Portalul www.cetateabistrita.ro conţine informaţii despre istoria şi cultura oraşului, reperele lui turistice, dar şi despre evenimentele organizate de municipalitate de-a lungul unui an întreg cu tot cu fotografii de la ediţiile precedente.
Harta 3D a oraşului, în care sunt încărcate 196 de obiective, imagini live transmise de o cameră de pe pietonal şi informaţii utile sunt alte secţiuni ale site-ului pe care îl puteţi accesa deja la adresa menţionată.
Construcţia site-ului a fost finanţată printr-un proiect selectat în cadrul Programului Operaţional Regional şi co-finanţat de Uniunea Europeană prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională.
Tot prin acest proiect a fost finanţat şi primul târg turistic al oraşului în care au fost promovate mascota – struţul cu potcoavă în cioc (foto), dar şi simbolul oraşului şi sigla acestuia, toate însemnele fiind folosite deja de Primăria Bistriţa pe documentele oficiale.
Anul acesta, Primăria Bistriţa a promovat turistic oraşul şi cu ajutorul mascotei – struţul cu potcoavă în cioc, prin brandul acestuia – „Oraş al pasajelor” şi prin siglă în care apar stilizate, într-o manieră contemporană, Biserica Evanghelică şi Ansamblul Sugălete.
Aceste elemente, alese de specialişti, au fost selectate pentru a oferi identitate oraşului Bistriţa care este una din cele şapte cetăţi medievale din Transilvania întrucât Sighişoara este percepută deja ca oraş-cetate, Sibiul a rămas unul din reperele culturale cele mai importante în rândul burgurilor, iar Braşovul are şi el un brand – Biserica Neagră.
Bistriţa a fost desemnat „oraş al pasajelor” fiindcă are în total 22 de pasaje care asigură legătura între centrul oraşului şi străzile laterale. De altfel, Primăria Bistriţa vrea să reabiliteze toate aceste pasaje cu bani europeni, să înlocuiască actualele pavaje cu piatră natură, să asigure iluminat arhitectural şi să reabiliteze pereţii laterali.
Municipiul Bistriţa a câştigat proiectul “Promovarea turistică a Cetăţii Medievale Bistriţa” care se derulează pe parcursul acestui an.
Proiectul este finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 5 – „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, Domeniul major de intervenţie 5.3 – „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”.
Valoarea totală a proiectului este de circa un milion de lei din care peste 780.000 de lei reprezintă finanţare nerabursabilă, restul banilor urmând să fie alocaţi de la buget.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creşterea atractivităţii si competitivităţii turistice a municipiului Bistriţa, prin crearea unui nou brand turistic Cetatea Medievală Bistriţa, şi promovarea acestuia la nivel naţional prin metode specifice de marketing.
Uaaau nu stiam asa ceva despre bistrita