ACTUALIZARE Guvernul a prezentat Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, elaborat de Ministerul Fondurilor Europene. Planul prevede investiţii şi reforme în diferite sectoare de activitate, fiind structurat pe 12 domenii prioritare. Documentul va fi supus dezbaterii publice în perioada următoare şi trebuie aprobat de Comisia Europeană.
Circa 250 de km de autostradă și drum expres își propune Guvernul să realizeze cu circa 3,54 miliarde de euro prin PNRR, programul național ce se bazează pe fondurile puse la dispoziție de Uniunea Europeană pentru a ameliora impactul pandemiei asupra economiilor europene. Alte 3 miliarde de euro vor fi alocate sectorului feroviar, în timp ce metroul are o alocare de 1,5 miliarde de euro.
La Infrastructură Rutieră, pe lista drumurilor expres prinse în PNRR figurează și cel între Bistrița și Dej (55,6 km), cu o valoare de 317 milioane euro. Primarul Ioan Turc spune că acest lucru înseamnă că va beneficia de finanțare europeană inclusiv centura ocolitoare a municipiului Bistrița.
Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este un document strategic, care prevede investiţii şi refome, structurat pe 12 domenii prioritare, respectiv: sănătate, educaţie, digitalizare şi securitate cibernetică, transport durabil, combaterea schimbărilor climatice, protecţia mediului, energie, eficienţă energetică, mobilitate urbană, mediu de afaceri şi antreprenoriat, cercetare-inovare, precum şi creşterea capacităţii de rezilienţă în condiţii de criză în domeniul sanitar şi alimentar. Aici Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă
Primarul Bistriței, Ioan Turc, președintele PNL Bistrița-Năsăud, spune că ”Planul Național de Redresare și Reziliență, lansat aseară în dezbatere publică, reprezintă o șansă uriașă de progres la nivel național și local. Pentru Bistrița și județul Bistrița-Năsăud, ocazia de a recupera decalajul față de municipiile și județele dezvoltate nu poate fi ratată”:
”Marile investiții în infrastructură (extinderea rețelelor de gaz, drumuri modernizate, aducțiuni de apă, facilități pentru turism și agrement) pot deveni realitate într-un interval de timp rezonabil.
Îmi propun ca municipalitatea să nu piardă niciun euro în perioada următoare, iar eu și echipa mea vom avea grijă ca toate oportunitățile de finanțare să fie valorificate. Programul meu de guvernare locală cuprinde deja foarte multe obiective ce pot fi finanțate prin Planul de Redresare și Reziliență sau prin celelalte axe mari de dezvoltare propuse de Executiv: Transport Durabil, Schimbări climatice, Reziliență, Digitalizare, Cercetare/Inovare, Mediul de afaceri, Educație, Sănătate, Mobilitate/Regenerare Urbană, Eficiență energetică/termică, Mediu.
Guvernul liberal a propus și realizarea cu fonduri europene a unor tronsoane din drumul rapid Baia Mare – Bistrița – Suceava. Astfel, 317 milioane de euro vor fi investiți doar pentru realizarea segmentului expres Dej – Bistrița, iar acest lucru deja înseamnă că INCLUSIV CENTURA OCOLITOARE a municipiului nostru va avea finanțare europeană!”.
Secretarul general al PNL, deputatul Robert Sighiartău, a menționat că drumul Bistrița – Cluj-Napoca se va realiza cu o finanțare europeană de 568 milioane euro: ”Mă bucur că bistrițenii au primit confirmarea finanțării acestei artere cruciale pentru județ din fondurile alocate special de Uniunea Europeană pentru relansarea economică post-pandemie. Drumul expres ne va lega rapid de Autostrada Transilvania și de metropola care, sub Emil Boc, a avut cea mai dinamică dezvoltare între orașele românești, locul unde muncesc și studiază atât de mulți bistrițeni. Asta înseamnă Dezvoltăm România: investiții în infrastructură care duc la creșterea competitivității economice și a nivelului de trai. Între Bistrița și Dej, lucrările au alocate 317 milioane euro pentru 55 kilometri, iar între Dej și Jucu sunt alocate 251 milioane euro pentru 34 kilometri de drum expres”.
CITEȘTE ȘI:
Bistrita nu are o centura ocolitoare si PNL -isti(frati de hotie cu PSD-isti) vorbesc de drum expres Bistrita -Dej. Minciuni de crezut prostii.
Rusine PNL clarrr, doar PNL a promis in 2016 – 8 spitale regionale NU PSD cumva???
Ochii si urechile sa le deshcideti va rog!
Și Autostrada Nordului și Centura unde ?!
Rușine maximă pentru PNL BN !!!!!!!!!!!!!!!!
chiar asa? cum e cu autostrada nordului? ala tot spune ca a reusit…este sau nu?
rusine pt ce? Nu Dragnea si PSD a fost la putere timp de 12 ani? Rusine tie ca ai obloane la ochi ca si caii, de aia e Romania unde e, ca oamenii vad doar cum vor ei.
Pai nu si voi i-ati ajutat pe Peee-Seee-Deeee sa ramana la putere si sa voteze toate tampeniile luptandu-va cu ” dujmanu’ ” imaginar? USL a fost oare o unire intre USR si Partidul Verzilor sau intre PSD si PNL? Vasile Moldovan, marele „adviser” a primarului, nu a votat pe banda rulanta ineptiile lui Cretu timp de 4 ani ca mare Membru al ALDE, iar acum e luat de proaspat de Peee-Neee-Leee? Pee-See-Deeeee si Pee-Nee-Leee e acelasi lucru . Daca schimbi intre ele siglele la sediile celor doua partide nu o sa observe nimeni vreo diferenta…
Un nou șut în dos luat de Bistrițenii de la guvernul PNL.
Sut in dos din partea PSD care blocheaza proiectele PNL in parlament!
Cam asta e adevarut nu crezi ? sau nu vrei….. cam tot pe acolo
Urâtă treabă fără centură, fără Autostradă și fătă Aeroport Bistrița rămâne și în continuare un cătun nenenorocit.
Dacă ar avea un pic de obraz PNL-iști din Bistrița Năsăud ar trebui să își dea toți demisia până la ultimul politruc.
clar ca e urata, cu PSD la Guvernare si de 12 ani local ce ai fi vrut?:))))
Sa dovedit încă odată că politiceni fac total alceva decât vor oamenii.
Oameni vor Autostradă și o Centură adevărată și nu alte tâmpeni. Guvernul ăla lui porodice a întrebat pe cineva din Bistrița care sunt necesitățile Bistrițenilor, eu nu cred că altfel nu venea cu treaba asta așa de urâtă.
PNL-îști sunt de un penibil absolut.
Slabi, slabi de tot îmi este rușine mie că iam votat
la cum scrii cred ca ai votata PSD:)))
când sunt foarte supărat și dezamăgit de lichelele din politică nu mai contează cum scriu : rahat, ratat, r….t, budă, cacao, c….c nu mai contează cum scri tot același lucru înseamnă.
Acum toată lumea a aflat acum cât sunt de impotenți cei din PNL. Îmi este greață !
Turc, Peteleu și Urîte până mai ieri erau tare sfătoși și dădeau lecți la toată lumea acum nu au nimic de spus la această mizerie ce-li se întâmplă Bistrțenor ? !!!!!!!!!!!!!!!!
hahaha de parca Turc peteleu si urate au condus orasul timp de 12 ani:))))
mai pesedistilor, ce va mai place shaorma
Postacilor pesediști, știm că e campanie electorală, dar mai ușurel, băieți, că o să explodați de atâta ură și venin. Dacă vă e scârbă, vomitați pe pantofii voștri și mâncați ceea ce exprimați, dar mai scutiți-ne și lăsați-ne să lecturăm liniștiți. Nu vă convine una sau alta, foarte bine, e dreptul vostru, dar borâți la voi acasă dacă nu știți să vă exprimați civilizat.
Mi se pare ca dl Primar Ioan Turc este singurul politician bistritean care va realiza cu adevarat ceva bun pentru oasul Bistrita. Sunt aproape 100% convins ca nu ne va dezamagi. Apropo, asteptarile ca el sa faca in 2 luni cat nu a facut Niculae si Cretu in 12 ani asta cred ca e pentru cei slabi de ingeri…
rabdare
Pana acum realizari doar din gura, asteptam fapte , nu povesti, la alea dl primar este maestru. In primul rand sa-si reformeze primaria, sa-l ajute, fara reformare, va ramane in acelasi R..hat ca si predecesorii. Si asta trebuia sa o inceapa deja de vreo 2-3 saptamani, ca si alti PNL-isti mai cu cohones. In Oradea si eu l-as vota pe presedintele CJ, pentru ca poate. La Bistrita vor, dar nu pot sau se implica dar nu participa… 🙂
Ma peneleule,
Si la Bistrita ai vota tot Ovidiu Cretu ca e vechi?
Turc e de 2 luni, Baljan de 12 ani, despre ce discutam? Ce asteptari ai in 2 luni? A marit programul de lucru de la 7 la 7 (primul in Romania), a sters eticheta rusinii cu strutii si merele, a pus ambulanta primariei pe roti(cea de pe chituci de acum 4 ani ca PSD nu a fost in stare). Urmesreste-l daca esti curios.
Alunita, unde este Bolojan de 12 ani, la CJ? Wake up la primarie este altcineva acum. Documenteaza-te si apoi posteaza! Bolojan a facut treaba in primarie cat Boc si Cretu la un loc in 12 ani. Turc a dat din gura cat toti ceilalti la un loc si inca ceva in plus. Acum este la CJ unde ca si Turc este nou in functie. Da ma rog, fiecare cu ce stie sa faca. Sunt suficiente 2 luni sa-ti dau seama de traiectorie: consilieri de la PSD si ALDE, ezitari, „proiecte minunate” genul Wonderland refurbished in cartierul tinerilor 🙂 , vaicareli despre mostenirea PEEE-SEEE-DEEE de arca au trait pe luna , nu in Bistrita etc. Daca Turc asteapta 4 ani sa ne spuna ca alalalt a avut 12 ani de „spart seminte” si ca merita si el macar 8, ca abia a terminat prima fraza, vrea 4 ani pentru argumentatie, poate sa spere… 🙂 Vrem sa vedem ce se face in primarie, transparent, asa cum se lauda! Ai inteles? CE SE FAAACEEE, nu povesti!
@Alunita
Doar ți se pare :o)
Promisiuni , vrajeala PNL , mai lasane turc cu promisiunile astea , credeti ca va mai crede cineva !!@@
Oare veveritz e nenea Bălan sau nenea Ciobănică?
Totusi cum ramane cu autostrada aprobata de Parlament? Se suspenda, dispare inainte de a aparea ,cine cunoaste exact raspunsul? Pe bune!
Drumul expres Dej-Bistrița de 55,6 km este un proiect din Master Planul General pentru Transporturi, lucrare aprobată prin HG. nr. 666/2016 de către Guvernul condus de Dacian Cioloș și agreat de către Comisia Europeană. Finanțările europene pentru infrastructură se aprobă numai pentru proiectele cuprinse în acest Master Plan.
Partea finală a acestui drum expres, conform hărții interactive a Master Planului, este la sensul giratoriu de la intrarea în Bistrița dinspre Viișoara.
Lucrarea nu conține nici o variantă de ocolire a municipiului Bistrița.
Pentru ca acest drum să fie direcționat înspre Parcul Industrial de la Sărata,( condiționat a fi continuat cu Varianta Ocolitoare 2 Sud prin Pădurea Codrișor), Ovidiu Teodor Crețu a introdus proiectul de realizare a unui parc lângă Heidenfeld ( fostul târg ) Viișoara.
Întrucât legislația actuală interzice desființarea parcurilor, de asemenea, proiectul cu finanțare europeană trebuie menținut minim 5 ani, acest proiect cu parcul forțează astfel Ministerul Transporturilor să-i urmeze năstrușnica lui idee cu Varianta de Ocolire 2 Sud.
Consiliul Local al vechii administrații a fost informat despre cele de mai sus, însă…..!!!, toate se petrec conform jurământului :
,, Jur să respect Constituția și legile țării și să fac, cu bună-credință, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor comunei/orașului/municipiului/județului. . . Așa să îmi ajute Dumnezeu!”
Silvan tu vrei să spui că Cioloș a vrut să bage și mai adânc traficul auto de tranzit prin mijlocul orașului făcând tâmpenia să conecteze un drum exprespe acolo unde a fost „borcanu” în loc să facă o centură nouă adevărată care să ocolească Bistrița pe un traseu TOTAL prin afara intravilanului orașului, sau tu vrei să spui că această tâmpenie ar putrea fi marca Orban ? ;o)
Ar fi o mare prostie să conectezi direct un Drum Extres în intersecția de la Borcan asta ar duce la o aglomerare a traficului auto adăugând și traficul de tranzit atât pe străzile de pe fosta centură cât și pe Independeței.
Pe lângă acest lucru pentru a ajunge la aceea intersecție mai trebuie să demolezi niște case (ar fi ca pe vremea demolărilor lui Ceaușescu ), de ce să nenorocești niște oameni pentru a obține o situație mult mai nasoală în interiorul orașului ?
Oare cine sa gândit la aceasta ideie urîtă ?
Destul de neclar în această propunere de proiect apare doar un drum expres Dej-Bistrița 55,6 km , să înțeleg atunci că guvernul Orban va construi două drumuri de la Dej la Bistrița adică Autostrada Nordului și Drumul Expres și respectiv două Centuri prin afara intravilanului Bistriței ?
În această propunere de proiect nu apare explicit că ar exista vreo variantă ocolitoare adevărată a Bistriței ? Poate cineva din Primărie, Consiliu Județean sau Guvern să ne lămurească aceste lucruri.
In continuare din toate povestiile lipseste traseu exact. Tot doar intentii generale pe cind noi dorim se stim traseu. Banuiesc ca nici partea politica nu are cea mai mica idee pe unde ar putea trece autostrada/drum expres/ocolirea orasului. Sunt convins ca nimeni nici macar nu a tras o liniuta pe vreo harta cu detaliu mai marunt de cit 1:1000000.
Walter de ce te interesează traseul, oricum nu se va face nimic. E doar o poveste cusută cu ață albă. După minciunile lor, vom avea drum expres, autostradă + vechiul DN17 către Dej, și dacă mai așteptăm puțin, apare și calea ferată de mare viteză, o pistă de biciclete și una de alergare. E clar că nu se va face absolut nimic, din acest motiv nu se obosește nimeni să calculeze un traseu.
Pot să spun eu pe unde va trece traseul, va începe de NICĂIERI și se va termina NICIUNDE. Adică nu apucăm noi să vedem nici urmă de autostrada nordului sau drum expres. Sit down and relax, cum spun francezii 🙂
Guvernul Cioloș a aprobat Master Planul, istoricul acestui plan este :
,, În aprilie 2012, Alexandru Nazare, Ministrul Transporturilor din cabinetul Mihai Răzvan Ungureanu, anunță că a semnat contractul de consultanţă pentru elaborarea masterplanului general de transport al României. Contractul a fost acordat companiei Aecom Ingenieria și conform informațiilor publicate de AM POS Transport, contractul ar fi urmat să dureze 23 de luni, cu termen de predare februarie 2014. Licitația propriu-zisă fusese lansată cu aproximativ un an înainte, la data de 15 aprilie 2011, în timpul mandatului ministerial al Ancăi Boagiu.”
Pe site-ul Ministerului Transporturilor se poate urmării harta interactivă a drumului expres Dej-Bistrița.
Autostrada Nordului a mai fost legiferată prin Legea nr. 363/2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național – Secțiunea I Rețele de transport.
Așa cum am arătat fondurile europene se acordă pentru proiectele din Master Plan. Acestea sunt procedurile actuale, mâine mai vedem.
Domnule Primar veniți cu niște precizări mai exacte că confuzia este mare referitoare la acest proiect ce lasă multe semne de întrebare despre profesionalismul celor din PNL, faceți precizări mai exacte despre viitoarea Centură a Bistriței, eu știu că sunt în curs mai multe licitați una pentru Centura, una pentru Drumul Expres și alta pentru Autostradă. PNRR la care din aceste licitați se referă și ce tip de centură vom avea: numărul de benzi, va ocoli întradevăr tot orașul sau va fi doar o improvizație de moment, etc…
Sunt mai multe licitați în derulare pentru viitoarea Centură prin afara Bistriței, PNRR la care licitație se referă ?
Autostrada Nordului a fost promulgată de ce nu apare în acest plan ?
https://timponline.ro/autostrada-nordului-care-ar-urma-sa-treaca-prin-bistrita-aprobata-in-camera-deputatilor/
Catre toti analfabetii functionali. Ascultati bre de domnul Silivan Craciun si nu dati minusuri numa sa va aflati in treaba. Este cel mai autorizat cetatean civic sa va spuna noutati pt. ca omul este informat si va transmite tot ceea ce intereseaza un astfel de subiect. Nici unul din voi nu ajungeti nici la degetul mic al domnului Silivan !
o sa faca vreo 200 kilometri, un sector bistrita oradea190 km si unu de 60 km sesu moldovenesc spre suceava… restu va fi pus peste actualul drum european, un stres suplintar la starea in care este………. dacă s-o aprobat SF cu costu de 50 milioane de lei se va face in cele din urmă……….numai că mai prind hoții ăștia 2-3 mandate să tot spună ce fac ei pe banii statului
O SA SE FACA CATEVA CENTURI ȘI DRUMUL EUROPEAN EXISTENT VA PRELUA TRAFICUL, IN PROIECT ESTE DRUM EXPRES NU AUTOSTRADA, AUTOSTRADA(specificata 250 km ) SEFACE DELA BISTRITA LA ORADEA CARE ESTE 261 KM deci centurile(Bistritei, Dej, Oradea) vor fi aprox. 11 km…… ESTE UN PROIECT CARE VA STRESA SI MAI MULT LOCUITORII DE LANGA DRUMUL EUROPEAN de asenmenea drumul european se degradează foarte rapid, este plin de fisuri nu face față la mai mult trafic și la alte interese
este specificat 250 km autostradă și restul drum european……adică numai distanta BH-BN va fi autostradă…. este un proiect praf in ochii proștilor, 250 km!!!