Şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Alexandru Slavita, a vorbit despre stadiul lucrărilor pe DN 17, unde pe o porțiune importantă lipsesc în continuare marcajele rutiere, dar și despre termenul de începere a ranforsărilor pe diferite tronsoane din DN 17 C și DN 17 D.
DN 17
”Este vorba de acele îmbrăcăminți rutiere foarte subțiri, anul trecut s-au realizat de la Bistrița la Piatra Fântânele, anul acesta de la Beclean până la Bistrița. De la Ciceu Mihăiești până la Beclean s-a finalizat stratul 2, avem trei truse care lucrează între Beclean și Bistrița. Graficul de execuție prevede lucrări până în 15 septembrie. E un pic de șicană în trafic, dar aceste lucrări se fac numai și numai pe vreme caldă, noaptea este exclus să se lucreze pentru că nu se rupe emulsia, mă rog, sunt niște condiții tehnice care trebuie îndeplinite și numai pe vreme bună se poate lucra.
În legătură cu marcajele, pot spune că este o problemă chiar gravă la nivel de companie (n.r. – CNAIR) pentru că prima tentativă de a achiziționa serviciul de marcaje a fost contestată, am început și noi o licitație de 1 milion de euro la Regională, a fost contestată și ea. Am ajuns la CNSC, s-a anulat licitația și reluându-se procedurile, poate undeva prin octombrie să înceapă lucrările. Va veni directorul Regionalei în zonă, trebuie să facem ceva pentru că de la limita de județ și până la Bistrița, mai ales noaptea, e urgie. Marcajele de la Bistrița până la Tureac deja nu se mai cunosc. Plus pe celelalte drumuri secundare pe care anul trecut nu s-au făcut marcaje. Sperăm să găsim o modalitate. Chiar și marcajul galben trebuie făcut în urma unei licitații, achiziția se derulează foarte greu”.
DN 17 C și DN 17 D
”E vorba de trei mari contracte care prevăd ranforsarea betonului de ciment și reciclarea îmbrăcăminților asfaltice. Un prim termen-limită de depunere a ofertelor a fost 16 august pentru Năsăud – Feldru, procedura este în derulare. Pentru Salva – Dealul Ștefăniței termenul a fost 25 august, iar pentru Feldru – Rodna – 28 august. Deci s-au depus oferte, așteptăm desemnarea câștigătorilor. Dacă nu sunt contestații, anul acesta încep lucrările pe toate cele trei contracte, cel târziu la 1 octombrie. Lucrările se pot face și în octombrie-noiembrie fără probleme”.
De ce nu lucreaza noaptea şi îşi bat joc de oameni în acest fel?Ati putea cere explicatii.
In articol, daca se citeste cu atentie, se spune de ce nu se lucreaza noaptea. Probabil nu intelegeti ce inseamna a se taia emulsia. E mai greu de explicat, dar asta e motivul pur tehnic.
Citeste articolul si vezi de ce! Helooo!
Of fi folosind ceva emulsie care are nevoie de fotosinteză, bagseama…în Cluj acum ceva vreme se lucra noaptea, în Europa așijderea ( în luna mai am străbătut câteva țări ). În fine, ei știu mai bine ce și cum dar important este că suntem o țară vai și amar , cu drumuri pe măsură.
O bătaie de joc toate aceste lucrări! Nu știu de ce s-au făcut pentru că drumul nu avea gropi sau alte defecte în schimb s-a turnat acel rahat pe băț și pe multe porțiuni deja vine jos și astfel dintr-un drum foarte bun s-a reușit performanta de a avea un drum plin de gropi! Mai mult acea criblura sare și a fisurat o mulțime de parbrize! Cine plateste pagubele pentru ca cei de la asigurari nu sunt interesati! Chiar nu aveau alte drumuri de reparat? A fost nevoie sa distrugă un drum foarte bun cum era ăsta?
Imbracamintile subtiri, sau asa numitul Shlam sau tratamentele de regenerare, nu rezolva problema gropilor si nici nu maresc capacitatea portanta. Ele corecteaza planeitatea si refac rugozitatea care in timp s-a slefuit si a scazut foarte mult coeficientul de aderenta dintre sistemul rutier si pneu.
Așa l-au regenerat ca l-au distrus! Dacă mergi de la Muresenii-Bargaului spre granița cu județul Suceava drumul este plin de gropi și cauza este exfolierea shlam-ului. Cum de a fost nevoie de aceste aplicări de straturi subțiri de asfalt doar în zona noastră și mai ales pe un drum relativ nou? Pe E 60 pe tronsonul Hadareni jud. Mureș pana la granița județului Brașov acest drum a fost reabilitat mai bine de 20 de ani și în afară de cateva reparatii minore nu a fost nevoie de reasfaltari iar drumul se prezintă foarte bine! De ce nu va puneți întrebarea de ce din nou la noi? Vreți alt exemplu? Drumul Bistrita-Șintereag pe la Sigmir și Blajeni drum reparat de 5 ani și pe care după doar doi ani s-a turnat acel shlam și care pe porțiuni foarte mari s-a exfoliat! Acolo ce corectare de planeitate a fost necesara? Și mai ales în buzunarele cui?
Si mai ales, (etanseizeaza siatemul rutier) acopera fisurile si crapaturile prin care patrunde apa care (pe langa alte daune), prin fenomenul de inghet – dezghet provoaca degradarea drumului. Deci acest slam bituminos este oportun si foarte bine venit, chiar daca o mica perioada provoaca neplaceri participantilor la trafic. Noaptea, conditiile tehnice nu permit executarea lucrarilor. Marcajele sunt obligatorii, ma mir ca onor proiectantul nu le-a prevazut in aceeasi documentatie cu imbracamintea rutiera foarte subtire si nu mai trebuiau licitate separat ,pentru ca altfel nu este realizata siguranta circulatiei.
Fisurile e bine sa fie tratate inaintea executarii slamului sau al tratamentului, mai ales ca se face cu-n masic bituminos, avand alta consistenta decat emulsia, mult mai buna pentru a executa inchiderea fisurilor si a crapaturilor din drum.
Dorule, fisurile au fost tratate anul trecut. Sper ca ai vazut „direle ale negre transversale si longitudinale de pe drum.