Actualitate

Începe organizarea de șantier pe Bd. Decebal. Se va închide circulația pentru lucrări la pasajul subteran

Săptămâna aceasta începe organizarea de șantier pe axa str. Gării – d-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului care va fi reabilitată cu bani europeni. Compania M.I.S. Grup, câștigătoarea contractului de execuție a lucrărilor, anunță că va fi nevoită să blocheze circulația pe Bulevardul Decebal între Apollo și intersecția cu strada Zimbrului pentru lucrări la pasajul subteran.

”În cursul acestei săptămâni, vom face organizare de șantier pentru axa str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului. Deja am început cu aprovizionarea de materiale. Am depus documentația pentru a obține aviz de la Poliție pentru restricții de circulație și pentru întreruperea circulației. Vom începe în zona Decebal cu pasajul. Primul lucru pe care trebuie să-l facem, în luna august, este devierea rețelelor existente. Apoi, la începutul lunii septembrie, vom demara lucrările la pasajul subteran. În cursul lunii august se va circula probabil mai greu în zona Decebal unde vom construi pasajul, adică pe anumite porțiuni se va circula pe un singur fir. Închiderea circulației de la sensul de la Apollo și până la Zimbrului estimăm că va fi la începutul lunii septembrie când încep efectiv lucrările la pasaj”, a spus Sorin Baba, manager de la proiect din partea companiei M.I.S. Grup.

El a explicat că la pasajul subteran, primele lucrări care trebuie făcute sunt cele de foraje la 6-10 metri adâncime: ”Sunt circa 200 de coloane de făcut care vor forma pereții pasajului. Acolo vor veni utilaje pentru foraje și atunci efectiv se va bloca circulația”.

Tot anul acesta, constructorul vrea să devieze rețelele de apă, canalizare și gaz pe toate celelalte străzi din axă. ”Anul acesta avem în plan să aducem pasajul la nivel de carosabil, să refacem porțiunea din bulevard de la Apollo până la Zimbrului și să o aducem la nivel de prim strat de binder, circulabil, și să deviem rețelele de pe celelalte străzi: Gării, Andrei Mureșanu și Năsăudului.”

Întrebat dacă estimează și în acest caz că vor apărea situații neprevăzute – de tipul celor cu care compania s-a confruntat deja pe strada General Grigore Bălan, unde a fost nevoie de înlocuirea unei conducte de apă, el a răspuns că este posibil orice – îndeosebi pe strada Năsăudului unde există o altă conductă de apă veche ce va necesita înlocuirea.

”Încă nu știm dacă Aquabis va interveni la rețelele de apă și canalizare de pe strada Năsăudului. Am lăsat intenționat această stradă la urmă tocmai pentru ca Aquabis să aibă timp să intervină. Noi am prezentat un grafic de lucrări, iar termenul de finalizare a axei l-am fixat ca fiind decembrie 2023, mai devreme cu 6 luni de zile decât era prevăzut inițial pentru ca beneficiarul (Primăria Bistrița) să se încadreze în contractul de finanțare. Termenul inițial era 2024, dar noi, având în vedere că acest contract a devenit cu risc de neimplementare, am prevăzut împreună cu beneficiarul să îl închidem în 2023, în luna decembrie”, a spus Sorin Baba.

Lucrările pe axa str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului constau în: realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe coridorul de transport, realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal în zona pieței, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video. Capacități: stații de transport – 10, lungime piste bicicliști – 4.596 m, lungime trotuar – 4.435 m, lungime carosabil reabilitat – 2.347 m.

Proiectul are o valoare totală de aproximativ 10 milioane de euro și este finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional.

30 comentarii

  • Doar o firma lucrează,noi închidem și plecăm?Cei care ne desfășurăm activitatea economică în oraș contam ? Suntem importanți doar în 25 a lunii?Pe unde mai circulăm? ANAF, Trezorerie,Primărie, ITM,etc sunt toate într-un loc!!;;

  • Dacă era cap cu creier în el în conducerea primăriei nu permitea desfășurarea de lucrări pe cele doua axe în paralel. Ma refer la axa Decebal și la axa Grigore Bălan – Șincai. Va fi un haos total în oraș. Este practic proba incompetenței acestei administrații.

  • om mai merge si pe jos….sau cu bicicleta sau cu autobuzele…
    Ce atata boierie ? Am ajuns niste putori ordinare ,mergem pe jos doar cat sa ajungem la masina. Copiii ,la fel ,niste putori ordinare ,din casa in jeep ,si din jeep in scoala…
    Asta e ,se va face si vom vedea dupa aia..

    • Citisem…daca se face sunt imbecili .daca nu se face, sunt imbecili…hotaraste-te..

  • La școală și servici se poate merge și pe jos, mai ales cei din oraș,…… Doamna Carmen totul tine de educație. Acum sunt o parte care nu și vor mai putea etala bolizii în fata scolii și a primăriei, probabil vor avea de suferit la imagine. Nu înțeleg de că sa ți duci copilul la școală cu un bolid ce are motor 3 sau 4 L………simplu ești needucat, vrei sa ii afumi pe cei care merg pe jos sau suferi de băgare în seamă!!!

    • Din comentariul tău trag concluzia că nu ai copii sau locuiești în apropierea unei școli. Iți propun un exercițiu: pleacă din Viișoara ( copil, ghiozdan, geantă de umăr și laptop), așteaptă autobusul (plin cu cetățenii de la blocurile sociale, cetățeni care nu prea au auzit de distanțare socială, săpun și apă), urcă în autobus și suportă 45 grade (pentru că nu au aer condiționat), stai în picioare cu toate cele enumerate mai sus. După ce ajungi pe Bulevard și lași copilul la școală, așteaptă alt autobus și mergi la serviciu. Repetă operațiunea la ora 16 dar adaugă și niște cumpărături (2 sticle de apă, un ulei, ceva legume, lejer 6 kg) și continuă o săptămână tot așa. Iți garantez că iți cumperi mașină. Nu toți oamenii care duc copii cu mașina la școală o fac pentru a defila cu bolizii pe bulevard, există și alte motive precum vezi. Nu amintim faptul că trebuie să pornești cu jumătate de oră mai repede dacă mergi cu autobusul pentru că nu e un deranj așa mare să stai în trafic o oră în plus pe zi, doar pentru asta este viața. PS: în autobus ține bine de geantă să nu ramai fără portofel sau alte bunuri.

  • Incepe circul in oras. Peste cati ani va fi oare gata??? Daca asa se va muncii ca si pe grigare balan atunci trebuie sa ne mutam din oras. Trebuia un asfalt bun si gata.

    • Stimate cetățean, da stau pe lângă scoli, știu cum se circula cu 2/. Normal ar fi sa pună autobuze la dublu de pe linia 2, pentru ț și pentru restul cetățenilor, spune:

      Nah

    • Despre cum ar trebui să fie și ce ar trebui să se facă ar fi multe de spus. Momentan ne referim la situația de față nu la cea ideală. În situația prezentă, poți critica doar acele persoane care stau în apropierea școlii dar aleg totuși să meargă cu mașina, nu pe cei care locuiesc în afara centrului orașului.
      Dacă pistele ar fi finalizate, dacă ar fi suficiente locuri de parcare, mijloace de transport suficiente și salubre, dacă ar fi autobus din 5 în 5 minute (similar cu alte orașe), cred că multe persoane ar opta pentru transportul în comun, dar pană atunci…..opțiunile sunt limitate.
      Dacă plouă sau sunt -15 grade (circulam și iarna, nu doar vara) cum aștepți autobusul 20 de minute și când ajunge e plin de „cetățeni”?
      Cred că ar trebui să fim mai toleranți și mai respectuoși unul fată de celălalt.
      Educația înseamnă mai mult decât alegerea mijlocului de transport sau căutarea vinovaților pentru orice ne nemulțumește, însemnă toleranță, înțelegere, empatie, mail puțină polemică și mai mult bun simț …..lista este lungă.

  • Turc și Hangan nu au înțeles nimic din proiectele astea. Au fost gândite pentru a se circula civilizat prin oraș, nu pentru a enerva bistrițenii.
    Se pare că ăștia nu -s în stare să implementeze nici măcar un proiect, darămite să gândească unul sau să-l acceseze.
    Vai de capul nostru! Oare cât trebuie să-i mai răbdăm pe impotenții ăștia?

  • Carlo Cipolla, specialist în istoria economiei mondiale, susținea încă din anii ’90 în lucrarea „Allegro ma non Troppo con le Leggi Fondamentali della Stupidita Umana” („Allegro ma non Troppo cu Legile fundamentale ale prostiei umane”), că idiocrația tinde să devină cea mai gravă ameninţare la adresa umanităţii.

  • Idiocratia mostenire de la PSD caci aceste proiecte sunt marca OTC din trecutul mandat si Ioan Turc este nevoit acuma sa le implementeze deoarece studiile de fezabilitate , proiectarea si cererea de finantare tot pesedistii din vechiul CL au facut-o.
    Desigur ca neavizatii carcotasi care numa se inseamna aici habar nu au de administratie si desigur ca tot votantii pesede arunca totul in carca lui Turc , Hangan etc.
    Nu e deloc asa stimabililor.
    Aceste cadouri cu santierele stresante plus desfintarea a 3000 locuri de parcare si colapsul micilor afaceri cetatenesti a fost pus in practica de fostii consilieri pe care tot bistritenii i-au votat ca pe urma sa-i enerveze la culme.
    Asta este realitatea .

    • Balane îl mai Pupi mult pe Turc? Ințelegi tu ce vreau sa spun, daca ma exprimam altfel nu îmi publicau comentariul

    • Limbistul de serviciu se pregateste pentru campania ,,lingvistica” pentru obtinerea autorizatiei de construire ca in justitie a cam luat cu flit .

    • mr. Balan, de ce nu ati inceput proiectele acestea 2021, sa nu fie nevoie sa se inchida 3 artere majore simultan? Probabil v-ati gandit sa incepeti dupa cele 3 luni, dupa ce scapati orasul de cersetori, si cum nu s-a mai intamplat (si nici nu se va intampla veodata), prin minunatul plan de management ati dat start la toate odata. Stiu, stiu ca nu dvs personal, ci idolul dvs, dl Turc.

    • A renunțat la un megaproiect care chiar ar fi fost benefic orașului, de ce nu renunță și la asta? Pai va spun eu d-le Balan: pentru că actuala administratie nu este in stare sa facă nimic! Și la sfârșitul mandatului trebuie sa arate ca au făcut ceva chiar dacă este prost gândit și prost făcut!

  • Ne mutam care incotro …Nu mai putem ajunge la locurile de munca. Sa ramana in oras primaru,Hangan si 30 de muncitori de la mis.Peste 5 ani cand se va termina circul venim inapoi.

  • Absolut odios! Nimeni n-o să coboare în pasajul subteran ca să traverseze o stradă de 13 m fără circulație în afara celor 2-3 ore de vârf de trafic. Nici pe Magheru în centrul Bucureștiului nu vezi așa ceva! Bani aruncați pe prostii și generarea unor surse de probleme pe termen lung. Primăria care nu e în stare să administreze ca lumea străzile centrale de la suprafață (gropi în mijlocul trotuarele, mizerie, infracționalitate, dezordine stradală) decide să se coboare în subteran. Qui prodest?!

  • Motto:
    „Decât să muncesti degeaba, mai bine să stai degeaba.”
    (Proverbe și zicători româneşti despre muncă)

    Pasajul pietonal subteran prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului este o investitie absolut inutilă. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum să fie desfiintate. O solutie mai ratională de fluidizare a circulatiei auto ar fi amenajarea Bulevardului Decebal si Andrei Muresanu ca stradă cu sens unic dinspre strada Gării spre strada Năsăudului, iar celălalt sens spre strada Gării să fie asigurat pe strada Colibitei si Artarilor.
    De aceea, cea mai ratională solutie era să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să inceapă proiectul de modernizare a Pietei Decebal, promis bistritenilor de primarul Cretu incă din anul 2012.
    Vezi: https://timponline.ro/vezi-cum-va-arata-piata-decebal-dupa-modernizare/

  • Referitor la toate comentariile si parerile care le-am citit aici vad ca toti va pricepeti la constructii, trafic, finantari europene si bugetare, si altele. Eu in calitate de cetatean am va zis cateva lucruri:
    1. Pentru toti parintii care au vile inafara orasului si au flotant in diferite zone alea orasului pentru a beneficia de inscrierea copiilor la scolile „bune” va transmit sa va mutati unde aveti flotant, pentru ca zonificarea scolilor a fost facuta astfel incat copiii sa poata ajunge in conditii rezonabile la scoala. Faptul ca v-ati inscris copiii la aceste scoli si umflati artere si benzile orasului cand ii duceti de manuta la scoala si cand ii preluati nu aveti decat sa va meritati soarta. Cu siguranta daca o sa se faca verificari la nivelul Inspectoratului Scolar cu privire la locul de domiciliu toti traiti in cartierele adiacente scolilor, iar argumentele cum ca scolile din diferite cartiere nu sunt bune credeti-ma ca nu tin, in orice scoala se poate invata, copii trebuie educati in acest sens si nu introdusi doar in scoli cu renume.
    2. Ceea ce nu explica specialistii din primarie este faptul ca specificiul acestor finantari europene nu poate face posibila renuntarea la anumite obiecte de investie cum este pasajul pietonal, si sa mute banii in Piata Decebal, ca exemplu. Finantarile europene vin pe profile specifice cum ar fi: coridoare de mobilitate, linii de transport alternativ (a se vedea linia verde unde s-au accesat fonduri si pentru autobuzele electrice in cadrul proiectului, si se mai beneficiaza de refacere strazilor Banal si Sincai).
    3. Din pacate birocratia din Romania, te impinge in ani de licitatii, contestatii si ajungi la sfarsit cand te vezi cu executia semnata ca iti expira programul de fonduri europene si trebuie sa inchizi lucrarea.

    CE TREBUIE SA INTELEGETI:
    Daca aceste proiecte nu se inchid pana la sfarsitul anului 2023 MUNICIPIUL BISTRITA va intra in faliment, din cauza ca o sa avem de platit toate lucrarile care depasesc aceste termene, si banii credeti-ma nu sunt putini.
    Asa ca nu va mai vaietati ca niste copii crescuti cu fundul in masina, trezitiva mai devreme, facetiva un traseu spre unde aveti de circulat, si incercati sa lasati masina in anumite puncte ale orasului mai ales daca aveti un job stationar. O sa economisiti si bani de motorina si nervi, ai vostrii si ai altora. Bistriteanul e invatat sa isi parcheze masina la botul magazinului, sa isi cumpere un covrig, dupa care sa o mute 200m ca sa isi cumpere o punga de seminte.
    Este sansa noastra sa scoatem orasul acesta din mizeria post comunista in care a ramas de atatia ani, ar trebui sa activam spiritul civic si sa fim solidari acestor eforturi care se fac si din partea Primarie si din partea Constructorilor.

    PS: tot hateul din lume care o sa vina acestei postari, nu o sa faca decat sa arate adevaratele valori care exista in Bistrita

    • Dz vreo 30 de ani ni se cere sa fim solidari cu autoritatile si cu prietenii lor ,constructorii.Nu mai amintesc aici toate țepele pe care cetatenii le au luat fiind solidari cu astia care tot fac si dreg de 30 de ani.E cazul sa mai fie si eii solidari cu noi nu doar intre ei.Nu e vorba de hate aici.E vorba de saturatie si de lehamite.Foarte probabil esti unul direct interesat material in chestiunea asta.

    • Noooo
      asta e exemplul clar ca ne meritam soarta!
      …se gasese cate unul sa ne arate a orice fac ei e spre binele nosru si noi suntem cei rai ca nu percepem munca lor ..care culmea E CEA MAI VALOROASA!
      1. in zona unirea se aglomereza ca toti aduc copii in oras…CATE LICEE SAU SCOLI sa nu te deranjez prea mult la cerebel, SUNT IN UNIREA?
      2. daca tu ai un salariu si te pricepi la coridoare E NORMAL CA SA PRIMESTI BANI SUPLIMENTARI DOAR PENTRU CA FACI IMPLEMENTARE?
      (raspuns: primesti bani suplimentari …deci esti special….adica TE CREZI SUPERIOR PWLIMII)
      3. birocratia e facuta tot de unii ca voi angajati la stat care fac copy paste la proiecte si se cred destepti , de aici apar si contestatiile
      …mi-am permis sa ti arat haul in care bugetarii se cunfunda crezand ca fara iei tara nu mai merge!
      oare pana cand vom mai suporta asemenea . care nu fac diferenta dintre cetatean si bugetar?

  • 1.Eu sunt de acord în mare parte cu aceste modernizări, dar nu cred că trebuiau săpate în același timp 3 străzi cu trafic intens (GGBălan, Gh. Șincai, Decebal). Sunt un susținător al bicicletei, mă bucur că se fac piste de biciclete, dar în viața de zi cu zi circulăm cu mașina, mai ales că nu se poate circula cu bicicleta tot anul, deci să nu exagerăm (tb duși copiii la școală, de mers la serviciu la km distanță, mers la cumpărături la supermarket, deplasări în interes de serviciu). Suferim și noi bicicliștii de weekend pt lipsa locurilor de parcare, deci desființarea a 3mii locuri de parcare nu e o idee bună absolut deloc. 2.Pasajul subteran din Decebal va fi un fiasco total, nici în alte țări europene nu mai vezi așa ceva, poate f rar. Cum credeți că vor traversa mămicile cu cărucioare, vârstnicii cu probleme de mobilitate? Sindolor Gel nu ajută. Un semafor cu buton era suficient, mai simplu pt pietoni, mai eficient, mai ieftin. 3.Pe Independenței avem o pistă făcută de Ceaușescu, de ce mai trebuie spart trotuarul și de făcut ÎNCĂ O PISTĂ, îngustă și inutilă?

  • Tipic românesc, au lălăit-o până în ultimul ceas și acum îi apucă hărnicia. Indiferența asta supremă cu care îi tratați pe bistrițeni o să vă coste scump la alegeri.
    O să vă schimbe altă echipă de incompetenți și tot așa ! Parcă văd cum o sa vă aruncați mâța moarta de la unii la alții în tentativa de a ne mai prosti 4 ani 😃

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Nicolai Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS