Actualitate

Ce proiecte de bugetare participativă au adunat cele mai multe voturi

S-a încheiat perioada în care proiectele depuse în cadrul programului de bugetare participativă al Primăriei Bistrița au putut fi votate.

Pe locul întâi, cu 161 de voturi, este proiectul ”Porți istorice noi în centrul vechi” al Asociației Petrus Italus Trust.

Pe locul al doilea cu 153 de voturi este propunerea de amenajare permanentă a traseului pentru alergare, drumeției și nordic walking, iar pe locul trei ”Pasajul verde” cu 128 de voturi.

Pe locul patru cu 109 voturi este ”Cursa spre olimpiada 2028 – primul traseu OCR omologat de 100 de metri din România” și pe ultimul loc, cu 64 de voturi, ”Accesul persoanelor cu dizabilități motorii în Biserica Evanghelică”.

După validarea voturilor, rezultatele finale vor fi postate pe platforma online.

Apoi, vor fi selectate proiectele, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut, în limita bugetului alocat apelului de proiecte în bugetul de venituri și cheltuieli al municipiului Bistrița pe anul următor desfășurării procedurii de bugetare participativă, indiferent de domeniul din care fac parte.

Proiectele selectate vor fi aprobate ca anexă la bugetul de venituri și cheltuieli al Municipiului Bistrița aferent anului următor desfășurării procedurii de bugetare participativă și vor fi implementate prin grija direcțiilor de specialitate ale Primăriei municipiului Bistrița și a instituțiilor subordonate acesteia.

Proiectele de natura investițiilor selectate în procesul de bugetare participativă vor fi incluse în Programul de Investiții al Municipiului Bistrița, existând și posibilitatea ca acestea să fie integrate în proiecte de o mai mare anvergură.

Perioada de implementare va fi de regulă de 12 luni de la aprobarea includerii proiectelor selectate în bugetul de venituri și cheltuieli și/sau Programul de investiții, în funcție de complexitatea acestora.

27 comentarii

    • Primarul Turc ar putea să mai acumuleze multe voturi care ar putea fi esențiale pentru alegerile de la anul viitor dacă face traseiele din Nord şi în plus traseiele până la Cetatea Bistriței solicitate de copii de la Andrei Mureşanu.
      https://chl.cnlr.ro/routes/4/la-antena
      Aceste traseie se pot marca foarte uşor până la alegeri este necesar doar nişte vopsea şi puțină bunăvoință.

      42
      5
    • Patronii crâşmelor de pe Liviu Rebreanu cu câți bani participă la repararea porților sau ei sunt doar cu profitul şi mizeria ?!

      46
    • A fost un cetățean din cartierul Subcetate care acum 3 ani într-o şedință de buget a cerut la primărie marcarea unei poteci pornid de pe strada Subcetate până la Cetatea Bistriței de pe Dealul Cetății. Bineînțeles că de atunci nu sa întâmplat nimic poate fiindcă între timp sa scumpit vopseau şi stâlpişori pentru marcaje nu ştiu de ce.

      24
    • Primarul Turc este cam strântorat cu toate lucrurile ce sau întâmplat în Bistrița de când este el primar aşa că cam are nevoie de toate voturile posibile care le poate strânge aşa că nu văd nicio problemă să găsească ceva vopsea pentru marcarea acestor traseie.

      25
    • După ce vor fi marcate trasele din Nordul oraşului va fi şi mai frumos să ne plimbăm prin acele păduri.

      15
    • Am înțeles că până la sfâşitu acestui an se va termina de asfaltat şi drumul județean dintre Bistrița şi Tărpiu asta înseamnă că vom putea ajunge uşor la aceste traseie de plimbare şi alergare şi de pe acest drum.

      19
    • Am putea ajunge uşor la acele traseie frumoase şi pe Valea Căstăilor însă este o mică porțiune a străzi neasfaltată şi nasoală între spatele Rombat-ul şi cotul de unde se începe urcarea dealului, de acolo strada este excelentă . Acum că funcționează stația de asfalt poate la primăvară până în alegeri asfatează şi porțiunea aceea a străzii.

      15
    • Pentru a asigura o circulație suficent de bună este imperial să se unească străzile Valea Căstăilor cu Matei Corvin.

      12
  • Și mie îmi scârție o balama de la poartă oare Primăria nu vine să-mi repare și mie porta ?
    Oare propietarii din Centru Vechi sunt asitați sociali și nu au bani să-și repare porțile trebuie să-și repare porțile pe bani mei ?

    42
    6
    • ati votat?
      Au fost supuse votului mai multe proiecte.
      Se pare ca concitadinii nostri asta au votat.
      Votul trebuie respectat.

      6
      27
    • Proprietari caselor din Centru Vechi cu câți bani vor participa la lucrările prin care o să li-se repare moca porțile pe bani de la primărie ?!

      49
      2
    • Referitor la porți oare cât este de legal şi eligibil ca Primăria Bistrița instituție publică să facă lucrări în proprietăți private şi în beneficiu unor beneficiari privați ?

      39
      2
    • Trebuie să-i înțelegem şi noi pe cei ce stau în mahalau Bistriței că săracii nu au banii pentru porți.

      35
    • Avem garanția că dacă o să le realizăm pe banii noştri porțile atunci cocalarii ce stau în Centru Vechi ( inclusiv cei din primărie ) îşi vor parca autovehiculele în curțile interioare cum este firesc şi nu în parcarea din Piața Centrală destinată în exclusivitate vizitatorilor.

      28
  • Până să facă aceste proiecte Primăria Bistrița ar trebui să termine Pista de Biciclete de pe strada Slavici unde sunt necesari amplasarea de stâlpişori pentru protecția bicicliştilor.

    52
    2
    • Stălpișori scoși de pe strada Calea Moldovei ar putea să-i pună foarte frumos protejeze pista de biciclete de pe Slavici.

      24
      1
  • Să vorbim un pic din nou despre istorie şi civism:
    Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
    Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de pământ de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu bicicletele și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
    https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ

    35
    2
  • În cadru proiectului ” Linia Verde ” findcă se fac benzi de autobuze şi autocare se desfințează locurile de parcare de pe strada Dornei ?

    • Nu ştie nimeni probabil nici ei nu ştiu o są vadă cum va ieşi când se va termina. Proiectul Linia Verde nu este publicat online.

  • Dacă Primăria Bistrița sau Consiliu Județean BN nu sau sezizat din oficiu cum ar fi fost firesc atunci propun eu aici un Monument Dedicat Martirului Neamului Lucian Blaga care să fie amplasat pe Drumul Dumitri Nou ( DN17C) care să fie situat într-un păculeț aproximativ aproape de locul unde a fost casa lui şi unde pentru Lucian Blaga a fost spațiu mioritic.
    https://timponline.ro/vesti-despre-drumurile-bistrita-dumitra-valea-mare-carlibaba-si-centura-becleanului/

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.