Primăria Bistrița a scos la licitație lucrările din proiectul cu fonduri europene “Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului”. Valoarea estimată a contractului se ridică la 40,7 milioane lei fără TVA.
Data de 1 februarie, ora 15.00, este termenul limită de depunere a ofertelor.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020.
Lucrările constau în:
- realizarea de benzi dedicate transportului public
- realizarea pistelor pentru bicicliști
- reabilitarea trotuarelor
- realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe coridorul de transport
- realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal, în zona pieței
- iluminat public cu sistem de telegestiune
- modernizarea stațiilor de transport public existente
- realizarea de sisteme de monitorizare video
Capacități:
- stații de transport – 10
- lungime piste bicicliști – 4.596 m
- lungime trotuar – 4.435 m
- lungime carosabil reabilitat – 2.347 m
Un alt proiect major de mobilitate urbană, cu fonduri europene, derulat de municipalitate este “Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid sau normă de poluare redusă”. Aici detalii.
parcari?????????????????
parcari pe minus, lucrari facute cu „cap”, vai de noi.
Asfaltați pista pentru cicliști de pe strada Drumul Cetății cât mai rapid, acum avem o iarnă blândă cu zile în care se poate asfalta.
Pe Decebal nu este locul potrivit pentru pistele de biciclete fiindcă sunt multe intersecții multe, multe magazine și multe alte obstacole în fața bicicliștilor.
Cine și pentru ce a propus „realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal, în zona pieței”? Cine și pentru care motive susține în continuare „realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal”?
Dacă la prima întrebare probabil n-o să obținem niciodată un răspuns, la prima parte a celei de-a doua, răspunsul e clar. Noul primar Ioan Turc. Pentru ce motive, am fi curioși să aflăm. Nu de alta dar, dacă s-o face cumva și n-o să ne placă ce-a ieșit să știm ce-a fost, de la bun început, în capul ordonatorului principal de credit pe care recent majoritatea bistrițenilor l-au investit cu încrederea lor. Figura cu „a fost proiectul altora” nu ține pentru că orice proiect/contract poate fi modificat prin acordul părților. Prin acordul părților, administrația a fost schimbată și cetățenii și-au dorit un executiv care să se raporteze altfel la nevoile și prioritățile lor. Dacă acum, încă la început de mandat, nu se întâmplă lucrul acesta, n-o să se întâmple niciodată.
Aș putea să dau multe argumente împotriva pasajului subteran, dar, cred că cetățenii Bistriței ar fi mai curioși să afle argumentele pe care primarul le poate pune în fața în favoarea construirii pasajului în condițiile în care nu am auzit vreodată ca acesta să fie cerut de cetățeni. Sau, dacă nu vrea să se expună dumnealui, să ne spună consilierii domniei sale.
E cu totul discutabilă și linia dedicată transportului public. Bistrița nu e Clujul și o liniuța pe Decebal fără continuitate de la un capăt la altul nu are sens nici pentru autobuze. Despre valori de trafic, autobuze/pasageri/ mașini/bicicliști n-are rost să vorbim că se cam vede cu ochiul liber disproporția între tema de proiectare și realitate.
Dacă tot a luat-o cu auditul, poate că, înaintea celui de personal (care nu știu la ce ajută) ar fi fost mai bine să facă un audit al proiectelor de investiții cu impact major și pe termen lung asupra organizării orașului și vieții de zi cu zi a bistrițenilor.
Faceți pistele de biciclete pe străzile de pe fosta centură acolo unde le este locul lor și nu distrugeți locurile de parcare din centru orașului.
Pasajul pietonal subteran prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului este o investitie absolut inutilă. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum sa fie desfiintate. O solutie mai ratională de fluidizare a circulatiei auto ar fi amenajarea Bulevardului Decebal si Andrei Muresanu ca stradă cu sens unic dinspre strada Gării spre strada Năsăudului, iar celălalt sens spre strada Gării să fie asigurat pe strada Colibitei si Artarilor.
De aceea, cea mai ratională solutie este să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să inceapă proiectul de modernizare a Pietei Decebal, promis bistritenilor de primarul Cretu incă din anul 2012:
https://timponline.ro/vezi-cum-va-arata-piata-decebal-dupa-modernizare/
Dragilor , cand aveti idei spuneti-le la vremea lor , acum oricate de multe , de bune si binevenite ar fi , sunt tardive.Pe viitor e bine sa va implicati cu argumente pertinente , in fazele initiale ale viitoarelor proiecte urbane , mai ales in faza de dezbateri publice. Altfel , la fluidizarea circulatiei , ne pricepem toti , mai bine sau mai rau , in special in zonele in care locuim.Sa speram ca cei care raspund de aceste activitati vor tine cont de parerile voastre daca legislatia o permite. Personal nu cred ca daca s-ar renunta la realizarea pasajului subteran , pe banii europeni alocati , se poate face altceva.Acest lucru cred ca il stiu bine si factorii de decizie , cei care au hotarat scoaterea la licitatie , inclusiv d-l primar Turc.
Referitor la unele schimbări în proiect, acestea nu sunt imposibil de făcut, chiar si după câștigarea liciatiei de o firmă constructoare, evident înainte de a se începe efectiv lucrările, dat fiind faptul că beneficiarul este cel care gestionează tehnic proiectul prin proiectant și dirigintele de șantier. Conditia este ca schimbarile în proiect să nu afecteze indicatorii de eligibilitate pe baza cărora a fost obtinută finanțarea. Aceasta este si opinia unei companii câstigătoare a licitației de executie a lucrărilor de infrastructură pentru Linia Verde din Bistrița.
Vezi: https://timponline.ro/linia-verde-nu-are-inca-verde-primaria-bistrita-intarzie-uneori-cu-lunile-predarea-amplasamentului/
@Leo,
Propuneri sau făcut la timpul lor dar până când cei din comisia de urbanism nu vor răspunde în fața cetățenilor orașului până atunci aceste propuneri vor fi în continuare ignorate.
Consilieri locali aprobă doar escrocherie pentru care au interese și nu le pasă de simpli cetățeni care vor fi afectați de aberațiile lor.
Oare neincluderea pasajului subteran in cadrul proiectului modificat ar schimba indicatorii de eligibilitate ? Considerati ca cei indriduiti cu executia lucrarii (licitatie , incheiere contract de executie , executie propriu-zisa , urmarire executie , finalizare lucrari si receptie) care au obtinut finantarea si gestioneaza fonduri europene stiu mai putin decat D-vs despre problemele ridicate si legislatia in vigoare ?
Toate aceste „năzbâti” se fac în comisia de urbanism, vrem ca ședințele comisiei de urbanism să fie live pe mediile de comunicare online pentru a vedea și noi cine sunt autorii acestor absurdități.
Când mai faceți piste pentru bicicliști,, să fie și folosite de ei, pe vestita pistă de pe strada Cantemir, se circulă tot pe carosabil
@Florin, Aceste piste încă nu sunt marcate cu semne de biciclete pentru a putea fi folosite de bicicliști.
Pe pista de biciclete de pe Cantemir mai există încă o problemă sunt două intrări la care nu sa realizat trecerea pistei de biciclete. Adică când cobori și urci de pe pistă dai de o zonă de moloz și ești ca intr-o groapă.
Când mai faceți piste pentru bicicliști ar trebui să fie folosite de către ei, pe vestita pistă de pe strada Cantemir nu am văzut nici un fel de biciclist, toți circulă pe carosabil, și atunci ce rost are investiția
@ Florin, Citește comentariu dinainte.
Piste de biciclete:
https://www.facebook.com/groups/438488610670306/permalink/444766970042470
De ce nu sunt consultați cetăteni din zonă când se propune vreo lucrare urbanistică ?
Niciodată în Bistrița nu sa ținut cont de nevoile locuitorilor din zonele unde se propun proiecte de urbanism.
Este nevoie de o rută alternativă la bulevardul Decebal aceasta este ruta de pe străzile Colibiței și Arțarilor. Asta înseamnă să se poată circula pe ambele sensuri pe stada Arțarilor în spatele pieței, trebuie scos semnul ce interzice circulația din spatele pieței.
De asemenea trebuie să se reconfigureze prioritățile din intersecția străzilor Colibiței – Arțarilor astfel încât să se poată trece direct de pe strada Colibiței pe strada Arțarilor.
Poliția să-și facă meseria și să-i amendeze pe toți ce parchează ilegal pe strada Colibiței blocând astfel o bandă de circulație auto.
Este necesară prelungirea pe lângă calea ferată a străzi Colibiței până la strada Lucian Blaga. Asta ar însemna într-adevăr o adevărată regenerare urbană.
Politia nu are ce sa faca acolo. Capetele luminate au proiectat strada Colibitei fara sa profite de spatiul abundent care este din trotuar pana la sinele de tren (evident cu o marja de siguranta). Acolo puteau fi puse masinile parcate, iar cele 2 sensuri de mers sa fi fost libere. Ba au mai pus si gardul langa pista de biciclete, in asa fel incat daca 2 biciclete se intalnesc, una sa se agate de gard.
Soluția primarului Ioan Turc cu șoseaua rapidă pe lângă calea ferată este super și ar merită pusă în operă cât mai curând.
Trebuie reamenajată și strada Rodnei, și Împăratu Traian.
Toate acestea sunt povești singura soluție pentru degocestionarea traficului este construirea noi centuri prin afara intravilanului orașului.
Au întrebat pe vreun locuitor al Bistriței înainte să facă această licitație ?!!!!!!!
Este mai mult decât necesară realizarea șoselei lângă calea ferată.
Bistrița trebuie să aibă noi străzi de clasa II-a și a III-a în zonele încă unde încă se mai poate construi adică în zonele unde nu sunt încă construcții. Îngustarea străzilor centrale este o mare aberație care trebuie oprită.
Oare cei din primărie nu circulă pe străzile din Bistrița ?!!!!!!!!