Prin Compartimentul de evidenţă contribuţii al Casei Judeţene de Pensii Bistriţa-Năsăud se gestionează baza de date privind stagiile de cotizare realizate de persoanele asigurate în calitate de angajaţi la angajatori cu sediul pe teritoriul judeţului, a persoanelor asigurate cu contract de asigurare sau declaraţie de asigurare şi persoane aflate în şomaj sau în indemnizaţie de creşterea copilului. Potrivit directorului CJP, Ioan Fechete, baza de date s-a creat din luna aprilie 2001 prin preluarea declaraţiilor depuse de angajatori direct la CJP sau prin preluarea informaţiilor de la administraţiile financiare din declaraţia 112 .
” La sfâşitul anului 2013 au fost preluate de la administraţiile financiare un număr de 4449 declaraţii ale angajatorilor pentru un număr de 59135 persoane asigurate. Până la data de 31.12.2013 au fost solicitate şi eliberate un număr de 7129 adeverinţe privind stagiul de cotizare al persoanelor asigurate, din care un număr de 744 adeverinţe au fost solicitate de alte judeţe pentru stabilirea unor drepturi de pensii sau la completarea dosarelor pentru obţinerea indemnizatiei de creştere copil”, a spus el.
Totodată, în această perioadă au fost solicitate de către primării, bănci, executori judecătoreşti informaţii privind calitatea de asigurat sau pensionar al unor persoane, iar CJP a răspuns la 815 adrese.
” S-au eliberat un număr de 3810 formulare ,,negaţii,, pentru persoane care au plecat la muncă sezonier în Germania prin care se atestă că nu este asigurat in România în perioada cât lucrează în străinătate”, a mai spus Fechete.
De asemenea, el a adăugat că s-a avut în vedere atragerea în sistemul de asigurare a unui număr cât mai mare de persoane, prin trimiterea unui număr de 1900 notificări, ca urmare a informaţiilor primite de la Finanţe că realizează venituri în calitate de persoane fizice autorizate.
Au fost întocmite un număr de 245 declaraţii de asigurare şi un număr de 262 contracte de asigurare.
Foto: arhivă
Adaugă comentariu