”La fel de importante ca o autostradă sunt modernizarea DN 17 C şi DN 17 D, care n-au mai fost modernizate din 1900 toamna, nu mai vorbim că în Pasul Rotunda e drum de piatră. Într-un capitol subsecvent din Master Planul de Transport este prinsă şi modernizarea celor două drumuri în exerciţiul financiar actual. În februarie am obţinut banii pentru documentaţiile tehnice. 25 de ani niciun politician nu a făcut nimic, dacă eu în 2012 găseam gata măcar un studiu de fezabilitate, astăzi aveam aproape finalizate aceste două drumuri. Nu a existat niciun document de care să ne putem lega şi s-a ratat exerciţiul financiar trecut. Am reuşit să prindem bani şi nu puţini, câteva sute de mii de euro de la CNADNR la DRDP Cluj, să putem face documentaţiile tehnice. A fost finalizată procedura de achiziţie publică, avem două companii care au semnat contracte pentru realizarea documentaţiilor la cele două drumuri, au termen maxim de 90 de zile să le predea. Vom face toate demersurile pentru ca atunci când se va deschide POS Transport să putem semna contracte de finanţare şi să începem lucrările efective. Am stabilit cu Ministerul Transporturilor şi DRDR Cluj să mergem pe modelul modernizării DN 15 A, adică achiziţie publică proiectare cu execuţie, nu pe modelul DN 17, proiectare separat şi pe urmă vine constructorul şi spune că nu e bun proiectul. Ştim cât a durat modernizarea DN 17, vreo şase-şapte ani, şi vedem cum s-au derulat lucrările pe DN 15 A”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean.
Moldovan a menţionat că sunt şanse mici ca Autostrada Nordului să mai fie cuprinsă în actualul Master Plan de Transport. ”Eram în Parlament în 2006 când s-a votat legea privind amenajarea teritoriului, în care era prinsă o autostradă a nordului. Constatăm că după nouă ani nu s-a întâmplat nimic, n-avem nici măcar un studiu de prefezabilitate, doar am fost trecuţi într-un material. În 2013, în timpul Guvernului USL au existat dezbateri pe Master Planul de Transport şi a fost prevăzută o autostradă care să lege nordul. În etapa următoare au început discuţiile tehnice, iar Moldova a luat decizia să sprijine autostrada Iaşi – Tg. Mureş, pe care o regăsiţi acum în plan. Sigur, Suceava e şi ea de acord cu Autostrada Nordului, din dragoste ca să zic aşa, dar toată lumea de acolo s-a canalizat pe Iaşi – Tg. Mureş. CJ a făcut mai multe rânduri de adrese către Ministerul Transporturilor prin care am solicitat să fim prinşi în Master Plan cu un traseu de autostradă. Toate explicaţiile tehnice venite au fost că, în condiţiile în care Moldova se duce în altă direcţie, judeţul Bistriţa-Năsăud nu descarcă trafic de autostradă şi niciodată n-o să fie solvabil pentru finanţare de la UE. Sună frumos, am văzut poziţia societăţii civile, a unor oameni politici. Susţin variantele idealiste, semnez memoriul către Guvern, am toată disponibilitatea pentru tot lobby-ul necesar, dar sunt realist. Demersurile de astăzi sunt extraordinare, dar nu ştiu ce şanse au. Merită făcute toate eforturile, chiar dacă şansele sunt mici în momentul de faţă. Never say never, nu ştii cum se pot răsturna lucrurile”, a spus preşedintele CJ.
Radu Moldovan a făcut referire la iniţiativa parlamentarilor liberali privind Autostrada Nordului şi a adăugat că a discutat cu directorul Autorităţii de Management pe POS Transport, Marcel Boloş, pe care l-a rugat să sprijine judeţul ”cu o legătură rapidă la o reţea de autostrăzi, ceva care să fie solvabil, finanţabil şi realizabil”: ”Am reuşit acest lucru, avem prins drum expres Bistriţa – Dej, finanţabil şi realizabil într-un termen scurt. Master Planul a fost votat în unanimitate de către comisiile reunite de transporturi din Parlament, nu a existat nicio intervenţie a vreunui parlamentar din Bistriţa-Năsăud. N-am văzut pe niciunul să meargă la comisii, să participe la dezbateri, să-şi exprime o poziţie. Nu sunt demagog şi nu-mi place populismul. După ce e mort porcul şi îngropat, facem conferinţă de presă, aducem nişte planşe şi începem să ne dăm de pământ cu Autostrada Nordului. Cei care sunt în politică ar trebui să aibă un alt tip de comportament, să spunem oamenilor realităţi”.
La Palatul Administrativ a avut loc o dezbatere publică având ca temă introducerea în Master Planul de Transport a Autostrăzii Nordului, dezbatere finalizată cu un memoriu care va fi trimis Guvernului.
„Ma duc sa-mi caut de munca, da Doamne sa nu gasesc!” Cam asa gandeste si chelnerul Raducu in legatura cu Autostrada Nordului. El a precizat ca sustine demersul parlamentarilor liberali dar a menţionat că sunt şanse mici ca Autostrada Nordului să mai fie cuprinsă în actualul Master Plan de Transport. Intr-adevar, initiative de genul acesta nu au sanse daca sunt izolate. Normal ar fi ca toate judetele afectate de Autostrada Nordului sa faca un demers comun care sa aiba forta necesara de a fi luat in considerare.
Judete afectate? Zica ca esti „creatorul de panica” Dolha dupa cum vorbesti. Si cine le afecteaza? Lipsa autostrazii? Ai impresia ca daca trece autostrada pe la marginea Bistritei cresc salariile? De ce crezi ca nu-si muta Leoni filiala de aici? Tocmai pentru ca bistritenii muncesc pe salarii mici. Toti oamenii de afaceri care-si deschis ceva in Bistrita ofera salarii cu 25% sub media pe tara. O autostrada nu va schimba asta.
Grija mare cu subordonatii de la Odorhei d-le PRESEDINTE ca vii papa JENOR pe toti la PACHET.
te -ai bagat c-a musca in curu calului