Actualitate

Continuă montarea de pavaj nou pe Linia Verde și pe axa de transport

La Bistrița continuă să se monteze pavaj nou pe traseele Liniei Verzi Unirea – Viișoara și pe axa de transport str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului, proiecte cu fonduri europene derulate de municipalitate.

”Suprafețe noi acoperite cu pavaj de calitate pe Linia Verde și pe axa reconfigurată de transport Gării – Năsăudului!”, spune primarul Ioan Turc.

Poliția Locală solicită din nou conducătorilor auto să nu oprească /staționeze pe trotuarele pavate sau în zonele unde urmează să fie montate pavelele. ”Vă aducem la cunoștință că nerespectarea prevederilor OUG 195/2002 R referitoare la oprirea neregulamentară, conform art. 108, alin. 1, lit. A, pct. 8, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 290 ron – 435 ron și 2 puncte penalizare, staționarea neregulamentară, conform art. 108, alin. 1, lit. B, pct. 7, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 580 ron – 725 ron și 3 puncte penalizare. La sancțiunile enumerate mai sus se poate adăuga sancțiunea complementară de ridicare a autovehiculului”.

Trotuarele din oraș de pe tronsonul de lucrări aferente proiectului Linia Verde vor fi în totalitate înlocuite, având în vedere și faptul că în zonele respective a fost introdusă canalizația pentru fibră optică și televiziune. Primarul Ioan Turc a precizat că în centrul orașului tot pavajul va fi înlocuit cu un singur model de piatră naturală, pentru a pune în valoare zona și pentru a oferi întregului areal un aspect elegant și unitar. Soluția a fost aleasă de bistrițeni prin sondajul efectuat anul trecut pe aplicația iReportBistrița. Primarul Bistriței a menționat că modelele propuse sunt superioare din punct de vedere al calității, confortabile, cu o foarte bună aderență, inclusiv pentru utilizarea cărucioarelor, dar și mult mai estetice.

” Vom avea trotuare pavate cu acel tip de dale pe care oamenii le-au ales prin aplicația iReport și suprafețe extinse cu piatră naturală. Am modificat proiectul și pe această componentă. Nu am fost de acord să avem piatră naturală doar pe Gheorghe Șincai, în proximitatea Primăriei sau doar pe strada Dornei, așa cum era prevăzut în proiect. Strada General Grigore Bălan, cel puțin până la intersecția cu strada Petre Ispirescu, e în buricul târgului, avem Muzeul Județean unde se petrec o serie de activități, cum să treci cu pavaj de beton prin fața lui? Pe Bulevardul Independenței mergem cu piatră naturală până dincolo de fostul spital pentru că, de asemenea, e o clădire cu valoare arhitecturală deosebită care face cinste orașului nostru”, a declarat de curând Ioan Turc.

Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea/DN 17 – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gheorghe Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara/DN 17) operat cu vehicule electrice, proiectul cu fonduri europene ”Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid cu normă de poluare redusă” (circa 18 milioane de euro) prevede modernizarea părții carosabile pe anumite tronsoane şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul cu bani europeni implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale. Executantul lucrărilor este M.I.S. Grup.

Proiectul cu fonduri europene ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” (63,8 milioane lei, circa 13 milioane euro) constă în: realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă, realizarea unui pasaj pietonal subteran pe B-dul Decebal în zona pieței, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video. Capacități: stații de transport – 10, lungime piste bicicliști – 4.596 m, lungime trotuar – 4.435 m, lungime carosabil reabilitat – 2.347 m. Constructor este M.I.S. Grup.

9 comentarii

    • Turc chiar ne ia de proști??? Repetă ca un papagal că pune piatră naturală, ăla e un beton made în China importat prin caracatița mafiotă a lui Videanu. Să vedeți cum crapă dalele alea ordinare când o să urce pe trotuar gibonii cu bemveuri.

      20
      3
    • Sanda draga, daca erai mai informata, ai fi stiut ca exista 2 tipuri de pavaj, unul normal, al carui design a fost ales de bistriteni pe iReport, altul din piatra naturala pentru zonele centrale.
      Deci nu da cu piatra dupa piatra naturala pana nu stii sigur, majoritatea pozelor nefiind din centru.

      2
      5
  • terminati odata cu „acel tip de pavaj pe care l-au ales bistritenii” chiar suntem prosti? Bravo celor care au gandit aceste proiecte si le-au pus pe masa consiliului!!!! adica celor dinainte. si Bravo si celor care il fac astazi posibil!!!celor de zi < dar nu e cazul sa mai spunem ca bistritenii au ales ceva!!! speram ca achizitiile din primarie functioneaza, si ca un proiectant sau designer profesionist au gandit ce e bine, corect, eficient si oportun financiar.

    7
    18
    • daca iti faceai temele stiai ca pavajul de acuma nu e ala pus pe masa CL in vremea lui Cretzu.
      dar tu iti faci alte teme, trasate de partidul rosiatic ca uniunea sovietica :)))

      12
      11
    • draga Gabi nu ai inteles nimic…. eu tot mai sper ca niste oameni cu cap fac alegerile in primarie pe banii nostri, indiferent rosu sau galben!!! da de ce sariti mai asa ??? daca sunteti galbeni sau verzi sunteti mai buni? serios??? nu ai inteles nimic…asta este… da-i cu propaganda de partid inainte!

      11
      3
  • Am votat acest tip de pavaj pe aplicatia pusa la dispozitia celor care au dorit sa se implice nu sa dea din fleanca de pomana pe acest online.
    Felicitari IOAN TURC ca a tinut cont de parerea bistritenilor onesti si interesati de treburile publice.
    Treburile merg altfel nu cum stiti voi estia de acasa fara nume din scaunul comod .

    1
    9
    • Bàlane nu tu eşti zăbăugul care ai propus tâmpenile de pasaje subterane pe care nu le vrea nimeni din Decebal şi Gării-Tărpiului ?! 🤮

      5
      1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.