Actualitate

Cum arată manualul al cărui coautor este profesoara decorată de Preşedintele României (FOTO)

Profesoara Monica Halaszi de la Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” Bistriţa, premiată anul trecut de Preşedintele României, Klaus Iohannis, este coautor al unui manual de Limba şi literatura română pentru clasa a V-a, împreună cu Florentina Sânmihăian, Sofia Dobra şi Anca Davidoiu-Roman.

„Nu e musai să-l alegeți, dar mi-ar plăcea să știu că l-ați răsfoit”, a scris ea, cu modestie, pe Facebook.

În format digital, manualul are 208 pagini, conţine 521 de imagini, 100 de fişiere audio şi 50 video.

 

„Manualul este produsul unei echipe coordonate de Florentina Sâmihăian, didactician consacrat și specialist în curriculum. Mai mult, de numele ei, al Sofiei Dobra și al lui Alexandru Crișan, se leagă cele mai bune manuale alternative pentru disciplina Limba și literatura română – cele de la Editura Humanitas -și mă refer la manualele de gimnaziu. Am colaborat de-a lungul timpului și cu Florentina și cu Sofia (cu care am elaborat de altfel două manuale școlare), așa că într-un fel a fost firesc să devenim o echipă și să participăm la licitația pentru manualul de clasa a V-a. Anca Davidoiu-Roman a completat această echipă, ea însăși fiind autoare de manuale și auxiliare didactice. Ce ne-a determinat să scriem manualul? În niciun caz câștigul material – și orice autor de manuale știe că acest câștig e nesemnificativ în raport cu efortul depus. Am dorit să creăm un manual modern, proaspăt, adecvat noii generații de elevi de a cincea, corect științific, dar care să fie în egală măsură prietenos – atât pentru copii, cât și pentru profesori. Nu a fost ușor, programa școlară are multe incoerențe și limitări – de exemplu aceea de a folosi ca texte de bază doar texte integrale, dar până la urmă spun eu că am reușit. Un manual, mai ales unul digital, nu este însă exclusiv produsul autorilor – fără redactor, tehnoredactor, ilustrator, fără o echipă care să conceapă platforma digitală nu este posibil, azi, să ieși pe piață cu un produs de calitate europeană. Editura Art are astfel de oameni”, a declarat Monica Halaszi pentru Timp Online.

Manualul este considerat cel mai bun dintre toate în ce priveşte calitatea.

DAŢI CLICK AICI ŞI RĂSFOIŢI MANUALUL 

Monica Halaszi a mai fost coautor şi la alte manuale pentru elevi de clasa a XI-a şi a XII-a, publicate de editura Corint Educaţional.

Anul trecut, cu prilejul Zilei Limbii Române, președintele României, Klaus Iohannis, a decorat la Palatul Cotroceni șapte profesori de Limba și literatura română, printre care și Monica Halaszi de la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” Bistrița, cu Ordinul ”Meritul pentru Învăţământ” în grad de Cavaler.

Klaus Iohannis a afirmat că rolul profesorilor de limba română devine acela de păstrător al identităţii naţionale, într-un context dinamic, aflat într-o rapidă şi permanentă schimbare.

”Doamne, ce zi! Mulțumesc pentru gândurile bune pe care mi le-ați transmis. Și mulțumesc celor care m-au făcut ceea ce sunt: familiei, doamnei învățătoare Ioana Pop, profesorilor din Sîngeorz-Băi, lui Doru Pruteanu, oamenilor minunați cu care am inițiat și derulat proiecte și, nu în ultimul rând, elevilor mei. Fără voi, dragii mei, nimic nu ar fi fost posibil. Fără ezitările, poticnirile și, da, reușitele voastre”, a postat atunci pe Facebook Monica Halaszi.

9 comentarii

  • Felicitări autorilor, e remarcabil , am citit câteva pagini, şi personal găsesc că e pedagogic foarte bine conceput, structurat , grafică impecabilă în plus e adaptat copiilor. Am remarcat referirea la Ioana Pârvulescu şi romanul său Inocenţii..găsesc că e o similitudine imediată la nivel de poveste cu Sophie’s World Joisten Gaarder, o fetiţă care explorează lumea..

    • Intrun minut! Doar sa faceti download manualului (link in text mai sus) si-l transferati pe tableta copiilor. Oricum majoritate o au asa ceva.

  • In clasa a VIII-a am scris o ”poezie” in care, fara sa-mi dau seama, impleteam lumina cu infinitul.
    Acum, la peste 50 de ani, constat ca din aceasta impletire se naste viata.
    Multumesc, Domna profesoara de Romana!

  • Copiii din Viile Tecii, Vermeş, Pintic o să înțeleagă ceva din acest manual? Sau este doar pentru elevii de la CNLR, olimpici şi copiii cu părinți celebri?
    Sper că ați avut in vedere faptul că doar 5% dintre elevii din țară se ridică la nivelul celor de la CNLR şi CNAM.
    Exercițiile pe care le fac juniorii de la Academia de Fotbal Gheorghe Hagi, sunt perfecte pentru ei, dar sunt prea complicate pentru fotbaliştii de la Voința Dipşa.
    Inspectoratul Județean, directoarea de la CNLR, profesorii şi părinții elevilor de la CNLR, nu au altceva in cap decât olimpiade, premii, distincții etc.
    Sper ca manualul să fie pentru toată lumea, să fie de dificultate medie. Poate că era mai bine dacă era elaborat de către o profesoară de la Generala nr. 1, sau de la Scoala din Teaca.

  • Cât misoginism. Sa crezi ca copiii de la tara sunt prosti. Nu dle sunt la fel de deștepți ca si cei de la oraș. Copiii de la tara învață singuri. Nu iau ore din clasa 1 ca majoritatea celor de la Liviu pe care ii ridicați in slavi. Doar ca cei de la tara nu au șanse. Majoritatea au profesori la fel de misogini ca dvs. Care merg la serviciu ca sa nu fie acasă. Dăscălii cu vocație de la tara au ieșit la pensie majoritatea. Desigur mai sunt si excepții nu putem generaliza.

    • Eu nu i-am ridicat în slăvi pe elevii de la CNLR, din contră.
      Nici elevii de la țară şi nici elevii care învață la Scolile Gimnaziale 1-5 din Bistrița nu sunt proşti, manualele sunt prea grele.
      Ceea ce invață copiii români in clasa a V-a, in alte țări se imvață in clasa a VII-a !!!
      Voi nu vedeți că nici părinții nu sunt in stare să îi ajute pe fiii lor, să rezolve problemele de matematică, fizică, chimie? Avea dreptate profesoara care spunea, că este o prostie să predai poezii complexe de Eminescu, în clasa a V-a, pentru că elevii sunt prea tineri şi nu ințeleag dedesubturile acestor poezii.
      Aş compara elevii din clasa a V-a cu plutonul în Turul Franței. Hai să pedalăm intr-un ritm mai lent să treacă toți linia se sosire!
      Dacă îi lăsăm pe cei de la CNLR să dicteze viteza cu care ne deplasăm, se sparge grupul. Câțiva evadează din gruo şi ajung la destinatie inaintea celorlalți, ceilalți abandonează pentru că sunt epuizați fizic. Au fost presați prea tare şi nu termină cursa.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.