Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Cseke Attila, a semnat noi contracte de finanțare pentru proiecte depuse prin componenta C10 – Fondul Local din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Printre ele și, proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița, Dealul Jelnei”, cu o valoare de 2.763.810,53 lei.
Mai exact, este vorba de 2,3 km din Drumul Județean 173, sectorul km 1+168 – 3+527, unde se va face legătura între pistele de biciclete care se realizează prin proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – Etapa 1”, finanțat din Programul Operațional Regional, și limita administrativă a municipiului Bistrița.
Luna trecută s-au semnat contractele de finanțare pentru proiectele de amenajare a pistelor de cicliști pe Dealul Budacului (3,9 km pe DJ 173C) și în localitatea componentă Slătinița (5 km pe DJ 172B), cu o valoare de 4.374.588,37 lei respectiv 5.921.279,54 lei.
Toate proiectele vor fi derulate de municipalitate.
Pistele pentru biciclete și zonele adiacente acestora trebuie să îndeplinească, simultan, următoarele condiții: o lățime de minimum 1,2 m pentru pistele cu un singur sens și minimum 2,4 m pentru cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului (se recomandă ca lățimea optimă a unei piste pentru biciclete cu un singur sens să fie de minimum 1,5 m, iar a celei cu dublu sens de minimum 3,0 m pentru siguranța circulației bicicliștilor și posibilitatea utilizării acestora de categorii diferite de biciclete/utilizatori); o înălțime de liberă trecere pe sub obstacole de minimum 2,50 m sau, dacă infrastructura deja există, de minimum 2,10 m în tuneluri, pe pasaje și poduri; un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În plus, în zona interioară a virajelor se interzic obstacolele mai înalte de 1 m la o distanță cuprinsă între 0,5 m și 1 m; asigurarea unei suprafețe a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj antiderapant, pe toată lungimea traseului; un sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de băltire pe suprafața pistei; pista pentru biciclete este proiectată pentru deplasarea cu o viteză de 30 km/h; asigurarea legăturii facile și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete; proiectarea unui culoar pentru biciclete trebuie să țină cont de suprafața părții carosabile ce va fi atribuită circulației bicicletelor (canalizări, șanțuri pentru scurgerea apei etc). Traiectoria bicicletelor trebuie să fie previzibilă; delimitarea culoarelor pentru biciclete se face cu marcaj de culoare albă, linie simplă discontinuă. Se poate utiliza linie continuă pe contrasensul deschis bicicletelor; se va asigura un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În cazul în care culoarul pentru biciclete trece pe lângă parcaje auto paralele cu trotuarul, spațiul de siguranță între parcaje și bandă va fi de minimum 1 metru.
Primăria Bistrița derulează în prezent un proiect european de amenajare de piste pe 26 de km în oraș cu 24,3 milioane de lei (aproape 5 milioane de euro). Proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I” prevede lucrări pe 28 de străzi (26,056 km): 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C. R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieului, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei. Vor fi amplasate șapte stații de închiriere a bicicletelor (Parcul Municipal Bistrița, Piața Mihai Eminescu, Parcul din zona Han, str. Cuza Vodă, str. Poligonului, Parcul din zona Big și str. Calea Moldovei), dintre care 2 vor fi dotate și cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 de biciclete. Lucrările sunt executate de firma CML.RO.
De asemenea, sunt prevăzute piste pentru cicliști și în alte proiecte cu fonduri europene, precum Linia Verde și Axa Gării – Decebal – Năsăudului – Andrei Mureșanu.
Vă imaginați ce proiect colosal este în derulare, piste de biciclete pe dealul Jelnei, trafic foarte intens de bikeri, toată ziua și toată noaptea vor pedala încontinuu pe acolo,de abia așteaptă așa ceva, se va înființa și un post de poliție în zonă să dirijeze, să aibă grijă să nu-și dea cap în cap bicicliștii, atât de populate vor fi aceste piste…Pe urmă, pe traseu, se vor face chioșcuri cu hrană și apă, nu cumva să sufere acești bikeri, alte utilități necesare, zona se va dezvolta într-o veselie…Chiar suntem, unii, bolnavi cu căpățâna?Bani țâpați în vânt…
Altă nebuneală marcă înregistrată Turc. Pe unde să încapă pistele de biciclete pe străzile înguste și nasoale Jelnei și Budacului, poate numai prin curțile oamenilor ?! Ministru poate are o scuză că nu a știu ce semnează fiindcă nu a fost niciodată pe aceste străzi însă primarul nu are nicio scuză să nu își cunoască orașul !
Uuuuu🤣
asta da realizare! Propun cresterea cu 500% a celor implicati in cel mai important proiect al tuturor timpurilor.
Biciclete si biciclisti nu cumparati? Daca avem piste sa avem si cine sa mearga pe ele.
Mare-i gredina lui Dumezeu!
Rău este sa fii prost. Și nu ai scuze, decât ca asa te-a făcut mama. Sa meargă primarul o zi pe Dealul Jenei. Pe jos. Poate nu mai apuca piste.
Pistele de biciclete trebuiau să fie gata demult pe multe străzi din oraș însă sa băgat iarăși guristul Încurcătot și sa fîsîit totul :
https://timponline.ro/in-cateva-zile-ar-trebui-sa-fie-gata-pistele-pentru-ciclisti-de-pe-28-de-strazi-de-ce-nu-s-a-turnat-nici-macar-asfalt/
Turcule molâule haide, haide vrem să demonstrezi tu necesitatea și utilitatea pistelor de biciclete de pe DEALURILE Budacului și Jelnei ! Hai molâule nu te mai eschiva atâta vrem să te vedem că urci aceste dealuri cu o bicicletă normală hai știm că poți 🤣. Am înțeles că Ciocan se retrage din Turul Franței și rămâne un loc liber. Haide, Haide forță 🤣
Abia astept pistele de pe dealurile Budacului si Jelnei,unde se urca masinile pezte tine daca esti cu bita.De parca va ti nascut toti cu curu n masina!!
Mai sunt și săritorile acelea imposibile numite limitatoare de viteză, dacă când vi la vale dacă este un pic de mâzgă pe șosea cazi și-ți rupi gâtul. Acestea săritori trebuie scoase urgent sunt foarte periculoase și pentru mașini nu numai pentru bicicliști.
Eu propun ca să încapă bicicliști pe aceste două drumuri județene ca acestea să fie ambele cu sens unic numai pe coborâre sau mai bine să fie numai pietonale,
Astfel oameni care locuiesc acolo să facă și ei sport zi de zi și să urce dealurile pe jos când vin acasă de la muncă cu sacoșele pline de cumpărături.
Mișu, Aici te-ai referit strict la primar ? Vrem să-l vedem cu toți cum urcă pe bicicletă Dealul Jelnei
Săritori periculoase sunt și pe strada Ghinzi și acestea trebuie să dispară urgent !
Săritori periculoase sunt și pe străzile Faleză și Maior.
Și în partea de nord a orașului sunt săritori periculoase pe străzile Tudor Jarda și George Enescu și aici este musai să fie demolate.
@ Propunere corectă, Ai vrut să fi ironic sau ești bolund cu capul ?
Normal că am fost ironic doar nu sunt dus cu capul ca…..
Este cel puțin „ciudat” nu au reușit să termine pista de biciclete super-necesară de pe strada Drumul Cetății iar pistele de biciclete din Centru sunt inpracticaticabile fiind permament blocate de mașini parcate pe ele însă vor să facă piste pe străzile ” dificile ” de pe dealuri pentru a fi conectate cu ce ?
https://www.youtube.com/watch?v=3vIlG-zV8ZA&list=PLjA9lNX_fbYnVsQkfqxZj7zc3QK5Z1-MT
Fain 👍
Pistele de biciclete din oraș cu excepția celor de peste linie unde lumea cât de cât este mai civilizată sunt tot timpul blocate de mașini deși autoritățile știu asta nu fac nimic să elibereze pistele.
https://timponline.ro/e-plin-de-masini-pe-pistele-de-ciclisti-primarul-ioan-turc-oamenii-nu-pot-parca-in-sufragerie/
Se fac piste de biciclete în Bistrița însă nu se pot folosi ca urmare se vor face și alte piste pe dealuri care nici acele nu se vor putea folosi.
https://timponline.ro/primarul-bistritei-recunoaste-parcarea-masinilor-pe-pistele-de-ciclisti-nefericita-suprafata-e-poroasa-si-se-pateaza-cu-ulei/
Este mandatoriu ca pista de biciclete de pe strada Drumul Cetății să fie prelungită pe străzile Calea Clujului și Simion Mândrescu pentru a se face conexiunea tuturor cartierelor Bistriței.
Păi Turc a spus că nu se va mai putea parca pe pistele de biciclete. Acum cum este primarule ?
https://timponline.ro/primarul-bistritei-din-aceasta-primavara-nu-se-va-mai-putea-parca-pe-pisstele-pentru-ciclisti/
Numai năzbîti face primarul ăsta :
https://timponline.ro/proiectul-de-amenajare-a-pistelor-pentru-ciclisti-pe-drumul-cetatii-schimbat/
Sunt consegvenți în prostie au fost avertizați că au luato pe dealuri ha ha :
https://timponline.ro/pe-dealul-budacului-si-in-slatinita-se-vor-face-piste-pentru-ciclisti-cu-bani-din-pnrr/
Ăștia care fac aceste proiecte nici nu au ieșit din Clădirea Primăriei să vadă orașul nu mai spun că nu sau urcat niciodată pe o bicicletă.
https://timponline.ro/pe-dealul-budacului-si-in-slatinita-se-vor-face-piste-pentru-ciclisti-cu-bani-din-pnrr/
Haos total multe piste deja trebuiau să fie terminate. Pe pistele terminate nu se poate circula.
https://timponline.ro/contract-de-finantare-prin-pnrr-semnat-pentru-piste-de-ciclisti-pe-dealul-jelnei/
Corect,piste biciclete care sunt f necesare este toată zona de drumul de centura de la intersecția ce duce la Năsăud pana la Viisoara
@ Dudu, Bistrița nu mai are nicio centută . Orașul sa extins în mod natural și a înghițit fosta centută. Acum sunt străzii în mijlocul orașului pe care sunt necesare trotuare și piste de biciclete pe care copii să meargă în siguranță la școală pe străzile Drumul Cetății, Calea Clujului și Simion Mândrescu.
Pe Jelna si Budac singurele piste relativ sigure sunt cele cu un singur sens, de fiecare parte a drumului. Astfel nu risti sa te ciocnesti cu cel ce vine din sens opus pentru ca acolo se coboara cu VITEZA. Asta e farmecul, urci mai incet si cobori mult mai repede :).
Daca se va face o singura pista cu un singur sens, eu unul ma vad nevoit sa renunt la tura clasica, Jelna-Budac(sau Budac-Jelna). Nu prea vad totusi pe unde le pot face. Este loc?
Pentru Slatinita in schimb, sunt binevenite in orice varianta.