(FOTO-VIDEO) Lucrările de modernizare a tronsonului Colibița (intersecția cu Drumul Blajului) – Mița din DJ 172 D ”Poarta Transilvaniei”, în lungime de 6,5 km, au fost recepționate de conducerea Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.
Investiția pe tronsonul 2 din Lotul 1 s-a ridicat la 59.094.655 lei (11.962.480 euro) fonduri europene prin Programul Operațional Regional.
”Acest tronson cred că a avut cea mai mare dificultate în execuție dintre toate drumurile modernizate în județ pentru că terenul este extrem de instabil. Pentru prima dată în Bistrița-Năsăud au fost construite și trei viaducte”, a spus președintele CJ Radu Moldovan.
Încă o lucrare de anvergură din Poarta Transilvaniei a ajuns la final. Așadar, vă invităm până-n capătul lacului la Colibița, căci drumul este complet modernizat, reabilitat, cu trei viaducte pe o lungime de 277 metri și un peisaj de basm” – președintele CJ Radu Moldovan
Lucrările au constat în: structură rutieră cu îmbrăcăminte asfaltică, fundație din balast, s-au executat casete de extindere a platformei drumului unde partea carosabilă era mai mică de 6 metri. S-au executat lucrări de colectare și evacuare a apelor de suprafață și de infiltrație, respectiv: rigole triunghiulare pereate, rigole de acostament, drenuri longitudinale și transversale. Acolo unde au fost semnalate infiltrații de apă la adâncimi mari (5-9 m) s-au prevăzut drenuri de adâncime executate cu piloți secanți din material granular mărunt. De asemenea, în vederea descărcării apelor precum asigurarea continuității scurgerii acestora, s-au realizat lucrări de reparații la podețele existente și podețe noi tubulare și podețe noi din elemente prefabricate. S-au amenajat 35 de drumuri laterale pe o lungime de 10 m. S-au executat următoarele tipuri de consolidări de terasamente: zid de sprijin din beton armat de rambleu și debleu, apărări de mal cu anrocamente și lucrări de consolidare cu piloți forați de diametru mare. S-au amenajat 1380 mp de trotuar pavat și s-a realizat 1 pod nou cu lungimea de 18,8 m. De asemenea, s-au executat 3 poduri (viaducte) noi peste zone cu alunecări de teren dificil de consolidat prin lucrări realizate doar în zona drumului: viaduct nr. 1 L = 65,40 m, viaduct nr. 2 L = 74,10 m și viaduct nr. 3 L = 138,80 m. Pentru siguranța circulației s-au realizat marcaje transversale și longitudinale, semnalizare rutieră prin indicatoare rutiere, borne kilometrice și hectometrice + parapete de siguranță (6,4 km).
Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.
Lucrările au fost realizate de Dimex 2000 Company în asociere cu Electro-Ursa Servcom, proiectarea aparținând firmei Explan.
Celelalte tronsoane din DJ 172 D care ajung la Colibița au fost recepționate anii trecuți: Lotul 1, tronsonul 1 Mureșenii Bârgăului – Colibița (5,1 km) în octombrie 2017, iar Lotul 2 Prundu Bârgăului / int. cu DN 17 – Bistrița Bârgăului – Colibița (17,1 km) în octombrie 2019.
(Foto-Video: CJ BN)
Tare mi-e că drumurile astea reabilitate le vor prinde foarte bine ălora care taie pădurea. Am așa o presimțire…
Pentru aia au fost asfaltate. Deplasare rapida, zgomot redus.. isi vor face treaba in liniste si mai repede. Intrebarea noastra, a romanilor simplii este cand se termina padurile ce vor mai taia? Ce vor mai cara sa vanda si sa distruga ca sa-si faca averi pentru a manca cu doua linguri???
Felicitări celor care sau implicat in aceste lucrări din județul BN
Piste de biciclete? Parcări? Mai e mult până departe!
https://timponline.ro/cj-bistrita-nasaud-grup-de-lucru-pentru-dezvoltarea-turismului-pe-bicicleta/
https://timponline.ro/teapa-de-la-munte-impresiile-cu-care-pleaca-turistii-care-si-au-petrecut-vacanta-la-colibita/
„Cum să mai vedem în ţară cinste, muncă, propăşire,
Când spoială este totul, când vezi că prin linguşire
Şi făţărnicii, netoţii, au ajuns aşa departe!
Cum să-şi mai trudeşti viaţa ca să-nveţi puţină carte
Când te uiţi că-n astă ţară, dată pradă celor răi,
Înţelepţii sunt victime, ticăloşii sunt călăi!”
AL.VLAHUȚĂ
ar trebui modernizarea căii ferate bistrita reteag limita judet cu cluj
dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului și sporirea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători.
Frumos dar păcat de padurea ce va fi tăiată!
10 ani garanție? Ați văzut cum sunt încărcate camioanele care transportă bușteni? De la Colibița la Mureșeni este restricție de7,5t dar nu se respectă și drumul a început să se lase în mai multe locuri, așa se va întâmpla și aici!
Peste 10 ani când nu va mai fi pădure o să avem drumurile ok!
Sa ajungi sa te bucuri, ca niște ciolanarii locali, au făcut un drum după 30 ani…!..greu oameni buni…!.
Da este bn că sa finalizat numai că este o problema ,sunt prea înguste drumurile
Oare cine is nemultumitii? Cei care voiau si heliport?…sau un canal intre lacul Colibita si Marea Neagra? V-a facut drumuri bune sa mergeti cu caruta iar voi vreti autostrada! Nici in Bistrita nu s-a facut asa drum iar voi vreti unul in varful muntelui pana in barlogul ursului….
Concluzie: mai bine nu-l facea!?