Actualitate

Noi lucrări pe axa de transport: scări rulante, alt tip de pavaj, sens giratoriu. Termenul de finalizare

Prețul lucrărilor pentru proiectul cu bani europeni ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – Bulevardul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” a fost actualizat printr-o hotărâre a Consiliul Local Bistrița.

Potrivit raportului municipalității, obiectivul de investiții a fost revizuit astfel:

”Având în vedere că acest proiect este finanțat din fonduri europene externe nerambursabile prin POR 2014-2020 care prevede că până în decembrie 2023 trebuie ca lucrările să fie terminate și recepționate și ținând cont că perioada de execuție conform contractului este de 24 luni și necesită a fi redusă la 18 luni, aceasta a impus înlocuirea unor materiale.

Astfel, tubul ovoidal din beton pentru devierea canalizării menajere care se aduce din import și durează 6 luni de la comandă necesită a fi înlocuit cu tub din țeavă corugată de aceeași dimensiune care se livrează în maxim 1 lună.

Preluarea apelor pluviale de pe partea carosabilă și trotuare se face prin guri de scurgere care deversează în canalizarea unitară. Pentru reducerea perioadei de execuție s-a propus înlocuirea gurilor de scurgere din PVC cu guri de scurgere din beton, iar deversarea acestora în canalizarea unitară să se facă prin colectarea a 3-5 guri de scurgere legate între ele cu țeavă de PVC 315, în cămine existente pe canalizarea unitară.

Pe parcursul executării lucrărilor de săpătură pentru devierea rețelei de canalizare pe b-dul Decebal, s-a constatat că rețeaua de apă trece pe deasupra rețelei de canalizare și este într-o stare foarte avansată de degradare, prezentând fisuri în mai multe locuri, ceea ce a impus înlocuirea acestei conducte.

Având în vedere că trotuarele de pe traseul străzilor din cadrul obiectivului de investiții Linia Verde sunt realizate dintr-un pavaj model contemporan cu dimensiunea de 400x400x60, pentru asigurarea unei imagini urbane superioare din punct de vedere estetic și o formă coerentă la nivel de călcare, care să confere un aspect pozitiv oamenilor, s-a decis înlocuirea pavajului din pavele autoblocante de 6 cm cu pavaj model contemporan cu dimensiunea de 400x400x60.

Pentru a asigura fluența circulației, atât pentru traficul public rutier cât și pentru transportul în comun, la intersecția dintre b-dul. Decebal cu str. Cuza Vodă și str. Ursului prin proiect este prevăzut a se realiza un pasaj pietonal subteran. Ținând cont că această zonă este una comercială iar traficul pietonal este mare, pentru a veni în sprijinul pietonilor conducerea primăriei a solicitat ca pasajul subteran să fie dotat cu scări rulante pe sensul de urcare pe toate 4 accesele.

La intersecția dintre str. Gării și b-dul Decebal există un sens giratoriu, care urma să fie reamenajat în cadrul obiectivului de investiții ”Centrul Intermodal de transport public str. Gării – Tărpiului – Industriei”. Deoarece s-a renunțat la realizarea acestui obiectiv de investiții și implicit la sensul giratoriu, pentru asigurarea continuității sistemului rutier și rezolvarea scurgerii apelor în această zonă s-a stabilit ca acesta să se realizeze în cadrul obiectivului de investiții ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – Bulevardul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului”.

Ca urmare, modificările de mai sus nu se pot compensa cu lucrările la care se renunță, astfel avem lucrări suplimentare în valoare de 2.796.131,50 lei fără TVA, care necesită a fi introduse în devizul general. În urma actualizării devizului general a rezultat că valoarea necesară pentru finalizarea investiției este 63.873.090,61 lei cu TVA”.          

Inițial, în 2019, valoarea lucrărilor fusese stabilită la 50.308.144,06 lei, aceasta fiind actualizată anul trecut la 58.425.807,26 lei, iar acum ajunge la 63.873.090,61 lei.

Primarul Ioan Turc a explicat în ședința Consiliului Local:

Am fost obligați să venim cu o serie de modificări. Am introdus în proiectul pasajului subteran și scări rulante, ținând cont de faptul că pasajul va fi intens folosit de către pietoni, având în vedere și faptul că vom construi o piață nouă cred că montarea de scări rulante este binevenită. Un sistem de scară rulantă costă undeva la 142.000 de euro, aici discutăm de 670.000 de euro în total, o sumă consistentă, dar ținând cont de durata mare de exploatare merită. Suntem obligați să venim cu toate elementele de natură să-i ajute pe bistrițeni, pasajul va fi folosit și de persoane în vârstă, de persoane cu anumite deficiențe. Apreciez că este absolut obligatoriu ca, pe lângă lift, pasajul să fie dotat și cu scări rulante pe componenta de urcare.

Am intervenit pe soluția tehnică la canalizarea pluvială, am modificat soluția pentru pavaj deoarece proiectul prevedea un pavaj absolut nepotrivit pentru un municipiu reședință de județ, eu i-am spus pavaj de hală pentru că l-am văzut în halele de producție. Soluția a fost aleasă de concitadini în urma unui sondaj pe iReport. Va fi un pavaj de foarte bună calitate, modern, care va conferi toate elementele de comoditate și aspect.

Vor fi și o serie de intervenții ale noastre, ale municipalității, la rețeaua de alimentare cu apă, pe care ar fi trebuit să le facă Aquabis prin Masterplanul care nici până acum nu este operaționalizat la nivelul municipiului.

În ceea ce privește termenul de finalizare a lucrărilor, executantul și-a asumat prin graficul de execuție însușit reducerea termenului de 24 de luni, lucrările trebuie finalizate până la 31 decembrie 2023. Prin graficul de execuție, constructorul s-a declarat de acord cu acest termen. Graficul de execuție a lucrărilor este anexă la contract. Am observat o creștere substanțială a ritmului lucrărilor pe axă. Toată lumea înțelege că nu ne putem juca cu acest termen. Eu țin să îi liniștesc pe concitadini cu privire la capacitatea de a acoperi acest volum mare de lucrări până la finalul anului. Nu puteam să avansăm cu aceste lucrări pe un proiect care nu răspundea cerințelor actuale. Aceste lucrări nu se fac pentru un an, doi sau cinci, ci pentru 50 de ani. Și generația noastră, și generația viitoare au dreptul să trăiască într-un oraș la standarde înalte. Executantul ne-a asigurat că poate finaliza lucrările chiar mai repede de 31 decembrie, deci avem toate premisele ca lucrările să se încheie în termenul asumat”.

Lucrările în proiectul cu fonduri europene ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” constau în: realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă, realizarea unui pasaj pietonal subteran pe B-dul Decebal în zona pieței, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video. Capacități: stații de transport – 10, lungime piste bicicliști – 4.596 m, lungime trotuar – 4.435 m, lungime carosabil reabilitat – 2.347 m. Constructor este M.I.S. Grup.

25 comentarii

  • Scari rulante si alte facilitati , si tot nu e bine pentru populimea comentaca fara nume de pe acest online care au o treaba direct cu primarul.
    Felicitari aveti insa de la mine domnule IOAN TURC !
    Sa speram ca se fac si alte trei pasaje subterane propuse de mine si notate in sedinta CL in 2018 si 2019 .

    7
    92
  • A inceput distractia. Pai mai Primare. Cand ai semnat contractul pentru 24 de luni, tu nu ai stiut ca trebuie terminat in 18 luni? De ce te-a pus lumea acolo? Si acuma dublezi pretul la contract ca sa iti acoperi incompetenta? Pasaj subteran? Scari rulante? O sa ajunga toaleta publica a orasului asa cum niste fantani arteziene muzicale au ajuns baie publica pentru anumite persoane. Si vad ca astia de la MIS stiu exact ce fac. As fi curios sa stiu procentul cu care au urcat pretul tuturor contractelor cu Primaria. Absolut penibil.

    60
    1
    • Stai sa vezi când se baga DNA peste ei cum o sa sara ca popcornul….
      Baietii de la MIS au comis-o deja cu podul ala de lemn de la Sângeorz Bai care nu va apuca sa vada receptia….ca deja se înmoaie vizibil sub greutatea incompetentei unor tarani adusi din padure de la taiat lemne cu drujba ca sa faca lucrari de arhitectura….când ei nu stiu bine nici tabla înmultirii….

      14
      1
  • Cica tubul ala ovoidalal dureaza 6 luni…CAND A FACUT OFERTA MISUL ACUM 2 ANI NU A STIUT CA nu are in curte asa ceva???
    ABURELI TERMENE ABURELI PENTRU FRAIERI
    astia nu termina pana in decembrie de zugravit de era la rosu pasaju
    ASF_ e copkil mic fata de Misgrup

    32
    1
  • Eram sigur că aici se va ajunge. Adică lucrări cu materiale mai ieftine, de proastă calitate, dar clar, la un preț mult mult mai ridicat, că deh, de unde să dea și constructorul șpăgulița și la foști și la actuali. Cel puțin terminați naibi toată nebuneala, că poate vă mai vin și alte idei…no, numa zâc, da știu ce zic.

    31
    1
  • Bistrița e la pământ din cauza unor profitori de moment, care decid ce este mai „bine” pentru urbe…De ce nu supraveghează lucrările și bugetul alocat comunitatea?Doar din banii lor se construiește, cică…De ce primarul nu cooptează și cetățeni din oraș când se iau decizii importante,nu doar de formă!Ședințele publice pe care le fac sunt pentru proști!Un aviz pro sau contra să-l dea și cetățeanul care suportă …Se preia din trecut modelul conducătorului atotștiutor în orice domeniu, de ce nu lasă primarul să se pronunțe specialiștii, dacă-i are…Nu s-a văzut un om de calitate și meseriaș din cadrul primăriei să expună un punct de vedere, doar micul turc le știe pe toate, adică zero barat știință!Municipul arată ca după bombardament sau război, mă rog…

    26
    1
    • Primaru intreaba cetateanul …De exemplu a intrebat: ce vreti, pavaj turnat in hala sau piatra naturala din cariera.. atunci cetateanul a spus… PIATRAAAAA.
      Primarul a raspuns…pentru asta termenul se DUBLEAZA si pretul se TRIPLEAZA!!!!
      TOATA ASTA A FOST CU PREMEDITARE….pentru prosti si desigur pentru BIBELE CONSTRUCTORULUI!!!
      sunten prea mici sa jucam in mafia lor!!!

      17
      2
  • De unde 2500 eur?
    Și amețiții de viceprimari iau cu proiecte deși n au nicio contribuție cel puțin 4000 eur net.

    17
    2
  • Cand toata lumea face economii,cheltuie banii cu chibzuinta ,trebuie sa fi batut in cap sa faci cheltuieli astronomice pt nimic!!Dar ce poti sa ceri de la un bugetar pe viata,care habar nu are cat de greu se castiga banii??Doar intretinerea anuala la sania fantoma de vara si scarile rulante pt handicapati o sa fie echivalentul a sute de impozite platite de bistriteni!!

    18
    1
    • Clasa pokitica….f…pd rupte ca si cum ar fi sfarsitul lumii
      Nu mai au nici o friCa nucu in bun simt nu a h nimic
      Toti gandesc exact ca ABF SAU CHM SE CHEAMA AIA DE SUPRACEGHERE A ASIGURARILOR

  • Toate ca toate, în general susțin aceste modernizări, dar pasajul acela subtern este absolut inutil. Multe milioane aruncate aiurea, pentru un pasaj care va deveni wc public. Mult mai eficient, simplu și ieftin ar fi fost un semafor pentru pietoni.

    19
    1
  • Pentru toate modificarile facute, cate au si proiect ca sa fie in regula, asa cum trebuie sa faca orisice om de rand care vine cu o completare de documentatie la un proiect de casa, sa poata primi autorizare?
    Tubetele implantate in mijlocul trotuarelor ce proiect au pentru a fi montate?
    In harababura asta, schimbarile continue de solutii, voi ati mai respectat regulile? O ….o …..!
    Ce e in neregula este ca voi va puteti bate joc de noi fara pic de jena si atunci cand faceti voi ceva si atunci cand trebuie sa construim si noi ceva!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.