„În momentul în care ţi-ai înfiinţat o firmă, trebuie să fie ca şi copilul tău: să ai grijă să îl creşti, să-l educi şi să fii mândru de ceea ce rămâne în urma lui”, a spus şeful Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud, Cristian Parasca, menţionând că, în situaţia în care toată lumea şi-ar plăti dările la stat, nu ar mai fi nevoie decât de jumătate din angajaţii actuali ai Fiscului.
În raportul de activitate prezentat la Colegiul Prefectural, Cristian Parasca a spus că, AJFP Bistriţa-Năsăud lucrează în prezent 295 de persoane dintre care 276 de funcţionari publici şi 19 personal contractual. Dintre aceştia, 31 au funcţii de conducere şi 264 de funcţii de execuţie. Tot acest personal administrează 15.443 de persoane juridice, 88259 de persoane fizice, 347 de instituţii, în total 104.049 de contribuabili.
În 2017, Fiscul se aştepta la un număr de 804.126 de declaraţii din partea contribuabililor, dar s-au depus doar 781.006, gradul de depunere fiind de 97,12%.
„În urmă cu cinci ani, gradul de depunere era undeva la 91%, anul trecut ne-am propus 98%, nu am fost foarte departe, dar e important că trendul e crescător an de an”, a menţionat Parasca.
Circa 80% dintre contribuabili îşi achită obligaţiile
„În ce priveşte gradul de conformare voluntară la plată a obligaţiilor fiscale, care e foarte important pentru noi, pe înţelesul tuturor faţă de obligaţiile pe care le declară fiecare contribuabil, până la momentul 25 a lunii, data scadenţei, media per total an este 79,72%. Obiectivul este 85%. Pot să vă spun că, în ţările din Uniunea Europeană – şi mă refer la cele mai dezvoltate – gradul de conformare ajunge la 94-95%. La noi, de la 79,72% începe executarea silită. Dacă toată lumea ar plăti şi gradul de conformare voluntară ar fi spre 100%, probabil că ar trebui să fie ocupate, în momentul de faţă, doar jumătate din funcţii”, a adăugat şeful Fiscului.
De altfel, anul trecut, Fiscul a estimat că va aduna de la contribuabilii din judeţ 710.420 mii de lei şi a strâns 720.395.000 de lei, cu 1,40% mai mult decât şi-a propus: „Noi primim lunar un program provizoriu, calculat pe istoricul anului trecut şi a unei luni similare cu luna în curs. Programul iniţial a fost 677.000.000 de lei. Dacă rămâneam la programul iniţial, realizări ar fi fost de peste 106%. Trimestrial se reaşază programul în funcţie de încasările realizate”.
La bugetul de stat s-au strâns 92,76% din bani, la bugetul asigurărilor de sănătate – 110,41%, la CAS 116,30%, la bugetul de şomaj 113,28%. Comparativ cu anul 2016, creşterea este de aproape 4%.
Bani mai mulţi la buget chiar fără firmele mijlocii
„Dacă în 2016 când aveam şi contribuabilii mijlocii, care, în momentul de faţă sunt arondaţi regiunii, încasam uşor peste 650 de milioane de lei, în 2017, fără contribuabilii mijlocii, care, în procente, reprezintă 30% din ponderea judeţului, am ajuns la încasări de 720 de milioane de lei. Din acest punct de vedere, demonstrăm că economia şi potenţialul firmelor diun judeţ este unul bun şi crescător de la an la an la an. La 1 ianuarie 2016 au plecat contribuabilii mijlocii fiind arondaţi regiunilor”, a spus el.
Split TVA „un deranj pentru contribuabili”
Faţă de luna ianuarie a anului 2017, Fiscul a încasat bani mai mulţi la buget în aceeaşi lună din 2018: „Am încasat în ianuarie 2018, suma de 76,3 milioane de lei la buget faţă de 56,2 milioane de lei în ianuarie 2017. Foarte mulţi s-au speriat de aşa numitul split TVA şi au achitat datoriile la TVA pentru a nu intra la split, ceea ce înseamnă un deranj pentru contribuabili, dar şi din punctul nostru de vedere”, a spus Parasca.
Cine plăteşte cei mai mulţi bani la bugetul judeţului
Bistriţa împreună cu comunele din jur adună 71,15% din bani, Năsăudul şi împrejurimile – 11,7, Becleanul – 9,60, iar Sângeorz-Băi contribuie la economia judeţului cu 8,08%.
Datorii tot mai puţine
„Evoluţia arieratelor este foarte mulţumitoare. Dacă la 31.12.2016 erau în sold 127 de milioane de lei, după un an, am ajuns la 70 de milioane de lei, aproape le-am înjumătăţit, la fel şi arieratele certe. Rezultatul încasărilor din executare silită în urma somaţiilor, popririlor, sechestre mobile şi imobile reprezintă 12%. Conformarea voluntară e de aproape 80%. Aici adăugăm şi încasările din executare silită. Nu ajungem la 100% fiindcă multe firme intră în insolvenţă sau nu îşi achită obligaţiile niciodată”, a spus Parasca.
Cum i-a ajutat Fiscul pe contribuabili
Anul trecut, au fost formulate şi transmise un număr de 202 răspunsuri la solicitările adresate în scris de către contribuabili, din care un număr de 165 s-au realizat prin poşta electronică şi prin spaţiul virtual privat şi 37 pe suport hârtie. S-au acordat 3.153 răspunsuri la solicitările telefonice atât pentru persoane fizice cât şi pentru persoane juridice, precum şi clarificări la un număr de 2.400 solicitări directe. S-au organizat 15 întâlniri de lucru din care 14 la sediul instituţiei şi una la sediul CECCAR Bistriţa, la care au participat nu număr de 529 reprezentanţi ai mediului de afaceri. S-au eliberat la solicitarea contribuabililor, un număr de 1.443 certificate de rezidenţă fiscală din care 1.417 pentru persoane fizice şi 26 pentru persoane juridice. Au fost soluţionate un număr de 35 chestionare pentru stabilirea rezidenţei fiscale la sosirea/plecarea din România depuse de persoane fizice. Au fost editate şi transmise contribuabililor un număr de 30 materiale şi au fost înregistrate un număr de 26 cereri privind revendicarea premiilor acordate prin Loteria bonurilor fiscale.
S-au făcut câte cinci sesizări penale în fiecare lună
Anul trecut s-au făcut 856 de inspecţii fiscale şi s-au stabilit aproape 72 de milioane de lei sume suplimentare. S-au aplicat 150 de amenzi în valoare de 138.000 de lei. Au fost confiscate bunuri de 4500 de lei, s-au făcut 62 de sesizări penale pentru daune în valoare de peste 45 de milioane de lei, au fost dispuse cinci măsuri asiguratorii pentru 1,2 milioane de lei. Fiscul a reuşit, în felul acesta, să diminueze pierderea fiscală cu peste 23 de milioane de lei.
Noutăţi fiscale
În luna ianuarie 2018, a intrat în vigoare Legea prevenirii nr.270/2017 prin care se reglementează o serie de instrumente care să asigure prevenirea săvârşirii de contravenţii. Astfel, pentru anumite contravenţii, stabilite prin Hotărâre a Guvernului, agentul constatator va aplica doar sancţiunea avertismentului la care va anexa un plan de remediere. În termen de maximum 10 zile de la data expirării termenului de remediere, autoritatea publică are obligaţia de a relua controlul şi de a verifica dacă problemele semnalate au fost remediate. În caz contrar, se va întocmi un nou proces verbal de constatare a contravenţiei cu aplicarea sancţiunilor prevăzute de legislaţia specifică. Acelaşi lucru se va întâmpla şi dacă contravenientul săvârşeşte din nou aceeaşi contravenţie în termen de 3 ani. De semenea, termenul de depunere a declaraţiei – formular 600- se prorogă până la data de 15 aprilie 2018 şi începând cu ianuarie 2018, majoritatea declaraţiilor se depun obligatoriu în sistem electronic.
Firmele, „copiii”celor care le-au înfiinţat
„În 2018, România împlineşte 100 de ani. Ca obiectiv pentru mine şi o provocare pentru colegi – nu înseamnă că nu am făcut-o până acum – dar vreau să-i fac pe colegii din ANAF să înţeleagă că suntem cu 100% din resurse şi 100% din timp aproape de toţi contribuabilii şi de cei buni şi de cei mai puţini buni. De cei buni cu tot ce putem noi să îi ajutăm, iar de cei mai puţini buni să îi identificăm şi să îi conştientizăm că, în momentul în care ţi-ai înfiinţat o firmă, trebuie să fie ca şi copilul tău, să ai grijă să îl creşti, să-l educi şi să fii mândru de ceea ce rămâne în urma lui”, a spus şeful Fiscului.
daca statul nu ar fi atat de pedofil cu „copiii” poate ca fiecare si-ar plati taxele.
dar statul este format din trântori care traiesc pe spatele mediului privat.
in conditiile in care un sfert din populatia judetului a incasat ajutoare sociale care trebuie acum returnate (a fost un articol pe tema asta chiar aici) nici nu mai trebuie demonstrat lucrul asta.
in timp ce altii lucreaza zi lumina ca sa-si asigure traiul, domnul asta sfatos schiaza in nocturna (probabil isi permite la vreo 9000-10000 de lei salariu net), asa ca poate era mai bine sa se abtina.
Economia subterană în România este in jur de 29% din PIB.
Mulți bugetari şi „privatizați” folosesc auromobilul instituției/ firmei în interes personal.
S-au construit mii de locuințe în județ, cred că 90% dintre ele s-au construit cu muncă la negru. Statul nu incasează nici TVA, nici CAS, CAS, impozit pe profit etc.).
Fiscul in România nu funcționează cum trebuie! Trebuie să fiți mai activi, mai insistenți, mai agresivi!
Zero toleranță!
si ce problema ai tu cu privatizatii ca-si folosesc automobilul si banii castigati din munca lor asa cum doresc?
esti cumva stalinist?
Dacă o maşină inregistrată pe privat costă 20.000€, iar aceeasi maşină înregisteată pe firmă, ONG sau fundație non profit costă 10.000 €, înseamnă că privatul păgubeşte statul de 10.000 €.
Statul te scuteşte de plata unor accize, îti poți cumpăra maşină la jumătate de preț, ca să o foloseşti in interes de serviciu, să produci, nu să mergi în vizită la mama soacră sau la schi la Borşa.
Patronii bagă reparatiile, asigurările, benzina etc la cheltuieli (pe firmă) ca să aibă profit mai mic, şi să nu plătească impozit, iar ei folosesc maşina în interes propriu.
Foloseşti masina în interes personal, plăteste benzina, service, adigurare din buzunarul propriu.
aha, deci ar fi mai bine sa se angajeze la stat ca sa umble pe banii altora.
gandire cretina tipic stalinista, privatizatul trebuie sa produca plus valoare pentru trantori, asistati si/sau bugetari, iar cand vine vorba de cheltuit banul produs ca rezultat al muncii lui trebuie sa-si puna botnita.
iar reparatiile, asigurarile, benzina, mancarea si hainele sa le obtina stând cu mâna întinsa la colt de strada, sau sa se abtina de la toate astea, mama lui de chiabur nenorocit.
1. Deci, după părerea ta eu am o gândire cretină, tipic stalinistă.
2. Nu are nici o legătură cu stalinismul. Ceea ce ppropun eu funcționează foarte bine în țări capitaliste, membre UE, cu PIB pe cap de locuitor de 5 ori mai mare ca al României şi cu salarii brute de 5000€ pe lună.
3. Habar nu ai câte reguli sunt în Danemarca, cu privire la folosirea maşinii înregistrată pe firmă.
-dacă vrei să foloseşti maşina privat, într-o zi, trebuie să cumperi pe internet ,de la taxe şi impozite, un certificat cu 30 de Euro, să-l tipăreşti
şi să îl pui la vedere pe parbriz.
-sunt reguli că ai voie să mergi la supermarket cu maşina firmei, doar la o anumită distanță de casă.
Dacă te prinde că folosesti maşina privat, îti dă amendă de 300€ şi te pune să plăteşti înapoi valoarea TVA de care ai fost scutit când ai achiziționat maşina.
-sunt reguli referitoare la ruta pe care ai voie să circuli de acasă la muncă, şi nu ai voie să te abați prea mult de la acea rută.
-în unele maşini se demontează bancheta din spate, pentru a nu îti putea transporta familia în maşina firmei.
-sunt reguli referitoare la dusul şi adusul copiiilor la grădiniță.
Dacă tu crezi că Danemarca este o țară stalinistā……..
Este o țară bogată şi bine organizată.
nu le trebuie la aia din Danemarca niste parlamentari PSD sau ALDE?
ca avem destui si oamenii sunt obisnuiti cu banul public, în maxim doua cincinale îi „rezolva” si pe danezi.
degeaba pui reguli la aia care muncesc si-si bat capul sa aduca plus valoare societatii cand în capul mesei ai niste trântori obisnuiti sa fure si sa faca abuz de putere si trafic de influenta.
Vedeti ……exact de asta (ce spune dl Pârască), eu fac optimizari de portofolii de investitii (de tot felul), si ca urmare ajung sa plătesc 0zero impozit la stat.
Exact de asta …….!
Domnule Cristian Parasca, ocupaţi o funcţie importantă, de răspundere, lucrând cu un număr foarte mare de „colaboratori”, şi cu un Cod Fiscal ale cărui prevederi au fost mereu modificate, încât funcţionarii nu apucă să cunoască bine semnificaţia lor, iar în condiţiile disperării de a face rost de sume tot mai mari pentru acoperirea „găurilor” create de politica social-economică a majorităţii, ca să faceţi faţă cererii enorme aţi angajat personal suplimentar, care doar are habar de prevederile legislaţiei fiscale şi lucrează după „ureche”, făcând mai mult rău decât bine. Inventează debite din anii anteriori (ex. concret din anul 2012 – CASS neîncasat, în condiţiile reţinerii obligaţiilor la sursă) şi se emit „SOMAŢII” şi „TITLURI EXECUTORII”, contribuabililor, care nu au nici o vină că angajaţii din acea vreme nu şi-au făcut datoria de a verifica corectitudinea încasării obligaţiilor respective, adresându-se către aceştia ca spre nişte infractori. Apoi, în ultima perioadă, respectiv 2017 – 2018 le sunt inventate debite (conform prevederilor legislaţiei mereu modificate în 15 ani, din 2003 încoace) fără a ţine cont de vreo bază de calcul, doar din presupuneri, inexistente, deoarece contribuabilii nu au obţinut venituri în realitate. Exemplul despre care vorbesc este real şi pot să-l documentez cu acte emise personal mie. De unde aţi vrea să cunoască contribuabilii modificările frecvente ale prevederilor legislaţiei fiscale, dacă lucrătorii angajaţi mai vechi sau personalul contractual nu apucă să le cunoască ? Iată doar câteva probleme care ar trebui clarificate şi abia atunci să vorbiţi despre „măreţele realizări” din domeniul colectării veniturilor necesare acoperirii „găurilor devenite cratere” în bugetul naţional.
Cum adica privatul foloseste masina in scop personal???
Adica eu ca si privat daca circul cu masina firmei mele evazionez statul?????
DAR STATUL CARE ARE MII DE DIRECTORI CARE CONDUC MASINI DE SERVICI DIN banii privatul…nu evazioneaza?
Daca eu platesc 1% impozit si din banii incasati cumpar 1000 de masini de 100 euro fiecare si merg in fiecare zi cate 1000 de m cu fiecare cu care consum zilnic de 10 lei combustibil din care platesc LA STAT ACCIZE teveau , taxa de drum DE 8 LEI PENTRU FIECARE MASINA…adica 8000 de lei ZILNIC…eu evazionez?????
adica vrei mai multi bani MOKA?????
Băi enervantule,
hotărăşte-te sub ce nume postezi.
Este foarte deranjant, să citeşti comentarii de la persoane care se semnează:
-Mult hashtag pt nimic
-Ciuma roşie bla bla bla
-Ciuma neagră nu ştiu ce
-Comunistul frustrat
-Crețu şi schiurile de 15 euro etc.
-Platitor de impozite din păcate pt hoți
Astea sunt nume băi cameleonule?
De mâine încolo să postezi sub acelaşi nume, de fiecare dată!
am reinceput sa comentez aici…dar renunt…la a mai citi stiri sialte bazaconii ..d-astea!!!!