Actualitate

Acestea sunt impozitele și taxele locale pe care bistrițenii le achită în 2016

Taxele locale fără debit (amenzi, taxe extrajudiciare de timbru, taxe certificate de funcţionare etc.) se vor încasa începând cu data de 4 ianuarie. Impozitele şi taxele locale cu debit (impozite / taxe clădiri, impozite / taxe pe teren, impozite mijloace de transport, taxe reclamă şi publicitate) se vor încasa începând cu data de 15 ianuarie.

În 29 decembrie, Consiliul Local Bistrița a aprobat următoarele impozite și taxe locale:

VALORILE IMPOZABILE pe metru pătrat  de suprafaţă construită desfăşurată la clădiri, în cazul persoanelor fizice

Tipul clădirii***  

 

Valoarea impozabilă

– lei/mp/an –

Nivelurile stabilite pentru anul 2015 Nivelurile propuse

pentru anul 2016

Cu instalaţii de apă, canalizare, electrice şi încălzire (condiţii cumulative)** Fără instalaţii de apă, canalizare, electrice şi încălzire Cu instalaţii de apă, canalizare, electrice şi încălzire (condiţii cumulative)** Fără instalaţii de apă, canalizare, electrice şi încălzire
0 1 2 3 4
A. Clădire cu cadre din beton armat sau cu pereţi exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic şi/sau chimic 935 555 1000 600
B. Clădire cu pereţii exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic şi/sau chimic 254 159 300 200
C. Clădire-anexă cu cadre din beton armat sau cu pereţi exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic şi/sau chimic 159 143 200 175
D. Clădire-anexă cu pereţii exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic şi/sau chimic 95 63 125 75
E. În cazul contribuabilului  care deţine la aceeaşi adresă  încăperi amplasate la subsol, la demisol şi/sau la mansardă, utilizate ca locuinţă, în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la lit.    A – D 75% din suma care s-ar aplica clădirii 75% din suma care s-ar aplica clădirii
F. În cazul contribuabilului care deţine la aceeaşi adresă încăperi amplasate la subsol, la demisol şi/sau la mansardă, utilizate în alte scopuri decât cel de locuinţă, în oricare dintre tipurile de clădiri  prevăzute la lit. A – D 50% din suma care s-ar aplica clădirii 50% din suma care s-ar aplica clădirii

* Pentru determinarea suprafeţei construite desfăşurate, în cazul clădirilor care nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior, asupra suprafeţei utile se aplică coeficientul de transformare de 1,40. ** În cazurile în care nu sunt întrunite cumulativ aceste condiţii se vor utiliza valorile impozabile, în lei/mp, înscrise în coloanele 2, respectiv 4. *** În cazul unei clădiri care are pereţii exteriori din materiale diferite, pentru stabilirea valorii impozabile a clădirii se identifică în tabelul de mai sus valoarea impozabilă cea mai mare corespunzătoare materialului cu ponderea cea mai mare.

Pentru determinarea valorii impozabile a clădirii pe ranguri de localităţi şi zone în care este amplasată clădirea, la nivelurile menţionate în prezenta anexă se va aplica coeficientul de corecţie corespunzător: A – 2,40, B – 2,30, C – 2,20, D – 2,10 (rang II). Zonele A, B, C şi D din prezenta anexă corespund zonelor A, B, C şi D de fiscalitate stabilite prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Bistriţa nr. 144/23.12.2014 privind încadrarea pe zone de fiscalitate a teritoriului administrativ al municipiului Bistriţa; În cazul unui apartament amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri şi 8 apartamente, coeficientul de corecţie menţionat la pct. 1 se reduce cu 0,10. Valoarea impozabilă a clădirii se reduce în funcţie de anul terminării acesteia, după cum urmează: a) cu 50%, pentru clădirea care are o vechime de peste 100 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă; b) cu 30%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 50 de ani şi 100 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă. c) cu 10%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 30 de ani şi 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă.

În cazul clădirii la care au fost executate lucrări de renovare majoră, din punct de vedere fiscal, anul terminării se actualizează, astfel că acesta se consideră ca fiind cel în care a fost efectuată recepţia la terminarea lucrărilor. Renovarea majoră reprezintă acţiunea complexă care cuprinde obligatoriu lucrări de intervenţie la structura de rezistenţă a clădirii, pentru asigurarea cerinţei fundamentale de rezistenţă mecanică şi stabilitate, prin acţiuni de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, precum şi, după caz, alte lucrări de intervenţie pentru menţinerea, pe întreaga durată de exploatare a clădirii, a celorlalte cerinţe fundamentale aplicabile construcţiilor, conform legii, vizând, în principal, creşterea performanţei energetice şi a calităţii arhitectural-ambientale şi funcţionale a clădirii. Anul terminării se actualizează în condiţiile în care, la terminarea lucrărilor de renovare majoră, valoarea clădirii creşte cu cel puţin 50% faţă de valoarea acesteia la data începerii executării lucrărilor.

IMPOZITUL/TAXA pe terenurile  situate în intravilan, proprietatea persoanelor fizice

Terenuri  amplasate  în  intravilan – înregistrate în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, precum şi terenuri  înregistrate în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii în suprafaţă de până la 400 mp, inclusiv (lei/ha/an)

Zona în cadrul localităţii Impozitul/taxa stabilite pentru

anul 2015

Impozitul/taxa propuse

pentru anul 2016

A 7553 7553
B 5269 5269
C 3335 3335
D 1763 1763

Terenuri amplasate în intravilan – înregistrate în registrul agricol la o altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, pentru suprafaţa care depăşeşte 400 mp (lei/ha/an)

 

 

Nr.

Crt.

 

Categoria de folosinţă

Impozitul/taxa stabilite pentru

anul 2015

Impozitul/taxa propuse

pentru anul 2016

Zona

A

Zona

B

Zona

C

Zona

D

Zona

A

Zona

B

Zona

C

Zona

D

1 Teren arabil 28 21 19 15 28 21 19 15
2 Păşune 21 19 15 13 21 19 15 13
3 Fâneaţă 21 19 15 13 21 19 15 13
4 Vie 46 35 28 19 46 35 28 19
5 Livadă 53 46 35 28 53 46 35 28
6 Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră 28 21 19 15 28 21 19 15
7 Teren cu ape 15 13 8 x 15 13 8 x
8 Drumuri şi căi ferate x x x x x x x x
9 Neproductiv x x x x x x x x

NOTĂ: Pentru determinarea impozitului/taxei pe terenuri, la nivelurile prevăzute în tabelul de la pct. II  se va aplica coeficientul de corecţie pentru localităţi urbane de rangul II (municipiul Bistriţa) de 4,00.

IMPOZITUL/TAXA  pe terenurile situate în intravilan, proprietatea persoanelor juridice

Terenuri amplasate în intravilan – înregistrate în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, precum şi terenuri înregistrate în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii în suprafaţă de până la 400 mp, inclusiv (lei/ha/an)

Zona în cadrul localităţii Impozitul/taxa stabilite pentru

anul 2015

Impozitul/taxa propuse

pentru anul 2016

A 7553 7553
B 5269 5269
C 3335 3335
D 1763 1763

Terenuri amplasate în intravilan – înregistrate în registrul agricol la o altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, pentru suprafaţa care depăşeşte 400 mp  (lei/ha/an)

 

 

Nr.

Crt.

 

Categoria de folosinţă

Impozitul/taxa stabilite pentru

anul 2015

Impozitul/taxa propuse

pentru anul 2016

Zona

A

Zona

B

Zona

C

Zona

D

Zona

A

Zona

B

Zona

C

Zona

D

1 Teren arabil 28 21 19 15 28 21 19 15
2 Păşune 21 19 15 13 21 19 15 13
3 Fâneaţă 21 19 15 13 21 19 15 13
4 Vie 46 35 28 19 46 35 28 19
5 Livadă 53 46 35 28 53 46 35 28
6 Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră 28 21 19 15 28 21 19 15
7 Teren cu ape 15 13 8 x 15 13 8 x
8 Drumuri şi căi ferate x x x x x x x x
9 Neproductiv x x x x x x x x

NOTĂ: Pentru determinarea impozitului/taxei pe terenuri, la nivelurile prevăzute în tabelul de la pct. II  se va aplica coeficientul de corecţie pentru localităţi urbane de rangul II (municipiul Bistriţa) de 4,00. În cazul contribuabililor persoane juridice, pentru terenul amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, impozitul/taxa pe teren se calculează avându-se în vedere valorile prevăzute în tabelul de la Anexa nr. 3 şi coeficientul de corecţie prevăzut la art. 457 alin. (6) din noul Cod fiscal , numai dacă aceştia (persoanele juridice) îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii: a) au prevăzut în statut, ca obiect de activitate, agricultură; b) au înregistrate în evidenţa contabilă, pentru anul fiscal respectiv, venituri şi cheltuieli din desfăşurarea obiectului de activitate prevăzut la lit. a). În cazul în care nu sunt îndeplinite cumulativ condiţiile prevăzute la nota nr. 2, impozitul pe terenul situat în intravilanul unităţii administrativ-teritoriale, datorat de contribuabilii persoane juridice, se calculează conform valorilor stabilite în tabelul de la pct. I şi respectiv pct. II, după caz.

IMPOZITUL/TAXA  pe terenurile situat în extravilan, pentru contribuabilii persoane fizice şi juridice (lei/ha/an)

Nr. crt. Categoria de folosinţă Impozitul/taxa stabilite pentru anul 2015 Impozitul/taxa

propuse pentru anul

2016

A B C D A B C D
1 Teren cu construcţii 32 29 26 23 32 29 26 23
2 Arabil 52 49 47 43 52 49 47 43
3 Păşune 29 26 23 20 29 26 23 20
4 Fâneaţă 29 26 23 20 29 26 23 20
5 Vie pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt.5.1 58 55 52 49 58 55 52 49
5.1 Vie până la intrarea pe rod X x x X X x x X
6 Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt.6.1 58 55 52 49 58 55 52 49
6.1 Livadă până la intrarea pe rod x x X X x x X X
7 Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră, cu excepţia celui prevăzut la nr. crt.7.1 17 14 12 8 17 14 12 8
7.1 Pădure în vârstă de până la 20 de ani şi pădure cu rol de protecţie x x X X x x X X
8 Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole 6 5 2 1 6 5 2 1
8.1 Teren cu amenajări piscicole 35 32 29 26 35 32 29 26
9 Drumuri şi căi ferate x x x x x x x x
10 Teren neproductiv x x x x x x x x

NOTĂ: Impozitul pe terenul amplasat în extravilan se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în ha, cu suma corespunzătoare prevăzută în tabelul de mai sus, înmulţită cu coeficientul de corecţie corespunzător: A – 2,40, B – 2,30, C – 2,20, D – 2,10 (rang II).

IMPOZITUL ASUPRA MIJLOACELOR DE TRANSPORT pentru contribuabilii persoane fizice şi juridice

Pentru mijloace de transport cu tracţiune mecanică 

 

Mijloc de transport

Impozitul stabilit pentru anul 2015 Impozitul propus pentru anul 2016
lei/ fiecare grupă de 200 cm³ sau fracţiune din aceasta/an lei/ fiecare grupă de 200 cm³ sau fracţiune din aceasta/an
Tipuri de autovehicule x x
 A.  Vehicule înmatriculate
1. Motociclete, tricicluri, cvadricicluri şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1600 cm3, inclusiv 8 8
2. Motociclete, tricicluri, cvadricicluri cu capacitatea cilindrică de peste 1600 cm3, inclusiv 9
3. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1601 cm3 şi 2000 cm3, inclusiv 18 18
4. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2001 cm3 şi 2600 cm3, inclusiv 72 72
5. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2601 cm3 şi 3000 cm3, inclusiv 144 144
6. Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm3 290 290
7. Autobuze, autocare, microbuze 24 24
8. Alte autovehicule cu tracţiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv 30 30
9. Tractoare înmatriculate 18 18
B.  Vehicule înregistrate
1. Vehicule cu capacitate cilindrică: lei/200 cmc lei/200 cmc
1.1.  Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică < 4.800 cm3 4 4
1.2.  Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cm3 6 6
2. Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată 100 lei /an 100 lei /an

NOTĂ: În cazul unui ataş, impozitul pe mijlocul de transport este de  50% din impozitul datorat pentru motocicletele respective. În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 50%.

Pentru remorci, semiremorci sau rulote care nu fac parte dintr-o combinaţie de autovehicule (lei/an)

 

Masa totală maximă autorizată

 

 

Impozitul stabilit pentru anul 2015 Impozitul propus pentru anul 2016
a. până la 1 tonă, inclusiv 9 9
b. peste 1 tonă dar nu mai mult de 3 tone, inclusiv 34 34
c. peste 3 tone dar nu mai mult de 5 tone, inclusiv 52 52
d. peste 5 tone 64 64

 IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT PE APĂ pentru contribuabilii persoane fizice şi juridice (lei/an)

Felul mijlocului de transport pe apă  

Impozitul stabilit

pentru anul 2015

Impozitul propus

pentru anul 2016

1. Luntre, bărci fără motor, folosite pentru pescuit şi uz personal 21 21
2. Bărci fără motor, folosite în alte scopuri 56 56
3. Bărci cu motor 210 210
4. Nave de sport şi agrement 210 210
5. Scutere de apă 210 210

NOTĂ: Impozitele cuprinse în prezenta anexă se vor plăti la bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale unde persoana își are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, conform art. 468 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

IMPOZITUL PE MIJLOACELOR DE TRANSPORT pentru autovehiculele de transport de marfă cu masa totală maximă autorizată de peste 12 tone

Autovehicule de transport de marfa cu masa totală autorizată egală sau mai mare de 12 tone

Numărul axelor şi greutatea brută încărcată maximă admisă Impozitul stabilit

pentru anul 2015

Impozitul propus

pentru anul 2016

Ax (e) motor (oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau un echivalentele recunoscute Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare Ax (e) motor (oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau un echivalentele recunoscute Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare
I Vehicule cu două axe
1 Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 13 tone 0 133 0 133
2 Masa de cel puţin 13 tone, dar mai mică de 14 tone 133 367 133 367
3 Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 15 tone 367 517 367 517
4 Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 18 tone 517 1169 517 1169
5 Masa de cel puţin 18 tone 517 1169 517 1169
II Vehicule cu trei axe
1 Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 17 tone 133 231 133 231
2 Masa de cel puţin 17 tone, dar mai mică de 19 tone 231 474 231 474
3 Masa de cel puţin 19 tone, dar mai mică de 21 tone 474 615 474 615
4 Masa de cel puţin 21 tone, dar mai micăde 23 tone 615 947 615 947
5 Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 947 1472 947 1472
6 Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone 947 1472 947 1472
7 Masa de cel puţin 26 tone 947 1472 947 1472
III Vehicule cu patru axe
1 Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 615 623 615 623
2 Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 27 tone 623 973 623 973
3 Masa de cel puţin 27 tone, dar mai mică de 29 tone 973 1545 973 1545
4 Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone 1545 2291 1545 2291
5 Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 32 tone 1545 2291 1545 2291
6 Masa de cel puţin 32 tone 1545 2291 1545 2291

Combinaţii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport de marfa cu masa totala maxima autorizata egală sau mai mare de 12 tone

Numărul axelor şi greutatea brută încărcată maximă admisă Impozitul stabilit

pentru anul 2015

Impozitul propus

pentru anul 2016

Vehicule cu sistem de suspensie pneumatică sau un echivalent recunoscut Vehicule cu alt sistem de suspensie Vehicule cu sistem de suspensie pneumatică sau un echivalent recunoscut Vehicule cu alt sistem de suspensie
I Vehicule cu 2+1 axe
1 Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 14 tone 0 0 0 0
2 Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 16 tone 0 0 0 0
3 Masa de cel puţin 16 tone, dar mai mică de 18 tone 0 60 0 60
4 Masa de cel puţin 18 tone, dar mai mică de 20 tone 60 137 60 137
5 Masa de cel puţin 20 tone, dar mai mică de 22 tone 137 320 137 320
6 Masa de cel puţin 22 tone, dar mai mică de 23 tone 320 414 320 414
7 Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 414 747 414 747
8 Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 28 tone 747 1310 747 1310
9 Masa de cel puţin 28 tone 747 1310 747 1310
II Vehicule cu 2+2 axe
1 Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 128 299 128 299
2 Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone 299 491 299 491
3 Masa de cel puţin 26 tone, dar mai mică de 28 tone 491 721 491 721
4 Masa de cel puţin 28 tone, dar mai mică de 29 tone 721 871 721 871
5 Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone 871 1429 871 1429
6 Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 33 tone 1429 1984 1429 1984
7 Masa de cel puţin 33 tone, dar mai mică de 36 tone 1984 3012 1984 3012
8 Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 1984 3012 1984 3012
9 Masa de cel puţin 38 tone 1984 3012 1984 3012
III Vehicule cu 2+3 axe
1 Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 1579 2197 1579 2197
2 Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone 2197 2986 2197 2986
3 Masa de cel puţin 40 tone 2197 2986 2197 2986
IV Vehicule cu 3+2 axe
1 Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 1395 1937 1395 1937
2 Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone 1937 2679 1937 2679
3 Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone 2679 3963 2679 3963
4 Masa de cel puţin 44 tone 2679 3963 2679 3963
V Vehicule cu 3+3 axe
1 Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 794 960 794 960
2 Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone 960 1434 960 1434
3 Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone 1434 2283 1434 2283
4 Masa de cel puţin 44 tone 1434 2283 1434 2283

TAXA pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi a autorizaţiilor în domeniul construcţiilor (lei)

1. Eliberarea certificatului de urbanism în mediul urban  

Taxa stabilită pentru anul 2015

 

Taxa propusă pentru anul 2016
Suprafaţa pentru care se obţine certificatul de urbanism:
persoane

fizice

persoane

juridice

persoane

fizice

persoane

juridice

a) până la 150 mp, inclusiv 6 6 6 6
b) între 151 şi 250 mp, inclusiv 7 7 7 7
c) între 251 şi 500 mp, inclusiv 9 9 9 9
d) între 501 şi 750 mp, inclusiv 10 10 10 10
e) între 751 şi 1.000 mp, inclusiv 13 13 13 13
f) peste 1.000 mp 14 + 0,01 lei/m² pentru fiecare m2 care depăşeşte 1.000 m² 14 + 0,01 lei/m² pentru fiecare m2 care depăşeşte 1.000 m² 14 + 0,01 lei/m² pentru fiecare m2 care depăşeşte 1.000 m² 14 + 0,01 lei/m² pentru fiecare m2 care depăşeşte 1.000 m²
2. Eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări 8 lei pentru fiecare m2 afectat 8 lei pentru fiecare m2 afectat 8 lei pentru fiecare m2 afectat 8 lei pentru fiecare m2 afectat
3. Eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor 8 lei pentru fiecare m2 de suprafaţă ocupată de construcţie 8 lei pentru fiecare m2 de suprafaţă ocupată de construcţie 8 lei pentru fiecare m2 de suprafaţă ocupată de construcţie 8 lei pentru fiecare m2 de suprafaţă ocupată de construcţie
4. Eliberarea unei autorizaţii privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţelele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu 11 lei pentru fiecare racord 11 lei pentru fiecare racord 11 lei pentru fiecare racord 11 lei pentru fiecare racord
5. Avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului , de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judeţean 13 14 13 14
6. Eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă 8 8 8 8

TAXA pentru eliberarea autorizaţiilor de orice fel, cu excepţia celor din domeniul construcţiilor (lei)

Denumirea taxei Taxa stabilită

pentru anul 2015

Taxa propusă

pentru anul 2016

1. Taxă pentru eliberarea autorizaţiilor pentru a desfăşura o activitate economică şi

a altor autorizaţii similare

65 65
2. Eliberarea autorizaţiei sanitare de funcţionare 16 16
3. Eliberarea de copii heliografice de pe planurile cadastrale sau alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale, pentru fiecare mp sau fracţiune de mp de plan, la scara:

1 : 500

1 : 1.000

1 : 2.000

persoane fizice persoane juridice persoane fizice persoane juridice
14

20

26

15

21

27

14

20

26

15

21

27

4.a) Eliberarea Atestatului de producător

b) Eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol

4

13

 5. Taxă autorizare taxi – lei / autovehicul 150 150
 6. Taxă autorizare înlocuire autovehicul taxi – lei / autovehicul 100 100
 7. Taxa pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică – cu cod CAEN clasele 561, 563 şi 932 x x
a)   pt.suprafaţa de până la 500 m², inclusiv: x x
  restaurant: x x
          ≤  40 locuri pentru consumatori 1200 1200
          >  40 locuri pentru consumatori 1600 1600
    – pizzerie, fast-food: x x
          ≤  24 locuri pentru consumatori 700 700
          >  24 locuri pentru consumatori 1000 1000
    – unitate tip bufet expres, bar, bodegă, salon de servit coctail-uri, berărie: x x
          ≤  12 locuri pentru consumatori 1000 1000
          >  12 locuri pentru consumatori 1200 1200
    – discotecă (unde servirea bauturlori este predominantă) 2000 2000
    – alte activităţi recreative şi distractive 1200
    – unitate de alimentaţie care serveşte ptr. acasa, baruri care servesc sucuri de fructe 500 500
b)   pt. suprafaţa mai mare de 500 m², indiferent de tipul de activitate de alimentaţie publică  desfăşurată 4000

Notă: Pentru unităţile de alimentaţie publică amplasate în localităţile componente ale municipiului Bistriţa – respectiv: Viişoara,  Sărata, Unirea, Ghinda, Sigmir şi Slătiniţa – taxa prevăzută la pct. 7 se reduce cu 20%.

TAXA pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate (lei/mp sau fracţiune de mp/an)

 

 

 

 

Taxa stabilită

pentru anul 2015

 

Taxa propusă

pentru anul 2016

1. În cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică 30 30
2. În cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate 22 22
3. În cazul persoanelor care beneficiază de servicii de reclamă şi publicitate în baza unui contract sau a unui alt fel de înţelegere cu altă persoană 3% din valoarea contractului 3% din valoarea contractului

NOTĂ: (1) Persoanele care datorează taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate sunt obligate să depună o declaraţie la Direcţia Economică – Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Bistriţa, str. Alexandru Odobescu nr.17, în termen de 30 de zile de la data amplasării panoului, afişajului sau structurii de afişaj. (2) Se exceptează de la plată serviciile de reclamă şi publicitate realizate prin mijloace de informare în masă scrisă şi audiovizuale, conform prevederilor art. 477 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

IMPOZITUL PE SPECTACOLE pentru persoanele care organizează o manifestare artistică, o competiţie sportivă sau altă activitate distractivă

 

Cotă stabilită

pentru anul

2015

 

Cotă propusă

pentru anul 2016

1. În cazul unui spectacol de teatru, de exemplu o piesă de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională 2% 2%
2. în cazul oricărei altei manifestări artistice decât cele enumerate la pct. 1 5% 5%

NOTĂ: Impozitul pe spectacole se calculează prin aplicarea cotei de impozit corespunzător tabelului de mai sus la suma încasată din vânzarea biletelor de intrare şi a abonamentelor. Persoanele care datorează impozitul pe spectacole răspund pentru calculul corect al impozitului, depunerea la timp a declaraţiei şi plata la timp a impozitului.

TAXA pentru folosirea locurilor publice pentru anul 2016 (pieţe şi Complex de agrement Heidenfeld)

PIAŢA DECEBAL    

 

DENUMIREA TAXEI

 

Taxa stabilită pentru

anul 2015

Taxa propusă

pentru

anul 2016

0 1 2
1. Taxa de utilizare a meselor, platourilor şi tarabelor de către producătorii agricoli particulari  – RON/mp/zi 7,00 7,00
2. Taxa de utilizare a meselor, platourilor şi tarabelor de către agenţii economici autorizaţi (societăţi comerciale, asociaţii familiale şi persoane fizice independente) – RON/mp/zi 8,00 8,00
3. Taxa de utilizare a meselor pentru comercializarea florilor de către producătorii particulari – RON/mp/zi 7,00 7,00
4. Taxa de utilizare a meselor pentru comercializarea florilor de către agenţii economici autorizaţi (societăţi comerciale, asociaţii familiale şi persoane fizice independente) – RON/mp/zi 8,00 8,00
5. Taxa de utilizare a meselor în hala de lactate pentru comercializarea laptelui şi a produselor lactate – RON/mp/zi 8,00 8,00
6. Taxa de utilizare a unei boxe metalice pentru desfacerea produselor agroalimentare – RON/mp/zi 3.00 3.00
7. Taxa de utilizare a unui stand amenajat fără vitrină frigorifică, pentru desfacerea cărnii de către producătorii particulari (2mp) – RON/zi 8,00 8,00
8. Taxa de utilizare a unui stand amenajat cu vitrină frigorifică, de către agenţii economici autorizaţi (3mp) – RON/zi 11.00 11.00
9. Taxa de utilizare a bazinului pentru comercializarea peştelui viu –  RON/zi 10,00 10,00
10. Comercializarea păsărilor ca: curcani şi gâşte – RON/buc. 2,00 2,00
11. Comercializarea păsărilor ca: găini, raţe şi pui mai mari de 1,5 kg – RON/buc. 1,00 1,00
12. Comercializarea puilor mai mici de 1,5 kg – RON/ 2 buc. 1,00 1,00
13. Comercializarea puilor de o zi – RON/ 10 buc. 1,00 1,00
14. Taxa pentru comercializarea mieilor – RON/buc. 3,00 3,00
15. Taxa pentru închiriere cântare – RON/buc. 5,00 5,00
16. Taxa pentru închiriere halate – RON/buc. 2,00 2,00
17. Taxa pentru închiriere a platoului cu ocazia manifestărilor culturale şi acţiuni promoţionale   – RON/mp/zi 2,00 2,00

PIAŢA INDEPENDENŢEI NORD

 

DENUMIREA TAXEI

Taxa stabilită pentru

anul 2015

Taxa propusă

pentru

anul 2016

 

0 1 2
1. Taxa de utilizare a meselor, platourilor şi tarabelor de către producătorii agricoli particulari – RON/mp/zi 4,00 4,00
2. Taxa de utilizare a meselor, platourilor şi tarabelor de către agenţii economici autorizaţi (societăţi comerciale, asociaţii familiale şi persoane fizice independente) care:

a. comercializează produse agroalimentare

b. comercializează produse industriale

– RON/mp/zi

 

 

4,00

8,00

 

 

4,00

8,00

3. Taxa de utilizare a meselor pentru comercializarea florilor de către producătorii particulari – RON/mp/zi 3,00 3,00
4. Taxa de utilizare a meselor pentru comercializarea florilor de către agenţii economici autorizaţi (societăţi comerciale, asociaţii familiale şi persoane fizice independente)

– RON/mp/zi

8,00 8,00
5. Taxa de utilizare a meselor în chioşcul amenajat pentru desfacerea laptelui şi a produselor lactate – RON/mp/zi 4,00 4,00
6. Comercializarea păsărilor ca: curcani şi gâşte – RON/buc. 2,00 2,00
7. Comercializarea păsărilor ca: găini, raţe şi pui mai mari de 1,5 kg – RON/buc. 1,00 1,00
8. Comercializarea puilor mai mici de 1,5 kg – RON/ 2 buc. 1,00 1,00
9. Comercializarea puilor de o zi – RON/ 10 buc. 1,00 1,00
10. Taxa pentru comercializarea mieilor – RON/buc. 3,00 3,00
11. Taxa pentru închiriere cântare – RON/buc. 5,00 5,00
12. Taxa pentru închiriere halate – RON/buc. 2,00 2,00
13. Taxă sector vechituri – RON/mp/zi 1,00 1,00

PIAŢA CALEA MOLDOVEI     

 

DENUMIREA TAXEI

Taxa stabilită pentru

anul 2015

Taxa propusă pentru

anul 2016

 

0 1 2
 1. Taxa de utilizare a meselor şi platourilor de către agenţii economici autorizaţi (societăţi comerciale, asociaţii familiale şi persoane fizice independente) – RON/mp/zi 6,00 6,00
2. Taxa de utilizare a terenului pe care sunt amplasate tarabe închise proprietatea agenţilor economici – toneta de 5 mp  –  RON/lună 225,00 225,00
3. Taxa de utilizare a meselor de către producătorii agricoli particulari – RON/mp/zi 5,00 5,00
4. Taxa pentru închiriere cântare – RON/buc. 5,00 5,00
5. Taxa parcare – RON/oră 1,00 1,00

PIAŢA EN-GROSS

 

DENUMIREA TAXEI

Taxa stabilită pentru

anul 2015

Taxa propusă pentru

anul 2016

0 1 2
1. Pentru ocuparea locurilor şi platourilor cu mijloace de transport, în funcţie de suprafaţa ocupată de maşină  –  RON/mp/zi 3,00 3,00
2. Pentru ocuparea locurilor marcate pe platou 18mp –  RON/ luna 500,00 500,00
3. Taxa pentru comercializarea mielilor – RON/buc. 3 3
4. Taxa pentru ocuparea unui loc la jgheabul de sacrificat miei – RON/zi/macelar 60 60

Complex de agrement Heidenfeld

 

DENUMIREA TAXEI

Taxa stabilită pentru

anul 2015

Taxa propusă pentru

anul 2016

0 1 2
1. Taxa de utilizare a platourilor de către agenţii economici care comercializează produse de alimentaţie publică  – RON/mp/zi 7,00 7,00
2. Taxa de utilizare a platourilor de către producătorii agricoli particulari  – RON/mp/zi 2,00 2,00
3. Taxa de utilizare temporară cu ocazia manifestărilor cultural educative şi de divertisment (concerte)  – RON/mp/zi 1,00 1,00
4. Taxa pentru standuri de prezentare şi acţiuni promoţionale  – RON/mp/zi 4,00 4,00
5. Taxa de utilizare a parcărilor pentru instruirea şi examinarea cursanţilor şcolilor de soferi,  suprafaţă de  800 mp  –  RON/lună 600,00 600,00

TAXA pentru persoanele fizice şi juridice care ocupă temporar locuri publice 

 

Denumirea taxei

 

Taxa stabilită pentru anul 2015

 

Taxa propusă pentru anul 2016

1.  Taxa pentru vânzări produse de natura mărfurilor – LEI/mp/zi 7 7
2.  Taxa pentru panouri mobile şi afişe, inclusiv cele tractate de mijloace de transport, precum şi standuri pentru presă   – LEI/mp/zi 1 1
3.  Taxa pentru încheiere contracte – LEI/contracte 4 4
4.  Taxa pentru standuri de prezentare şi acţiuni promoţionale– LEI/mp/zi 4 4
5.  Taxa pentru depozitarea diverselor materiale de construcţii – LEI/mp/zi 3 3
6.  Taxă pentru ocuparea domeniului public cu schele pentru construcţii – LEI/mp/zi 3 3
7.  Taxă pentru amenajarea şi organizarea de şantier pentru construcţii  – LEI/mp/zi 1 1
8.  Taxă pentru deblocare roţi  – LEI/autoturism 50 50
9.  Taxa utilizare temporară a suprafeţelor de teren din domeniul public, situate în incinta Ştrandului Municipal „Codrişor” – LEI/mp/zi 4 4
10. Taxa utilizare temporară a suprafeţelor de teren din domeniul public cu ocazia manifestărilor prilejuite de „Zilele municipiului Bistriţa”  – LEI/mp/zi 10 10
11. Taxa utilizare temporară a  suprafeţelor de teren din domeniul public cu ocazia manifestărilor cultural-educative şi de divertisment (parcuri de distracţii, circuri, etc.) – LEI/mp/zi  

1

 

1

12. Taxa pentru utilizarea grupurilor sanitare – LEI/persoană 1 1
13. Taxa utilizare temporară a suprafeţelor de teren din domeniul public pentru amplasare rulote – LEI/mp/zi 2 2
14. Taxă utilizare a locurilor de aşteptare, taximetrişti autorizaţi – LEI/an/autovehicul 200 200

NOTĂ: Taxele locale prevăzute în tabelul de mai sus se plătesc anticipat ocupării suprafeţelor din domeniul public al municipiului Bistriţa pentru o suprafaţă minimă de 1 mp. Ulterior achitării taxei, se eliberează autorizaţie tip de folosire temporară a domeniului public. Pentru activităţile desfăşurate de Organizaţiile non profit, sănătate, cultură, sport, educaţie şi instituţiile de învăţământ preuniversitare nu se percep taxele prevăzute în prezenta anexa. Utilizarea grupurilor sanitare se face în baza unor bilete valorice eliberate ulterior achitării taxei prevăzute la punctul 12. Taxa prevăzută la punctul 6 nu se aplică construcţiilor efectuate clădirilor considerate monumente istorice. Pentru calcularea taxei prevăzute la punctul 13 se va ţine cont de proiecţia la sol a bunului care va fi staţionat într-o locaţie stabilită pe domeniul public al municipiului Bistriţa.

TAXA anuală pentru folosirea domeniului public din municipiul Bistriţa pentru amenajarea de scări şi alei de acces la parterul şi subsolul clădirilor unde funcţionează sedii de firme, birouri, cabinete medicale, notariate, firme de consultanţă, spaţii comerciale, garaje etc. pentru anul 2016 (lei/mp/an): 105 lei

TAXA pentru intrare la ştrandul “Codrişor” pentru anul 2016 (lei/persoană/zi)

Taxa stabilită pentru

anul 2015

 

Taxa propusă pentru

anul 2016

 

Pentru copii, elevi, studenţi şi pensionari 3,00 3,00
Pentru adulţi 6,00 6,00
Pentru folosire şezlong 4,00 4,00
Pentru folosire umbrela 4,00 4,00

TAXA extrajudiciară de timbru

 

Extras din norma juridică

Taxa stabilită

pentru

anul 2015

Taxa propusă

pentru

anul 2016

 

 

1. Taxe pentru eliberarea certificatelor de orice fel, altele decât cele eliberate de instanţe, Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie şi de notarii publici, precum şi pentru alte servicii prestate de unele instituţii publice

 

a) Eliberarea de către organele administraţiei publice centrale şi locale, de alte autorităţi publice, precum şi de instituţii de stat, care, în exercitarea atribuţiilor lor, sunt în drept să certifice anumite situaţii de fapt, a certificatelor, adeverinţelor şi a oricăror alte înscrisuri prin care se atestă un fapt sau o situaţie, cu excepţia acelor acte pentru care se plăteşte o altă taxă extrajudiciară de timbru mai mare 2 2
b) Eliberarea certificatelor de proprietate asupra animalelor, pe cap de  animal:

pentru animale sub 2 ani

pentru animale peste 2 ani

 

2

2

 

2

2

c) Certificarea (transcrierea) transmisiunii proprietăţii asupra animalelor, pe cap de animal, în bilete de proprietate:

pentru animale sub 2 ani

pentru animale peste 2 ani

 

 

2

5

 

 

2

5

d) Eliberarea, la cerere, certificatelor medico-legale şi a altor certificate medicale folosite în justiţie 2 2
e) Eliberarea, la cerere, a certificatelor de cazier judiciar 2 2
f) Înregistrarea, la cerere, în actele de stare civilă a schimbării numelui şi a sexului 15 15
g) Înregistrarea, la cerere, în actele de stare civilă a desfacerii căsătoriei 2 2
h) Transcrierea, la cerere, în registrele de stare civilă române, a actelor de stare civilă întocmite de autorităţile străine 2 2
i) Reconstituirea şi întocmirea ulterioară, la cerere, a actelor de stare civilă 2 2
 

j) Eliberarea altor certificate de stare civilă în locul celor pierdute, sustrase, distruse sau deteriorate

2 2
 

2. Taxe pentru eliberarea sau preschimbarea actelor de identitate şi înscrierea menţiunilor în acestea, precum şi pentru eliberarea permiselor de vânătoare şi de pescuit

 

a) acte de identitate X X

 

– eliberarea sau preschimbarea actelor de identitate pentru cetăţenii români, eliberarea  sau prelungirea actelor de identitate pentru cetăţeni străini  şi pentru persoane fără cetăţenie, precum şi înscrierea menţiunilor privind schimbarea domiciliului sau a reşedinţei cetăţenilor români 5 5
– viza anuală a carnetelor de identitate ale cetăţenilor străini şi ale persoanelor fără cetăţenie 6 6
b) Eliberarea sau viza anuală a permiselor de vânătoare 3 3
c) Eliberarea sau viza anuală a permiselor de pescuit 2 2
 

3. Taxe pentru examinarea conducătorilor de autovehicule în vederea obţinerii permiselor de conducere

 

Taxe pentru examinarea candidaţilor care au absolvit o şcoală de conducători de autovehicule:

obţinerea permisului de conducere valabil pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile A, A1, B, B1, B + E

 

 

6

 

 

6

obţinerea permisului de conducere valabil pentru autovehicule din categoriile şi

subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, C +E, D + E, C1 + E, D1 + E, Tb, Tv

28 28
b) Taxe pentru examinarea persoanelor cărora  le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse în permisul anulat, precum şi a persoanelor care au fost respinse de trei ori la examenul pentru obţinerea aceleiaşi categorii a permisului de conducere, precum şi pentru persoanele care nu au absolvit o şcoală de conducători de autovehicule, cu excepţia celor pentru categoriile B, B1, B + E 84 84
 

 

4. Taxe de înmatriculare a autovehiculelor şi remorcilor, autorizare provizorie de circulaţie şi autorizare de circulaţie pentru probe

 

Taxe de înmatriculare permanentă sau temporară a autovehiculelor şi remorcilor:

 

autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată de până la 3.500 kg inclusiv

 

 

60

 

 

 

60

 

autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg 145 145
b) Taxe de autorizare provizorie a circulaţiei autovehiculelor şi remorcilor neînmatriculate permanent sau temporar 9 9
c) Taxe de autorizare a circulaţiei pentru probe a autovehiculelor şi remorcilor

 

414 414
 

 

4¹. Taxă pentru furnizare date

 

 

–   Înregistrarea cererilor persoanelor fizice şi juridice privind furnizarea unor date din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, precum şi din Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare şi din registrele judeţene şi al municipiului Bucureşti de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare

 

5 5
 

5. Taxe pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobândite în baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

 

–  Taxe pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobândite în baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia celor pentru terenurile agricole şi forestiere (2)

 

15 15

1) Taxele nu includ contravaloarea documentelor eliberate ca urmare a prestării de servicii, care se stabileşte potrivit dispoziţiilor legale. 2) Potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.105/2004 privind unele măsuri pentru eliberarea şi înmânarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor agricole şi forestiere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1.097 din 24 noiembrie 2004, aprobată prin Legea nr.34/2005, de la data de 24 noiembrie 2004, eliberarea şi înmânarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor agricole şi forestiere se fac gratuit.

1 comentariu

  • Va multumim pentru informare! Ar fi ff important sa actualizati acest articol! Foarte multi dintre cetatenii acestei urbe nu au cunostinta si nici nu sunt informati decat ,eventual,prin niste „hartii lipite pe PANOUL DE ONOARE al primariei de la intrare! Ti se lasa cu o lehamite si un dezgust total….! Nu vreau sa spun mai multe…!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.