Actualitate

Vânt în piept și dor de drum. Start sezonului moto la Bistrița

Rombat

Sezonul moto s-a deschis la Bistrița cu evenimentul ”Fii motociclist pentru o zi”. Pasionații de motoare s-au adunat în poligonul din oraș, au povestit aventuri din călătoriile pe două roți și s-au bucurat de întâlnirea cu prietenii.

”Scopul evenimentului este de a promova viața de motociclist, societatea moto, să ajute lumea din trafic să ajute lumea din trafic să înțeleagă ce înseamnă să fii motociclist, să prevenim tot ce înseamnă accidente din neatenție și să arătăm că să fii motociclist nu înseamnă ce vezi în filme, unde se propagă ideea că sunt răi, că fac infracțiuni, că sunt teribiliști și vitezomani. Noi dorim să arătăm că nu sunt așa. În mod evident, ca și în orice alt grup sunt și unii care nu respectă regulile, dar majoritatea sunt oameni care respectă regulile din trafic, pietonii, șoferii. Noi, de cele mai multe ori, ne confruntăm cu lipsa de atenție a celorlalți participanți la trafic. Ca și motociclist nu ești la fel de vizibil în trafic ca și o cu mașină și se întâmplă – fiindcă în România e relativ mai nouă moda de a avea motocicletă – se întâmplă ca ceilalți participanți la trafic să nu îți acorde prioritate, să intre în fața ta, iar spre deosebire de mașină, e mult mai complicat să oprești motocicleta fără să te pui în pericol”, a spus Vasile Chira, membru în Clubul ”Iron Fist”, parte din ”Trust România”, organizatorul evenimentului ”Fii motociclist pentru o zi”.

Potrivit acestuia, în județul Bistrița-Năsăud sunt între 2000 și 3000 de motocicliști.

Printre ei, și medicul stomatolog Doru Stere care deține permis de motociclist de 3 ani, perioadă în care a simțit că lucrurile s-au schimbat în bine, cel puțin în Bistrița-Năsăud, unde șoferii sunt mai atenți la cei pe două roți.

”Viața de motociclist nu e neapărat pericolul și adrenalina, cât libertatea de a te mișca, de a te întâlni cu prieteni care au pasiuni comune. Am găsit grupuri de oameni care au aceeași pasiune și îmi place. În mașină, ba vorbești la telefon, ba asculți radio. Așa, pe motocicletă ești tu cu tine. Poți să-ți organizezi viața mai bine pe un drum de 500 de km. E un stil de viață. Eu nu am ieșit încă în străinătate, dar în țară am fost 500-600 de km. Cred că s-au schimbat multe lucruri în ce privește atitudinea șoferilor față de motocicliști, chiar și la Bistrița”, a spus medicul Doru Stere.

De aceeași părere este și Călin Țirău: ”Este mai bine decât în 2008 când mi-am luat eu permisul. S-a schimbat mult atitudinea față de motocicliști. Problemele la început de sezon sunt legate de murdăria de pe drum care rămâne de iarna, iar până nu vin niște ploi să curețe asfaltul, e periculos pe margine, însă oamenii sunt mai civilizați și lucrurile sunt mai bune. Cred că, la Bistrița, și motocicliștii sunt mai puțin teribiliști. Când eram tineri toți eram puțin teribiști, dar asta dispare odată cu vârsta, iar noi vrem să le arătăm tinerilor că trebuie să ieși cu motocicleta din oraș, să vezi țara, nu să turezi motoare printre blocuri”.

Tot mai mulți elevi vor să devină motocicliști. Temerile părinților

”Sunt mulți copii și tineri care își descoperă această pasiune de a fi motocicliști. Pentru ei e foarte important că nu trebuie să mai depindă de mama și de tata, de autobuz, dar ce ne dorim noi să înțeleagă, ca instructori, este că trebuie să fie responsabili. Sunt mulți elevi care vor să facă școala, tocmai de aceea noi am reînnoit și mărit flota anul acesta. La 16 ani pot face categoria I, la 18 ani A2 și B, iar dacă au început cu noi, primesc o reducere. Dacă dețin A2 de minim 2 ani, au dreptul la 20 de ani să dea examen pentru categoria A. Dacă nu au, pot da doar la 24 de ani. Așadar, cine vine la noi la 16 ani, vine și la 18, și la 20. E mai ușor și pentru noi, dar și ei au facilități ca preț”, a spus Sorin Laslea de la Școala de șoferi JrXDrive.

Părinților care sunt îngrijorați de faptul că vor copiii lor să urmeze școala ca să devină motocicliști, Sorin laslea le spune că, dacă își doresc neapărat să devină motocicliști, nu pot fi opriți așa că cel mai bine e să înceapă cu o motocicletă mică la 16 ani decât să urce direct pe un motor puternic: ”Noi mergem cu ei în trafic, le explicăm unde să nu stea, cum să nu stea în unghiul mort al mașinilor, să nu depășească prin dreapta. Este mai bine că pot să o ia treptat. La 18 ani, vor trece la alt nivel, iar după încă doi la altul. E foarte bine că e așa. Noi le spunem și legat de turatul motoarelor. Chiar dacă avem noi o pasiune, nu toată lumea o împărtășește. Sunt mame cu copii în cărucior care merg prin oraș. Nu sunt de acord cu tobele sport prin oraș la nicio oră, cu atât mai puțin seara. Trebuie să înțelegem că, dacă dorim să fim respectați, trebuie să respectăm și noi pe alții”.

Motocicliștii au participat și la o paradă moto pe principalele străzi ale orașului.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.