Actualitate Recomandări

Femeile antreprenor pot primi până la 50.000 de lei ajutor de stat pentru investiţii

Femeile care fac afaceri pot primi ajutor de la stat de până la 50.000 de lei pentru investiții în ediția 2015 a Programului „Femeia-Antreprenor” pentru care autoritățile au stabilit data de înscriere ca fiind 17.09.2015, ora 10.00, printr-o aplicație activă pe site-ul Direcției Politici Antreprenoriale din cadrul Ministerului Energiei, Mediului de Afaceri și IMM-urilor.

Aplicația online pentru Programul național multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii 2015 va rămâne activă până în data de 21.09.2015 ora 20.00.

În acest an, bugetul total disponibil pentru program este de 1 milion de lei, statul estimând că 20 de antreprenoare vor primi ajutor.  Prin acest program, statul spune că va acorda până la 50.000 de lei ajutor financiar nerambursabil, reprezentând 90% din valoarea investiei pe care firmă beneficiara trebuie să o facă. Restul de 10% din investiție trebuie acoperit de beneficiar.

Cine poate accesă finanțarea de la stat

Pot lua banii de la stat microîntreprinderile, persoanele fizice autorizate (PFA) care desfășoară activități economice în mod independent și întreprinderile individuale din România. Acestea trebuie să îndeplinească cumulativ o serie de condiții la momentul înscrierii online, printre care:

  • au cel mult 3 ani de la înregistrarea în Registrul Comerțului la data deschiderii aplicației de înscriere online în Program;
  • cel puțin unul dintre asociați este femeie și deține cel puțin 50% din părțile sociale ale societății în cazul microîntreprinderilor aplicante, sau reprezentantul persoanei fizice autorizate (PFA)/întreprinderii individuale (ÎI) care desfășoară activități economice, este femeie;
  • codul CAEN pentru care solicită finanțare este eligibil și autorizat la momentul înscrierii online, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în Registrul Comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare;
  • și-au îndeplinit obligațiile exigibile de plată a taxelor și impozitelor către bugetul general consolidat și bugetele locale;
  • nu au datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru; solicitanții care au datorii eșalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul;
  • nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității;
  • au obținut cel puțin 60 puncte în urmă completării on-line a planului de afaceri.Ce își pot cumpără femeile-antreprenor cu banii de la stat
  • achiziționarea de echipamente tehnologice, mașini, utilaje și instalații de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate și instalații de măsurare, control și reglare necesare desfășurării activităților pentru care se solicita finanțare, cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, instrumentelor și automatelor muzicale;
  • active necorporale referitoare la brevete de invenție, mărci de produse și servicii (francize, etichetare ecologică, licențe), software pentru comerțul on-line, software-uri necesare desfășurării activității pentru care se solicită finanțare;
  • achiziționarea de echipamente IT, tehnică de calcul (tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă/copiator/multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, sisteme audio-video,etc.); nu se pot achiziționa mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decât numărul total de angajați după implementarea investiției cu componenta nerambursabilă cu excepția activităților care necesită acest lucru (Ex: Internet cafe, instruire în domeniul calculatoarelor, etc.);
  • mijloace de transport marfă în legătură cu activitatea pe care s-a accesat programul; sunt eligibile în cadrul programului: autoutilitare din categoria N1,N2, N3 cu excepția vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările și completările ulterioare exceptând vehiculelor de transport rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terților sau contra cost.
  • realizarea unui site pentru prezentarea activității solicitantului și a produselor sau serviciilor promovate pentru operatorii economici care nu dețin alt site și care trebuie să fie funcțional la data decontului, în limita a 10000 lei; se consideră cheltuială eligibila și taxa de achiziționare a domeniului Internet fără hosting;
  • achiziția de instalații de încălzire sau climatizare aferente spațiului în care se desfășoară activitatea;
  • consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul prezentului program (maxim 4% din valoarea eligibilă la decont a proiectului, mai puțin consultanță).
  • cursuri de dezvoltare a abilităților antreprenoriale pentru asociatul/acționarul/administratorul societății aplicante, curs organizat de către un organism autorizat recunoscut de educație antreprenorială.
  • achiziționarea de instalații/echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, precum și sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;

Înscrierea în program se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro,  până în data de 21.09.2015, ora 20.00.

Informaţii suplimentare: Guvernul României, Departamentul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism.

http://www.aippimm.ro/articol/programe/programe-nationale-2015/programul-national-multianual-pentru-dezvoltarea-culturii-antreprenoriale-in-randul-femeilor-manager-din-sectorul-intreprinderilor-mici-si-mijlocii-3

Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Cluj-Napoca, Str. Horea nr. 13, Parter, C.P. 400174, Tel/Fax:  0264/487.244, 0264/487.224, ORAR: L-J 8:30-17:00 , V 8:30-14:30, Email: oficiucluj@aippimm.ro

Pentru rezolvarea operativă a oricăror probleme legate de înscrierea on-line, vă rugăm apelaţi 021/ 335 26 20 şi 021/ 336.14.68.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.