Actualitate

Șeful CJ: Acesta este următorul meu proiect major după DN 17 C și D

Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a spus cum decurg procedurile de licitație pentru modernizarea pe tronsoane a DN 17 C și DN 17 D și a menționat că are un nou proiect major.

”S-au finalizat licitațiile pentru primele tronsoane pe DN 17 C și DN 17 D. Am avut o nouă discuție cu directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, mi-a propus că până la sfârșitul săptămânii va fi încărcat pe SEAP al doilea tronson din DN 17 D, iar săptămâna viitoare al doilea din DN 17 C. Vreau să văd anul acesta cât mai multe tronsoane urcate pe SEAP la licitație. Odată cu finalizarea DN 17 C și DN 17 D putem spune că avem rețea de drumuri naționale modernizată. Apoi vom trece la următorul deziderat, drumul expres între Bistrița și Cluj care să ne lege de o rețea de autostrăzi, ar fi ideal să ajungă o autostradă în apropierea județului. Următorul meu proiect major după finalizarea DN 17 C și DN 17 D va fi un drum expres cu patru benzi, în regim de autostradă, spre Cluj prin Dej, care se va întâlni cu cel care vine de la Satu Mare – Baia Mare”, a menționat șeful CJ.

CNADNR a scos la licitație câte un tronson din DN 17 C și DN 17 D: DN 17 C km 9+020 – 26+050 (Dumitra – Năsăud – Salva), valoare estimată 13.407.489 lei fără TVA, și DN 17 D km 0+0750 – 21+660 (Beclean – Salva), valoare estimată 21.666.618 lei fără TVA.

Contractele au fost câștigate de firmele Diferit, respectiv Strabag.

Conform caietului de sarcini, pe DN 17 C pe sectoarele cu sistem rutier rigid se aplică strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, geocompozit-strat antifisură, strat de mortar antifisură MA 8. Pe sectoarele cu sistem rutier elastic s-au prevăzut lucrări de reciclare in situ cu următorul tip de sistem rutier: strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, 20 cm strat de reciclare in situ cu lianți hidraulici 4% și bituminoși 2,5% cu aport de piatră spartă de 10 cm.

Pe DN 17 D, pe sectoarele cu sistem rutier rigid sunt prevăzute următoarele lucrări: colmatare rosturi cu mastic bituminos, frezare dale de beton pe 2 cm grosime, strat de beton asfaltic BA8, geocompozit-strat antifisură, strat de legătură din BAD 20, strat de uzură din BA 16. Pe sectoarele cu sistem rutier elastic s-au prevazut lucrări de reciclare in situ cu următorul tip de sistem rutier: strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, 20 cm strat de reciclare in situ cu lianți hidraulici 4% și bituminoși 2,5% cu aport de piatră spartă de 10 cm.

DN 17 C (86 km) trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Țibleş prin Pasul Dealul Ştefăniţei, leagă Bistriţa de Vişeu de Sus (Maramureş), traversând comunele Dumitra, Salva, Coşbuc, Telciu, Romuli şi Moisei. DN 17 C se intersectează cu DN 17 la Bistriţa, cu DN 17 D la Năsăud şi Salva şi cu DN 18 la Moisei.

DN 17 D (97,6 km) leagă localităţile Beclean, Năsăud, Sîngeorz-Băi şi Cârlibaba (Suceava). Trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Suhard prin Pasul Rotunda. Traversează comunele Chiuza, Nimigea, Salva, Rebrişoara, Feldru, Ilva Mică, Maieru, Rodna, Şanţ şi se intersectează cu DN 17 la Beclean, cu DN 17 C la Salva şi Năsăud şi cu DN 18 la Cârlibaba.

12 comentarii

  • Nu prea reusesc sa vad utilitatea unui „drum expres cu 4 benzi in regim de autostrada” (oare cum vine asta??).
    Faceti nene lobby pentru o autostrada care sa treaca pe langa Bistrita, gen Satu-Mare – Bistrita-Suceava – Iasi…
    Ati fost 3 ani la guvernare, doar intre colegi.
    Decat cadouri de la Ponta pe ultima suta pentru presedintele CJ BN (vezi 6,5 milioane), mai bine incepeam o autostrada.
    DN17 e suficient in ipostaza preluarii a unei parti din trafic de catre prezumtiva autostrada.

    • Decat autostrada in 50 de ani, mai bine drum expres in 3-4 ani, asa cum este intre Comarnic si Bucuresti pe DN1. E important sa ai proiecte realiste, iar acesta este.

  • Deci asta e modernizare domnule Moldovan? Cica lucrari de ultima generatie, reciclare ensitu, etc… ma refer la DN17C unde sau inceput deja lucrarile, mai precis pe Dealul Dumitrei, pe unde circul zilnic cu masina! Deci in prima faza am crezut ca sunt doar niste reparatii de care suntem sătui de atatia ani, bine sper totusi inca ca ceea ce se intampla acum acolo sunt reparatii, pentru ca nici vorba de drum modernizat. Ce sa zic,e bun si asta decat cum a fost, dar nu putem spune ca e modernizare! Oameni buni, pur si simplu se toarna astfalt peste gropi, denivelari si nenorocitele de alunecari de teren. Nu se consolideaza nimic absolut! O asemenea lucrare nu poate dura mai mult de doi ani. Nu v-ati invatat minte cu drumul facut de mantuiala care leaga satul Tarpiu de Blajenii de Jos, care este un dezastru, abia ca se poate circula pe acolo?
    Nu sunt in domeniu, dar nu am vazut un astfalt mai prost lucrat ca cel de pe Dealul Dumitri, nu ai nevoie de studii in domeniu ca sa simti denivelarile si imbinarile intre benzi, etc… Ceva i-mi da de gandit ca nu prea e lucru curat la mijloc! Daca nu a-s sti ca este vorba de banii publici, a-s zice ca e spalare de bani. Actuala clasa politica se afla in cadere, tocmai pentru ca i-si urmareste interesele proprii si nu a populatiei, din pacate. PSD-ul este in cadere si se vede clar ca vrea sa mai stoarca niste banuti de unde poate, cat mai poate si cu cine poate!
    Stim domnilor ca vi se intorc banutii ”pe-ndărăt” vorba aceea, de la firmele care castiga licitatiile, altfel de unde naiba a-ti putea platii cotizatiile de zeci de mii de euro…poate chiar sute, dar nu va mai bateti joc de aceste proiecte si faceti lucrarile asa cum trebuie si cum va tot laudati…
    Auzi cica drumuri modernizate de ultima generatie…Inca sper sa nu fie ceea ce vad pe Dealul Dumitri, produsul finit, sper ca e doar o carpeala obisnuita facuta mai profi…!!!
    I-mi cer iertare celor pe care i-am deranjat, dar nu va mai jucati cu banii nostrii, din suflet va rog…nu va mai jucati!

    • Daca ati fi citit articolul va raspundeati singur la intrebari si poate erati mai putin revoltat. Reabilitarea nu a inceput. Abia s-a publicat licitatia. Si dupa ce incepe, se va incepe din Dumitra, nu din Bistrita. Dealul nu intra in proiect. Doar de la intrare in Dumitra, de unde incepe drumul de beton.

  • Multe fantezii trec prin capul d-lui Moldovan!!! degeaba vorbeste cu d-ul Cecan! el nu poate dirija banii asa cum doreste „iubitul”nostru presedinte! e si el un functionar public inscaunat politic! azi e…maine nu-l mai vezi! Pe hartie se pot desena autostrazi,drumuri expres!!! toate sunt minciuni! Il asteptam pe presedintele nostru in campania electorala!! credeti ca va promova astfel de ineptii? eu spun ca nu!!!

    • Ai dreptate ca-i trec multe prin cap lui Moldovan dar in concursul de fantezii si utopii conduce detasat Cretu cu partia de schi la 500 m altitudine…
      Asteptam concurenti… poate vine unul si propune un TGV Tagsor-Lechinta-Budac-Salva

  • Va rog anuntati pe cei care au in administrare drumul Sintereag – Lechinta ca la iesirea din Chirales, in mijlocul drumului este nu o groapa ci un adevarat CRATER si asta de cateva saptamani. Drumul a fost „Reabilitat” in aceasta vara.

  • cica crea sa faca bistrita -cluj de unde sa ai acces la O RETEA DE AUTOSTRAZI!
    Va imaginati cate autostrazi vor fi din cluj ?
    trebuie sa-mi cumpar gps ca sigur nu ma voi descurca!

  • BIneinteles ca atunci cand au cerut Dobra, Dolha, Florian si Oltean autostrada era mare nevoie. Acum cand chiar se discuta serios si concret aceste lucruri, parca nu prea mai vor bistritenii…. Penibil.

  • De când așteptăm aceste lucruri dl președinte. Multi sau perindat pe la conducere dar sunteți singurul care face ceva palpabil în județul asta. Cum zicea un amic. Meritati sa fiti încă 2 3 mandate la cj….

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.