Actualitate

Profesorii de matematică, în colimator. Cine spune că, la clasa a cincea, exerciţiile ”sunt infernale”

Profesorii "sacrifică marea masă de copii pentru performanţa de la olimpiadă" şi pierd esenţa. Mult prea mult "se risipesc în dictat"şi nu se întreabă cu ce merge copilul acasă după şase ore petrecute la şcoală. Pe de altă parte, mulţi invocă faptul că elevii nu învaţă şi se mulţumesc să constate.

Inspectorul şcolar general Camelia Tabără le-a cerut directorilor de şcoli, la prima şedinţă din acest an, să le transmită inclusiv profesorilor din judeţ că dorinţa sa expresă pentru acest an este ca toată lumea să se „focuseze pe ce a rămas în mintea copilului” după ce a plecat de la clasă.

„Am fost în şcoală şi mi se plângea o profesoară că, în clasa a VI-a, copiii nu ştiu tabla înmulţirii. Cine îi împiedică pe toţi Camelia Tabara 10 ianprofesorii de la clasă ca, timp de o lună, când intră să întrebe timp de 10 minute tabla înmulţirii? Avem multe alte zone în care ni se spune scuza: ştiţi, copiii nu învaţă! De ce nu ne adaptăm demersul didactic acestei ipoteze potrivit căreia acasă, copiii, nu învaţă nimic? Nu au mediu familial corespunzător şi nu învaţă, dar stau alături de noi şase ore, iar la finalul celor şase ore noi cu toţii trebuie să ne întrebăm cu ce au plecat acasă după cele şase ore”, a spus Tabără.

Inspectorul general a spus că a observat că elevii nu prea vorbesc şi nu au capacitatea de a exprima păreri. „Nu putem lăsa asta numai în sarcina profesorului de română munca aceasta. Să încerce şi profesorii de matematică!”, a spus ea.

Şi, dacă tot a ajuns la această disciplină, Camelia Tabără a insistat: „La clasa a V-a, exerciţiile (de matematică -n.r.) care se fac sunt infernale. Toată lumea spune că sunt din programă. Nu! Programa nu spune că trebuie să compari puterea nu ştiu care, o problemă de olimpiadă. Cumva sacrificăm marea masă de copii pentru performanţa de la olimpiadă şi pierdem esenţa. Şi la matematică ai obligaţia să îl înveţi să vorbească. Testele de clasa a VI-a arată cu foarte simple chestiuni de matematică, simple şi folositoare. Obligatoriu profesorul de matematică să înveţe în binom cu cel de fizică pentru ca să-i înveţe pe copii ce e cu lumea asta. Foarte utile sunt lecţiile deschise. Vă rog să le promovaţi”, a spus ea.

Camelia Tabără a relatat că a fost în inspecţie la Şcoala Gimnazială nr. 4 unde a asistat-o la lecţie pe inspectoarea de limbi străine Monica Buboly.

„Am văzut că se poate să ţii o oră în care toţi copiii ajung să vorbească, o oră care curge, o oră în care nu se scrie pe tablă. Hai să o recunoaştem noi pentru noi că mult prea mult ne risipim în dictat, mult prea mult ne preocupă să facem documente, să fim cu conştiinţa că am făcut ce trebuie şi prea puţin măsurăm ce a rămas la copil şi cu ce a plecat el după fiecare zi. Hai să scoatem la lumină toate exemplele şi situaţiile pozitive, cu contextul pe care îl avem, cu materialele pe care le avem, cu copiii pe care îi avem. Tot ce se poate aduce ca exemplu de bună practică să aducem ca să-i contaminăm şi pe alţii”, a spus inspectorul şcolar general.

Camelia Tabără le-a cerut directorilor să dea un exemplu şi primii care să facă lecţii deschise să fie chiar ei.

8 comentarii

  • Da,e corect ce afirma doamna inspector.Am citit de curand,cu satisfactie,o alta afirmatie a doamnei:sa ne preocupe ce invata elevul,nu hartiile care reprezinta ,,forma fara fond”.
    Toate bune pana aici,asta e menirea adevarata a dascalului.Iar cei care am facut scoala in anii 70-90 stim ca toti ai nostri colegi de clasa stiau sa citeasca,intelegeau ce citesc,stiau tabla inmultirii si cine a fost Mircea cel Batran ,de exemplu.
    Dar ati vazut,in ultimii ani,dascali care nu se afirma pe la olimpiade si concursuri sa aiba gradatie de merit?Kilogramele de hartii la dosar reprezinta o munca uriasa de birou,e drept,dar are oare reflectare in realitate? S-a ajuns ca o simpla iesire in parc sau in oras sa fie declarata pompos ,,proiect”,sa fie insotita de 20 de hartii si poze si sa valoreze puncte.Cata vreme munca onesta la clasa,in favoarea tuturor copiilor,in conditiile in care familia este indiferenta pentru cei mai multi,nu este vazuta la adevarata ei dimensiune,cata vreme intereseaza portofolii cat mai ,,aranjate” cu grafice si situatii,multe fictive,nu vor fi rezultatele dorite in invatamantul romanesc.
    Elevii destepti,care invata oricum,care sunt sprijiniti de parinti responsabili,vor reusi oricum,apoi vor pleca spre ,,alte zari mai calde”.Dar ceilalti,pentru care scoala e singura salvare din ignoranta,singura cale spre educatie ?

  • D-na Tabara usor de zis greu de facut. Spuneti ca exista copii in clasa VI a care nu stiu tabla inmultirii. Aveti dreptate, dar acestia sunt de scoala speciala si nu frecventeaza o scoala speciala. Vorbiti de matematica la clasele a V si a VI a. Unde sunt manualele de clasa V si a VI a? Profesorii lucreaza dupa o programa aiurea iar cartile pe care le au copiii sunt un fel de culegeri de probleme cu diferite stelute. Parintii care mai dispun de ceva bani ii mediteaza in particular pe copiii lor, astfel incat sa faca fata situatiei aberante din invatamantul romanesc pe care d-voastra pusa politic il reprezentati in judet. POLITICUL A DISTRUS INVATAMANTUL. Sunteti pusa politic pentru ca faceti politica, rezultand prin aceasta ca ati participat efectiv la crearea acestei situatii din invatamant. CIOCU MIC SI MARS ACASA!!!

    • Nu ar strica un ton mai putin vehement si un pic de respect fata de o femeie. In 25 de ani, doamna Tabara si partidul pe care il reprezinta nu au cum sa fie singurii responsabili pentru situatia din educatie.Cati ministri s-au perindat? Cate partide?
      Tocmai ca aceste luari de pozitie ale doamnei inspector general par sa fie revenirea la normalitate,la o atitudine de bun simt .
      Si spuneti-ne,in timpul carei guvernari au aparut manualele alternative,atat de grozave toate ,incat profesorii sa lucreze dupa culegeri?

    • D-le profesor, daca nu am spus cumva adevarul va rog sa-mi spuneti unde am mintit. Referitor la partide, toate au avut si au aceasi activitate de ingerinta politica in invatamant. Atata timp cat esti „partas” esti responsabil. Daca nu vrei sa fi partas politicii, refuzi sa faci parte din ea si din conducerea institutiilor statului unde numirile se fac politic. Si sa fim sinceri, nu este d-na Tabara curata ca lacrima. Nu ma faceti sa vorbesc mai mult.

    • Dumneata esti un ignorant! Cum iti permiti sa treci peste un dascal si sa spui ca acei copii care nu stiu tabla inmultirii sunt doar la scoala speciala! Tin sa te anunt postacule ca la COLEGIUL NATIONAL LIVIU REBREANU, am avut acum cativa ani un coleg care nu putea sa citeasca un text cursv din harap alb. Daca tu stii sa comentezi aiurea mai bine sa te interesezi inainte si sa nu vorbesti din c**. Ce va place sa vorbiti fara sa aveti habar de nimic.

    • Citez di d-na Tabara:„Am fost în şcoală şi mi se plângea o profesoară că, în clasa a VI-a, copiii nu ştiu tabla înmulţirii. Cine îi împiedică pe toţi profesorii de la clasă ca, timp de o lună, când intră să întrebe timp de 10 minute tabla înmulţirii? Avem multe alte zone în care ni se spune scuza: ştiţi, copiii nu învaţă! De ce nu ne adaptăm demersul didactic acestei ipoteze potrivit căreia acasă, copiii, nu învaţă nimic? Nu au mediu familial corespunzător şi nu învaţă, dar stau alături de noi şase ore, iar la finalul celor şase ore noi cu toţii trebuie să ne întrebăm cu ce au plecat acasă după cele şase ore”, a spus Tabără.
      D-le Miron, un copil de clasa VI a, are 13 ani si daca la acea varsta nu stie tabla inmultirii trebuie sa repet ca este da scoala speciala sau sa fi ramas in clasa III a. Cum a putut sa ajunga in clasa VI a fara sa stie tabla inmultirii? D-le Miron, nu sunt un ignorant, dar va intreb repetand, daca sunteti asa bun cunoscator: cum e posibil ca un copil sa ajunga in clasa VI a fara sa stie tabla inmultirii? In ce scoala trebuie sa invete un asemenea elev? Sau la noi in Romania, daca un copil are ceva probleme, este o rusine sa urmeze o scoala speciala? DOAMNA TABARA= politruc cu diploma de dascal comparabila cu ” pomul laudat”.

  • Citeam undeva ca, intr-o tara nordica, o persoana a reusit sa termine scoala fara notiuni elementare de scriere si matematica si ca, in final, a actionat in judecata profesorii responsabili de situatia sa.

    • Imi amintesc ca decizia justitiei a fost ceva de genul obligarii profesorilor sa-i plateasca o renta pentru deserviciul pe care i l-au adus promovandu-l nemeritat.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.