Actualitate

Zonă de promenadă și terase pe malurile râului Bistrița. Unde va fi

Malurile râului Bistrița Ardeleană vor fi amenajate pe o anumită porțiune pentru promenadă. ”Va fi închis complet traficului auto, acolo vom respira aer curat, ne vom bucura de prezența Pădurii Codrișor”, a spus primarul Ioan Turc.

”Linia Albastră este un nou coridor de mobilitate care se va întinde pe 19 km. Prevede amenajarea de două noi punți pietonale, de două noi poduri, amenajarea unei parcări de tip park & ride, adică îți lași mașina acolo, iei transportul în comun și vizitezi orașul sau îți faci treaba, după care tot cu transportul în comun te întorci, îți iei mașina.

Am solicitat ca, între podul Jelnei și puntea de la Codrișor sau chiar podul Budacului, malurile râului să fie amenajate pentru promenadă. Vom avea o zonă generoasă pentru promenadă, un loc unde părinții vor putea merge cu cei mici. Va fi închis complet traficului auto, acolo vom respira aer curat, ne vom bucura de prezența Pădurii Codrișor, ne vom bucura de râul râul Bistrița Ardeleană, vom avea cu siguranță terase fiindcă HoReCa va răspunde imediat provocării.

Cei care vor dori să stea seara mai mult vor putea pentru că nu vor deranja pe nimeni poate doar ursul din pădure. Va fi un mare câștig pentru oraș. Mai mult decât atât, o nouă linie de mobilitate, un nou coridor, va atrage și dezvoltarea pe orizontală îndeosebi în zona Zăvoaie”, a spus primarul la AS TV.

Noul coridor de mobilitate urbană va avea traseul DN 17 – DJ 154 (Sărata) – DC 8G (Parcul Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ 173C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – DC 8 – str. Valea Ghinzii – DN 17 (Unirea) și va interconecta zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN 17 și cu zonele funcționale de pe malul drept.

Valoarea estimată a obiectivului de investiții este de 144.109.000 lei.

Ce se va face pe Linia Albastră:

  • o nouă linie de transport public care să unească localitatea componentă Sărata, Parcul Industrial Bistrița Sud, noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, zona Dealului Cocoș și localitatea componentă Unirea;
  • extinderea infrastructurii pietonale pe noul coridor de mobilitate;
  • extinderea infrastructurii cicliste pe întreg coridorul creat;
  • modernizarea a două punți pietonale peste râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Grănicerilor și Independenței-Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate;
  • o nouă punte pietonală care să unească Parcul ”Regele Mihai I al României” de zona Codrișor;
  • modernizarea a două poduri peste râul Bistrița (în zona DJ 154 Sărata și în Unirea pe străzile Asfințitului – Aerodromului), pentru accesibilitatea benzii dedicate/prioritare transportului public, infrastructurii pietonale și cicliste;
  • construcția unui nou pod în zona Zăvoaie pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la Linia Verde;
  • extinderea rețelei de iluminat public aferent infrastructurii pietonale și cicliste;
  • un park & ride în zona Unirea (zona Dealului Cocoș);
  • pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public pe traseul realizat;
  • achiziția de autobuze electrice care să funcționeze pe noua linie de transport public, inclusiv stații de încărcare electrice.

28 comentarii

    • …propun sa se cheme linia maronie…de promenada !!! Si pentru a nu intra cei cu masinile e simplu…doar incepeti lucrarea!!! In rest totul e frumos cu rugamintea sa nu va legati de albie pentru ca ….maroniul vostru nu prea merge la vale si se vede!!!!

      41
      12
  • In care cincinal? Am fost oarecum pro , cu rezerve, dar de cand cu firele care raman pe stalpi si conducte vechi “asfaltate”, mi-am pierdut increderea! O alta dezamagire – str Tarpiului, lasata de izbeliste! Unde se duc banii?

    51
    12
  • Sa îl trezească cineva pe domnul primar din acest vis profund.
    Mă bufnește râsul când văd cum unii oameni pot pica in penibil și se simt bine in acea zona.
    Poate îl luați pe domnul Tetcu de la DSP sa va zică și unde sunt acele conducte ce ies in Bistrița ardeleană…sau acuma domnul Tetcu a prins un ciolan bun și nu mai iubește mediul..va aduc aminte că acuma doi ani domnul Tetcu chema Romania te Iubesc la Bistrița că să le arate acele conducte, 40 și ceva la număr.
    Acest directoraș făcut din pix că și facultatea ce o deține dar și funcțiile date peste noapte sunt că și dumneavoastră domnule Turc.
    Așa șef așa oameni în subordinea dumneavoastră.
    Ce sa zic… Mai sunt câteva luni si după sper ca bistrițenii sa voteze orice dar nu pe dumneavoastră care ați spart și nu ați finalizat nimic. Populisme promisiuni și minciuni… Un weekend frumos prelungit că noi fraierii astăzi suntem la munca..

    60
    14
  • Asta e literatura SF a lui Turc! Ne-am săturat să auzim de la primar vom face! Vrem să auzim: AM FĂCUT ! Să termine odată cu trotuarele bombardate, că bistrițenii fac „promenadă” pe arătură.
    Vrem să vedem REALIZĂRI palpabile nu campanie electorală continuă!

    71
    17
  • Orasul are nevoie”ca de aer” de centuri (una nord si una sud) si de parcari…nenii astia tot pun tichii de margaritar pe capul chelului…

    32
    56
    • „” Fără o autostradă, fără o centură prin afara intravilanului oraşului, fără un aeroport , fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp şi lume „” Nu mai sunt posibile centuri prin oraş astea sunt anacronice, o autostradă care cuprinde şi centura Bistriței se va face pe lângă localitățile Jelna şi Monariu.
      Strada Colibiței este suficient să se asfalteze ca o stradă auto simplă cu două sensuri de circulație între strada Mihai Viteazu şi Ginzii iar pe porțiunea cu o singură bandă de la intersecția cu Ghinzii să fie amplasate similare cu cele de pe strada Parcului. Este mandatoriu ca pe strada Codrişor să poată circula rapid dintr-o parte în alta a oraşului maşinile de abulanță şi pompieri.

      67
      1
    • Salvarea este pe strada Ghinzii. Trebuie asfaltată urgent strada Codrişor astfel încât maşinile de salvare de pe Ghinzii să ajungă cât mai rapid la urgențele de pe Valea Budacului , Zăvoaie , Cartierul RAAL etc.

      56
      3
  • Povesti de astea am tot auzit, concureaza cu autostrada Bucuresti-Brasov. Le vedem realizate cu succes in alte orase, doar la Bistrita nu. Vrem un plan de amenajare lansat pentru public pentru dezbatere si lansarea licitatiei de executie. Apoi mai vedem.
    Pana una alta asfaltati-o pentru promenada ca pana va fi gata, ha ha ha… Lumea va fi multumita, va asigur, apoi construiti punti si altele! Altfel pana terminati voi bebelusii de acum termina facultatea!

    15
    14
  • In primul rând trebuie să știi ce vrei. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare” care să traverseze orasul Bistrița pe lungime, adică pe directia est-vest si anume între Unirea și Viisoara, respectiv Sărata. Conceptul de „Linie Albastră” defineste traseul aferent malului stâng al râului Bistrița și se referă la transportul public ecologic cu mijloace nepoluante precum și la implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei. La un moment dat primarul Ioan Turc vorbea despre masinuțe electrice pentru transbordare călătorilor intre Podul Budacului si Podul Jelnii, ceea ce ar lungi foarte mult durata călătoriei.
    Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată o zona de promenadă, totusi nu-i nevoie de „mașinuțe electrice” sau de alte fantezii . Există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, astfel ca să poată fi incluse atât benzi dedicate transportului public nepoluant cât si piste pentru biciclete, respectiv promenada pe malul râului.
    Singurul punct de gâtuire a circulatiei este in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici este suficient ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajata pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii :
    (Vezi: https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-dealul-codrisor/)
    Conectarea traseului „Linia Albastră” cu centrul istoric al oraşului s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    In felul acesta s-ar crea posibilitatea ca pe portiunea dintre Podul Budacului si viitorul Pod al Morii circulatia auto să se desfăsoare pe un singur sens, urmând ca sensul invers pentru mijloacele auto să fie preluat de strada Parcului, astfel rămânând mai mult loc inclusiv pentru păstrarea locurilor de parcare din zona strandului Codrisor.

    53
    4
  • Pentru ca locuitorii din toate cartierele Bistriței să aibă acces la facilitățile de agrement din Codrişor este necesar să se construiască podul cu două benzi pentru automobile între stăzile Vasile Conta şi Codrişor.

    76
    5
  • Ăştia cu tâmpenile lor au reuşit să blocheze tot traficul din centru oraşului în loc să creze un culoar auto ca lumea pe malul Bistriței lor acum le trebuie promenadă ha, ha

    72
    2
    • Bănuiesc că primarul astfel vrea să mute crâşmele Horeca de pe strada Liviu Rebreanu pe strada Codrişor , sa săturat şi el de bețivii ce bântuie sub fereastra lui 😂

      52
      2
  • Cetățenii Bistriței şi-su exprimat clar voința la Referendum ca pe strada Codrişor să fie o centură auto nicidecum promenadą sau alte bazaconi.

    81
    12
    • Din nou este călcată în picioare voința cetățenilor exprimată la referendum.

      62
      4
  • Eu locuiesc în Zăvoaie şi vreau să merg la meciuri cu maşina la noua sală polivalentă din Cocoşul observ că acum cu prostia de promenadă pe strada Codrişor va trebui să ocolesc tot oraş pe străzile înguste şi nasoale din Centru Vechi.
    Voi cei din primărie sunteți normali , sunteți cu toate „” tiglele pe casă „” ?!

    34
    6
  • Todeauna ecologistii si-au dorit acest proiect pe care si personal l-am cerut contiunuu din 2007. Am depus pe vremea pesedeului direct in mainile fostului vice CRISTIAN NICULAE un model de proiect de la Cluj facut de un fin cu amenajarea Somesului Mic, cu terase si alte multe facilitati.Nu a fost sa fie pana nu a venit IOAN TURC care a inteles importanta raului care trece prin municipiu.Felicitari, si va multumesc domnule Primar ca dati importanta acestui deziderat mult asteptat. BRAVO !

    4
    60
    • Bălane parcă piscina cu apă stătută din Decebal tot tu ai ceruto 🤣.

      39
      4
    • Nu mai văzusem cometarii de la tine.. credeam că ți-ai făcut pomana sa ne lași cu ideile tale de a pupa actuala conducere…de fapt așa făceai și cu ăilalți și cu ce ce vor veni…apropo ți-a ieșit autorizația de construire??

      26
      3
    • Bălane este foarte ciudat că voi pseudo-ecologişti nu spuneți nimic o tăcere complice de PUZ-ul distructiv de pe strada Tabără care este fix în poienița din MIJLOCUL Pădurii Codrişor.

      30
      1
    • Din cauza ideilor voastre prosteşti care distrug funcționare oraşului nu vă votează nimeni pe voi pseudo-ecologişti şi pseudo-civici. Acum îl trageți în jos şi pe primarul Turc şi pe PNL sunteți ca o piatră de moară la gâtul lui.

      20
      1
  • Asfaltarea tuturor străzilor de piatra din oraș nu mai e o prioritate ? Daca tot ați pornit statia de asfaltare, faceți un efort și asfaltați macar 30 de străzi…

    23
    1
    • …daca o pornesc nu au bitum…doar daca refolosesc ce decapeaza!
      …50km pe an promisiune mincinoasa!7
      ACESTE TROTUARE FARA CIMENT SI FUNDATIE …DACA SE FACEAU PE CAIET ERAU MAI TRAINICE DECAT CELE VAZUTE PE CALEA MOLDOVEI!!!
      TROTUARE CA PE CENTURA!

      6
      8
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.