciale? Oare de ce?

  • Mergând pe acest raționament, ce se va întâmpla, Doamne ferește, în caz de război? Se vor cere locuri speciale în armată pentru cei cu CES, sau vor fi scutiți de serviciul militar, că de, ei sunt speciali?

  • Ne miram ca suntem cum suntem , o tara uitata in timp, promovam prostia, curvusagul, hotia si handicapul si ne miram ca ne pleaca oamenii valorosii. Niciodata diamantul nu sta langa balega !

    • În situații limita, s-ar putea sa aveți surprize majore. Mulți dintre cei cu nevoi speciale „nu știu” să mintă, sa își abandoneze aproapele în suferinta. Când alții ar putea fugi coplesiti de inamic ei nu cedează. Flexibilitatea scăzută este una din „suferințele lor”. Mulți sunt foarte loiali și au respect pentru uniforma și disciplina militară. Sunt fascinați de paradele militare.

    • Aveti dreptate , dati-le peste nas, invidioşilor care se gandesc doar la binele copiilor lor!!!

  • Da! Super! Facultatea de fizică atomică să facă grupă de studenți cu CES, examenele să fie cu cărți de colorat iar după terminarea facultății să fie angajați obligatoriu la centrala atomică de la Cernavodă cu salarii triple că doar sunt speciali.
    Ce mi se pare ciudat e că fosta ministră a învățământului abramburica, când a vizitat Bistrița, a fost dusă de generală la CRA micul prinț în loc să viziteze vreo școală din județ … FOARTE CIUDAT !!! Semn că acolo în zona aia gri ONG-istă se mișcă niște foarte mulți bani !!!

    • Copiii atipici nu fura nimic nimanui, insa integrandu-i acum nu-i condamnati la o viata traita cu mana intinsa la mila statului. Acuzati parintii acestor copii de ambitie prosteasca, dar stiti ce inseamna sa te gandesti cu groaza la ce se va intampla cu copilul tau dupa ce tu, ca parinte care il ingrijesti, nu mai esti? Va temeti de niste oameni dezavantajati din start, atat de putina incredere aveti in capacitatile proprilor copii? Oare nu e mai corect sa inveti in om sa pescuiasca decat sa trebuiasca sa-l hranesti tu o viata intreaba? Vorbiti de parca acesti copii sunt mega-privilegiati, nu doar niste oameni in cautarea unui trai demn…

    • Tinerii cu cerințe educationale speciale sunt încurajați si îndrumați adecvat la celebra Cambridge University. Puteți Verifica website-ul.

  • De fapt, oamenii valorosi pleaca din Romania ca sa scape de cei ca tine. Persoanele cu handicap nu au ales sa se nasca asa. Copiii cu handicap muncesc enorm de mult, de dimineata pana seara, ca sa invete anumite lucruri si sa poate fi independenti si autonomi.Oamenii valorosi pleaca in alte tari, unde drepturile fundamentale ale persoanelor cu dizabilitati sunt respectat, ba chiar primesc si mult ajutor si acceptare.

    • Noroc că a dispărut Sparta.
      Nu toți copiii cu CES sunt cu probleme. Dacă faceți niște statistici o să vă minunați câți dintre ei sunt de altă etnie.
      Problema reală este că românii s-au săturat de lenea care domnește în foarte mulți asistați social, de statul ăsta corupt, stat care ar trebui să aibă grijă de adevărații copii cu probleme, de hoția generalizată. Voi nu vedeți că de 30 de ani ne chinuim atât noi cât și occidentul să integrăm țiganii, acordându-le așa de multe privilegii încât am devenit noi ceilalți, discriminați.

    • Articolul si comentariile la el nu me tioneaza ceva despre etnia roma, eu cel putin nu am vazut.

    • Dar asa e, statul nu are grija de copilasii care chiar au nevoie, ei se chinuie din pacate.. Nu au parte aici nici macar de minimul de empatie.

  • Incorecta măsură, ca mai toate cele în care intervin cu vehementa psihologii.
    Se gândește doamna psiholog ca un copil „vinovat” ca este normal, poate pica de la un liceu de prestigiu, cu media 9,30,iar autistul dvs sau un copil cu retard intelectual care a luat doar media 5,se vede elev la acel liceu? Loc râvnit de copii care chiar ar știi sa prețuiască și sa se folosească de ceea ce ii oferă acel liceu de prestigiu.
    În loc sa militati ca rromii și basarabenii sa nu mai aibă aceste facilități, prin care sfidează copii dedicati studiului, dvs ați introdus încă doua categorii de privilegiați. Autiștii și retardații din punct de vedere intelectual.
    Nu este o victorie, ci este o palma pe care dvs și Ministerul Învățământului o dați celorlalti copii.
    Știați ca părinții unor elevi de clasa a opta sunt în curs sa aranjeze ca ai lor copii sa figureze ca rromi?
    Ei, acum își vor aranja unii și dosar ca sunt CES.

  • Exact asta ma intreb si eu. Comentariile de la acest articol sunt dovada in scris a prostiei si lipsei de empatie a oamenilor din aceasta tara.
    In restul lumii nu isi bate nimeni joc asa de persoanele cu dizabilitati si de parintii lor.

  • CES nu inseamna neaaparat retard,CES poate fi si un copil tipic care trece printr-un moment dificil in viata,CES include si categoria copiilor geniali.
    CES include si copii ce prezinta tulburari specifice de invatare,copii care pentru a fi certificati cu aceste tulburari sunt limitati legal la un IQ minim de 85.
    Cum credeti vreodata ca un parinte cu un copil cu dizanilitati si retard isi va duce copilul intr-ul liceu de elita ?
    Felicitari pentru reusita dna Dragu !
    Din pacate doar prin masuri impuse se poate face ceva in tara asta .

    • Exact! Din pacate lipsa de informare, alaturi de rautate duce la izolarea copiilor cu cerinte educationale speciale.

  • Îmi pare rău să citesc comentarii atât de…nici nu știu cum să le numesc, nepotrivite? În fine, eu cred cu tărie că manifestarea unor sentimente, frici, care vin dinspre părinții cu copii tipici este normală, doar până la un anumit punct. Iar aceste frici ale majorității, vine pe un fond de lipsă de informații, necunoaștere, dar și multă răutate. Cum poți să afirmi, spre exemplu, că un coil cu CES trebuie extras din comunitatea din care face parte, și trimis undeva, în pădure dacă se poate, închis eventual în spatele unor ziduri? Ce fel de oameni suntem, cum ne mai putem privi în oglindă? Pe același principiu, cel al separării, am putea decide și faptul că toți copiii peltici trebuie excluși din comunitate, și izolați! Nu vi se pare aberant ceea ce comentați? Vă rog frumos să nu aruncați cu vorbele aiurea. Cuvintele urâte sunt precum pietrele: odată aruncate, degeaba îți pare rău ulterior, pentru că nu le mai poți întoarce din drum…Vă doresc o zi frumoasă, cu multă liniște în suflet.

  • Îmi doresc ca pentru o zi, părinții de copii tipici sa facă un exercițiu de imaginație și sa își imagineze viata cu un copil atipic..
    Sa treacă prin ce trecem și noi de fiecare data când ni se închid ușile în fața pentru ca copil cu dizabilități.
    Sa se zbată și sa razbeasca în fiecare zi, sa găsească soluții, de care depinde viata copilului pe termen lung, în 3 secunde, să găsească terapii și orice alta metoda folositoare pentru a oferi o viata decentă, ca să nu mai vorbim despre bani și toate resursele necesare.
    Si câte resurse consumăm noi ca și părinți de copii diferiți..
    Faceți vă rog acest exercițiu si sunt convinsa ca după ce îl faceți, veți da dovada de mai multă toleranta, acceptare și compasiune.
    Veți înțelege importanta integrării unui copil atipic în societatea în care trăiește.
    Lumea e frumoasa pentru ca e diferita. Să fim toleranți. E loc pentru toată lumea sub soare!
    Învățați sa fiți recunoscători și sa apreciați ce aveti!
    Gandul meu bun!

    • Recunoasteti ca sunt speciali si totusi doriti egalitate. Ii expuneti unor trairi emotionale negative din dorinta dumneavoastra de a-i vedea normali.
      Chiar daca ceilalti il accepta asa cum este, un copil va suferi intotdeauna daca nu reuseste sa faca aceleasi lucruri ca si ceilalti din grup. Sunteti aberanti, fortand nota ajungeti sa va izolati si sa va distrugeti copiii. Un copil cu handicap locomotor nu poate participa la patinaj artistic, oricat de mult si-ar dori.
      Vedeti limitele copiilor vostri si nu mai fortati guvernul in a lua decizii care nu fac bine nici pentru elevii tipici, nici pentru cei atipici.
      Ar trebui sa militati pentru terapii gratuite, pentru infiintarea unor centre speciale cu personal calificat care sa urmareasca domeniile in care exceleaza acesti copii si sa le dezvolte acele aptitudini.
      Toti la gramada nu asigura succesul!

    • Nu e despre „toti la gramada”. Normal e ca fiecare copil sa aiba dreptul sa incerce.Dupa ce a incercat si nu ii place si simte ca nu poate, se poate indrepta catre scoala speciala. Sa jignesti niste parintii spunandu-e ca sunt aberanti….oare parintii de copii tipici nu pun presiune prea mare pe copiii lor? Nu sunt copiii tipici obligati de parinti sa faca lucruri care nu le plac si spre care nu au inclinatii? Sa fim sinceri

    • M dreptul sa incerc chiar orice? Fara sa gandesc? Fara sa analizez daca sunt capabil? Nu intelegeti la ce ma refer. Ghiveciul din clase nu este oportun nici copiilor normali, nici celor atipici.
      Programe diferite, dar cerem performanta.
      Aberant!
      Un exercitiu de imaginatie: puneti pesti si maimute sa zboare impreuna cu pasarile. Au dreptul sa incerce, daca vor, nu?

    • Va spun sincer ca un copil cu retard nu va aspira sa mearga la un liceu de renume sau la facultate. Nici parintii nu aspira la asta. Cat despre integrarea la scoala de masa, da, toti ar trebui sa aiba acest drept.Si ar trebui sa fie acceptati in colectivitate. Nu e nimic „aberant” in asta. Daca solutia „scoala de masa” da gres exista scolile speciale, care nu reprezinta o solutie proasta.
      Ati putea sa va exersati empatia. Vorbiti cu o mare lipsa de respect pentru copiii cu dizabilitati si parintii lor, care fac eforturi

    • Noile psihologii va ametesc gandirea. Nu am nimic impotriva copiilor cu CES. Am in familie asemenea persoane. Stiu ce inseamna. Niciodata nu vor fi egali pentru ca e imposibil. Au nevoie de atentie speciala tocmai pentru ca sunt speciali. Ei au cel mai mult de suferit prin integrarea lor in scolile de masa. Acolo nu isi vor valorifica niciodata potentialul intr-un anumit domeniu.
      Din pacate, cei care ar trebui sa le fie alaturi nu vad decat rusinea de a avea un copil cu CES. Aceasta va conduce, din pacate.

    • Va ameteste gândirea doar rautatea si lipsa de informare. Exista parintii orgoliosi, da, chiar multi. Dar majoritatea nu sunt. Am repetat ca scolile speciale sunt o solutie foarte buna si o spun in cunostinte de cauza. Deci de unde asemenea afirmatii „cei care ar trebui sa fie alaturi nu vad decat rusinea”. Suntem enorm de mandri de copiii nostri cu CES.
      Degeaba aveti un caz in familie. Cei care inteleg sunt doar cei care sunt parintele/fratii unui astfel de copil si profesionistii care lucreaza cu el. Restul abereaza, cu ura, rautate, dupa cum se poate citi in aceste comentarii

    • Niciun parinte nu e mandru ca are un copil cu CES, cel putin la inceput. Acesta este si motivul pentru care doresc o normalizare fortata- integrarea in scolile de masa.
      Ar trebui sa recunoasca faptul ca sunt speciali si sa ceara statului romani scoli speciale mai bine dotate, cu terapii efectuate gratuit de catre specialisti. In scolile normale nu vor evolua asa cum ar trebui. Scoala nu e doar pentru socializare. Ea ar trebui sa pregateasca elevul pentru viata formandu-i si dezvoltandu-i anumite competente.
      Un elev special intr-o scoala normala va ajunge sa se simta inferior indiferent de cat efort depun toate persoanele implicate.
      Integrarea in societate se poate face si altfel, nu doar prin introducerea lor fortata intr-un sistem de masa.
      Intelegeti, nu sunt normali, sunt deosebiti. De ce sa le distrugeti unicitatea prin includerea intr-un tipar in care nu se vor potrivi niciodata?
      Daca va sunt dragi, ar trebui sa le vreti binele. Binele lor! Sa le asigurati toate sansele sa se dezvolte optim. Doar terapiile si ingrijirea speciala o pot face, nu integrarea in scolile de masa. Dar orgoliul e mare! Veti vedea rezultatele peste cativa ani.
      Egoismul de care dati dovada va distruge atat viitorul elevilor atipici cat si al celor tipici. Viitorul e sumbru! Iar vinovati veti fi voi, cei care considerati ca suntem toti o apa si-un paman!

      1
      1
    • Nu ma mai obosesc sa raspund la asemenea aberatii. Cum puteti sa numiti egoisti niste oameni pe care nu ii cunoasteti?
      Nici macar nu aveti argumente la ceea ce spun, vorbit complete pe langa subject.
      De ce insistati daca nu sunteti terapeutul, profesorul sau familia restransa a unui copil cu CES? Ca tot vorbit de orgoliu…..

    • Fac parte din familia restransa a unei persoane cu CES. Orgoliu, recunosc, am avut. Orice membru al unei familii din care face parte un copil atipic trece prin stari de genul. Dar totul are o limita.
      Vad ca toleranta dumneavoastra se opreste cand e vorba de pareri opuse.
      Cereti toleranta maxima fiind intoleranti!
      Doriti performanta intr-un sistem care nu e pentru copiii dumneavoastra!
      Succes! Dar din ingrediente speciale nu poate iesi o mancare normala!

  • O intrebare as avea pentru madam Dragu: locurile astea vor fi si la sectiile cu predare in limbile minoritatilor nationale? Ce se va intampla daca un copil cu CES care nu cunoaste limba va fi impins de parinti sa urmeze o astfel de sectie si nu va fi promovat din motiv de necunoastere a limbii respective? Va fi scandalul pana la cer si vor fi invinuiti profesorii ca nu coboara la nivelul acelui copil cu CES, pentru ca asa se pune problema la toate materiile in cazul „specialilor”?

    • Un copil cu CES IN ȘCOLILE DE MASĂ nu sunt copii cu probleme foarte grave. Sunt copii cu niște întârzieri de învățare, sau altceva, nu cred că au probleme foarte grave. Aceia sigur sunt la școlile speciale și din păcate sunt foarte mulți. Dar să fim serioși, sunt copii fără nici o problemă medicală și fac probleme mari în școli și în afara lor și mulți dintre ei nu au șapte ani de acasă. De acei copii nu zice nimeni nimic, dar la alții care au o problemă toți strigă tare. Acești copii cu mici probleme de învățare poate fac o școală profesională și dacă sunt harnici vor muncii și nu așteaptă banii statului de pomană cum fac alții care pot muncii și nu sunt buni de nimic. Pentru ăia ar trebui să facem ceva să nu mai primească nimic fără muncă.

  • sau despre cum ar trebui sa fie societatea….toleranta sau intoleranta? ce nu ne convine, marginalizam? excludem? In ce societate vrem sa traim? in una in care trecem nepasatori pe langa un animal aflat in suferinta, pe langa un batran neputincios care nu mai poate sa se intretina, pe langa un copilas bolnav sau o pasre cu aripi frante??? Cum doamne sa vrei sa excluzi un copil si sa inveti alti copii prin atitudinea ta de adult sa urasca si sa marginalizeze tot ce nu este ca si el! Nu sunt atat de multe cazuri de copii cu astfel de probleme medicale, cati sunt dintre cei prost crescuti si needucati, dar doar fiindca ei nu au un diagnostic sunt mai tolerabili???? jenant!!! de aceea societatea aceasta va fi a Vulpitei si a lui Viore!!!! vorba cuiva~!

  • Am citit toate comentariile de mai
    Sus .sunt mama unui copil cu CES de7 ani cu autism.
    Ideea este următoarea ,părinții copiilor cu CES ,niciodată nu visează pana la cer.
    Sunt conștienți de copiii lor speciali .nu visează la premii ,facultăți etc.
    Integrarea este mult mai ușoară pt ei in clase normale totuși pana la o limita ,clasa .se poate face școala și de acasă …asta depinde de fiecare copil in parte ,cât de afectat și ajutat este de părinți și cadre didactice .
    Băiețelul meu va fi in cls o de masa.
    Din cla 5 cu siguranța voi opta pt școala de acasă deoarece știu ca nu va face fata cerințelor ..niciodată nu il voi da la
    Școala specială pt ca ,eu știu cât a
    Muncit acest copil .
    știu ca la 3ani mergea 5o de km de 3ori pe
    Săptămâna la Terapii și mult efort …
    Toți copii sunt diferiți nu numai elevi de 10 asta nu înțeleg mulți .

  • Copiii cu CES nu au nevoie de egalitate. Ei au nevoie de ECHITATE, căutați în DEX dacă nu știți ce înseamnă. Mulți dintre voi ati făcut școala degeaba, tot răi și needucați ați rămas.

    Eu am reușit să mă ridic prin puteri proprii să ajung la profil uman și să termin ca șefă de promoție. Având ADHD, fără să știu de CES și fără școală specială. M-am chinuit toată școala, am fost hărțuită de colegi și neînțeleasă de profesori, aruncat caiete în cap și plesnita peste ceafa de profesori și m-am refugiat în lectură. Am rămas cu traume majore dar am azi satisfacția de a le arunca vechilor mei colegi in față faptul ca am ajuns mai bine ca ei din toate punctele de vedere, in special financiar.

    Voi m-ați învățat ca lumea e rea, ca nu trebuie să ai încredere în nimeni și ca prietenii adevărați se numără pe degetele de la o mâna.

    La rândul meu am un copil cu ADHD, pentru care voi lupta până la ultima suflare sa fie fericit și să se dezvolte armonios. Nu am să îl las să fie batjocorit, hărțuit și șantajat așa cum am fost eu. Pe noi viața ne călește de mici, așa ca mulțumim pentru lecțiile de “AȘA NU”!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.