”3-4 km de parazăpezi pot exista în zona aceasta. În iarna aceasta, da. Atâta au solicitat. În general se montează parazăpezile după terminarea activităţilor agricole, aşa spune şi normativul, deci începând cu 1 decembrie. Se poate discuta şi mai repede, dar în funcţie şi de vreme şi în funcţie de cum îşi termină activitatea agricolă proprietarii din zonă, altfel blochezi accesul”, a spus directorul CNADNR.
Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan, a precizat că, la solicitarea prefectului Ioan Țintean, a existat o discuţie între subprefectul Ovidiu Frenţ şi conducerea CNADNR pe această temă. ”Am vorbit şi cu domnul Slavita (n.r. – şeful Secţiei Drumuri Naţionale Bistriţa), am înţeles că am avut unele mai vechi care într-o situaţie de urgenţă au fost transportate la Bihor. Am primit confirmarea de la domnul Slavita că s-au făcut toate demersurile şi sunt pe drum”, a subliniat şeful CJ.
Neaga a declarat că din 2014 contractele pentru deszăpezirea drumurilor naţionale vor fi scoase la licitaţie la sfârşitul lunii martie, şi nu în iunie, ca în acest an, întrucât există numeroase contestaţii care blochează atribuirea contractelor. ”Contractele de deszăpezire (a drumurilor naţionale – n.r.) din Bistriţa-Năsăud au fost contestate, dar nu va rămâne niciun kilometru de drum naţional din România în afara contractelor de deszăpezire. Dar, deocamdată, suntem în această fază a procedurilor legale. (…) Procedurile pentru desemnarea firmelor care să facă dezăpezirea drumurilor naţionale au fost declanşate la sfârşitul lunii iunie. De anul viitor vom începe la sfârşitul lunii martie. Contestaţii, contestaţii, contestaţii…”, a spus Neaga.
Directorul adjunct al CNADNR, Cristian Andrei, a precizat, în aceeaşi conferinţă de presă, că deszăpezirea drumurilor naţionale din Bistriţa-Năsăud a fost câştigată de asocierea între SC Drum Inserv-Athos Com şi Ritorsa Trans, dar o firmă din Cluj contestă rezultatul. ”Câştigătorul este contestat de o firmă de la Cluj, iar termenul maxim pentru finalizarea contestaţiei este 7 noiembrie. După aceea, vom lansa imediat procedura de urgenţă şi într-o săptămână rezolvăm problema”, a spus Andrei.
Narcis Neaga a afirmat că autostrada Satu Mare – Dej – Bistriţa – Suceava rămâne la nivel de “traseu pe o hartă” întrucât instituţia pe care o conduce trebuie să se concentreze pe finalizarea Coridorului IV pan-european.
”Am văzut planul. Apare ca traseu pe o hartă, însă deocamdată va rămâne la nivelul de traseu pe o hartă pentru că trebuie să ne concentrăm pe ce ne trebuie acum, în momentul acesta, respectiv să terminăm Coridorul IV, să închidem Coridorul IV prin Braşov, eventual, dacă se poate, şi o ramură spre Piteşti, dar Coridorul IV să-l închidem la Braşov, să-l deschidem spre Moldova pentru ca, practic, Braşovul să fie oraşul care va uni cele trei provincii româneşti. S-a vorbit atât despre asta şi se ştie că se doreşte să se facă acest lucru. Fosta Autostradă Transilvania – să o numim aşa – parţial construită de cei de la Bechtel, va fi şi ea finalizată şi abia după aceea putem vorbi de o nouă autostradă, ca orizont de timp 2025-2030 sau poate după, însă deocamdată suntem concentraţi pe ceea ce ne doare acum, în momentul de faţă. Mai este, bineînţeles, autostrada care va fi între Craiova şi Piteşti”, a spus Neaga.
Întrebat când va fi finalizată Autostrada Transilvania, el a răspuns: “Este prinsă în bugetul anului viitor o sumă de bani pentru continuarea lucrărilor între Suplacu de Barcău şi Borş. Se intenţionează o concesiune între Nădăşelu şi Suplacu de Barcău. Astăzi, dacă nu mă înşel, la companie sunt primite ofertele pentru Sebeş – Turda pentru construcţia autostrăzii şi practic se închide un arc de la Sebeş – Turda – Suplacu de Barcău – Borş care probabil va fi dat în concesiune în totalitate”, a adăugat el.
[…] sursa: timponline.ro […]