Actualitate

Încă o ambulanță implicată într-un accident. A lovit un pieton la Viișoara

Încă o ambulanță de la Serviciul de Ambulanță Județean Bistrița-Năsăud a fost implicată într-un accident rutier, de data aceasta la Viișoara, unde a lovit un bărbat în vârstă de 64 de ani care traversa DN 17 prin loc nepermis. Acesta a decedat.

Potrivit medicului Annabella Muzsi, manager al Serviciului Județean de Ambulanță Bistrița-Năsăud, ”în jurul orei 18:20, o ambulanță tip A2, aparținând SAJ Bistrița-Năsăud, a fost implicată într-un eveniment rutier, în localitatea Viișoara, iar din accident a rezultat o victimă – pieton”.

”Ambulanța nu circula cu semnale de avertizare sonore, deoarece derula un transport la domiciliu (misiune non-urgentă, prioritate 4) a unui pacient externat din Institutul Inimii Cluj-Napoca. La accident a fost alocat echipajul de terapie intensivă SMURD. Nici ambulanțierul SAJ BN, nici pacientul transportat nu au suferit leziuni. Pacientul transportat de la Cluj a fost preluat de o alta ambulanță SAJ BN, cu care și-a continuat drumul către domiciliu”, a transmis dr. Muzsi.

Potrivit ISU Bistrița-Năsăud, pietonul lovit de ambulanță era inconștient, iar echipajele medicale au intervenit la locul accidentului să îi salveze viața. ”Echipajul de terapie intensivă mobilă SMURD a găsit la locul solicitării un bărbat în stop cardio-respirator. Imediat au fost începute manevrele de resuscitare și, din fericire, organismul bărbatului a răspuns manevrelor aplicate în protocolul de resuscitare. A fost stabilizat și evacuat cu semne vitale la UPU SMURD Bistrița”.

Inspectoratul de Poliție Județean a precizat că bărbatul a murit: ”O ambulanță condusă de un bărbat de 60 de ani din Cireșoaia a accidentat un pieton în vârstă de 64 de ani din Viișoara care era angajat în traversarea părții carosabile. Accidentul s-a soldat, din nefericire, cu decesul pietonului. Conducătorul autospecialei a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cauza și împrejurările exacte în care a avut loc evenimentul”.

În urmă cu o săptămână, o altă ambulanță a fost implicată într-un accident rutier la Șieu Măgheruș.

11 comentarii

  • Astia de la ambulanta au un minim de cunoștințe de reguli rutiere? Sau ei doar sa apese pe o pedala si sa învârtă din volan știu??

    29
    61
    • Știu și mai multe, dar nu ai de unde să şti ce are un nebun în cap. Dacă ar fi venit doamne feri la cineva drag de ai tăiat sigur nu mai spuneai așa.

      22
      7
    • Stimate domn Make, un om la 64 de ani nu se poate comporta precum un plod de 10 ani, care nu prea gandeste, care se joaca in mijlocul strazii fara sa-i pese de masini, ai carui parinti trebuie sa aiba grija de el. La 60 de ani se presupune ca esti responsabil si ca nu te arunci ca o vită in fata masinilor pe un drum national. Dar daca decizi sa te arunci in fata masinii, adult fiind, atunci suporti consecintele. In cazul asta consecintele au fost fatale. Se numeste selectie naturala. Condoleante familiei decedatului, dar asemenea comportament iresponsabil il poate lasa traumatizat pe viata pe soferul ambulantei, care nu are nicio vina. O masina nu e o jucarie! Asigurati-va chiar si cand sunteti pe „zebra”.

      59
      4
  • Dar daca tu mergi pe drum si iti sare un nebun in fata ca asa considera el ca in turma treci pe unde vrei fara nici o responsabilitate, e vina ta ca nu il mai poti evita? Cum ti-a dat tie ca e vinovata ambulanta numai tu stii

    45
    4
  • Acum cativa ani mi-am reinoit permisul si am facut setul de analize in aceeasi zi in care isi faceau si soferii de la ambulanta. Unul strangea chestionarele si intra la domnul doctor iar ceilalti asteptau afara la o gluma. Spun asta in conditia in care domnii, la varsta pe care o au, CHIAR au nevoie de testele alea, la modul serios! Iar acum apar stiri de genul. Numa’ zic

    29
    5
    • Problema este dacă te uiți cum e lovită ambulantă și unde este plasata omul mergea pe marginea drumului și sa băgat in el a tras de volan și a mutat mașina sa para ca ia sărit in fata uitate câți metri de frânare are și in localitate se circula cu 50 km nu cu 90 km deci concluzie cine e de vina

  • O ambulanta care NU are semnale acustice si luminoase, in localitate, cu ce viteza scrie in regulament ca are voie sa circule?
    Daca din cand in cand mai afisezi luminile mai ai sanse sa fii observat.
    Soferii de pe ambulante, la evenimentele ce le cauzeaza, ar trebui mai bine selectati si instruiti.

    24
    2
  • Perceptia mea personală. Lucrez într-o metropolă nord americană de 4 milioane locuitori,..am aritmetic peste 550 000 km parcurși în 15 ani de obicei conduc într-o zi normală de muncă cu naveta.. peste 100 km. Ça și record personal cred cā cea mai lungă distanță parcursă a fost un pic peste 1200 km într-o zi de la 4 la 22 pe autorută. Și sunt pus în situația de a opera un vehicul de urgență . Pot spune că știu subiectul, am avut cursuri specializate .
    Cu ce mai citesc prin presă , cu observațiile personale din vacanta pot afirma cu un grad ridicat de certitudine că la Bistrița la nivelul Spitalului Județean , s-a instalat o cultură instituțională a urgenței , presiunea de a avea o viteză de reacție.
    Și nu știu că e cazul sau nu e cazul ..împresia mea personală..e overreaction.

    Întrebați oricare rezident din zona Spitalului Judetean de mai multi ani, care e perceptia lor cu numărul de ambulanțe care sosesc /pleacă cu sirenele activate a explodat exponențial de câțiva ani. E o activitate continuă zi și noapte , practic la fiecare 30 de minute o ambulanță sosește cu sirenele activate. De fiecare dată.când sun părintii auzeam o sirenă în fundal
    Zici că e situatie de război.
    Ceea ce subliniez nu era cazul acum mai mult de 10 ani dacă e să ne uităm în urmă.
    Că să nu spun că am asistat direct în parc când un vehicul al poliției rula contrasens cu sirene/lumini viteză mare către o intervenție care s-au dovedit până la urmă un apel bidon , un bețiv ce perturba liniștea publică .Eu sunt convins de urgența.respectivă..nu cred că a fost vorba de viața cuiva în pericol…cred că au fost doi polițiști cu adrenalina la maximum sau au avut parte de informații denaturate de la operatorul 112.
    Regulile sunt aceleași reguli peste tot în lume, pui sirenele girofarurile când ceva major se întâmplă o viață umană în pericol imediat.
    Desigur să zicem înmultirea cazurilor de accidente rutiere poate justifica o parte din cazurile de prioritate 1 dar cred că orice jurnalist interesat de domeniul siguranței publice poate avea informația privind evoluția statistică a apelurilor de urgență.
    Ceea ce e sigur, epoca Arafat plus pandemia au marcat cultura instituțională a transportului medical..se consideră că plus că se răspunde repede la un apel plus că șansele de a salva vieți sunt mai mari. Problema e că la capătul liniei cei care generează apelurile vor considera tot timpul cazul lor prioritar într-un sens.
    Soluția ar fi o analiză la rece, calmă, fără emoții asupra sistemului în general .
    E.anormală situația de a avea 2 accidente de ambulanțe într-un interval așa scurt . Trebuie făcută o analiză pe apeluri medicale, cazurile de transport și probabil clarificarea regimului de urgentă, luate măsurile de încadrare ameliorare reducere a riscurilor, dacă e necesar .
    Nu cred că servește la nimeni, nici publicului, dar nici conducătorilor de salvări etcun regim de stress continuu ..în care salvatorii să fie puși la risc să fie salvați înainte să poarte asistență unor victime. Ar trebui vb cu sindicatul lor e vorba de siguranța membrilor săi

    24
    4
    • Bun punct de vedere. Altcineva mai intreba de ce ambulanta se grabeste cu girofarurile sa ajunga la spital, poate chiar fara bolnav inauntru. Raspunsul este ca ambulanta trebuie sa fie de urgenta la dispozitia unei alte urgente. Practic trebuie sa fie la post. Ambulanta pentru situatiile de urgenta nu este pentru plimbare si nu isi permite sa se plimbe.

  • Pana si AMBULANTA o ia razna ca si toata societatea noastra de dupa revolutie.
    Nimeni nu scapa de incompetenta celor de la volan sa fim siguri.

    11
    5
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.