contact@timponline.ro
  • Prima pagină
  • Știri din Bistrița
  • Știri din județ
  • Timp de gândire
  • Dezvăluiri

TimpOnline.ro

Prima pagină   »   Știri   »   Reconfigurarea axei de transport Garii – Decebal – A. Mu ...

Reconfigurarea axei de transport Gării – Decebal – A. Mureșanu – Năsăudului, scoasă la licitație


07 ianuarie 2021 de Eugen Gheorghe   34 comentarii

angajare

Primăria Bistrița a scos la licitație lucrările din proiectul cu fonduri europene “Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului”. Valoarea estimată a contractului se ridică la 40,7 milioane lei fără TVA.

Data de 1 februarie, ora 15.00, este termenul limită de depunere a ofertelor.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

Lucrările constau în:

  • realizarea de benzi dedicate transportului public
  • realizarea pistelor pentru bicicliști
  • reabilitarea trotuarelor
  • realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe coridorul de transport
  • realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal, în zona pieței
  • iluminat public cu sistem de telegestiune
  • modernizarea stațiilor de transport public existente
  • realizarea de sisteme de monitorizare video

Capacități:

  • stații de transport – 10
  • lungime piste bicicliști – 4.596 m
  • lungime trotuar – 4.435 m
  • lungime carosabil reabilitat – 2.347 m

Un alt proiect major de mobilitate urbană, cu fonduri europene, derulat de municipalitate este “Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid sau normă de poluare redusă”. Aici detalii.

  • Despre
  • Ultimele Postari
Eugen Gheorghe
Eugen Gheorghe
A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe
Ultimele postari ale lui Eugen Gheorghe (vezi toate)
  • Primăria Bistrița vrea să se împrumute cu peste 5 milioane de euro de la bancă - 22 ianuarie 2021
  • Funcția de manager al Centrului Cultural Municipal, scoasă la concurs. Care sunt condițiile - 22 ianuarie 2021
  • Câți bistrițeni au beneficiat de amnistia fiscală și câți sunt datornici. Ce hotărâre ia municipalitatea - 22 ianuarie 2021

Categoria:  Știri   Etichete:  axă transport, decebal, gării, lucrari, năsăudului
34 comentarii  Vizualizări: 3.520

GA – sub articol -responsive

Comentarii

  1. h

    07 ianuarie 2021 la ora 08:58

    parcari?????????????????

    19

    Răspunde
    • whiteman

      07 ianuarie 2021 la ora 09:11

      Parcările vor dispărea, o măsură binevenită, zona va fi mai aerisită, se va circula mai mult cu autobuzul, bicicleta sau cu doiul 🙂

      -2

    • Mircea Pop

      07 ianuarie 2021 la ora 11:09

      sa dispara parcarile lu mamica-ta …whiteman… Prima data trebuia realizata o parcare subterana si supraterana …sus si peste piata din Decebal …si apoi distruse celelalte…Dazr noi..facem partii ….si autogari suspendate….si te miri ce nascociri pesediste …Iar fraierii astia de acum au pus botul la maretele realizari crete…din epoca de curand apusa….a tovarasului cret…

      20

    • eu

      07 ianuarie 2021 la ora 11:17

      parcari pe minus, lucrari facute cu „cap”, vai de noi.

      20

  2. Biciclist de zi de zi

    07 ianuarie 2021 la ora 10:02

    Asfaltați pista pentru cicliști de pe strada Drumul Cetății cât mai rapid, acum avem o iarnă blândă cu zile în care se poate asfalta.

    53

    Răspunde
  3. Gehlen

    07 ianuarie 2021 la ora 10:18

    Da’ cu trotuarele ce treabă au?

    Adevărata problemă constă în locația pieței agroalimentare și a clădirii hală (unde era Odiseea etc.).
    Cred că ar trebuie regândite ambele, prin alte construcții, care să cuprindă, la parter și subteran, locuri de parcare, iar la etaj, să rămână piața și alte spații comerciale.
    Până nu dispare piața în actuala formă, nu o să fie liniște în zonă. Mai nou, taximetriștii din stație se urcă pe trotuar cu mașinile.
    Și câte și mai câte…

    20

    Răspunde
  4. Remus

    07 ianuarie 2021 la ora 10:35

    Pe Decebal nu este locul potrivit pentru pistele de biciclete fiindcă sunt multe intersecții multe, multe magazine și multe alte obstacole în fața bicicliștilor.

    51

    Răspunde
  5. Alexandru Marian Toniuc

    07 ianuarie 2021 la ora 11:22

    Cine și pentru ce a propus „realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal, în zona pieței”? Cine și pentru care motive susține în continuare „realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal”?
    Dacă la prima întrebare probabil n-o să obținem niciodată un răspuns, la prima parte a celei de-a doua, răspunsul e clar. Noul primar Ioan Turc. Pentru ce motive, am fi curioși să aflăm. Nu de alta dar, dacă s-o face cumva și n-o să ne placă ce-a ieșit să știm ce-a fost, de la bun început, în capul ordonatorului principal de credit pe care recent majoritatea bistrițenilor l-au investit cu încrederea lor. Figura cu „a fost proiectul altora” nu ține pentru că orice proiect/contract poate fi modificat prin acordul părților. Prin acordul părților, administrația a fost schimbată și cetățenii și-au dorit un executiv care să se raporteze altfel la nevoile și prioritățile lor. Dacă acum, încă la început de mandat, nu se întâmplă lucrul acesta, n-o să se întâmple niciodată.
    Aș putea să dau multe argumente împotriva pasajului subteran, dar, cred că cetățenii Bistriței ar fi mai curioși să afle argumentele pe care primarul le poate pune în fața în favoarea construirii pasajului în condițiile în care nu am auzit vreodată ca acesta să fie cerut de cetățeni. Sau, dacă nu vrea să se expună dumnealui, să ne spună consilierii domniei sale.
    E cu totul discutabilă și linia dedicată transportului public. Bistrița nu e Clujul și o liniuța pe Decebal fără continuitate de la un capăt la altul nu are sens nici pentru autobuze. Despre valori de trafic, autobuze/pasageri/ mașini/bicicliști n-are rost să vorbim că se cam vede cu ochiul liber disproporția între tema de proiectare și realitate.
    Dacă tot a luat-o cu auditul, poate că, înaintea celui de personal (care nu știu la ce ajută) ar fi fost mai bine să facă un audit al proiectelor de investiții cu impact major și pe termen lung asupra organizării orașului și vieții de zi cu zi a bistrițenilor.

    12

    Răspunde
  6. Dan D.

    07 ianuarie 2021 la ora 12:12

    Faceți pistele de biciclete pe străzile de pe fosta centură acolo unde le este locul lor și nu distrugeți locurile de parcare din centru orașului.

    40

    Răspunde
  7. Sergiu

    07 ianuarie 2021 la ora 13:08

    Pasajul pietonal subteran prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului este o investitie absolut inutilă. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum sa fie desfiintate. O solutie mai ratională de fluidizare a circulatiei auto ar fi amenajarea Bulevardului Decebal si Andrei Muresanu ca stradă cu sens unic dinspre strada Gării spre strada Năsăudului, iar celălalt sens spre strada Gării să fie asigurat pe strada Colibitei si Artarilor.
    De aceea, cea mai ratională solutie este să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să inceapă proiectul de modernizare a Pietei Decebal, promis bistritenilor de primarul Cretu incă din anul 2012:
    https://timponline.ro/vezi-cum-va-arata-piata-decebal-dupa-modernizare/

    -2

    Răspunde
  8. Leo

    07 ianuarie 2021 la ora 14:17

    Dragilor , cand aveti idei spuneti-le la vremea lor , acum oricate de multe , de bune si binevenite ar fi , sunt tardive.Pe viitor e bine sa va implicati cu argumente pertinente , in fazele initiale ale viitoarelor proiecte urbane , mai ales in faza de dezbateri publice. Altfel , la fluidizarea circulatiei , ne pricepem toti , mai bine sau mai rau , in special in zonele in care locuim.Sa speram ca cei care raspund de aceste activitati vor tine cont de parerile voastre daca legislatia o permite. Personal nu cred ca daca s-ar renunta la realizarea pasajului subteran , pe banii europeni alocati , se poate face altceva.Acest lucru cred ca il stiu bine si factorii de decizie , cei care au hotarat scoaterea la licitatie , inclusiv d-l primar Turc.

    -22

    Răspunde
    • Remus

      07 ianuarie 2021 la ora 16:21

      Referitor la unele schimbări în proiect, acestea nu sunt imposibil de făcut, chiar si după câștigarea liciatiei de o firmă constructoare, evident înainte de a se începe efectiv lucrările, dat fiind faptul că beneficiarul este cel care gestionează tehnic proiectul prin proiectant și dirigintele de șantier. Conditia este ca schimbarile în proiect să nu afecteze indicatorii de eligibilitate pe baza cărora a fost obtinută finanțarea. Aceasta este si opinia unei companii câstigătoare a licitației de executie a lucrărilor de infrastructură pentru Linia Verde din Bistrița.
      Vezi: https://timponline.ro/linia-verde-nu-are-inca-verde-primaria-bistrita-intarzie-uneori-cu-lunile-predarea-amplasamentului/

      -8

    • Feri

      08 ianuarie 2021 la ora 08:24

      @Leo,

      Propuneri sau făcut la timpul lor dar până când cei din comisia de urbanism nu vor răspunde în fața cetățenilor orașului până atunci aceste propuneri vor fi în continuare ignorate.

      Consilieri locali aprobă doar escrocherie pentru care au interese și nu le pasă de simpli cetățeni care vor fi afectați de aberațiile lor.

      20

  9. Leo

    07 ianuarie 2021 la ora 17:26

    Oare neincluderea pasajului subteran in cadrul proiectului modificat ar schimba indicatorii de eligibilitate ? Considerati ca cei indriduiti cu executia lucrarii (licitatie , incheiere contract de executie , executie propriu-zisa , urmarire executie , finalizare lucrari si receptie) care au obtinut finantarea si gestioneaza fonduri europene stiu mai putin decat D-vs despre problemele ridicate si legislatia in vigoare ?

    -13

    Răspunde
  10. Ședințe publice ale comisiei de urbanism.

    07 ianuarie 2021 la ora 18:22

    Toate aceste „năzbâti” se fac în comisia de urbanism, vrem ca ședințele comisiei de urbanism să fie live pe mediile de comunicare online pentru a vedea și noi cine sunt autorii acestor absurdități.

    37

    Răspunde
  11. Florin

    07 ianuarie 2021 la ora 19:02

    Când mai faceți piste pentru bicicliști,, să fie și folosite de ei, pe vestita pistă de pe strada Cantemir, se circulă tot pe carosabil

    -20

    Răspunde
    • Doru

      07 ianuarie 2021 la ora 20:50

      @Florin, Aceste piste încă nu sunt marcate cu semne de biciclete pentru a putea fi folosite de bicicliști.
      Pe pista de biciclete de pe Cantemir mai există încă o problemă sunt două intrări la care nu sa realizat trecerea pistei de biciclete. Adică când cobori și urci de pe pistă dai de o zonă de moloz și ești ca intr-o groapă.

      23

  12. Florin

    07 ianuarie 2021 la ora 19:08

    Când mai faceți piste pentru bicicliști ar trebui să fie folosite de către ei, pe vestita pistă de pe strada Cantemir nu am văzut nici un fel de biciclist, toți circulă pe carosabil, și atunci ce rost are investiția

    -18

    Răspunde
    • Doru

      11 ianuarie 2021 la ora 10:45

      @ Florin, Citește comentariu dinainte.

      8

  13. a

    07 ianuarie 2021 la ora 19:54

    Piste de biciclete:
    https://www.facebook.com/groups/438488610670306/permalink/444766970042470

    15

    Răspunde
  14. Sergiu M.

    07 ianuarie 2021 la ora 20:56

    De ce nu sunt consultați cetăteni din zonă când se propune vreo lucrare urbanistică ?

    20

    Răspunde
    • Pepe

      07 ianuarie 2021 la ora 23:15

      Niciodată în Bistrița nu sa ținut cont de nevoile locuitorilor din zonele unde se propun proiecte de urbanism.

      13

  15. Victor

    08 ianuarie 2021 la ora 07:41

    Este nevoie de o rută alternativă la bulevardul Decebal aceasta este ruta de pe străzile Colibiței și Arțarilor. Asta înseamnă să se poată circula pe ambele sensuri pe stada Arțarilor în spatele pieței, trebuie scos semnul ce interzice circulația din spatele pieței.

    21

    Răspunde
  16. Victor

    08 ianuarie 2021 la ora 07:45

    De asemenea trebuie să se reconfigureze prioritățile din intersecția străzilor Colibiței – Arțarilor astfel încât să se poată trece direct de pe strada Colibiței pe strada Arțarilor.

    21

    Răspunde
  17. Victor

    08 ianuarie 2021 la ora 07:49

    Poliția să-și facă meseria și să-i amendeze pe toți ce parchează ilegal pe strada Colibiței blocând astfel o bandă de circulație auto.

    21

    Răspunde
    • Liviu

      08 ianuarie 2021 la ora 07:55

      Este necesară prelungirea pe lângă calea ferată a străzi Colibiței până la strada Lucian Blaga. Asta ar însemna într-adevăr o adevărată regenerare urbană.

      19

    • Bistrita Police Department

      08 ianuarie 2021 la ora 13:33

      Politia nu are ce sa faca acolo. Capetele luminate au proiectat strada Colibitei fara sa profite de spatiul abundent care este din trotuar pana la sinele de tren (evident cu o marja de siguranta). Acolo puteau fi puse masinile parcate, iar cele 2 sensuri de mers sa fi fost libere. Ba au mai pus si gardul langa pista de biciclete, in asa fel incat daca 2 biciclete se intalnesc, una sa se agate de gard.

      0

  18. Șosea pe lângă calea ferată

    08 ianuarie 2021 la ora 08:06

    Soluția primarului Ioan Turc cu șoseaua rapidă pe lângă calea ferată este super și ar merită pusă în operă cât mai curând.

    20

    Răspunde
  19. Feri

    08 ianuarie 2021 la ora 08:30

    Trebuie reamenajată și strada Rodnei, și Împăratu Traian.

    7

    Răspunde
  20. Bogdan

    08 ianuarie 2021 la ora 09:04

    Toate acestea sunt povești singura soluție pentru degocestionarea traficului este construirea noi centuri prin afara intravilanului orașului.

    20

    Răspunde
  21. Albert

    08 ianuarie 2021 la ora 10:29

    Au întrebat pe vreun locuitor al Bistriței înainte să facă această licitație ?!!!!!!!

    10

    Răspunde
  22. Săndel

    11 ianuarie 2021 la ora 10:49

    Este mai mult decât necesară realizarea șoselei lângă calea ferată.

    4

    Răspunde
  23. Loți

    11 ianuarie 2021 la ora 11:55

    Bistrița trebuie să aibă noi străzi de clasa II-a și a III-a în zonele încă unde încă se mai poate construi adică în zonele unde nu sunt încă construcții. Îngustarea străzilor centrale este o mare aberație care trebuie oprită.

    6

    Răspunde
    • Gabi

      11 ianuarie 2021 la ora 12:29

      Oare cei din primărie nu circulă pe străzile din Bistrița ?!!!!!!!!

      4

Lasă un comentariu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reguli pentru comentarii. Click aici.

Cautare

KissFM

KissFM

Carliont

Carliont

GA – Vertical

Ultimele articole

  • Primăria Bistrița vrea să se împrumute cu peste 5 milioane de euro de la bancă
  • Noile cazuri, situația vaccinărilor și incidența în Bistrița-Năsăud
  • Bărbat de 63 de ani, rănit după ce s-a răsturnat cu mașina la Galații Bistriței (FOTO)
  • Directorul adjunct de la Direcția Agricolă Bistrița-Năsăud a fost destituit. Cine va fi numit în locul lui
  • Funcția de manager al Centrului Cultural Municipal, scoasă la concurs. Care sunt condițiile
  • Ministerul Educației a decis să reducă numărul de elevi cu care se pot forma clasele a IX-a în viitorul an școlar
  • Nu s-a mai ridicat gunoiul de la 18 familii din Sângeorz-Băi. Ce alte surprize îi mai așteaptă pe localnici (VIDEO)

Cele mai citite

  • Despre școală, numai de bine
  • De ce dispar 26 de clase a IX-a din toate liceele județului. Explicațiile șefului ISJ, Mihai Mureșan...
  • Cinci dosare penale pentru spălare de bani, deschise în Bistrița-Năsăud
  • Lucrările la centura Becleanului, scoase la licitație. Cât costă amenajarea a 1,1 km
  • Bărbat din Bistrița, găsit mort la volan
  • Programările pentru vaccinare, oprite temporar în Bistrița-Năsăud, se fac începând cu 1 martie...

Cele mai comentate

  • Despre școală, numai de bine
  • Lucrările la centura Becleanului, scoase la licitație. Cât costă amenajarea a 1,1 km
  • Comisia de Urbanism din CL Bistrița, vizită în teren. Ce s-a constatat. ”Toate lucrurile au un nou î...
  • De ce dispar 26 de clase a IX-a din toate liceele județului. Explicațiile șefului ISJ, Mihai Mureșan...
  • Se ascut săbiile în PNL. Robert Sighiartău îi cere demisia lui Ludovic Orban
  • Ce proiecte au pe agendă aleșii locali la prima ședință a CL Bistrița din acest an

Info

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookie
  • Politica de confidențialitate

Facebook -static

FB

Copyright © 2021 · TimpOnline.ro - Știri din Bistrița

Site-ul TimpOnline.ro folosește cookie-uri. Politica de confidențialitateAccept cookie-uriNu accept cookie-uri