Actualitate

În zona centrală, Linia Verde va fi mutată pe alt traseu de îndată ce …

Autobuzele electrice de pe Linia Verde, culoarul de mobilitate între Unirea și Viișoara, vor circula, în zona centrală a orașului, pe alte străzi decât Dornei și Gheorghe Șincai, însă acest lucru se va întâmpla abia după ce proiectul cu bani europeni va ieși din perioada de monitorizare, a spus primarul Ioan Turc.

”Proiectele cu finanțare europeană presupun anumite exigențe și nu de fiecare dată poți face ce îți dorești. Ne-am dorit mult să mutăm traseul Liniei Verzi de pe str. Dornei – Șincai pe 1 Decembrie – Bd. Republicii pentru că acolo sunt instituții, școli, și pe acolo noile autobuze electrice și-ar fi putut face treaba foarte bine în sensul în care numărul de călători ar fi fost mai mare. Nu s-a putut acest lucru. Am rămas cu traseul pe str. Dornei și pe Gheorghe Șincai, dar, peste un anumit număr de ani, după ce vom ieși din monitorizare – pentru că nu putem face în această perioadă și în următoarea nimic pentru că sunt constrângeri legate de finanțator – voi propune mutarea Liniei Verzi acolo unde avem și ANAF, și Școala Gimnazială Avram Iancu, avem Consiliul Județean, Instituția Prefectului, Inspectoratul Școlar Județean, Inspectoratul de Stat în Construcții, cele mai mari colegii naționale din județ Liviu Rebreanu și Andrei Mureșanu, avem Liceul Tehnologic de Servicii, Liceul Sanitar, etc. E un lucru care se va face atunci când va fi posibil”, a spus Ioan Turc într-o emisiune la postul local AS TV.

Primarul a explicat că este nevoie de mutarea Liniei Verzi și din alt motiv, anume că pe traseul actual municipalitatea a fost obligată să elimine multe locuri de parcare din cauza liniei dedicate autobuzelor.

”Nu ne-ar fi durut atât de mult pe Bulevardul Republicii unde nu avem o situație similară cu cea din centrul istoric. Pe de altă parte, mă gândesc la copiii din ciclul primar care merg la școală. Părinții, dacă ar fi știut că le coboară copilul din autobuz în fața școlii, nu ar fi ezitat să-l urce în autobuz și să-l lase să plece singur la școală. Pe unde ai concentrare de multe instituții, pe acolo trebuie să mergi cu culoare de mobilitate inclusiv în cheie verde. Dar lucrurile sunt într-o anumită matrice acum și nu are rost să divagăm foarte mult. Suntem obligați să identificăm locuri pentru parcare și nu mă refer doar la zona centrală a orașului, ci la întregul oraș pentru că, în condițiile în care se știa care va fi impactul acestor proiecte de mobilitate asupra întregului oraș, vechea administrație nu a venit cu niciun proiect pentru amenajarea unui loc de parcare în Bistrița, iar noi ne-am trezit într-o situație de necrezut. Când le spun unor primari din țară care au experiență nu le vine să creadă”, a adăugat primarul Bistriței.

Pentru zona centrală vor fi amenajate însă în curând două parcări: una pe str. Bistricioarei, unde va fi demolat punctul termic, și alta pe terenul Bisericii Romano-Catolice cu intrare din strada Lupeni. Aici se va pune un blocaj de piatră și se vor crea circa 100 de locuri de parcare cu plată. Vor fi bariere, iar fiecare va plăti în funcție de cât a staționat.

44 comentarii

    • Da! Da! Am înțeles din prima, dar poate ne spui cum, că doar CL și Primarul sunt de la PNL!

      25
      8
  • Bistrita arata tot mai frumos pe zi ce trece.
    Felicitari IOAN TURC .
    Ati facut o prezentare perfecta aseara la AS-tv cum putini primari din Romania o pot face.
    Comunicarea cu bistritenii este excelenta la domnul Primar prin intermediul presei si abia astept investitiile pe VERDE insa noi cei de la Bistrita Civica avem multe alte gusturi si propuneri serioase.
    Le voi face cunoscute la dezbaterea pe Bugetul 2024.

    17
    138
    • Asta o spui numai tu oamenii din oraș au însă altă părere! Bălane lasă pe alți să spună nu tu care ai propus toate bazaconile și opriți-vă să mai nenorociți orașul cu alte bazaconii !

      69
      4
  • Aerul este irespirabil pe Republicii, din cauza noxelor emise de mașini. A pune bicicliștii să pedaleze pe un bulevard atât de aglomerat e o condamnare la boală.

    38
    20
    • exact asta ma intriga si pe mine! Sa faci piste de biciclete ,corect, dar sa le asezi alandala, fara nicio noima ,pe cele mai aglomerate strazi si sa spui ca incurajezi miscarea in aer liber este o mare idiotenie.Pe bune, cine sunt artizanii acestor ineptii? Daca se dau bani pentru anumite proiecte, nu conteaza cum ii folosim?! Ati impanzit orasul cu piste, spre beneficiul cui?!Stau inghetate sau acoperite cu zapada , tocmai ce vazui un temerar circuland alaturi de bicicleta pe… trotuar! Chiar nu mai gandeste nimeni in administratia asta?! Cand e vorba de acoperit matrapazlacurile functionarilor din primarie, sunt mobilizati toti sefii sa gaseasca calea de a le apara „onoarea” ! Curat-murdar dle Turc! Si ,revenind cu picioarele pe asfalt, nu stiu ce ma enerveaza mai tare , pistele or groapa lui Decebal in care s-au aruncat atatia bani,inutil, pe nervii cetatenilor.

      54
      2
    • Da pe unde să circule bicicliștii pe bulevar? Pe stradă nu ai loc și ești spulberat de mașini, iar pe trotuar sunt parcate cazanele germane până la peretele caselor.

      12
      24
  • Acum a ajuns, el însuși, să recunoască inutilitatea modificărilor de pe Gh Șincai, în forma actuală.

    Probleme sunt și cu pistele de pe Decebal și Andrei Mureșanu, unde proiectantul s-au gândit că bicicletele vor circula mereu una în spatele celuilalt, sau că, dpdv al direcției, bicicliștii vor circula la fel ca mașinile. Mai concret, dacă io-s la Apollo și vreau să ajung pe Năsăudului, ar trebui să trec strada (să fiu pe trotuarul cu biserica). Dacă rămân pe trotuarul cu Apollo, cum ar veni, aș fi pe contrasens. Este cea mai mare idioțenie pe care am văzut-o în oraș! Chiar mai mare decât în cazul pistelor neterminate.

    Toate pistele ar fi trebuit făcute în genul a ce s-a făcut pe Odobescu sau Grănicerilor. Late, să poată circula două biciclete în paralel.

    52
    12
    • Bicicliștii care nu pot circula (din diverse motive…) în paralel, pot încerca să o facă în… perpendicular.
      La cât de mulți sunt și având la dispoziție atâtea piste, nu cred că s-ar produce accidente.

      32
      28
    • Locul pistelor de biciclete este peste linie unde sau dovedit că sunt foarte utile şi nu încurcă pe nimeni. Locul pistelor de biciclete nu este şi aşa înguste şi extrem de nasoale din centru.
      Mulțumim Primarului Turc proiectaților şi constructorilor care au construit pistele de biciclete frumoase de peste linie !

      41
      6
  • Cica va propune mutarea Liniei Verzi ”peste un anumit numar de ani”. Ce bine m-am distrat! Turc va fi istorie la toamna. Una neplacuta dar, trecuta. Va vorbi singur ca Balan.

    65
    9
  • SAMI desigur ca ai dreptate insa nu va mai plangeti de poluarea de pe Bulevard.
    O puteti diminua singuri renuntand cat puteti la a va deplasa cu masinile pentru toate fleacurile.Reducerea noxelor se poate face doar cu o singura conditie. Plantari masive de arbori de aliniament ca la carte . Alt aparat nu exista si nu va exista niciodata.
    Omul face poluarea in absolut toate situatiile.
    Eu de ce pot sa ma deplasez pe jos in fiecare zi ?
    Doar o zi pe saptamana ma duc sa imi fac cumparaturi pentru toata saptamana.
    Cine a ales sa isi faca case pe dealuri sunt condamnati sa polueze mult orasul dar si de aici se va putea merge cu Busul electric cand vor mai sosi 20 bucati.

    14
    73
  • Cei care au proiectat și aprobat proiectul liniei verzi au făcut-o intenționat (cred că lucrează în primărie) ar trebui să plătească intr-un fel sau altul!
    La fel ca pârtia, lucrări care toacă banii publici și încurcă în loc să ajute, bineînțeles cu șpăgile obișnuite!

    35
    46
  • Cine a proiectat actuala circulatie in mun.Bistrita sa-si pună in cap toate mașinile ramase fara loc de parcare,a incurcat toată circulatia de mașini, biciclete,pietoni puse cap în cap parca special sa fie ca la nimeni de circ și de bătaie de joc!Nici nu e de mirare ca la primărie se fac toate împotriva cetateanului,cand se calcă în picioare unii pe altii,mutând hârtii unii de la altii!

    44
    4
  • Asta e ”frumusețea” UE: tu contribui cu bani la bugetul UE, ei ți dau înapoi (în unele cazuri împrumut) și îți pun condiții pe ce și cum poți face. Nu e frumos? În cazul României, primim mai mult decât contribuim momentan, adevărat, dar pentru ca asta să fie așa sunt țări care contribuie mai mult decât primesc, dar li se pun condiții pe ”proprii” bani legat de modul cum pot să îi folosească. Birocrația la putere. A mai fost o ”Uniune” care a murit subit și nici nu a trecut mult de atunci.

    13
    41
    • # Andrei, Linia Verde este execeltă. În schimb PASAJE SUBTERANE sunt CRETINE care nici măcar nu sunt făcute din banii europeni ci din BANI NOŞTRI.

      70
      5
    • Nu am comentat Linia Verde în sine, ci stilul kafkaian de funcționare al Uniunii Sovietice (scuze, Europene). În cazul ăsta mă găsesc pe aceiași linie de gândire cu primarul, că traseul ei poate ar fi mai bun pe Bulevardul Republicii. Dar, dacă e până acolo sunt deja linii de transport existente și pe acolo care ar putea fi potențiate ca frecvență dacă există această necesitate. Uite Linia Verde, nu e Linia Verde.

      2
      41
    • Linia Verde a fost proiectatată de nişte oameni deştepți . Au scăpat un singur lucru din vedere circulația automobilelor pe strada Şincai trebuie să fie pe ambele sensuri aceast lucru se poate remedia foarte uşor doar trebuie permisă circulația automobilelor pe ambele sensuri nu este mare lucru nici măcar nu ttebuie alocat niciun ban pentru treaba asta.

      51
      5
  • Bistrița nu este construită pentru un trafic intens,este un „oraș al pensionarilor”…,dar de ce nu vizitați Franța,Olanda,Belgia, Germania,etc. cu orașe mici ,precum Bistrița și veți găsi soluții fiabile nu să aruncați banii pe tot felul de „idei” fanteziste…Dar atâta timp cât nu se vor face trei căi principale care să străbată orașul,plus o centură ocolitoare , nu o să se poată face nimic fiabil…

    22
    2
    • Corect pentru fluidizarea circualație este nevoie de costruirea axei pe lângă calea ferată care să străbată tot orașul de la Sărata la ieșire din Unirea cu străzii cu dublu sens pe ambele părți menită să rezolve deopotrivă și circulația la Sud de calea ferată și ciculația lon Nord de calea ferată,

      57
      2
    • Foarte corect pentru partea de Sud a orașului este nevoie de deschiderea circulație automobilelor pe strada Codrișor altfef tot traficul auto de acolo va trece prin Parcu Mare și prin Centru Vechi.

      43
      3
  • Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
    Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de pământ de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu bicicletele și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
    https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ

    42
    4
  • Ioan Turc- primarul orașului Bistrița a menționat de mai multe ori că, dacă era el primar la data promovării proiectului „Linia Verde” ar fi evitat centrul istoriv si ar fi urmat traseul pe Bulevardul Republicii și str. 1 Decembrie, unde sunt multe instituții de învățământ – CN Liviu Rebreanu și CN Andrei Mureșanu, precum și Instituția Prefectului, Consiliul Județean, Inspectoratul Școlar Județean, Administrația Județeană a Finanțelor Publice, etc. El a încercat inclusiv demersuri, pentru a schimba traseul, dar acest lucru nu mai era posibil după semnarea contractului de finanțare pe care l-a mostenit de la fosta administratie. Ioan Turc a fost pus în fața faptului împlinit dar a promis că după ce vom ieși din perioda monitorizare, dacă va mai fi în poziția de primar în acel moment, va muta actuala Linie Verde din zona centrală în Bulevardul Republicii, așa cum trebua să se întâmple din capul locului.
    Lucrul acesta se întâmplă si la case mai mari. Un exemplu este orașul Utrecht din Olanda unde în anii 70 a fost construită o autostradă urbană cu 9 benzi, peste canalul care-l traversează si care trecea chiar prin centrul vechi. După 30 de ani și-au dat seama că au făcut o greșeală, că orașul este al oamenilor și nu al mașinilor. Așa că, acum în locul autostrăzii de 9 benzi au refăcut canalul cu promenade, spații verzi, piste pentru biciclete.
    De asemenea, Utrecht este orașul care a deschis cea mai mare parcare de biciclete, din lume, cu o capacitate de 12,500 de locuri. Și tot la Utrecht începe construcția primului cartier rezidențial, unde accesul mașinilor va fi interzis.
    (Vezi: tirileprotv.ro/stiri/inspectorul-pro/utrecht-un-oras-regandit-si-reconstruit-in-intregime-inspectorul-pro-la-pas-prin-al-patrulea-oras-ca-marime-din-olanda.html)

    9
    32
    • hahah ..a apărut domnu` obsedat cu falimentu` . .poți să explici un pic despre ce faliment e vorba?
      universitatea tehnică? porțelanul? second-handul? optica? reparații telefoane? dulciuri? clătitele cu ciocolată?PNL-ul? abonamentele telefonie?
      sunt foarte foarte curios prostacule

      10
      35
    • @ Magellan, Cu excepția filialei Universități Politehnice Cluj care a fost o deciezie pur politică la care Turc nu a contribuit defel toate argumentele tale duc spre un Centru Second Hand tu singur le-ai spus !

      21
    • @Centru Secăn Han
      Meine Respektierung tovarășu` Ciolacu!
      Ce faci matale se cheamă CIOLACĂRIE .. adică minți în timp ce minți neștiind că minți pentru că ”iești” analfabet funcțional! Vorbe nu fapte!

      2
      12
  • Daca nu sunteti analfabeti functionali domnul Primar a explicat foarte bine pe intelesul tuturor ce va face in mandatul urmator cu Linia Verde.
    Doar peste cinci (5) ani veti putea scapa la o circulatie in dublu sens pe str.Sincai si Dornei asa cum va doriti.
    Si dansul vede asta dar pana atunci circulati dupa proiectul lui OTC de la PESEDE.
    Ca sa fie foarte clar.
    Iar ce vedeti pe Sincai cu scuarele largite la copaci si inca (4) alveole refacute se datoreaza lui Marius Balan de la Bistrita Civica care a depus sesizari si a stat cu gura pe ei in sedinteleCL si tot a doua zi am fost calare pe Tehnic ca sa se realizeze ce se vede in poze.
    Deci de ce am distrus eu orasul cum se behaie aici un analfabet functional ?
    De ce nu ati venit macar unul din voi care comentati aici ?
    Si stai ca vine si Dezbaterea Publica unde mai am de zis si de aratat multe.
    Cum poate un civic pensionar sa distruga orasul cu propuneri ?
    Fratilor reveniti-va !

    3
    68
    • Bălan este foate simplu să mă cobor la nivelul tău poate înțelegi şi tu însă mă îndoiesc tare de asta . Traseul Linie Verzi este foarte bun are nevoie doar de îmbunățirea că străzile Şincai şi Dornei să revine la circulația pe dublu sens aşa vor ieşi din colapsul catastrofic în care au ajuns. În schimb tu ai porpous TOATE PROSTIILE DE PASAJE SUBTERANE şi alte prosti.
      Acum ai înțeles este clar şi pentru tine ?!

      57
      2
    • Bălane stai un pic că îmi dă cu virgulă : Păi Bistrițenii vor să circule cu mașinile pe AMBELE SENSURI pe străzile Sincai și Dornei așa cum sa ciculat foarte bine înainte atunci când Centru Vechi fumcționa ,

      23
      2
  • falimentul Centrului Vechi a pornit odata ce votul dat de bistriteni pentru mentinerea lui in cazul Referendulului local inca povestea cu Pietonalul apartine pesedeului din vremea tatucului rosu otc.Domnul Ioan Turc sta fix la mijloc de pietonal si nu cred ca isi doreste falimentul sub nici o forma.
    din nou vorbiti prostii postacii de serviciu.

    5
    38
  • Să-i mulțumim din suflet domnului Crețu pentru proiectele mărețe realizate sau proiectate: pârtia, linia verde și centura ocolitoare care nu ocolește centrul orașului. Sper să candideze din nou la toamnă, eu vreau să-l votez!

    8
    11
  • Voi in loc sa adaptati Linia Verde la nevoile orasului, ati adaptat orasul la Linia Verde ca sa va iasa punctaju si sa primiti finantarea. Pe principiul „Lasa, sa ne vedem cu banii ca dupaia vedem noi ce-om face.” Ce facem e ca suntem si batuti si cu banii dati.
    Dar macar cateva firme din judet au facut niste bani foarte faini.

    17
    14
  • Nu mai mințiți oamenii! Linia Verde nu se putea face pe Republicii pentru ca pe acolo trece DN 17, iar acel drum nu e în proprietatea Municipiului Bistrița. Nu era eligibil proiectul pe acolo, nu se finanța pe bani europeni. Povestea cu elevii, este o vrăjeală. Linie de transport public avem si pe Republicii și pentru elevi este gratuit. Ce o să rezolvați prin mutarea autobuzelor pe Republicii, o să avem mai multe autobuze acolo? Pistele de biciclete oricum sunt construite pe Dornei, iar lucrările de infrastructură sunt făcute pe noul proiect. Nu înțelegeți nimic din administrație, domnule Turc! Sunteți același vrăjitor populist și în loc să faceți ce trebuie, amăgiți oamenii cu tot felul de fonfleuri. E fumos orașul așa cum e acum, înăbușit de mașini? La ora 12 toate arterele sunt blocate de părinții care-și ridică copii de la școli cu mașina personală, sunt blocate și parcările de la bordură și prima bandă de mașinile părinților ce-și așteaptă copiii puse pe avarii. Acei copii pot merge la școală cu autobuzul. Unde e Poliția Locală, de ce permite acest lucru? Vă spun eu de ce. Nu-i lăsați să-și facă treaba de frica că nu veți mai fi ales. Compromisul naște compromis, fără ordine vom rămâne în balamuc în acest oraș. Linia Verde a fost gândită pentru a aduce oamenii în centru, cu autobuzul gratuit, nu cu mașina personală, pentru a se decongestiona traficul. Lăsați lucrurile cum au fost gândite pentru că viitorul va demonstra că așa trebuie făcut.

    33
  • Chiar daca bistritenii doresc sa circule in ambele sensuri pe Sincai, Dornei tot nu se poate decat numai peste cinci(5) ani sa fie clar.
    Pana atunci ciocu mic ca nu ati fost la dezbateri sa va cereti drepturile in orasul vostru in vremea lui OTC.
    Am fost singur de fiecare data si acuma puteti da in mine ca altceva nu va duce capul.

    6
    15
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS