Social

Ministrul Transporturilor și șeful CJ, cu Săgeata Albastră între Ilva Mică și Rodna. Ruta, redeschisă. ”Am readus normalitatea”

(FOTO-VIDEO) Călătoria cu trenul pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche este la jumătate preţul faţă de transportul rutier, a anunţat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Demnitarul a parcurs distanţa între cele două localităţi cu trenul după ce linia, închisă acum patru ani, a fost redeschisă. Elevii vor achita 50% din valoarea biletului, iar studenţii vor putea merge la Cluj fără să plătească nimic.

Tronsonul de cale ferată Ilva Mică – Sîngeorz-Băi – Maieru – Rodna (20,6 km) a fost inaugurat de ministrul Transporturilor, care a făcut călătoria inaugurală cu ”săgeata albastră” alături de președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan. ”Ministrul Transporturilor și-a dat acordul să se continue investițiile în infrastructura de cale ferată pentru a putea ridica viteza de rulare, în două luni s-a făcut ceea ce s-a putut face”, a precizat președintele CJ.

  

Răzvan Cuc a cumpărat bilete de tren, prețul întreg fiind de 4,4 lei. Primul ”călător” care și-a luat bilet a fost primarul comunei Ilva Mică, Aurel Horea.

În gări, oficialitățile au fost întâmpinate de primarii localităților respective, care s-au urcat și ei în trenul de Rodna, unde au mai fost prezenți primarul Becleanului Nicolae Moldovan, subprefectul Ciprian Ceclan, senatorul Ioan Deneș.

În Gara Rodna, oaspețiii au fost serviți cu brânzeturi specifice zonei.

„Am făcut promisiunea că vom redeschide calea ferată Ilva Mică – Rodna Veche undeva în luna mai. S-a lucrat intens la modernizarea infrastructurii feroviare ca să o putem deschide în două luni. Mai sunt lucrări suplimentare, s-au montat peste o mie de traverse. Este un lucru extraordinar de pozitiv şi pentru autorităţile locale pentru că şi ele au cerut redeschiderea acestui tronson pentru a asigura mobilitatea populaţiei, dar şi din punct de vedere turistic. Eu sper că vor circula bine trenurile. Preţurile biletelor sunt accesibile, la jumătate ca şi valoare faţă de transportul rutier efectuat în condiţii legale. Tot începând de azi, se va introduce cursa de la Ilva Mică la Cluj. Practic trenul va veni de la Cluj la Ilva Mică, va avea tur-retur pe acest tronson Ilva Mică – Rodna Veche după care se va retrage către Cluj. Cred că este un lucru benefic pentru locuitori. Din 2013 nu s-a mai circulat. Azi în redeschidem şi va continua să meargă de acum înainte să deservească toţi cetăţenii”, a spus Răzvan Cuc.

”Am avut onoarea de a călători cu Săgeata Albastră alături de Radu Moldovan și Ștefan Ioniță – șeful CNAIR pentru a redeschide traficul feroviar în această zonă extraordinar de frumoasă. Oamenii de aici aveau nevoie de această cale ferată funcțională și mă bucur că i-am putut ajuta. Este un lucru normal ce se întâmplă, acest tronson a fost închis în 2013, deci practic am readus normalitatea. Pe lângă mobilitatea pe care o va asigura pentru cetățeni, va avea și o componentă importantă din punct de vedere turistic, fiind o zonă superbă. Proiectele în infrastructura de transport în Bistrița-Năsăud nu se vor opri aici!”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Potrivit şefului CJ Radu Moldovan, toţi studenţii din zonă vor putea circula gratuit cu acest tren până la Cluj-Napoca, la facultate, iar elevii care merg la licee din oraşe vor putea circula cu bilete reduse cu 50%: ”După această investiție, cei peste 30.000 de oameni din aceste localități vor avea o legătură de transport cu rutele principale de transport feroviar din nordul țării. Studenții vor circula gratuit, iar elevii cu o reducere de 50% din prețul întreg, care este unul foarte redus (4,4 lei pentru ruta Ilva Mică-Rodna Veche). Vreau să îi mulțumesc în mod special domnului ministru Răzvan Cuc, pentru că a tratat cu foarte multă seriozitate dorința oamenilor din zona Văii Someșului de a se introduce aceste noi rute. Este o mare realizare pentru oamenii de aici și mai ales pentru tinerii care vor putea să meargă cu costuri modice la studii în Cluj-Napoca sau pentru elevi la Liceul ”Solomon Haliță” din Sîngeorz-Băi”.

Odată cu redeschiderea tronsonului de cale ferată Ilva Mică – Rodna Veche au fost angajaţi 10 oameni care se vor ocupa de întreţinerea respectivei linii.

   

”Chiar dacă nu am putut fi prezent, cu sufletul astăzi am fost acolo. Mă bucur foarte mult că un proiect la care am ținut foarte mult astăzi s-a materializat. Am o mare bucurie sufletească, mai ales că aproape nimeni din această zonă nu mai credea că tronsonul va fi redeschis. Le mulțumesc tuturor celor ce au făcut acest lucru posibil!”, a postat pe Facebook deputatul Daniel Suciu.

Și Compania de stat CFR Călători a anunţat că revine din 1 august pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche, după mai multe solicitări primite din partea călătorilor şi a autorităţilor locale. ”Distanţa Ilva Mică – Rodna Veche şi retur va fi parcursă în aproximativ 45 de minute de 6 trenuri Regio, tip Săgeata Albastră, 3 trenuri pe direcţia dus şi 3 trenuri pe retur. Trenurile vor opri în Anieş, Maieru, Cormaia, Sîngeorz-Băi şi Ilva Mică, graficul de circulaţie fiind realizat astfel încât intervalele orare să răspundă nevoii de mobilitate a localnicilor”, se arată în comunicat.

Preţul unui bilet întreg, dus, clasa a 2-a, pe ruta Ilva Mică – Rodna Veche va fi 4,4 lei, iar pentru elevi 2,2 lei. Pe ruta Cluj-Napoca – Sîngeorz-Băi, un bilet întreg clasa a 2-a, dus, va costa 18,3 lei, iar pentru elevi 9,15 lei. Un abonament lunar pentru ruta Ilva Mică – Rodna Veche costă 92,4 lei preţ întreg şi 46,2 lei pentru elevi.

Totodată, legătura feroviară pe ruta Cluj-Napoca – Ilva Mică – Rodna Veche şi retur va fi asigurată de o pereche de trenuri care va circula după următorul orar:

După ce premierul Mihai Tudose a discutat cu ambasadorul Chinei în Românie despre un proiect privind construcţia unei reţele regionale de trenuri pe pernă magnetică, după modelul celor deja funcţionale în China, Răzvan Cuc a declarat: ”Este un proiect pe care îl voi discuta şi eu cu domnul prim-ministru, să vedem modul în care se va implementa acest proiect. Noi în momentul de faţă avem Masterplanul şi programul de guvernare care statutează practic ce vrem să modernizăm şi să implementăm în aceşti patru ani. Acestea sunt proiecte care vor avea o finanţare prin parteneriat public-privat”.

Președintele CJ Radu Moldovan i-a spus ministrului Transporturilor: ”Vă rog să îi spuneţi domnului prim-ministru că judeţul Bistriţa-Năsăud este înfrăţit cu Provincia Hunan, unde se fabrică locomotivele de mare viteză din China. Ei au ajuns să dezvolte o viteză acum de 500 km/h şi am toată disponibilitatea să fac posibile contactele necesare, pe lângă contactele statale care vor exista. Ei au o disponibilitate foarte mare de a veni spre noi, au foarte mare experienţă”.

15 comentarii

    • Nu pot să cred că se poate circula cu trenul în secolul 21 ! Extraordinar. Trebuiau chemați toti ambasadorii pentru a vedea minunea si a lua exemplu .

  • Am lucrat in tinerete multi ani in domeniul vanzarilor si chiar daca strainii ne plateau disproportionat fata de cum plateau confratilor lor de intstruit ne instruia la fel.
    Prima lectie: Imbraca-te la fel cum va fi imbracata persoana cu care te intalnesti!

    • Doar primarul din Ilva Mica e imbracat corect. Ministrul si-a lasat cravata acasa ca asa a vazut data trecuta la Raducu când l-a vizitat cu Grindeanu. Acum, na! Data viitoare o sa iasa in pantaloni scurti si tricou.

  • Trenul de la Cluj până la Rodna face mai mult decât un om călare. Foarte mare realizare!
    Misiunea Apollo 11 a durat 8 zile, mai precis 195 de ore, 18 minute si 35 de secunde. La 20 iulie 1969, dupa 152 de ore de zbor”Vulturul”s-a desprins de Columbia, Armstrong anuntand triumfator: „Vulturul are aripi“.
    După 48 de ani Răducu anunță triumfător :trenul parcurge impresionanta distanță de 20 km intre Ilva Mica şi Rodna în 45 de minute.
    Felicitări!

  • Băăăăăăăăăăăăăăăăăăăă… 20 de km in 45 de minute? Adica 26 de km/ora? Sunteti nebuni? Ce sageata? RUSINOSSSSSSSSSSSS. Asa merge si tara condusa de voi astia rosii, ca si trenu.

    • Şi mocănița cu aburi de la 1900 mergea mai repede…
      De aia pe ăştia i-o rupt foamea pe traseu…

  • Că nu este apă si toaletă în gară nu interesează pe nimeni. Nu le este rusine să facă atâta tam tam?”Mare realizare”cât un”rahat”de pe lângă gară!Ziaristilor ,vedeti numai ce vă impun ei realitatea nu se vede?Secolul 21 România tronson redeschis cu surle si trambite lipsă apă ,căldură iarna,toaletă, geamuri sparte etc.Prostia la ea acasă

  • Vă rog să începeţi demersul pt. a fi inclusă secţia de cale ferată ILVA MICĂ-RODNA VECHE în rândul monumentelor istorice. La fel au făcut cei din Alba cu secţia Câmpeni-Abrud. De ce nu un muzeu în clădirea vechii gări din Ilva-Mică

  • Circ tipic romanesc… este gretos sa vezi cum merg astia si inaugureaza ce se mai face, desi este ceva normal sa fie. Mentalitatea noastra romaneasca foarte ieftina ne face foarte usor sa fim cumparati cu o panglica taiata de catre bravii nostri conducatori. Altii in vest au o multime de lucruri utile populatiei iar la noi cand se face ceva suna trompeta la fel ca si gaina cand face ou. Lucruri ieftine ce sa mai…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.