Actualitate Economie

Florin Bojor organizează dezbaterea publică: Centura Bistriţei şi alte probleme actuale

Sala festivă a Liceului de Muzică "Tudor Jarda" va găzdui, joi, dezbaterea civică "Vrem centură la Bistriţa?". La evenimentul organizat de Clubul Internaţional Transilvania sunt invitaţi să participe toţi cetăţenii care au o poziţie în acest sens, dar şi politicieni. Dezbaterea va începe la ora 19.00, iar la ea a confirmat prezenţa deputatul independent Aurelian Mihai.

Potrivit lui Florin Bojor, la dezbatere sunt invitaţi toţi cetăţenii interesaţi de soarta centurii, persoane publice independente, politicieni din toate partidele politice, deputaul independent Aurelian Mihai şi mulţi alţii.

afis-conf-centuraProfesorul Florin Bojor a decis să ia atitudine în problema centurii ocolitoare a Bistriţei şi să întrebe Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România ce are de gând să facă în această privinţă. El a transmis o scrisoare directorului general al CNADNR.

Reamintim că problema centurii ocolitoare a Bistriţei a redevenit de actualitate după ce primarul Ovidiu Creţu a anunţat că are de gând să facă un referendum local în care să întrebe cetăţenii dacă doresc să se amenajeze această centură.

Primarul Ovidiu Creţu susţine că au fost studiate şase variante pentru centura ocolitoare a oraşului, dar că specialiştii de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România au spus că Bistriţa Sud e singura centură care se poate face cu 170 de milioane de euro, disponibili prin programul de finanţare.

5 comentarii

  • Referitor la centura ocolitoare, avand in vedere ca ponderea traficului greu vine dinspre nord (Cluj, Oradea, Baia Mare) nu este rational sa inghesui tot tranzitul prin sudul orasului, in cea mai linistita zona la mai putin de 500 m de parc , de casa de cultutura, de stadion si pe la poarta spitalului TBC. De aceea in mod logic centura ocolitoare trebuie facuta pe la nord, aceasta avand avantajul de a prelua si traficul de pe DN 17C inainte ca acesta sa ajunga in oras. Varianta ocolitoare pentru trafic greu prin nord care sa porneasca din DJ 151 deviata pe la firma Leoni apoi pe dupa cartierul subcetate, pe la Statiunea pomicola facand jonctiunea cu DN 17C de unde descarca traficul de tranzit dupa care se indreapta catre iesirea din Unirea spre Livezile. O prelungire de cca 5 km pe Valea Magherusului ar putea prelua si traficul de pe DN15A, undeva intre Crainimat si Sieu Magherus.
    La fel de adevarat este ca Bistrita are nevoie de o artera de circulatie si in partea de sud, care sa mai descongestioneze traficul din interiorul orasului. De altfel nu odata primarul Cretu, si-a manifestat optiunea pentru centura “ocolitoare” in varianta sud, argumentand ca aceasta in 20- 25 de ani va deveni o strada in oras. Este un mod de gandire cel putin ciudat. Pai daca ai nevoie de o strada urbana de ce sa construiesti ditamai centura pentru trafic greu prin oras, cu pretul distrugerii unui simbol al orasului care este Padurea Codrisor? Apoi trebuie tinut cont de faptul ca pentru sudul orasului “piesa de rezistenta” ramane raul Bistrita. La fel ca marile orase si orasul Bistrita trebuie deschis catre cursul de apa. Prin urmare ar putea fi luat in considerare un proiect complex de regularizare a cursului raului Bistrita de la intrarea in Unirea si pana la iesirea din Sarata. Acest proiect ar trebui sa aiba drept prioritate un lac penrtu decantarea apei in amonte de Unirea, astfel incat orasul sa fie strabatut din nou de o apa limpede. De asemenea, amenajarea malurilor raului ar putea include o artera de circulatie de tip splai pe malul stang al apei.
    Asadar, cu mai multa gandire si mai putina inversunare, din partea primarului, orasul Bistrita poate avea atat centura ocolitoare prin nord cat si o artera de circulatie de tip splai la sud, pe malul stang al raului, care sa faca legatura intre Unirea la Viisoara, ambele obiective (atat centura cat si splaiul) putand fi realizate cu fonduri europene din programe operative sectoriale (POS) diferite. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor (vezi pe internet : P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill). In acelasi mod ar putea fi intocmite proiecte pentru alte portiuni ale malurilor râului, fiecare cu particularitatile sale. Functia de baza pentru calea rutiera splai trebuie sa ramana legatura intre principalele locuri de agrement, avand in vedere ca râul trece pe langa parcul municipal, parcul tineretului si lacul MHC. In acelasi timp, odata cu amenajarea malurilor râului, chiar si pe malul drept al apei ar putea sa rezulte o artera de circulatie continua de tip splai care sa includa cel putin o pista de biciclete si care sa lege zonele de agrement de la Unirea la Viisoara.

    • SMERENIA, e o calitate ce caracterizeaza din ce in ce mai putini semeni. Poate harul ce coboara asupra pastorilor pe drumul Domnului, ar trebui sa insemne in primul rand SMERENIE, CREDINTA DIVINA, RUGACIUNE, IUBIRE FATA DE APROAPE, si nu partizanat de orice fel ar fi acesta.

  • …………….de religie ??? profesor ?? si ce-i invata pe copii?? sa se roage, sa creada in Dumnezeu , sa -si faca cruce si sa spuna Tatal Nostru ? ca asta il invat si eu pe asta mic al meu de cind s-a nascut , sau ptr. asta trebuie si profesor ?? mare e lumea .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS