Economie

Cât costă refacerea podului de la Rusu Bârgăului. Ce durată de viață va avea

La Rusu Bârgăului va fi refăcut podul peste râul Bistrița Ardeleană, închis din cauza avariilor la structura de rezistență, cu altul care va avea infrastructură din beton armat și suprastructură din grinzi prefabricate din beton precomprimat.

Podul este amplasat pe drumul comunal DC6B și asigură accesul locuitorilor în satele Rusu Bârgăului, Valea Poienii și Dorolea.

”Soluția propusă de expert pentru reabilitarea podului rutier peste râul Bistrița este cea de înlocuire a pilelor cu unele noi, fundate corespunzător, cămășuirea culeilor și înlocuirea suprastructurii cu grinzi joantive suprabetonate, proiectate conform normelor actuale la eurocod. În acest sens, proiectul analizat propune construire a unui pod cu infrastructură din beton armat și suprastructura din grinzi prefabricate din beton precomprimat”, se arată în proiectul tehnic.

Valoarea investiției este de 4,9 milioane de lei cu TVA și ar urma să fie suportată din bugetul comunei Josenii Bârgăului pe raza căreia se află podul. Durata de viață a acestuia este estimată la 25 ani.

Podul peste râul Bistriţa Ardeleană, care face legătura între localităţile Rusu Bârgăului – Valea Poenii – Dorolea a fost închis de urgenţă la începutul acestui an după ce un șofer a semnalat deformări ale construcției.

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a transmis că podul, aflat pe raza comunei Josenii Bârgăului, este grav avariat, motiv pentru care a fost restricţionat atât accesul auto, cât şi cel pietonal.

Accesul operativ al echipajelor de intervenţie la eventuale situaţii de urgenţă în localitatea Valea Poienii este realizat prin localitatea Dorolea.

Foto: Facebook Cristian Țetcu

6 comentarii

  • Putin 25 de ani, doar nu este din placaj. A se vedea la Drobeta Turnu Severin cum rezista in apele fluviului Danubius picioarele podului din vremea lui Apolodor din Damasc care a proiectat podul pe grinzi de stejar iar picioarele stau in apa de acum 1.800 de ani. La noi sunt grave probleme pana si cu mega podul de la Braila nou facut gasit cu surube mari nestranse si cu partea de siguranta si asfalt cu mari probleme. Asa ca aduceti un Apolodor din lumea civilizata care nu fura din materiale si proiecteaza cu cap. Auzi tu 25 de ani, sunteti jalnici domnilor!

    36
    • Aveti perfectă dreptate,am fost acum 2 zile sa văd podul pentru că sunt di zonă, am vazut cum l- au construit de mântuială pe primul, a ținut vreo 20 si ceva de ani, poate ca pe asta se bazează când estimeaza durata de viață a podului, cel vechi a fost intens tranzitat de catre comercianții de lemn,câte aproximativ 50 tone greutate,plus tranzitat de catre armată cu taburi si tehnica blindata,etc ,aveți dreptate sunt jalnici,construiesc dupa ureche…

      1
      1
  • Mi se pare ca termenul de valabilitate, de 25 de ani, foarte scurt. Normele tehnice prevad 80 de ani. Celalalt pod s-a deteriorat din cauza neglijentei autoritatilor locale ca au permis sa se faca extrageri de balast in mod haotic si care a dus la coborarea talvegului nepermis de mult, culeile ramanand in suspendate. Sa nu uitam ca acel pod a avut un caracer provizoriu facut cu materiale recuperate, care nu a generat nici o cheltuiala din partea administratiei locale si care a durat peste 30 de ani.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.