Actualitate

Bicicliștii, principalii vinovați pentru producerea accidentelor rutiere, viteza neregulamentară fiind pe 2

Zilnic a avut loc cel puțin un accident în județul Bistrița-Năsăud în primele șapte luni din an, principalii vinovați pentru producerea evenimentelor rutiere fiind bicicliștii, a spus comisarul șef Mihai Lupșa, șeful Inspectoratului de Poliție Județean Bistrița-Năsăud într-o ședință de Colegiu prefectural.

”Am înregistrat în primele 7 luni ale anului un număr total de 306 accidente, o creștere față de anul 2020. Îmbucurător este faptul că am înregistrat o scădere de 67 de accidente grave și o scădere semnificativă a persoanelor decedate în urma accidentelor rutiere (-13 persoane decedate) și a persoanelor rănite grav (-68). În ce privește cauzele accidentelor care s-au petrecut în primele luni din 2021, cele mai multe au la bază abateri comise de bicicliști (63 de accidente, un mort, 5 persoane rănite grav și 58 rănite ușor), a doua cauză este viteza neregulamentară (37 de accidente), neacordare prioritate vehicule, nerespectare distanță între vehicule și traversarea neregulamentară pentru pietoni”, a spus Lupșa.

Comisarul șef a menționat că IPJ a luat măsuri pentru fiecare dintre aceste cauze de producere a accidentelor pe toate sectoarele de drum astfel:

  • Adaptarea graficelor de circulaţie şi patrulare, la nivelul structurilor teritoriale de ordine publică de la subunităţi, în funcție de sectoarele de drum şi intervalul orar în care s-au produs accidentele rutiere în zonele date în competentă, aşa cum sunt evidenţiate în prezenta analiză;
  • Organizarea, în zonele de responsabilitate, de acţiuni pentru combaterea fermă a indisciplinei rutiere, concentrând activităţile specifice în mediul urban şi rural în sistem integrat cu structurile de ordine publică, până la reducerea semnificativă a numărului accidentelor grave, precum şi a consecinţelor acestora;
  • Organizarea unor acţiuni care să vizeze principalele cauze generatoare de accidente rutiere identificate la nivelul judeţului, respectiv: viteza, neacordare prioritate pietonilor și autovehiculelor;
  • Organizarea unor acţiuni la nivelul județului cu participarea de forțe suplimentare din alte județe prin care să se combată principalele cauze generatoare de accidente rutiere, respectiv: viteza, neacordare prioritate pietonilor și autovehiculelor;
  • Organizarea de activităţi preventive, atât în mediul rural, cât şi în mediul urban, pentru conştientizarea pietonilor cu privire la riscurile la care se expun prin traversarea neregulamentară şi prin loc nepermis şi prezentarea consecinţelor;
  • Organizarea de activităţi preventive, în unitățile de învățământ din mediul rural și urban, în scopul conștientizării și informării elevilor cu privire la riscurile și vulnerabilitățile la care se expun în momentul în care se află pe drumul public;
  • Combaterea principalelor cauze generatoare de accidente prin organizarea unor acţiuni punctuale, în zonele şi la orele stabilite ca fiind cu risc rutier ridicat, cu participarea, cu efective mărite, a tuturor structurilor de poliţie rutieră şi ordine publică care au în competenţă acele sectoare de drum;

Lupșa a mai adăugat că activitatea structurilor rutiere din județul Bistrița-Năsăud în primele 7 luni ale anului 2021 s-a desfășurat în contextul declarării stării de alertă pe teritoriul național, motiv pentru care s-a acționat pentru prevenire răspândirii infecției cu virusul Sars–Cov 2 prin acțiuni și activități privind respectarea măsurilor de prevenire în mijloacele de transport în comun, transport de tip taxi, mijloacele de transport școlar, dar și prevenirea și combaterea transportului ilegal de persoane.

Foto principal cu caracter ilustrativ: arhivă

Etichete

35 comentarii

  • Biciclişti sunt vinovați fiindcă nu există piste de biciciclete !!!!!!!!!!!!! Dacă ar exista piste de biciclete cu segregarea participaților la trafic nu ar mai exista nici accidente. Primăriile şi poliția circulației ar trebui să fie date în judecată pentru lipsa pistelor de biciclete.

    • Panaramelor, nu mai lăsați să se parcheze mașinile pe pistele de biciclete! Scoateți boctării de la poliția locală la treabă, au salarii de peste 5000 lei pe lună în mână și freacă menta toată ziua. De cerșetori, nu mai putem respira , e plin peste tot.

    • Primul tronson al pistei de biciclte de pe strada Drumul Cetăți este deja terminat şi este foarte bun doar trebuie să fie marcat. Este destul de ciudat când mergi la muncă de pe pista de biciclete de pe strada Drumul Dumitri Vechi care este marcată după care continui să te deplasezi pe pista de bicicletite identică de pe strada Drumul Cetății care nu este marcată. Pe strada Drumul Cetăți traficul auto este destul de mare pentru sigurața TUTUROR pista de biciclete trebuie continuată pe partea cu şantul de gardă astfel nu se va distruge nici trotuarul şi nu se va îngusta nici şoseau.

    • @ Citizen , Soluția este simplă şi la mintea cocoşului : nu mai parcați pe pistele de biciclete.

  • Gândire tipică de milițian : Mortul este de vină. Trimiteți mascați ca la Telciu să-i oprească pe biciclişti să meargă cu biciclete pentru a putea merge voi cocalari cu viteză să faceți liniuțe şi să parcați aiurea undevă taie capul că liniuțele care le faceți când trageți pe nas nu vă mai sunt deajuns !!!!!!!!!!!

  • Pistele de biciclete sunt făcute de pomană. Ele sunt folosite ca parcări acum. Trebuie să ne moară câțiva copii din orașul nostru, pentru ca voi să le marcați incompetenților? Treziți-vă odată și puneți poliția locală la treaba. Eliberați pistele de biciclete de rablele parcate.

  • După modul de gândire ăsta a făcut aceleaşi studi ca şi Turc la fabrica de diplome A C Cuza , diplome care nu valorează nici cât hârtia din care sunt făcute.

  • Ăștia nu sunt în stare nici să vopsească ce a făcut Crețu. Sunt de un an la butoane și nu vedem nimic nou în orașul ăsta.

  • Da, bicicliștii sunt de vină că majoritatea șoferilor nu păstrează distanța când îi depășesc și tot bicicliștii sunt de vină că circulă pe șosele, iar șoferii nu le acordă prioritate atunci când e cazul, aceeași șoferi considerând bicicleta un vehicul inferior, care nu are prioritate…

    Cu mentalitatea asta de ev mediu, cu „bețe băgate in roți” de „autorități” , cu lipsa infrastructurii ( lipsesc pistele și benzile dedicate biciclete lor în și între localități) și încurajarea mijloacelor alternative de transport ne vom îngropa cu totul in noxe și mașini

    • Să fac o semianaliză a sintezei. De exemplu prima rubrică .
      Abateri biciclete este un termen larg general singura concluzie impractică nefolosibilă..un decident are doar informația că e vina unui biciclist.
      Cred că cel care prezenta informația decidenților trebuia să prezinte( să aibă de la subordonați) de asemenea natură încât pe perioada următoare să avem măsuri aplicabile.
      Ori pe categoria repectivă ar trebui să ştim public minimal, cine, unde, când, cum. Adică tipul de biciclist ( mediu urban, mediu rural) în localități, în afară ce categorie de vârstă, sex, utilizator de tip commuter, turist sau sportiv. Când- noaptea, ziua intre ce ore.
      Mai apoi trebuie văzute cauzele probabile.
      Este lipsa semnalizării bicicletelor cu semnale luminoase, elemente reflectorizante păi introducerea obligativităťii sun riscul amenzilor?
      Este consumul de alcool iar apoi circulația pe drumuri pe care se circulă rapid…extravilan..construirea -rerutarea către piste-traiecte securitare. Aici societatea civilã speță bicicliştii inveteraţi pot ajuta construind acele trasee pentru că le-au parcurs , cu nişte criterii clare pot face recomandãri. Aplicațiile de tip Strava, Osmond , Rwgps, Komoot, Openmap pot fi o sursă de informații atât pentru cei care asigură siguranťa rutieră cât şi utilizatori. Sunt comportamente la risc şi la biciclişti, unii sunt beți,nesemnalizați, în mijlocul şoselelor cu furca pusă de-a latul etc.
      Ideal ca bune practici ..infrastructură-piste dedicate, unde nu se poate coabitare pe drumuri secundare dar pe principiul egalității de.vehicul , conducătorii auto obligați să păstreze o distanță în localități în depăşiri.2 m ..obligă creerea unui reflex de încetinire ..e obligatoriu în alte țări. Că xulescu merge la lucru cu bicicleta sau y ulescu cu maşina ..pe şosea viața lor e egală …e de reflectat..nimeni nu e mai superior cã are o maşinã iat celălalt nu are.Mentalitate…
      Deci revenind la sinteză..e utilă oferă anumite elemente dar e simplistică față de ceea ar trebui pe categoria care creează cele mai multe probleme.

  • ma lupsa,esti tu un mare profesionist,tu si aia din subordinea ta,stim ce asezamant conduci,du te iute si ti da demisia,nici cand esti notificat in scris nu iei o masura,asa ca lasa ne in pla mea in pace.
    sper sa auzim si de tine ca de fostul,muresan.

    • Desi ti-am dat like si ai dreptate, le dau si lor.
      180.000€ un kilometru de pista e aberant, dar atunci in loc de 22, trebuiau sa faca 44 si era un oras top.
      Acuma avem piste fara “stalpisori” merci Balane

  • ce nu ai inteles de postezi ca si analfabetii functionali ? explicatia este foarte clara, in rest nu avem nimic pe constiinta.

  • Carmenuta, inteleg ca tie iti place furtisagurile din 2016 cand colegii tai pesedisti manareau banul public pe stalpisori. Vezi tu vreo semnatura de-a lui Balan la articolul din 2016 ? partidul VERDE inseamna mult mai multi oameni si nu este numai Balan acolo de capul lui. Si altii au pareri si dreptul la observatii iar articolul postat de tine apartine altui coleg care a expus asta intr-o conferinta de presa. Acuma eu chiar voi propune in CL sa scoata dracului toti stalpii ca nu suntem la stana. Oile si magarii stau intre stalpi, bistritenii nu au nevoie de stalpisori, garduri si garduturi asa cum fostul Primar a marcat trecerea lui prin administratie lasandu-ne mostenire mobilier urban ca la STANA.

    • Bălane eşti cu vaca rău de tot, stâlpişori şi bordurile înalte au rolul de a nu se mai sui autovehiculele pe pistele de biciciclete şi pe trotuare şi a nu mai omorâ oamenii, nu au nicio legătură cu estetica şi alte prosti gen fashion. Mor oameni nevinovați din cauza unor cretini ca tine, nu am vrut să te fac cretin dar nu mă pot abține meriți. Dute şi spunele asta famillor care au pierdut pe cei dragi din cauza voastră. Eşti ca şi cretinul ăla de şofer de Tir care a spus că el nu vrea să fie insulă de separare a sensurilor pe autostraďă fiindcă el nu vede Tirul care vine pe contrasens, el nu realiza că în momentul în care vede el Tirul de pe contrasen era deja ca şi mort, la fel şi cu tine nu prea realizezi.

  • Mirasar lumea de capul tau de copoi!!Suie in masini toti biciclistii si pietonii,elimina trotuarele ,renuntati la pistele de biciclete,ca sa nu mai fie accidente cu biciclisti si pietoni!!Daca ati sanctiona masinile care circula cu viteze astronomice pe strazi,ar scadea enorm numarul accidentelor,dar voi sunteti cu vaca,sau prin birouri, la facut grafice comuniste de aratat la comunisti!!

    • da le pace .,fereasca sfantul sa apelezi la ei cu ceva ,ca se indreapta impotriva ta ,decat sa aplice legea,mai bine ti faci singur dreptate in judetul asta de rahat.

  • Tot o dam înainte ba cu bicicliștii, ba cu parcările, dar nimeni nu-și pune problema ca pur și simplu sunt prea multe mașini in trafic. Acum sute de ani când s-au format orașele astea nimeni nu se gândea că în 2020 fiecare om o să aibă o mașină sau unii chiar mai multe.
    Pur și simplu infrastructura nu e dimensionata pentru așa un număr colosal de mașini, iar singura soluție e sa îți mai dai curul jos din mașină și să mergi pe jos sau cu alte mijloace de transport în comun.
    Unii stau ca prostii și fac poze din masini la coloanele de aglomerație, dar nu și-ar da curul jos din mașină sa meargă nici macar 200 de metri până la magazinul din colt.
    Asta cu aglomerația și traficul aiurea nu se va rezolva curând, pur și simplu infrastructura subdimensionata nu permite ca toti cetățenii sa circule cu mașina simultan.

    • @ Trafic, Corect şă-şi ia biciclete sau trotinete şi să circule cu bicicleta sau trotineta.

    • La parcari pentru biciclete nu va-ti gandit ! Cand se vor inmultii biclitele unde o sa le parcati ?

    • @ Trafic, Pentru a se elibera Bistrița de traficul auto trebuia să fie făcută noua centură prin afara intravilanului oraşului, dar asta este o altă poveste cu politruci proşti PNL+PSD+alți.

  • atata timp cat nimeni nu iese in strada sa i ceara demisia la unu ca asta?noi nu suntem o natie si ne meritam soarta,popor de doua parale care se revolta pt masti si vaccin iar cand e scuipat? inghite.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.