Actualitate

Vestea care le dă fiori șoferilor. Urmează să nu mai poată parca la marginea acestor străzi

O veste dă fiori reci șoferilor care obișnuiesc să parcheze pe străzile din centrul Bistriței de pe ”Linia Verde”. De anul viitor, nu vor mai putea parca la marginea străzilor pe care vor circula autobuzele electrice, anunță primarul Gabriel Lazany.

”Astăzi am avut o întâlnire de lucru pentru Linia Verde și am stabilit că, săptămâna viitoare, începe procedura de recepție finală a proiectului. Autobuzele electrice vor fi predate operatorului care se ocupă de partea de transport, iar în paralel vom face și o solicitare către ADR Nord-Vest (pentru prelungirea termenului de recepție a proiectului -n.r.), iar dacă vine aprobarea bine, dacă nu vine, asta este. Noi am discutat cu ei, dar trebuie să avem și un aviz din partea Consiliului Local pentru ca să putem transmite o cerere scrisă. Dacă recepția va fi făcută până la sfârșitul acestui an, autobuzele electrice vor circula după ce se termină recepția proiectului. Vor fi puse imediat în funcție, iar de atunci nu se va mai putea parca la marginea străzilor de pe traseu. Acestea au fost condițiile: reducerea traficului și eliminarea locurilor de parcare de la marginea drumului. Estimez că acest lucru se va întâmpla de la începutul anului viitor, din 2025”, a spus primarul Gabriel Lazany într-o conferință de presă.

Traseul ”Liniei Verzi”, așa cum este el menționat în proiect este: Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara.

Pentru șoferii care obișnuiesc să parcheze la marginea străzii Gheorghe Șincai, fosta administrație a venit cu ideea amenajării unei parcări în curtea Parohiei Romano-Catolice, cu intrare de pe strada Lupeni.

”Am alocat noi bani pentru construcția acelei parcări pentru că nu erau repartizate fonduri pentru ea. Trebuie făcută procedură de achiziție pentru că valoarea estimată a lucrărilor este undeva la 5 milioane de lei. În mod normal, înainte să se înceapă lucrul la Linia Verde trebuia să se înceapă cu amenajarea parcărilor fiindcă avea la eligibilitate luarea de măsuri compensatorii pentru locurile de parcare eliminate de pe traseu. Administrația de la vreme respectivă trebuia să prevadă pe bani europeni, eligibili, construirea de locuri de parcare. Eligibilitatea era de 1 la 1. Dacă se eliminau 4000 de locuri de parcare, Primăria putea construi pe bani europeni alte 4000 de locuri de parcare. Nu s-a întâmplat, iar acum noi suntem puși în fața faptului împlinit de a pune în mișcare un proiect cu deficiențe. Asta este. Este cert că nu se va mai parca în zona centrală. Este o condiție impusă de UE prin indicatorii de proiect”, a adăugat primarul.

Tot de anul viitor se va circula gratuit cu autobuzele electrice, însă acestea nu vor putea trece din 10 în 10 minute prin stații.

”Autobuzele nu sunt dintre cele mai performate. Au o autonomie de 130 de km, iar în proiect e prevăzută o ritmicitate la 10 minute o cursă. În mod normal, cu cele 10 autobuze achiziționate pe proiect, la lungimea traseului și la autonomia pe care o au de 130 de km – în realitate iarna nu va fi mai mult de 70 de km – nu cred că se va putea respecta ritmicitatea de 10 minute fiindcă vor trebui să stea la încărcat. Ritmicitatea va fi la 20-25 de minute”, a explicat primarul Bistriței.

Linia Verde va avea 44 de stații pe tot traseul între Viișoara și Unirea. Costurile vor fi suportate de municipalitate și nu vor fi deloc mici având în vedere că trebuie plătite salariile șoferilor, energia electrică pentru încărcarea autobuzelor, întreținerea lor.

62 comentarii

    • Ceva parcări etajate în Centru care să rezolvați problema incapabililor ?!?

      95
      9
    • 🅿️ Este necesară realizarea Parcării Piața Mică cu intrare din Piața Centrală pe strada Albert Berger ( Poştei ) şi ieşire în Piața Centrală pe strada Vasile Naşcu.

      30
      1
  • Si am crezut ca Turc e rau…

    Primarii, pe principiul sa nu „piarda” banii din afara, pun in aplicare toate ineptiile Ursulei/WEC 2030.
    Eu nu inteleg, masinile alea nu sunt ale locuitorilor din Bistrita, sunt ale unor extraterestrii?
    Pai soferii aia, care platesc taxe si impozite pe masina, nu au niciun drept?

    76
    32
    • @kakamaka
      nu te duce capu` să înțelegi că Ursula doar dă banii .. în timp ce proiectele-s făcute aici pe genunchi
      dreptul tău (șofer) e să respecți regulile de circulație și să-ți păzești permisu`

      40
      60
    • Kkmaka, esti alt dobitoc care mananca cu polonicu propaganda gratuita anti vest?
      Ce vina are UE ca proiectele de la noi se fac dupa ureche, fara logica sau legatura cu realitatea?

      Daca vrei sa fii nervos pe cineva, enerveaza-te pe Cretu, ca ne-a inhamat la aberatia asta, si pe Turc, ca s-a aruncat cu capu-nainte si a implementat proiectu fara sa-l corecteze.

      E ca si cum iti da unu bani sa-ti renovezi casa, tu iti construiesti numa turnulete si aberatii de nu mai poti locui in ea si dupaia cand vine ala sa te intrebe ce-ai facut, incepi sa-l injuri ca are ceva cu tine.

      Tara asta ar trebui sa nu uite niciodata unde era inainte de aderarea la UE. Sa inteleaga ca desi nici Vestul nu e perfect, alternativa este mult, mult, mult mai rea.

      54
      59
    • @ Magellan
      Pai ce legatura au „regulile de circulatie” cu bataia de joc asupra soferilor?
      Pai daca nu sunt parcari, esti obligat sa incalci regulile.
      Sigur nu ai masina si isi versi frustarile aici. Un posesor de masina stie ca e NEVOIT sa parcheze undeva.
      Incalci „regulile de circulatie”, cand INTENTIONAT parchezi aiurea, chiar daca ai LOCURI DE PARCARE, nu cand esti OBLIGAT de situatie.
      Cand vad masini parcate aiurea, eu personal ii injur pe soferi, dar nu pe cei de buna credinta, care parcheaza cum pot, din cauza lipsei locurilor de parcare.

      P.S. Ursula da banii dar si DIRECTIVELE, nu vezi ca in toate orasele s-au trezit toti primarii sa elimine parcarile.
      Nu ai auzit de „orasul de 15 minute”? Sunt multe orase din Romania care sunt implicate in acest proiect, nu e teoria conspiratiei.

      49
      24
    • @ Radu

      Tu mananci cu polonicul, ba inca iti si place, mai ales ca habar nu ai ce vorbesti.
      Tocmai, ca DIRECTIVELE vin de afara. Te obliga ei sa faci „turnulete” chiar daca nu vrei.
      Mai ales ca m-ai facut „dobitoc”, ca folosesti invective si dejectii, arata clar ca esti un om foarte „inteligent”.

      44
      14
    • Soferii sa caute loc de parcare. Eu ma invart si de 2-3 ori sa caut. Daca am avea bun simt nu ar fi blocate 2 benzi pe dornei, nu ar fi blocata (pe langa parcarea dintre copaci) si banda din dreapta pe republicii, 1 decembrie, decebal. Daca am avea bun simt, nu ne-am parca masina in fata casei in strada. Asa ca, foarte bine.
      E haos acum cu parcarile. Pe alte articole legate de parcari multa lume era de acord ca enhaos acum si ca toata lumea parcheaza unde vrea. Dar suntem romani, suntem activi cand ne intereseaza si pasivi la nereguli si ilegalitati

      21
      30
    • @kkmaka La agenda 2021 si al la WEC 2030 s-a facut ca lucreaza maestrul tău Georgescu. Numai a luat bani de pe prosti ca nu l-a dus niciodata capul înteleaga sau sa faca ceva. Cum nu te duce nici pe tine.

      8
      24
    • @kkmaka,
      Directivele nu zic sa fim prosti.
      Daca te duci in Vest o sa vezi cum se implementeaza corect acele directive: Orase aerisite, pline de zone verzi, trafic civilizat, fara masini pe toate bordurile.
      Ca aia au stiut sa faca parcari inainte sa faca linii verzi sau piste de bicicleta, ca au dimensionat totul ca sa nu fie blocaje, aia iara arata cat suntem noi de prosti. Ca proiectam totul din birou si facem studii de fezabilitate la misto.
      Doar pentru ca noi nu gandim rational si implementam heirupist acele norme, nu inseamna ca ele sunt rele.

      „Orasul de 15 minute” nu e un concept facut sa te injoseasca si sa-ti ia masina.
      E o strategie de a configura orasele in asa fel incat sa ai tot ce iti trebuie (gradinita, scoala, magazin, etc) la o distanta de 15 minute de mers pe jos, ca sa nu mai fii nevoit sa strabati tot orasul ca sa-ti duci copilul la scoala sau sa ajungi la magazin.

      V-ati umplut capu de teorii ale conspiratiei si paranoia si asta nu face bine nimanui.
      Daca credeti ca Vestul e rau, va recomand sa va faceti urmatorul concediu in Serbia, Republica Moldova sau Ucraina, ca sa va aduceti aminte cum era in Romania inainte sa intram in UE si cum e viata fara Vest.

      8
      20
    • aa 🤮 Păi pe Bulevardul Republici nu ai cum să găseşti un loc de parcare că toate sunt ocupate, mai ales când vin copiii la şcoală este teroare !!!!!!!!

      17
  • Adica ne obliga sa renuntam la masini, practic nici sa le tinem parcate nu mai avem unde, dar busul vine o data la jumatate de ora. Ba sunteti normali la cap? Abia astept sa vina Ionica din Anies sa va blocheze toate busurile cu o parcare laterala perfecta, incompetentilor.

    46
    13
  • „…înainte să se înceapă lucrul la Linia Verde trebuia să se înceapă cu amenajarea parcărilor…” i-ai spus asta lui Raducu? Tot el era la putere și atunci!!!

    64
    3
  • Vestile „bune” vin dupa alegeri.
    Si este doar inceputul.
    Urmeaza cresterea taxelor si altele.
    Au noroc ca alegeri mai sunt peste patru ani.
    Sub deviza „La vremuri noi tot noi”.
    Sa ne trezim din euforia schimbarilor in mai bine.
    Sa ne inarmam cu rabdare.
    O sa avem multe de suportat.

    45
    4
    • Domnu Gabi, haideți va rugam frumos cu ceva constructiv.
      Vă spune un cetățean ce va ales!
      Parcări ne spuneți că nu avem, proiecte făcute prost, trafic blocat, taxe mai mari, contracte defectuoase făcute de vechea administrație, orice ne spuneți ne spuneți de lucruri rele. Nu doriți să ne spuneți ceva frumos dar să și faceți ceva? Că deja semănați ca și majoritatea colegilor de partid.
      Apropo vrem sa vedem ceva frumos făcut de dumneavoastră într-un timp rezonabile

      30
      1
    • Vestile bune dupa alegeri? Ce legatura are asta cu un proiect implementat de altcineva?
      Cand vad cata inteligenta au unii imi face scurt circuit creierul. Incredibil

      6
      22
  • Dar parcare la capat de lknie aveti?
    Eu sunt din bargau si am euro 2 si nu vreau sa poluez orasul ca am 8 nepoti de care am grija.

    29
    55
  • Am abonament de parcare pe un an de zile în municipiu ,pe lângă faptul că zilnic găsesc mașina zgâriată și lovită ,faptul de a găsi parcare cu plată este o adevărată încercare .
    Fac navetă 7 km și nu sunt mijloace de transport doar din oră in oră.
    Câte mașini din parcările cu plată plătesc taxe?

    56
    • De ce sa platesc parcare in Bistrita?
      (pe acelasi principiu de ce nu se plateste bilet autobuz)
      Toate parcarile din Bistrita au fost facute din impozitele noastre.
      (un angajat din primaria bistrita are salariul asigurat indiferent daca platesc sau nu parcare…vor mai mult?….la munca nu la golit parcomatul!!!!)
      De ce sa mai platesc odata parcarea?
      e dubla impozitare.
      Si va mirati ca vin tictocii!

      39
      4
    • Nu verifica nimeni. Ar trebuii ca politia si locala sa inceapa sa dea amenzi.
      Nu doar pentru neplata ci si pentru parcari meregulamentare, pentru nereguli in constructii, pentru cabluri atarnate spre pamant, pentru orice neregula care dauneaza societatii. 2 ani sau mai bine, au fost total absenti. Defapt inclusiv MAI parcheaza in sensurile giratorii deci, ce disciplina? E orasul nimănui, poate nu avem nevoie de autoritati totusi.

      17
      20
  • Ha ha..
    Cei ce parchează pe Gheorghe Șincai, majoritatea lucrează la primărie. Cei ce vin la primărie ciu ciu parcare, o sa fie ocupate deja..
    O alta problemă este pe strada Grigore Bălan. Știe și dl Primar căci pe lângă spital sunt multe cabinete și altele, adică tot timpul parchează mașini. Eu mă întreb unde o să se parcheze după?!

    73
  • Are program ca și cursa de pe Bârgau! Eficient proiect…! Studiul de fezabilitate este făcut corect! Nu ne mai facem bine veci!!! Ce sa mai…

    18
    1
  • Voi va dați seama, ca ăștia au cerut fonduri europene doar ca să dispară locuri de parcare? Mobilitate urbana, cu mijloace de transport,zero! Din 30 in 30 de minute … mai bine mergem pe jos! Din Milano la Torino ,aprox.150 km ,este tren din 30 în 30 de minute! Nu,ca ii bun proiectul! Tare de tot!

    50
  • Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .

    Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de pământ de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu bicicletele și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.

    https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ

    59
    9
    • Am trecut recent pe Dogarilor am văzud că zăbrele puse de Turc pe Zidul Cetății sunt tot acolo.

      11
  • Luați vă tzoagle.In ianuarie e anotimpul perfect .V-a făcut Neluzzu piste.Măcar ăia 7900 care l-ați votat să fie senator.

    28
    2
  • Cine vo pus sa va cumpărați masini câte 2-3 pe fiecare familie, când are plodul 18 ani și e luni pe cartea de munca ca e direct la Banca pt împrumut sa-si cumpere un cazan cu 3000 de Euro, din care curge ulei ca din fântână ( priviți cu atenție parcările de la supermarketuri), e negru pe jos…., apoi la banii aia împrumutați se mai adaugă dobânda de încă pe atâta, și când o termin a de plătit o poate duce la fier vechi…….în loc sa mănânce decent, baga benzina …no sa se plimbe și ei sa se simtă importanți, orașul ăsta în 40 de minute îl faci la pas, dar no ce sa faci dacă umbli pe jos sau cu autobuzul pari fraier

    41
    41
  • Mersul pe jos face piciorul frumos 🤣🤣🤣.Īs curios cum o să și facă treaba localii ,că jjjmecheri să parcheze o să fie destui .

    20
    45
  • Toată povestea cu Linia Verde e complicat de aplicat. Era din fază de proiect o gogomănie. Din 2 benzi am rămas cu una. Mergem cu 20 de km pe oră după fiecare autoturism de școală de șoferi. Autobuzele au o bandă dedicată, deci lejer liber pt un autobuz la 10-30 de minute. Avantaj taxiuri, ca pot circula oe banda cu pricina. Dacă pe Linia Verde vrei să oprești să se urce sau coboare un pasager după logica construirii oprești în drum, blochezi traficul pt a opri. Eventual mai vine un taxi, autobuz și până la a ajunge pe trotuar îl face plăcintă oe pasagerul care a cutezat să coboare. Sau ai varianta, treci linia continuă de la Linia Verde pe permisul tău. Pe axa CALEA Moldovei-Gară dacă ai ceva de făcut ghinion. Nu poți opri. Sensurile giratori au papat banii pt a se demonstra că sunt o prostie împreună cu semafoarele. E lungă povestea oricum. Banii aruncatii, nervii și stres în trafic. UE vine și ne spune ce e bine la noi în oraș. Noaptea minți.

    37
    2
  • Se dovedeşte chiar de la începutul mandatului că nu este nici-o diferență între Lazany şi habarnistu de Turc.

    58
    2
    • Ce treaba are un om care acum a fost ales cu un proiect inceput de 4 ani? Intreb ca poate imi scapa ceva.
      Nu l-am votat, dar nu mi se pare logic sa dai vina pe cineva care trebuie sa faca receptia unui proiect implementat de altul.

      10
      33
  • Cu un traseu de 12 km și 10 autobuze pe bandă dedicată, să calculăm dacă frecvența de 10 minute este realizabilă, ținând cont de autonomia autobuzelor și durata de încărcare.

    Date inițiale:

    Lungimea traseului (dus-întors): 12 km × 2 = 24 km.

    Autonomia reală iarna: 70 km.

    Timp mediu de încărcare: ~2 ore pentru o încărcare completă (specific tipic pentru autobuze electrice).

    Viteza medie (pe bandă dedicată, inclusiv opriri): ~20 km/h.

    Număr autobuze: 10.

    Calculul timpului de parcurgere:

    1. Durata unui tur complet (dus-întors):

    24 km ÷ 20 km/h = 1,2 ore (72 minute).

    2. Autonomie în număr de ture:

    70 km ÷ 24 km ≈ 2,9 ture (aprox. 3 ture).

    După 3 ture (72 km), autobuzul trebuie încărcat.

    3. Timp total pentru 3 ture și încărcare:

    3 ture × 1,2 ore = 3,6 ore (216 minute).

    Adăugăm 2 ore pentru încărcare → 3,6 ore + 2 ore = 5,6 ore.

    Câte curse poate face un autobuz în 24 de ore?

    24 ore ÷ 5,6 ore ≈ 4 cicluri complete (3 ture + încărcare).

    4 cicluri × 3 ture = 12 ture/zi/autobuz.

    Total curse pentru 10 autobuze:

    10 autobuze × 12 ture/zi = 120 ture/zi.

    Calculul frecvenței (ritmicitate):

    Timp total de funcționare pe traseu (24 ore):

    Traseul are nevoie de o cursă la fiecare 10 minute → 24 ore × 60 minute ÷ 10 minute = 144 curse/zi necesare.

    Cu 10 autobuze, putem asigura doar 120 curse/zi.

    Concluzie:

    Ritmicitatea de 10 minute este dificil de menținut cu 10 autobuze, chiar și pe bandă dedicată, mai ales iarna, din cauza autonomiei reduse și a timpului de încărcare. Ritmicitatea realistă ar fi de 12 minute, iar pentru a atinge ritmul de 10 minute, ar fi necesare cel puțin 12 autobuze.

    19
    6
  • Efectul o sa fie invers decat cel asteptat… businessurile mici vor muri, oamenii vor cauta apartamente, scoli, si gradinite la periferia orasului. Centrul orasului va deveni neatractiv si abandonat. Bistrita nu e Cluj!

    53
    1
    • Bistrita nu e Cluj dar a explodat in ultimii ani si a ramas cu o infrastructura de nivelul Gherlei. In loc sa facem si mai multe benzi, reducem de la 2 la 1. Mai ies si desteptii cu scoala de soferi exact la 8 dimineata si la 4 amiaza. Bistrita e un oras sufocat din 2018-2019. Parcari nu avem, busurile vin o data la 30 de minute, am impresia ca numai noi vedem toate chestiunile astea, indiferent cine vine la conducerea orasului e orb. Vrei oras european si fara noxe si putine masini? Cumpara naibii inca 5 busuri si pune-le sa umble, sa vina busul tot la 10 minute in fiecare statie. Zici ca suntem blestemati sa mor. Nu mai faci orasul in 20 de minute pe jos. Toate extremitatile s-au dezvoltat, inspre pasarela noua se construiesc cartiere, in capat la Sucetate la fel, Panoramic residence la fel si cate si mai cate proiecte sunt. Orasul nu mai e de la kaufland nord la kaufland sud. ( Ma rog, est-vest). Toate cartierele astea trebuie legate, altfel oamenii nu renunta la masini veci. Toate business-urile vor disparea de la gara la han. TOATE. Pentru ca oamenii nu vor mai avea unde sa parcheze si prefera hypermarketurile unde au loc de parcare asigurat. Cretu ne-a aranjat de tot.

      12
      2
  • În sfârșit, era și cazul! Și mai e cazul să porniți semafoarele de la Policlinică și de la intersecția Zimbrului – Decebal. Următorul pas natural în modernizarea orașului este extinderea pietonalului, prin închiderea circulației pe Dornei și Gh. Șincai. Sper să vă apucați cât mai repede. În acest fel s-ar rezolva problema plângăcioșilor cu parcarea, nici pe str. Liviu Rebreanu nu se poate parca și nu se mai plânge nimeni! Mă bucur că avem un primar inteligent, care ascultă de specialiști, nu de clone cu sute de nickuri din online! Felicitări, domnule primar!

    14
    62
  • Și încă ceva, domnule primar, de ce nu se licitează ANUAL parcările de reședință? De ce se prelungește automat cu sume derizorii, când ați putea obține de 10 ori mai mult, doar prin simpla licitare anuală! Și așa ar fi corect, toată lumea să aibă posibilitatea de a închiria locuri de parcare la domiciliu! Iar parcările cu plată din oraș trebuie să înceapă de la 20 lei/oră, prin alte orașe așa e. S-ar face bani la buget, nu ar mai fi aglomerație, ar umbla lumea mai mult pe jos sau cu autobuzul electric!

    14
    70
    • Pentru ca daca un locuitor locuieste tor acolo, in continuare ii trebuie loc de parcare. Si pentru a nu veni unii cu 2-3 masini sau de la alte blocuri sa ia locurile de parcare. Mi se pare ca regulamentul actual, dpv al atribuirii locurilor de parcare rezidentiale, e ok.

      7
      32
    • Nesimțiții din Centru Vechi au curți să-şi parcheze ca toată lumea maşinile în curte că de aceea au porți şi curți . Inclusiv cei din Primărie să-şi parcheze maşinile în curte intrarea fiind pe strada Gheorghe Şincai şi să numai ocupe locurile de parcare din Piața Centrală destinate vizitatorilor.

      40
    • Legat de regulamentul cu parcari de resedinta care e ” ok „, sa-ti dau un exemplu : poti sa ai loc de parcare si sa nu ai masina ( am un exemplu la mine la bloc ) ! Prelungirea abonamentului se face pe baza chitantei anterioare, nu conteaza daca masina e pe butuci si nu mai circula ! Daca vreti sa vedeti niste profesionisti, cititi regulamentul de la Cluj. Desi am ridicat problema la Directia Patrimoniu, au spus ca e prea mult de lucru. Pe principiul : nu conteaza, bani sa iasa ! ( din abonamente ).

      10
      4
    • E si invers, @citizen. Eu nu am loc de parcare pentru masina la blocul meu, pentru ca parcheaza altii de la jumatate km departare. E dus intors treaba asta. Ar trebui arondate in functie de distanta dintre imobil si parcare. Asa ar fi normal.

      8
      6
    • …completare.
      Tot in regulament, la art. 6 se spune ca : În parcările de reşedinţă se poate atribui, contra cost, câte un loc de parcare pentru fiecare spaţiu cu destinaţia de locuinţă sau cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, la tariful stabilit prin hotărâre a consiliului local sau la tariful licitat. In realitate s-au dat locuri de parcare fara numar, pe principiul lichidarii de stoc. E greu de acceptat aceasta situatie in care cei care au facut Regulamentul sint cei care il incalca !

      3
      1
    • Sume derizorii zici?
      Ia uite aici cat costa in Fürth, oras lipit de Nürnberg:
      „Bewohnerparkausweis:
      Erteilung eines Ausweises bis zu einem Jahr: 30,50 Euro
      Erteilung eines Ausweises bis zu zwei Jahren: 61 Euro”

      Astea sunt preturile pentru parcare de resedinta, fara loc.
      Pentru cele cu loc e cu vreo 20 Euro mai scump.

      240 de lei ti se pare putin pentru un orasel din Romania si vrei licitatii?

  • UE nu a impus nimic pentru Bistrița. Ei au oferit banii pentru roiește de acest gen. Dacă specialiștii lui pește din vremea deșteptului Crețu, așa au gândit traseul și așa s-a proiectat acum vedem rezultatul. De ce în alte orașe se poate și la Bistrița nu? Din cauza unor incompetenți pe care unii i-au votat. Exact la fel se întâmplă și la AQUABIS ! Când ai o temă de proiectare prost făcută ,tot proiectul iese prost și suferă populația , adică prostii care au votat în consecință! E simplu , dar votați PSD !

    21
    26
    • As fi curios să aflu cine mai exact a făcut proiectul și care deștepți au dat aprobarea. Listă cu numele nu așa… că X partid. După putem să vorbim să vedem pe ce sau bazat în neuronul lor la alegerea proiectului. Sunt multe dedesubturi până se ajunge la a mici trotuare. Face piste de biciclete doar să fie, înghesuite, ne practice. Pe stradă până nu de mult încăpea toată lumea, pietoni, bicicliști, automobile. Acum le-au organizat de nu mai încape nimeni și toți se încurcă între ei. Să vezi frumusețe pe str. Năsăudului la firmele, magazinele de la parterul blocurilor când se face aprovizionarea. Le trebuie probabil permis să leviteze să nu încalce regulile sau să încurce traficul. Ce e clar este că au aruncat o grămadă de bani și au „eficientizat traficul”

      18
  • Mutarea Autogări în Piața Centrală aşa cum sunt autogările în toate oraşele civilizate din Europa aşa cum era şi la noi înainte ca comuniştii să o mute lângă gară şi când Centru Vechi
    funcționa este singura posibilitate de a mai scoate Centru Vechi din faliment.
    Benzile pentru autobuze şi autocare sunnt un început bun pentru acesta . Spor la lucru !

    https://timponline.ro/bucati-din-acoperisul-unei-case-din-centrul-istoric-al-bistritei-cad-pe-trotuar/

    37
    5
    • Tot Centru Vechi trebuie făcut pietonal şi declarat ORAŞ LIBER unde să se poată comsuma legal droguri uşoare nu numai pe strada Liviu Rebreanu aşa cum este la Amstedam şi Copenhaga.

      3
      29
    • Orăşanule lasă că nu-i bai o să vină Lasconi cu ăia şi o să vă bage progresu în fund la toți.

      30
      1
  • Toate bune si frumoase insa exista un mare neadevar si mai nou si domnul LAZANY preia de la administratia trecuta o lauda falsa care cica apartine administratiei .
    Nici vorba stimati bistriteni de ceea ce vi se spune legat de parcarea din curtea Bisericii ROMANO-CATOLICE.
    Acum un an si jumatate am avut personal o discutie cu stimatul parinte paroh GERED PETER si i-am propus sa faca un parteneriat biserica-primarie de groaza desfintarii parcului Mihai Eminescu, un proiect ticalos care distrugea tot parcul si nu conta ca era incalcata legislatia de mediu.
    Totul se dorea in epoca Cretu dar nici liberalii lui Turc nu au abandonat ideea.
    Scumpul Parinte Paroh m-a ascultat si dupa ce s-a consultat cu episcopul lor de la Alba-Iulia s-a dat OK-ul.
    Am fugit la randul meu cu un biletel cu numarul de tel al Parintelui si l-am dus la secretara lui Turc.
    Si asa a ramas pana in ziua de astazi, adica impaunarea cu succes al administratiei mincinoase.
    Nu am avut parte de nici un multam !
    Primarie, aroganta si nesimtire este numele tau !

    8
    36
  • Dupa scoaterea vechiului trotuar cu sute de mp de dale totusi bune, Primaria le-a impartit cum a dorit.
    In loc sa fi fost gata aceasta Parcare in regie proprie ca nu era deloc o scofala, si sa ne fi oferit ceva la schimb au dormit somnul de bugetari fara sa traga o basina de dragul nostru.
    Chinezii o faceau in 48 de ore .
    Sa va fie rusine draga Primarie !
    Nu asa merg lucrurile. Vin-o cu alternativa la timp
    Propun tuturor bistritenilor sa nu se supuna acestor aberatii si sa parcheze cu miile de masini fix pe axa verde.
    Trebuie cumva sa le dam o lectie.

    8
    34
  • Deci dispare o bandă, toate parcările, pentru busul care va(nu va) veni la 30 min ( real va fi 45-50 min), taxi pe banda de bus, mai multă implementare stil Babel nu cred că se putea concepe în târgul ăsta ne-norocit.
    Dar cum ramâne cu pietonalul Sugălete, cu Piața Decebal-cea mai frumoasă din țară, cu sala de conferințe de la etajul parcării și alte desene animate ?
    Dar cu gaura umedă cu lifturi, semafoarele ucigașe, bicicliștii invizibili, dalele unsuroase și fără rosturi, trotuarele bune de rupt gleznele și acele hizoșenii subterane numite toalete publice din nasul primăriei, CUM RĂMÂNE ?

    13
    31
    • Trebuie să revenim la normalitate cu circulație pe ambele sensuri atât pentru autobuze cât şi pentru maşini pe strada Şincai cât şi pe strada
      Dornei aşa cum era atunci când Centru Vechi era funcțional şi plin de viață.

      22
      2
  • Nemultumirea mea nu este legata de noul Primar domnul LAZANY care nu are vreo culpa fata de cele relatate mai sus.Nici nu a avut timpul necesar sa faca vreo minune fata de acest proiect .
    Totusi Administratiile trecute dar si prezente au vina lor deoarece avem o gramada de consilieri care si-au reocupat scaunele dar si sefi de servicii ramasi dupa alegerile locale din acest an, lor ma adresez.

    4
    12
    • Primarul Lazany bătea boba tare în capania electorală că construieşte Parcarea Eminescu , de atunci nu sa întâmplat nimic în acest sens.
      O fi şi asta o altă miciună de campanie electorală ?!?

      13
      2
  • Primarul actual nu poate critica linia verde, pistele de biciclete, deoarece acestea sunt proiecte marca PSD.
    Se putea fara ele, se puteau face mai bine asta e alta discutie.
    Proiectul trebuie implementat , altfel suntem buni de plata.
    Ce poate face primarul ?
    Sa caute si sa gaseasca alternative pentru parcarea masinilor , iar daca se poate sa nu mai invoce ,,greaua mostenire”, asta am auzit la fiecare primar la inceput de mandat.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.