Cultură

„Puck cel Mic”, a(r)telierul de re-creaţie al lui Victor!

Sigur vă amintiţi de Victor Perdevară, un tânăr foarte ambiţios care a participat cu succes la VeloTurul României, la Danubius 2009 şi la alte proiecte care îi fac cinste. Iată că acum în regăsim în postura de animator socio-educativ la Biblioteca Judeţeană, unde va derula proiectul „Puck cel Mic”.

Atelierele pe care Victor le va organiza îşi propun să contribuie la educaţia ecologică a elevilor stimulând ludicul, creativitatea şi inventivitatea prin introducerea copiilor în formele contemporane ale artei. Ei vor învăţa să facă instalaţie, colaj,  perfomance, land-art, modelaj.

În total, vor fi 12 ateliere care propun o abordare a colajului ca modalitate de dezvoltare a creativităţii printr-o tehnică relativ simplă, al cărei rezultat însă, reuşeşte mai tot timpul să surprindă prin prospeţimea şi posibilitatea sa de a comprima eficient un mesaj.

Activităţile din cadrul proiectului sunt destinate elevilor din ciclul primar din oraşul Bistriţa. În fiecare zi de joi, în perioada 16 februarie – 24 mai, vor funcţiona două ateliere de creativitate în sala de împrumut pentru copii. Atelierele vor fi conduse de Victor Perdevară care este animator socio-educativ. Victor s-a pregătit  pentru un astfel de moment în străinătate, în special în Polonia. Durata unui atelier este de 120 de minute şi este dedicat unui număr de 12 copii.

Victor Perdevară a declarat pentru ziarul nostru că îi va provoca pe copii să picteze pornind de la o poveste sau de la o poezie.

„Trebuie să-i încurajezi pe copii chiar dacă greşesc. În atelierele mele, permit greşelile, permit ca totul să fie făcut într-o notă avangardistă, abstractă. Pentru mine e o provocare fiindcă nu am lucrat până acum cu copii din România. Nu ştiu exact care sunt nevoile lor, aşa că, în primele trei ateliere voi încerca să le aflu. În general, eu pornesc de la nişte carenţe pe care le au copii în educaţie. Încerc, prin joc, să le dezvolt anumite abilităţi de comunicare, să coopereze, să se prezinte şi va fi foarte interesant. În prima etapă copiii vor învăţa noţiuni de colaj, să facă mozaic, desene întrerupte, să vadă complexitatea liniei de aţă, apoi vor învăţa colaj din material textil, din hârtie şi din lemn şi, spre final, e provocarea maximă fiindcă punem totul la comun şi facem caracatiţe, case din materiale ecologice, un turn, totul la nivel de joc foarte serios”, a spus Victor Perdevară.

 Despre educaţia nonformală

Activitatea din atelier dedicată colajului şi desenului este doar vârful de iceberg. În secţiunile atelierului există o întreagă metodologie din educaţia nonformală. Educaţia nonformală se desfăşoară în afara curriculum-ului formal (oficial). Punctul ei forte este faptul că îl pune pe cel care învaţă în centrul procesului de învăţare.

Educaţia nonformală nu este obligatorie, ceea ce presupune faptul că individul vrea să înveţe sau este atras folosind alt tip, în care acesta e stimulat continuu. Accentul este pus pe îmbunătăţirea nivelului de competenţe şi în special pe dezvoltare personală, abilităţi de viaţă şi pe ceea ce înseamnă a fi cetăţean activ. Actorii principali sunt chiar participanţii la procesul de educaţie non-formală.

Învăţarea prin experienţă practică este un element important, participanţii fiind implicaţi în mod direct şi activ, iar competenţele lor deja existente reprezintă un ingredient important prin care au posibilitatea de a învăţa de la egal la egal unii de la alţii.

A instrui pe tineri cum se cuvine nu constă a le vârî în cap o mulţime de cuvinte, fraze,  expresiuni şi opiniuni din diferiţi  autori, ci a le deschide calea cum să priceapă lucrurile” (Comenius)

Pentru mai multe informaţii despre a(r)telierul de re-creaţie al lui Victor, îl puteţi contacta la telefonul 0745 271 721.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.