ACTUALIZARE Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a respins proiectul depus de consilierul județean PNL Doris Moldovan și anume realizarea unei hărți online care să poziționeze obiectivele turistice ale județului. Președintele CJ Radu Moldovan a precizat că ”ideile bune” vor fi înglobate într-un proiect mai mare de realizare a brandului județului.
”Am citit răspunsul CJ și acum înțeleg de ce Bistrița-Năsăud nu are încă o strategie de branding. Site-ul visitbn.ro are un concept complet diferit de ceea ce am propus eu, este un site învechit, realizat în 2016 dar arată ca unul din anii de început ai internetului, un site fără interactivitate, un site pe care cred că aproape nimeni de aici nu a intrat. Eu am propus un instrument de promovare a obiectivelor turistice din județ, care se poate realiza în perioada imediat următoare, și dvs. îmi spuneți că în 2025. Eu propun un instrument de promovare a obiectivelor turistice și locurilor de cazare și dvs. îmi spuneți de rețelele de gaz, apă și canalizare. Așadar, fiindcă site-ul visitbn.ro este realizat din bani publici, doresc să primesc un raport: câți vizitatori unici au fost zilnic, până ieri, și câți dintre vizitatorii site-ului s-au transformat în turiști. Deoarece, fiind o platformă de promovare, cu siguranță aveți aceste statistici. Sunt convinsă că nu culoarea politică a stat la baza avizului negativ, ci faptul că CJ nu știe să-și valorifice ”zestrea” și potențialul. Doamnelor și domnilor consilieri județeni, vă rog să votați proiectul astăzi și nu în 2025”, a spus în plen Doris Moldovan.
”Sigur că lucrurile lasă de dorit și putem avea materiale cu mult mai bune pentru a promova județul. În buget am aprobat achiziția publică a unor servicii prin care să se creeze un brand al județului, un logo, o hartă interactivă pe site-ul CJ care să fie ușor accesată de cât mai mulți oameni, o pagină nouă și prietenoasă care să aibă și această hartă. Sunt de acord cu fondul proiectului dvs., iar lucrurile pozitive vor fi cuprinse în caietul de sarcini pentru licitație în vederea realizării unui brand al județului. Vă asigur că n-o să vă furăm patentul, o să am grijă ca toate lucrurile bune propuse de dvs. să fie evidențiate și să reiasă în mod clar de cine au fost făcute, așa mi se pare corect. Aceasta este poziția mea. Avem în derulare un proiect mult mai mare de branduire a județului, care este bugetat. Nu am în intenție să fur ideile cuiva. E o asumare a mea personală că toate ideile bune din acest proiect vor fi preluate în documentație”, a menționat președintele CJ Radu Moldovan.
ȘTIREA INIȚIALĂ Pe ordinea de zi a ședinței CJ Bistrița-Năsăud din 29 noiembrie se află și proiectul depus de consilierul județean PNL Doris Moldovan: realizarea unei hărți online care să poziționeze obiectivele turistice ale județului.
Obiectivul principal al acestui proiect: ”Conștientizarea existenței obiectivelor turistice, promovarea lor și realizarea unui cadru în care acestea, infrastructura și serviciile din imediata apropiere să fie evaluate, pentru a avea o imagine reală, premergătoare unei strategii de branding de județ”. Proiectul are în vedere: achiziționarea domeniului online descoperabn.ro, realizarea hărții care să poziționeze obiectivele turistice (localizare exactă, descriere din punct de vedere istoric, cultural și al proprietății, cu imagini și orar de funcționare), afișarea hărții, care va oferi posibilitatea de a adăuga, pe baza unui formular, serviciile de cazare din apropierea obiectivelor turistice, și pe site-ul CJ.
Executivul CJ spune însă că nu este oportună adoptarea proiectului în forma prezentată de inițiator, deoarece măsurile propuse, cu finanțare din bugetul pe 2017, se încadrează în demersurile inițiate deja de CJ:
”Judeţul Bistriţa-Năsăud deţine domeniul online visitbn.ro, care este folosit pentru promovarea obiectivelor turistice și a patrimoniului judeţului. În cursul anului 2016, pagina existentă a fost actualizată pentru a permite adăugarea de noi informaţii într-o manieră interactivă, urmând ca informaţiile să fie încărcate la momentul finalizării acesteia, prin urmare nu mai este necesară achiziţionarea unui alt domeniu.
În ceea ce privește realizarea poziţionării obiectivelor turistice, Arhitectul Şef prin Compartimentul de urbanism și Amenajarea Teritoriului GIS, lucrează în prezent la o bază de date care urmează să conţină informaţii detaliate asupra situaţiei existente pe întregul judeţ. Această bază de date este într-o fază incipientă, dar va conţine informaţii despre totalitatea reţelelor din judeţ (apă, canal, electricitate, gaz, telefonie etc.), zone de risc la inundaţii, alunecări de teren și hazard, arii protejate și situri naturale, reglementări urbanistice, precum și informaţii despre siturile arheologice și monumente istorice din judeţul Bistriţa-Năsăud.
De asemenea, pe parcursul anului 2015 Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud a întreprins un proiect de cartare a monumentelor patrimoniului imobil de pe teritoriul judeţului Bistriţa-Năsăud, care s-a finalizat cu o primă cercetare și cartare a monumentelor situate pe zona Limesului roman de pe raza județului, acest proiect are termen de finalizare anul 2025.
Este demarat și un proiect de inventariere a siturilor arheologice și monumentelor istorice de către Direcţia pentru Cultură și Patrimoniu Naţional a județului Bistrița-Năsăud.
În vederea promovării unitare a imaginii judeţului Bistriţa-Năsăud, în vederea dezvoltării socio-economice globale a acestuia, Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a lansat în cursul lunii octombrie 2016 procedura de achiziţii pentru „Servicii de creație și producție în vederea realizării Constructului de brand al județului Bistrița-Năsăud”. Obiectivele specifice avute în vedere erau: 1. Realizarea manualului de identitate vizuală a judeţului Bistriţa-Năsăud și pregătirea tuturor documentelor vizuale în vederea înregistrării acestuia la OSIM, 2. Realizarea unui film general de prezentare al judeţului Bistriţa-Năsăud, din care să fie extrase clipuri specifice (ex. turism, potenţial economic, infrastructură, cultura, etc.), 3. Realizarea unui site nou al Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud și generarea de conţinut pe acest site.
Achiziţia a fost anulată în data de 07.11.2016 în vederea suplimentării listei livrabilelor solicitate, având în vedere și propunerile incluse în proiectul de hotărâre iniţiat de Doris Moldovan. Achiziţia va fi reluată în cursul anului 2017, în acest scop vor fi prevăzute sume în bugetul anului 2017. Valoarea estimată și propusă de către Direcţia dezvoltare durabilă și relaţii externe, pentru a fi cuprinsă în bugetul anului 2017, este în sumă de 150.000 lei”.
Consider ca daca tot vrei sa faci un site nu te opreste nimeni…nu cred ca e o avere sa- l faci si sa- l intretii. Lauretiu Grec promoveaza orasul si judetul de multa vreme, cu fotografii proprii si de colectie. Si nu a cersit bani pentru asta… Daca doamna Doris vrea atat de mult sa faca chestia asta poate oricand sa- si ideplineasca visul.
nu te mai lauda cu ce fac altii..
iar despre bani..afla ca a cerut bani
asa .. din HOBBY
Punel pe Olteanu la intrare in judet si e ok.
Buna idee Mitcea !
Ar fi cea mai buna reclama !
Sa apara si Crinuta Dumitrean – pt. Promovarea frumusetilor locale.
La asta ne pricepem cel mai mult !
Ei ei poate apare in reclamele de la intrare si un ospătar chiper însoțit de un cântăreț cu pana care isi pune in bataie pana la stii tu asta are asta n-are…….
Nu doar nepriceperea aleșilor este dușmanul risipitor de fonduri, dar mai periculoasă este atitudinea că prin ei totul începe, ce au făcut alți trebuie distrus. Avem aici un exemplu de revoluționar permanent ce nu acceptă evoluția, este orb pentru orice încercare făcută de ceilalți.
Sa vedem cand se vor folosi cu adevarat asa zisele centre de informare turistica facute fara nici o justificare in localitati unde nu ai nimic de vazut. ?Cred ca DNA si CURTEA de CONTURI ar cam trebui sa se ocupe de ele, si sa vedem cine a abuzat ingropand bani cu galeata in niste investitii nefezabile.
D-le Bălan, cu siguranță ai ce vedea în fiecare localitate din acest județ. Există locuri importante socio-culturale și eco-culturale oriunde atât timp cât sunt descoperite și puse în valoare de către localnici în frunte cu administrația aleasă.
Cât despre legalitatea acelor centre de informare, să lăsăm în seama celor abilitați. Eventual, dacă aveți certitudini, respectiv probe acolo unde e cazul, faceți sesizare direct unde trebuie.
Una peste alta, îmi puteți da o listă cu toate aceste centre de informare din județ? Vreau să le trec pe o hartă turistică a județului Bistrița-Năsăud.
Luați legătura cu mine la 0742098731.
Noi, Asociația Harta Verde România, promovăm locurile importante din mun. Bistrița pentru un stil de viață sănătos (economie verde, mobilitate…), natură (floră, faună, sol și apă, activități în aer liber), cultură și societate. Toate acestea din fonduri proprii și în mod voluntar.
Găsiți detalii la http://harta-verde.ro/proiecte/harta-verde-bistrita și dacă doriți să vă implicați contactați-ne la http://harta-verde.ro/contact.
Până promovează autoritățile, vor ajunge să ne promoveze cei de la Zig Zag România. Și o fac foarte bine la http://www.zigzagprinromania.ro/.
Bravo Doris ! De oameni ca tine avem nevoie ! Te votam
Super tare! Doris draga te votam in 11 dec . Avem nevoie de oameni ca tine !
Corect ! Bafta Doris ,te votam
Mult succes , doamna Doris!
felicitari doamna Doris Moldovan! luati atitudine!
Vă votam pe 11 decembrie!!!
Tare tipa . In sfarsit cineva aduce argumente si reactioneaza in fata lui Radu Moldovan. Aveti votul meu
Frumoasa si desteapta . Adevarul ca ii merge mintea. Sunt convins ca dupa ce ajunge in Parlament va fi un ambasador de cinste al judetului nostru . Votam Doris Moldovan
Sincer nu ma asteptam sa aiba sange si sa reactioneze. Like Doris Moldovan . Succes
Doamna Doris va admir si va respect ! V-am cunoscut in campanie si sunteti un om deosebit , meritati sa ajungeti in Parlament . Toata familia mea va sustine si va voteaza.