Actualitate

Se fac SF-urile pentru loturile Baia Mare – Bistrița și Bistrița – Vatra Dornei din Autostrada Nordului

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit rezultatul procedurii de atribuire a contractului având ca obiect ”Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 1 Baia Mare – Bistrița, Lot 2 Bistrița – Vatra Dornei și Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”, practic loturi din Autostrada Nordului.

Conform CNAIR, studiile vor fi realizate cu bani europeni, prin POIM 2014-2020.

Pentru Lotul 1, Baia Mare – Bistrița, a fost desemnată câștigătoare asocierea Search Corporation – Egis International SAS – Egis Romania SA – SC Formin SA, cu preţul de 15.206.688,64 lei fără TVA.

Pentru Lotul 2, Bistrița – Vatra Dornei, a fost desemnat câștigător ofertantul SC Explan SRL, cu preţul de 15.793.026,12 lei fără TVA.

Pentru Lotul 3, Vatra Dornei – Suceava, a fost desemnată câștigătoare asocierea Best Consulting & Design SRL – Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, cu preţul de 14.475.000 lei fără TVA.

Pentru fiecare dintre cele trei loturi, durata contractului este de (maxim) 18 luni de la data de începere a contractului.

Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

În 27 octombrie a.c., Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a aprobat legea privind realizarea Autostrăzii Nordului (A14) pe traseul Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava. Conform legii, ”acest obiectiv se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Termenul de execuţie al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a acestei legi. Prevederile legii intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2021”. Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea în data de 20 noiembrie.

Demararea lucrărilor la Autostrada Nordului a fost prinsă de PNL în programul de guvernare 2020-2024, investiția fiind estimată la 6,68 miliarde lei. Inițiatorul proiectului de lege a fost deputatul PMP Ionuț Simionca.

CITEȘTE ȘI:

21 comentarii

    • Cel mai probabil va fi drum expres, dar exproprierile si lucrarile se vor face in asa fel incat, daca este nevoie si se gaseste bugetul necesar, acest drum expres sa fie transformat in autostrada. Dar parerea mea este ca un drum expres este mai mult decat suficient pentru traficul de pe ruta Dej-Bistrita-Suceava (120km/h, doua benzi pe sens cu separatoare fizice intre sensuri).

    • Centura prin afara Bistriței trebuie construită prima. Nu cunva să ne trezim că Drumul Expres sau Autostrada vor fi legate direct la oraș asta ducând la o aglomerare și mai mare a orașului în loc de-al elibera de traficul de tranzit.

    • Degeaba se fac drumuri cu sute de milioane de euro daca sunt putine locurile de munca iar salariile sunt foarte mici. Sigartau promite drumuri dar locuri de munca si investitori nu promite nimeni????? Bistrita este un oras foarte slab dezvoltat. Multi tineri aleg sa plece spre alte judete.
      Degeaba tu ca politician te bati cu pumnul in piept prin parlament si la tv ca maresti alocatia sau ca faci drumuri cand orasul moare incet incet.
      Degeaba conduci Bmw cu numere personalizate cu spatiu intre cifre si litere (BN 11 … ) ca tot in Bistrita asta mediocra circuli.

    • „Fără o Centură adevărată total în afara orașului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și de lume ”
      @ Moromeții,
      Întrun fel ai și tu dreptate, dar fără infrastructură nu ai cum să te dezvolți economic, niciun partener de afaceri potent nu vine la Bistrița prin simplu fapt că nu are pe unde.

  • Felicitari Ioan Turc pentru implicare.
    Avem primar care se ocupa bine de bistriteni.
    Primar cu prieten premier.
    Doamne ajuta!!!!!

    • Acest proiect nu are ABSOLUT NICI O LEGĂTURĂ cu PNL, este legea initiata de D-L DEPUTAT IONUT SIMIONCA!!! PNL , prin ROBERT SIGHIARTAU a vrut sa-i fure acest proiect, dupa ce ,initial l-a respins.
      Toti sunteti niste postaci, pe faza ,la comentarii, ca sa va puteti pastra posturile călduțe primite sau promise de PNL. Sa va fie rușine!!!

  • Guvernarea PNL e cea mai potrivita pentru exercitiul finanariar 2021-2027.
    PSD a intarziat in exercitiul financiar 2014-2020 cu 4 ani lansarea proiectelor. De aia nici nu au mai realizat nimic, pentru ca ei nu au fost ins tare sa i-a bani pentru romani.
    E timpul sa vedem ce pot face cei din PNL.

  • Multa galagie in campanie pentru urechile prostilor. Cateva studii de fezabilitate s au facut si pentru Sibiu Pitesti de vreo 10 15 ani si unde i autostrada? PSD, PNL+PDL si UDMR au fost la guvernare in 30 de ani. Prostii ii vor vota incontinuare pe promisiuni. Smecherii promit si prostii astepta.

  • De la Bistrita la Dej o sa avem drum etajat, la parter autostrada pmp-ului si la etaj drumul expres a pnl-ului. La Beclean o sa fie si un pic de mansarda, centura psd-ului.

    • Nimic nu va multumeste.
      Cititi cu atentie titlul articolului.
      Daca se vrea sa se faca ceva nu e bine daca nu s a facut nimic nu edte bine.
      Comentaci la norma.
      Ai cui sunt se stie.

  • Da, conform informațiilor de pe site-ul CNAIR, lucrările pentru SF + PT pot începe în dec. 2020 cu finalizare 2022.
    Realizarea efectivă a acestei artere de circulație poate să urmeze cursul Autostrăzii Transilvaniei, din… până…???
    Suntem în campanie electorală, nu uitați cititori !!!
    Dorim să fim optimiști, însă decidenții politici, ne pun frâne de 30 de ani.

  • Vreti sa spuneti felicitari Ionut Simionca pentru ca a realizat acest proiect si s-a luptat sa fie aprobata di promulgat o lege pentru aceasta autostrada!
    Iosn Turc ce a facut pt acest proiect??? eventual doar laude….rusine

  • DE NU VENEAU NEMTII DE LA BECHTEL și ASRCHWICH cu tehnologie germană nu se făcea nici expresu ala cu 2 benzii urcare, sunt atatea pasuri cu pante uriașe, este nevoie de tunele si supraterane… eu zic sa largiti DN EUROPEAN cu incă o bandă PE SENS si localitatile sa fie ocolite cu constructii suspendate pe piloni ca in Italia

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.