Actualitate

Cât timp va fi blocat traficul în zona Gării -Tărpiului pentru construcția pasajului

Noi restricții ale traficului auto, pietonal, dar și feroviar ar urma să intre în vigoare pe perioada realizării pasajului auto subteran care să lege străzile Gării de Tărpiului, se arată în proiectul depus de municipalitate la Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud în vederea emiterii acordului de mediu.

Conform documentului, accesul auto și pietonal vor fi interzise în zonă până la finalizarea lucrărilor. Acestea sunt estimate să dureze un an, dar proiectantul recomandă constructortului să utilizeze panouri cu materiale fonoabsorbante, în așa fel încât să reducă din intensitatea zgomotului.

Pentru realizarea pasajului subteran va fi nevoie de săparea unui puț de lansare a scutului de beton armat prefabricat cu acces din strada Tărpiului. Se va face excavarea pământului din interiorul scutului, iar la partea inferioară se va monta o placă de teflon. După subtraversarea scutului pe sub ultima linie CF adiacente străzii Arțarului, interesecția cu str. Gării se vor realiza zidurile de sprijin din piloți tangenți în continuarea subtraversării atât pe str. Gării cât și pe str. Tărpiului și multe alte lucrări.

După finalizarea pasajului subteran pe sub calea ferată, va fi realizat un sens giratoriu de pe strada Gării la intersecția cu b-dul Decebal, va fi modernizat pasajul pietonal existent sau va fi integrat în pasajul rutier pentru asigurarea traversării pietonilor și bicicliștilor, se vor face legăturile cu străzile laterale, va fi modernizată parcarea situată pe strada Gării de lângă magazinul Carrefour după concepul Park&Walk, inclusiv va fi dotată cu stații de încarcare electrice.

De asemenea, va fi asigurat iluminatul public inteligent, modern și eficient, cu sistem de telegestiune aferent pasajului și zonelor adiacente, atât pentru infrastructurii rutieră cât și cea pietonală și ciclistă.

Pasajul auto subteran de la Gară, un proiect care are asigurată finanțare de 8,5 milioane euro, ar putea fi revizuit de noul primar al orașului care consideră că nu este justificat din punctul de vedere al traficului feroviar. ”Mult mai justificată ar fi o trecere la nivel cu calea ferată pentru că trenul trece doar de două ori pe zi”, crede Gabriel Lazany.

Anterior, și primarul actual a renunțat la un proiect al fostei administrații PSD, condusă de Ovidiu Crețu: Centrul intermodal care presupunea realizarea unei stații de transport intermodal, supraterană, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV – strada Gării, strada Rodnei, Aleea Trandafirilor și zona de NE – strada Tărpiului și strada Industriei. Această platformă urma să includă și o clădire cu rol de terminal intermodal, pentru a deservi transportul public local și cel extern și pentru a asigura conexiunea cu stația CFR Bistrița Nord. 

38 comentarii

  • Ca sa faci o trecere la nivel pe amplasamentul pasajului subteran trebuie sa demolezi peronul unde opreste trenul de Bargau. A discutat Lazany cu cei de la CFR si poate sa faca treaba asta? Poate revine cu niste detalii. Sper ca a studiat problema si nu l-a luat gura pe dinainte ca ar fi o mare dezamagire din partea managerului Lazany.

    59
    15
    • @gicu

      ”Mult mai justificată ar fi o trecere la nivel cu calea ferată pentru că trenul trece doar de două ori pe zi”, crede Gabriel Lazany.

      acel CREDE nu-ți inspiră nimic Gicule?
      altu` care citește doar titlurile ..

      12
      39
    • evident că n-a discutat, dacă ar fi făcut-o ar fi aflat că în Bistrița nu se mai pot face treceri noi la nivel cu calea ferată. Normativele spun că distanța minimă între două treceri este de 1km în localitate și 3km în afară.

      14
      39
    • @donQ
      Între Cuza Vodă și Slavici =290 m
      Între Cuza Vodă și Română=400 m
      Teoretic ar trebui desființată trecerea de pe Slavici.

      4
      10
    • Sperăm ca primarul Laxany să schimbe această soluție îngrozitoare!!!! Va fi realizată în 10 ani la câte probleme implică! Prin pasaj și acum se infiltrează ploaie din tavan, de ți-e frică să nu se surupe!!!darmite să sapi la adâncimea la care și un autobuz ar trebui să încapă! Feri doamne!

      29
      7
    • @sms, nu vor trece autobuze, pasajul va fi exclusiv pentru autoturisme și va avea înălțimea de 2,30 m!

      8
      35
    • @undan: de aia stăm rău la testele Pisa, principala problemă fiind: „Știm citi, dar nu înțelegem ce citim!” Același lucru și în cazul tău, am scris că nu se mai pot face treceri -noi- nu că trebuie desființate altele!!! Există un act normativ care spune asta, nu o spun eu.

      3
      13
    • Dar ce faci cu pasajul atunci când se face manevra în stație pentru punerea trenurilor la peron pentru plecare!O fi D-l L. Economist dar se pricepe și la CFR? O sa ia locomotiva in brațe pentru a o pune din capul trenului la sosire,în capătul opus pentru plecare?

      2
      22
    • Cine-si va permite ca sa faca trecere de nivel semnalizata peste noua linii de C.F. Stiu si se vede al dracului de bine, ca nu-si fac treaba si corect cei de la C.F.,
      dar au niste Norme, care au putere de Lege, foarte bine motivate si nimeni nu-si permite sa le incalcace. Daca tot vrem sa fim seriosi si sa gandim o astfel de problema nici Cretu si nici actualul primar ales, Lazani, nu au dreptate. Idei fanteziste care prind la prosti. A se vedea ce se intampla cu minunea de pasaj din P-ta Decebal, care putea fi rezolvata foarte bine cu un sens giratoriu si cu mutarea punctelor de traversare a drumurilor. Acuma de la Str. Garii si pana la P-ta Decebal sunt 5 sau 6 treceri semnalizate. Nu inteleg, ori cat de prost as fi, unde s-a realizat fluidizarea traficului? Numai in mintea unor „mari” specialisti din primaria Bistrita se vedea acest acest lucru. Cine a intocmit proiectul de Managment de Semnalizare a Circulatiei Rutiere in B-ta si cine l-a aprobat de la Politia Rutiera si eu cred ca spune tot.

      2
      2
  • Traversarea la nivel a mai multor linii de cale ferată va crea doar ambuteiaje și blocaje, pentru că din cauza denivelărilor se va traversa cu 10 km/h. Cea mai bună soluție ar fi o pasarelă simplă, dar dacă vreți subteran, subteran să fie.

    19
    70
  • Totul a pornit de la întelegerea gresită a rolului si functiei unui centru intermodal de transport. Prin definitie, centrul intermodal de transport reprezintă un sistem de terminale care să permită utilizarea in mod succesiv a două sau mai multe moduri de transport: rutier, feroviar, aerian si naval. Până aici lucrurile sunt clare.
    Numai că în intentia de a rezolva si problema legăturii intre strada Gării si strada Tărpiului, prin includerea celor două obiective într-un proiect comun s-a ajuns la „Autogara suspendată” – o monstruozitate cu acea platformă de beton cocotată peste peroanele de tren ceea ce reprezenta o solutie aberantă, complicată, costisitoare si inutilă.
    In plus, în gara Bistrita mai există si activitatea de transcontainere CFR, care nu-i altceva decât un terminal intermodal de transport marfă.
    De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incăt să ramană doar linia principală care duce spre Bistrita Bargăului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă va fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton pentru centrul intermodal devine absolut inutilă deoarece in locul rămas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fără a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajată precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Oricum, circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legătura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o simpla trecere la nivel sau cel mult printr-un pasaj subteran , dar numai pentru autoturisme.
    Prin eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. In plus, cu cheltuieli mult mai mici s-ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona străzii Romană, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto peste calea ferată.

    38
    2
    • Corect ce spui tu, doar că CFR e stat în stat, nu le suflă nimeni în cioarbă! Cu siguranță n-au să facă o asemenea mega-investiție, n-o să îngroape milioane de euro doar să se afle în treabă. Iar de obligat, nu îi poate obliga nimeni. Deci trecem la planul B, pasaj subteran.

      9
      43
  • Eu nu îl înțeleg pe Turc deloc: locuitorii Bistriței iau dat reject ca primar pentru prostiile de pasaje subterane şi . continuă să posteze poze cu pasajele asta numai dacă vrea să piardă cu succes şi alegerile următoare cum lea pierdut lamentabil pe cele existente.

    43
    17
    • Diferența a fost de numai 8 voturi, deci putem spune că e cam jumi-juma. Ce spui tu era valabil dacă obținea la alegeri 3%. Și nu din cauza pasajelor a pierdut primăria, fii serios. Pasajele se fac oricum, ba chiar sunt proiectele lui Crețu – PSD.

      13
      42
  • Nu mai tor măkăniți aiurea .Pasajele subterane sunt soluția pentru decongestionarea traficului.O sa fie util si cel pietonal din Decebal si cel auto si pietonal din zona Gării .Autogara ar trebui mutată undeva pe un teren mai mare prin fosta zonă industrială ,pe lângă fabrica noua Leoni sau mai aproape peste linie in locul fosteloe depozite icra si icrti pe Dimitrie Cantemir.Alea sa le exproprieze Lazany ca si asa sunt niste hidoase nu vise cu lac cu barci pe cladirea lui Dragan. De acolo e aproape de centru si de alte zone de interes public .Navetistii pot ajunge usor.Nu săriți ca si la Londra autogara e in centru ca aici nu-i Londra măh londonezilor.

    9
    43
    • @sigapotezu 🤣 Autogara este logic să fie lângă Gară fiindcă nu poți purta pasageri încărcați cu bagaje prin tot oraşul degeaba.
      Tocmai de aceea sau făcut benzile de autobuz pentru ca autobuzele şi autocarele să ajungă rapid la Autogară deci fluiditatea traficului este deja asigurată.

      35
    • Autogara trebuie mutată în Piața Centrală aşa cum era înainte ca comunişti să o mute lângă Gară şi aşa cum era când Centru Vechi funcționa şi cum este în toate oraşele civilizate şi cu cap din Europa.

      25
      17
    • @un sigaporean, Ai dreptate aici la noi nu este Londra este Caracal suntem la ani lumină de Londra din cauza acestor proiecte tâpite majoritatea Bistrițenilor îşi iau lumea în cap şi fug din Bistrița cât văd cu ochii.

      31
      6
    • Corect măh londonezilor.După cât sunteți de agramați și vă mai și inmulțiți,Bistrița are toate șansele sa ajungă mai rău decât Caracal.Ce călători vin măh cu trenul incărcați cu bagaje?Poate câte o sacoșa de rafie sau o pungă de la Lidl. Nu sunt mai mult de o sută pe parcursul unei zile intregi.Vorba aia…cei pe voi e și in dulap.Când mergeți până in Bârgău sau in Măgheruș vă incape toată viața intr-o sacoșă de rafie.

      30
  • Pentru cei care cred ca sunt 2 trenuri pe BARGAU,de fapt sunt 6 perechi de trenuri pe zi adica in Bistrita vin si pleaca 12 trenuri asa ca lasati-o mai moale cu traficul redus!!!!

    8
    34
    • Dacă le-a spus lor Lazany, cu aprobare del tătuca, că sunt doar 2 trenuri de ce crezi că vor mai verifica? Strategia comuniștilor a fost dintotdeauna să transforme minciuna în adevăr!

      5
      24
  • Pentru asigurarea deplasări la centrele comerciale din centru oraşului adică de pe Calea Moldovei este necesară construirea urgentă a treceri de caleferată dintre străzile G. Bozga şi G.Pletosu.

    23
    1
  • Lazany nu este ciudatul ăla care vrea să demoleze simbolul oraşului Stadionul din Parcu Mare ?!😀

    35
    5
    • E cea mai buna idee a dlui Lazany, extinderea parcului mare! Pentru asta a fost votat de părinții care se înghesuie cu copilașii în parcul supraaglomerat!

      6
      25
    • Părinți cu copii au mare nevoie de parcuri în cartiere UTR-uri unde să iasă cu copiii în fiecare zi nu să străbată tot oraşul numai pentru a putea ajunge în Parcu Mare. Din indolența crasă a adimistrației Bistriței sunt multe cartiere UTR-uri în Bistrița unde nu este nici măcar un parc.

      34
    • Afacerea dubioasă fotbal nu are ce căutat într-un oraş civilizat ca Bistrița . Fotbalul trebuie mutat în afara oraşului !

      4
      13
    • Pentru sănătatea copiilor sunt necesare terenuri de sport în toate cartierele Bistriței sunt multe UTR-uri care nu au nici măcar un teren de sport şi sunt alte UTR unde populația este îmbătrânită fără copii unde sunt foarte multe terenuri de sport pusti.

  • Pentru a asigura ieşirea din cartierul Compozitorilor este necesară construirea treceri la nivel de cale ferată Sergiu Celibidache.

    12
  • Nu mai trebuie făcut nimica, e ok așa .lângă gara! Traficul se va distribui spre zonele comerciale. care nu mai sunt in
    Bistrița veche !Alte străzi sunt prioritate
    O să vedeți voi! Veneticilor!

    Auzi !parc în toate cartierele!
    Astea sunt posibile în parva

    25
  • În această ciornă nereuşită de proiect de pasaj subteran nici măcar pistele de biciclete nu sunt prevăzute. Pista de biciclete de pe strada Dimitrie Cantemir se termină brusc lângă Magazinul Depozit în loc să fie conectată cu pista de biciclete de pe strada Gării şi viitoarea pistă de biciclete de pe strada Tărpiului.
    În această aiureală de proiect şi pietoni vor fi mânaţi ca vitele printrun labirit de strungi înguste. Jenant şi extrem de penibil.
    https://timponline.ro/pistele-pentru-ciclisti-sunt-gata-cum-pot-fi-utilizate-bicicletele-din-statiile-tip-bike-sharing/

    18
    1
  • Deci pasajul din Decebal, numai pietonal, 14,2 milioane euro.
    Pasajul de la autogara care e auto, e de 3 ori mai lung si mai lat si mai adanc, numai 8,5 milioane de euro finantare? Cat costa cu totul? De unde se iau restul de bani?
    Iar termenul de un an e de rasuplansu.. poate 10 ani!

  • Nu vad rostul la calea ferata care duce până în Bârgau 10 persoane de două ori pe zi , mai bine se făcea un drum bun care putea fi conectat la toate străzile în loc de 20 de treceri la nivel de calea ferata.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.