Actualitate Recomandări

Nu sunteţi de votat, sunteţi de groază

În oraşul pe care vor toţi mai nou să-l conducă, mori ca prostul la semafor pentru că, în peste 25 de ani de democraţie, politrucii ăştia cu proiecte fictive pe hârtie, toate cu denumiri pompoase, nu au făcut absolut nimic pentru ca oraşul acesta să aibă o centură ocolitoare adevărată, nu o străduţă cu o linie trasă de la un capă până la celălalt ca să nu poţi depăşi nici măcar o căruţă.

De fapt, ce vorbesc eu aici? Minunatei administraţii actuale i-au trebuit vreo cinci ani să înţeleagă că e nevoie de un semafor la Viişoara pe DN 17. Mureau pe capete oamenii şi replica primarului era aceeaşi: It’s Happening! Acum o să-mi sară probabil în cap că a pus semafor şi tot nu-i bine. Evident că nu-i bine, domnule primar. Vin TIR-iştii de pe centură unde au rulat cu zero la oră în spatele unei căruţe şi acceleează pe DN-ul ceva mai larg ca să recupereze timpul pierdut. Cară şi ei marfă perisabilă poate şi au nevoie să ajungă cu ea undeva. Doi metri mai încolo se trezesc că iar trebuie să pună frână şi, ce să vezi, fac carnagiu într-o clipă de neatenţie sau de oboseală.


Aceasta este realitatea şi nu mă interesează absolut deloc cum mi-o descrieţi dumneavoastră când ne spuneţi că sunteţi “De votat!”. Nu, sunteţi de groază, fiindcă nu aţi fost în stare în cei opt ani de mandat când în toată România s-au făcut şosele de centură să obţineţi finanţare pentru ca Bistriţa să nu mai fie traversată de la un capăt la altul de TIR–uri. V-aţi certat ani la rândul în Consiliul Local neştiind pe unde ar fi mai profitabilă centura pentru partide, prin nord sau prin sud, aţi cheltuit miliarde pe un referendum inutil şi apoi ne-aţi spus, cu nonşalanţă, că nu mai faceţi nimic. În loc să folosiţi banii luaţi cu împrumut de la bănci să faceţi cu ei drumuri, orice fel de drumuri, i-aţi luat pentru o pârtie inutilă şi nici măcar nu i-aţi cheltuit. Plătim ca proştii dobânzi ca să ce? Să murim pe capete la semafor? De vină pentru fiecare viaţă pierdută nu sunt şoferii, obligaţi să circule printr-o ţară fără drumuri, ci toată clasa politică, cea care a preferat să facă orice altceva decât să ni le construiască. A preferat să se îmbogăţească privind la licitaţii aranjate, la lucrări făcute de mântuială, la soluţii date de nişte impostori care se numesc, vezi Doamne, consultanţi. Bani au fost şi mai sunt, dar nimeni nu a vrut cu adevărat să facă nimic. E mai simplu să pui ouă în pom şi ţepuşe în sensuri decât să-ţi baţi capul să faci o centură pentru oraş, să stai la uşa ministerelor şi să te lupţi pentru cauza ta. E mult mai simplu, sunt convinsă.

Ascultam zilele trecute o emisiune electorală şi nu ştiam dacă să râd sau să plâng auzind ce proiecte măreţe are actuala administraţie. Unul se numeşte Centrul intermodal de transport. L-am mai auzit şi acum patru ani. Presupune construirea a nu ştiu ce fantasmagorie prin zona Gării. Întrebarea la care nu ne răspunde nimeni este dacă vrea şi CFR, nu de alta, dar construirea unei noi străzi paralelă cu Bulevardul Decebal pe lângă calea ferată e un deziderat la fel de măreţ care bate pasul pe loc de opt ani . Aţi auzit? De OPT ANI! Nici măcar trecerile de nivel cu calea ferată nu au fost modernizate. La cea de pe Ioan Slavici ai mare noroc dacă nu rămâi cu roata între şine şi te poţi considera fericitul mileniului dacă reuşeşti să vezi, printre bălării, vreun tren. Dovadă că au murit zeci de oameni acolo. Nici până în zilele noastre nu s-a putut pune o barieră, un semnal luminos, orice, măcar un panou pe care să scrie la ora 10, 19 şi 20 pe aici trece un tren. Că atâtea trec, vreo trei. Viaţa omului e egală cu zero pentru toţi cei care ne conduc. Pentru Primăria Bistriţa, pentru inutilul ATOP condus de cântăreţul Pugna, care vrea să inaugureze noul cinema 3D cu o lălăială numită folclor dacă vă puteţi imagina aşa ceva, pentru Poliţie, pentru toţi. Mă mir că unii mai au tupeul să candideze. Să ne spună ce? Că vor face în următorii patru an ce nu au făcut în ultimii opt?

Astăzi, la Viişoara, o femeie care se ducea la muncă a murit, veţi spune, din cauza unui şofer neatent. Eu nu sunt de acord. A murit din cauza tuturor celor care au ignorat nevoia Bistriţei de a avea o centură ocolitoare, din cauza tuturor celor care au preferat distracţia în locul investiţiilor serioase pentru viaţa şi siguranţa oamenilor.

Ei sunt vinovaţi pentru moartea absurdă a fiecărui om. Eu, una, nu voi vota niciun om care vine, în 2016, să-mi spună că va face ce nu a făcut atunci când a avut ocazia, în patru sau opt ani de mandat, şi niciun partid care îmi promite că, de data aceasta, dacă îl vom trimite din nou la guvernare, va fi altfel. Cu mici excepţii, toate au fost la guvernare şi am văzut ce au făcut: totul pentru ele, nimic pentru noi!

98 comentarii

  • Romanii sunt indolenti , nu se prezinta la vot si atunci clasa politica e de proasta calitate . Dupa ce ca nici macar nu se deranjeaza sa voteze , tot ei tipa ca sunt nemultumiti . Pai e normal sa fi nemultumit daca lasi pe altii sa decida prin vot si tu dormi la umbra ta . S-a murit degeaba in Decembrie 1989 , pentru dreptul la vot . Acum nu ne mai intereseaza acest drept .

    • Aveti dreptate ! La referendumul pentru centura au participat 13% ! Nu se implica , nu se duc la vot , nu stiu pe ce lume trăiesc ! Așteaptă sa le pice din cer . In timpul asta , niște șmecheri deranjați de centura , au tarat primăria in procese interminabile si centura nu s-a făcut !

    • Rog postacii PSD să ia o binemeritată pauză de la munca în folosul partidului şi să elibereze veveriţele din închisoarea federală numită cuşcă. Dovadă că sunt traumatizate e că nu le mai vede nimeni decât în vârful copacului stând speriate. E de ajuns că mor oamenii pe şosele, nu trebuie să ne mai batem joc şi de nişte animale nmevinovate.

    • Ma întreb si eu : șoferul ăla de Tir care nu a oprit la semafor are vină ? Sau toți nepricepuții si neatenții vor avea scuza pt accidentele pe care le fac lipsa centurilor ocolitoare ???? Un șofer profesionist care nu oprește la semafor si omoară oameni este singurul vinovat . Tot asa ii omora si pe centura !

    • Vina pentru participarea scazuta apartine tot lu Cretu (Dumnezeu sa-l ierte). Va dau cel putin 3 motive:

      1. Organizarea proasta a campaniei de informare. In ziua de azi nu mai citeste nimeni afisele: sunt prea multe si majoritatea neinteresante. Era mai ieftin si mai eficienta o masina a primariei cu megafon. De exemplu eu am intrebat pe tata daca va merge la referendum: cu o zi inainte de ziua votului habar nu avea despre ce vorbesc. Inseamna ca primarul fie deja oricum nu mai vroia, dar din mandrie nu mai dat inapoi, fie chiar habar nu are sa organizeze o informare eficienta, ca sa nu zic ca-i prost, desi a mai aratat in vreo cateva randuri cu niste fantani arteziene si cu pista de schi.

      2. Intrebarea a fost pusa in genul: vreti centura pe care o vreu eu sau nu? Normal ca nu mai vrem inca o centura care sa treaca prin oras (40% trecea prin oras) si nu pe orinde, ci prin Padurea Codrisor si prin fata Spitalului TBC – un proiect absurd!

      3. Din motivul mai sus amintit s-a zvonit ca au existat si interese personale ale lui Cretu si de clan (partid), probabil firmele lu peste prajit ce vroiau iesire la centura, in timp ce pe marele angajator Leoni, vorba ceea: sa-l ia falimentul, sau si mai bine fiscul ca poate asa ne iese ceva.

    • PC nu poti da vina pe primar pentru campania de la referendum.
      Cretul a facut public cu mult timp inainte ce vrea el sa faca.
      Au fost cel putin patru sedinte de consiliu local despre traseul variantei ocolitoare.
      Cretu sa vazut cu saci in caruta, DA castignd referendumul.
      In schimb adepti NU au facut greseli peste greseli.
      Prima au adus niste politiceni cel putin indoielnici sa le faca campanie, fapt ce a scarbit pe multi.
      Adoua au cerut ca traseul Variantei Ocolitoare sa fie 1Nord si nu varianta fireasca care ar fi putut sa fie agreata de toata lumea adica cea pe la Budac-Jelna(asa cum spui si tu).
      Acest fapt ia enervat pe cei din Nord, Centru, Viisoara, Unirea, Sigmir si Slatinita si ia determinat voteze Da.
      Acesti politiceni candideaza si astazi bine mercy, folosind aceeasi optiune paguboasa iar rezultatele sunt previzibil aceleasi. Unul singur face exceptie si nunai candideaza.
      Te las pe tine sa le ghicesti numele.

    • De ce ca ecologisti nu vati consultati cu ceilalti si sa ajungeti toti la o solutie de a scoate traficul greu si de tranzit din oras? Sunteti deopotriva de vinovati cu totii.
      Asta era si menirea voastra si nu alte tampeni.

    • Vinovati sunt toti primarii postdecembristi ai acestui oras care n-au avut nici o viziune cum trebe sa arate orasul asta in viitor: TONIUC, POPESCU, MOLDOVAN CRETU. Niste comunisti cu vederi inguste. Toti numai la ciolan, mai ales MOLDOVAN si CRETU.

    • Traian lai uita pe Chereji si el a fost un primar supercompetent :o))).
      (Nu cred ca lai uitat intentionat ;o) ).

    • Centura e bună, e utilă, dar nu prin Pădurea Codrișor. Ecologiștii apără ce au de apărat! Mi se pare corect.

    • Ecologisti trebuiau sa lupte pentru gasirea unei soluti de scoatere a traficului poluant din oras, solutie care sa fie agreata de toata lumea.
      Asta este corect. Asta trebuie sa faca. Asta este rolul lor!

    • Între români sunt și oameni indolenți. Un om politic nu are dreptul să facă o astfel de greșeală domnule Marius Bălan. Să atribui un astfel de adjectiv unei întregi națiuni, fără să fi pedepsit, este cauza reală de ce oameni nu merg la vot. Nu avem lege ce să apere demnitatea cetățenilor români dar avem lege, votată în parlamentul tării, ce apără de astfel de adjective alte națiuni, sau mai nou, nu am dreptu să critic un partid politic fiindcă pot fi acuzat de defăimare socială, dar pot să îmi bat joc de toți români.
      Lipsa de ofertă electorală anulează dorința cetățenilor de-a vota, nu indolența alegătorului ci lipsa de respect a alesului față de cetățean și implicit față de națiune.
      Iertați intervenția în afara subiectului dar nu pot suporta ca națiunea română să fie catalogată după chipul și asemănarea politicienilor.

    • Era vorba despre referendum nu despre vot ! Vreți centura sau nu ? Vreți pietonal sau nu ? Acestea au fost întrebările . Au venit 13% !

    • Clasa politica este reflecția societății . Cum e turcul , așa e si pistolul ! Din păcate !

    • Varianta Ocolitoare Bistrita a fosta aleasa la referendumul din 2013. Rezultate: Da 58%, Nu 41% si Nule 1%.
      Ca in orice democratie cei ce nu sau prezentat la vot nu conteaza, inseamna ca pe ei nu sunt interesati pe unde va trece noua Varianta Ocolitoare Bistrita.

    • Referendumul a fost un mare fas. O alta manipulare a primarului.
      Intrebarile au fost puse intr-un anumit fel ca lumea sa nu inteleaga exact despre ce-i vorba.

    • Daca vrem sa traim in democratie trebuie sa respectam decizia cetatenilor de la referendumul pentru Varianta Ocolitoare Bistrita.
      Formularea intrebari de la referendum a fost decisa si votata in sedinta de consiliu local Bistrita la propunerea altui consilier local si nu a lui Cretu acesta avand alta propunere.
      Nu va impiedicat nimeni sa veniti si sa votati cum doriti la referendum chiar daca formularea intrebarilor nu va convenit.

    • Nu-i adevarat! Intrebarea la referendum a fost: Vreti centura pe care o vreau eu (primar Cretu) sau nu o sa aveti centura?

      Normal ca nu mai vrem inca o centura care sa treaca prin oras (40% trecea prin oras) si nu pe orinde ci prin Padurea Codrisor si prin fata Spitalului TBC – un proiect absurd!

      Cea pe la Budac era mai buna si in colaborare cu Consiliul Judetean se putea realiza o legatura mai buna cu Judetul Mures. Dar bineinteles nu aducea beneficiul pe care si-l dorea Cretu pentru el sau clientela politica (Dumnezeu stie) si atunci s-a enervat si nu a mai facut nimic: din mandrie si prostie.

      Se putea face o centura si de nord: Crainimat – Str. Tarpiului – Str. Lucian Blaga. Se sprijinea astfel cel mai mare investitor – Leoni. Dar investitorul nu conteaza, ci doar interesele de clan.

    • NU se putea face o centura si de nord: Crainimat – Str. Tarpiului – Str. Lucian Blaga fiindca o mare parte din ea trece prin oras.
      Leoni nu voteaza doar cetateni orasului voteaza si cetateni nu doresc o Varianta Ocolitoare prin mijlocul orasului. Simplu.
      Leoni ar trebui sa faca un sens giratoriu pe bani ei la intersectia cu strada Tarpiului pentru a nu mai bloca orasul asa cum o fac acum.

  • Ai perfecta dreptate dar citi gandesc la fel poate cateva zeci si din pacate va mai trebui sa l suportam inca patru ani pe acest infumurat prost si incompetent.Isi cunoaste numai interesele personale ba poate si ale nevesti care nu se mai satura sa incaseze de la institutiile statului bani pentru cabinet.Centura trebuia facuta indiferent pe unde .Poate vor mai murii multi pana sa se relizeze drumuri si strazi care sa asigure fluienta traficului

  • Nu stiam ca mai am un frate care semneaza MB. Sa traiasca daca exista. Sunt total de acord cu D-vs. stimata DOMNA – CRISTIANA SABAU. Pun totusi o intrebare . Cine nu este de votat ? Cred ca va referiti la cei care au platit spoturi si poze publicitare ,inclusiv pe TIMP ONLINE ?

    • Eu nu v-am confunda, sunt sigur că acel domn este altă persoană decât Bălan Marius – Partidul Verde.

  • Daca primarul Cretu nu s-a luptat sa facă centura , organizând chiar si referendum la care au participat 13% din cetățenii orașului , de interesați ce sunt de ea , atunci nu stiu cine s-a luptat ! Proiectul sau , care in prima faza atrăgea 174 de milioane euro , a fost boicotat prin procese de ecologiști si altii cărora nu le convenea centura . Ca sa nu facă primarul Cretu , s-au unit toți opozanții săi . Fara sa le pese de interesul comunitatii !

    • Amice, esti idiot! (cum ar spune Caragiale). In primul rand, centura prin padurea Codrisor, care trece pe langa parcul proaspat reabilitat, si pe la poarta spitalului TBC de fapt este este o varianta “ne-ocolitoare” care nu ocoleste nimic. Cretu a ramas blocat in centura Bistrita-sud, cu pretul distrugerii Padurii Codrisor. El nu vede decat interesele personale- sa treaca drumul pe langa pamantul lui din Zavoaie. Solutia este o tampenie, deoarece nu rezolva problema traficului de pe DN 17C, care ramane prin oras.
      Pe de alta parte, dealul Codrisor se confrunta cu mari fenomene de alunecare de teren. Se stie ca zgomotul, trepidatiile si vibratiile produse de trafic favorizeaza fenomenul de alunecare. Chiar si acolo unde terenul este stabil, un trafic intens produce miscari in scoarta terestra care provoaca fisurarea peretilor caselor din apropiere. Este la fel de bine cunoscut ca protectia cea mai buna impotriva alunecarilor de teren este asigurata de padure. De aceea cea mai buna solutie pentru „vitalizarea” zonei din stanga raului Bistrita este pastrarea Padurii Codrisor si amenajarea unei artere de circulatie pe malul apei. Eventual pentru consolidarea dealului Codrisor, un zid de sprijin la poalele padurii, prevazut cu gauri de drenare a apei de infiltratie ar putea fi luat in considerare.
      Apoi suma vehiculata de 174 de milioane euro, era doar in visele lui Cretu. In masterplanul de transporturi figureaza pentru Bistrita o centura ocolitoare cu doua benzi pe sens, in valoare de 70 milioane de euro, in timp ce varianta lui Cretu prin Padurea Codrisor era doar cu o banda pe sens . Prin urmare banii cheltuiti cu proiectarea controversatei centuri 2 Sud si cu referendum-ul din 2013 s-au dus pe apa sambetei. La paguba respectiva mai trebuie adaugata si blocarea proiectelor de amenajare a dealului Codrisor si a raului Bistrita pe portiunea dintre Podul Budacului si Podul Jelnii. (Vezi: P.U.Z. Bistrita ‘Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill)

    • Bravo relu pentru intervenție. Ai pus punctul pe i. ! Ăsta este adevărul.!

    • poi nene, sti pe unde era accesul din DN17 pe centura lui Cretu? prin Viisoara, pe langa reprezentanta PEUGEOT. Ce sa caute o centura prin Viisoara care este un cartier al Bistritei? esti la fel de dus cu capu ca si CRETU. mai mult, trecea si prin zona Mihai Viteazu, prin zona Codrisor, prin zona Ghinda…. adica prin oras! demential! Doar pentru ca asa vrea marele carmaci CRETU. un dezastru total. asta daca mai sta la primarie o sa murim cu totii !!!!!!!!!!!

  • Stiamate doamna Sabau foarte bun articolul.
    Devina sunt toti parteneri politici din Consiliul Local si Consiliul Judetean PDL, PNL si ecologisti care in stilul clasic(bistritean) ‘daca nu l-am propus eu nu este bun,
    nu au cazut de cuvinta sa se consulte sa ajunga la un punct comun cu care sa se bata ”pana in panzele albe” cu diriguitori din Bucuresti.
    Vinovati de moartea oamenilor sunt toti. Chiar uni si acum aceasta campanie electorala vin cu aceleasi soluti inepte de prelungire a fostei centuri.
    Luati numai procesele verbale ale sedintelor la Consiliul Local pe aceasta tema si o sa va minunati cate inepti sau debitat acolo.
    Alte orase au fost mai cu cap si politiceni au ingropat securea razboiului si sau unit cand a fost vorba de viata lor si acum acele orase au una sau chiar mai multe orase.
    Pana cand vor mai muri oameni din prostia tuturor celor care au tupeul sa se numeasca ”alesi nostri”?

    • MOSULE e valabil si pentru tine.
      centura bistritei nu are ce cauta prin oras si nici prin cartiere. sti pe unde era accesul din DN17 pe centura lui Cretu? prin Viisoara, pe langa reprezentanta PEUGEOT. Ce sa caute o centura prin Viisoara care este un cartier al Bistritei? esti la fel de dus cu capu ca si CRETU. mai mult, trecea si prin zona Mihai Viteazu, prin zona Codrisor, prin zona Ghinda…. adica prin oras! demential! Doar pentru ca asa vrea marele carmaci CRETU. un dezastru total. asta daca mai sta la primarie o sa murim cu totii !!!!!!!!!!!

      centura ocolitoare, ca de aia-i zice ocolitoare, trebuie sa ocoleasca orasul si nu sa fie prin el. de aia, si legea zice ca nu trebuie sa fie prin intravilanul orasului.

    • Da PSD-ul si ILIESCU, NASTASE, PONTA care au dus tara asta la sapa de lemn nu sunt vinovati ca nu s-a facut o centura ocolitoare a Bistritei?

  • Asta e clasa politica pe care ai construit-o si tu punand umarul cu harnicie la promovarea unor nulitati si mai mult, ascunzandu-le mizeriile si ilegalitatile.

    • Şi dumneavoastră ce aţi făcut stimată Matilda? Că sunteţi o persoană exact ca mine. Este o societate civilă şi la Bistriţa, formată din 3-4 oameni care mai protestează. Vă număraţi printre ei?

  • Aici in Viisoara, pana se face vreo centura singura solutia este camera video si radar permanent plus amenzi drastice. Acollo in zona de semafor este zona cu 30 km/h si oricine care conduce prudent si se uite in fata masini lui poate opri in timp.
    Din locul meu la ferestrea pot vedea si in momentul aceasta cum se circula. Camioane si masini cu minim 60 la ora asa cum nimic nu ar fi fost.

    • Poti pune cate camere, politisti si radare vrei. Realitatea e cea descrisa in articol. Tiristul, ala cu microbuzul, oamenii care conduc masini cu treaba si au de ajuns undeva ca au de facut sarcini de serviciu si de ajuns la timp ca altfel sunt penalizati sau dati afara, tot o sa mearga cu viteza pe singurul drum care e cat de cat modernizat. Si e de ajuns unul sa pateasca ceva ( neatentie , oboseala etc) o clipa, o singura clipa si…cu ce te mai ajuta radarul postmortem??!! Plasturi pe picior de lemn! Astea nu sunt solutii. Vii cu de astea dupa ce ai autostrazi si centuri ocolitoare pe unde sa se faca transportul cel mare. Si nimeni nu isi mai aduce aminte ca la inceput au fost 3 variante de centura dintre care una foarte buna, mult pe la sud dar care initial s-a respins ca era prea scumpa. De cand se tot cheltuie aiurea mai bine o faceau pe aia.

    • Nu s-a respins ca era prea scumpa ci s-a ales de catre ciupitorul Cretu varianta prin Viisoara si prin padurea Codrisor. Asta e realitatea. Mai mult, centrura trece si pe unde are el teren, asa ca… Totul se leaga.

    • Din pacate trebuie sa moara oameni ca sa constate si administratia ca presemnalizarea trecerii de pietoni este cu totul deficitara. Nu suntem inca in oras. Ar fi trebuit de la instalare sa fie indicatoare de presemnalizare cu leduri si pe o parte si pe alta a drumului, indicatoare cu atentie copii, indicatoare luminoase care sa arate viteza instantanee a masinilor intr-o zona cu restrictii. Alte marcaje speciale. Aspecte care s-au ridicat in repetate randuri. Din pacate pentru administratie au fost mai importante fantanile arteziene.

  • Considerați că e oportun să se facă o centură prin Pădurea Codrișor??? Eu nu! Ăla e loc de centură? Să stricăm și puținul loc de agrement pe care îl avem? Bine au făcut ecologiștii că s-au bătut pentru asta. Să se facă, dar să se găsească un loc potrivit. Centura existentă nu putea fi mărită, imbunătățită???

    • În plus, era cea mai inutilă centură de pe pământ câtă vreme zona industrială e în nord, iar Leoni are două fabrici la care lucrează mii de oameni. Se duceau autobuzele prin Codrişor dacă aveau de mers la Năsăud şi spre Bârgău? Să fim serioşi. Au cheltuit miliarde pe o prostie cât Dealul Codrişorului de mare.

    • Pentru Andra,

      Se pare ca nu ai citit articolul. Mor oameni tocmai prin faptul ca fosta centura trece acum prin oras. Uitativa in statistici numai cate acidente au fost la intersectia cu strada Subcetate.

    • Cu stima daca nu va este cu suparare aici doamna Sabau am o opinie diferita.
      In orice tara civilizata Variantele Ocolitoare au rolul doar ca traficul de tranzit si traficul greu sa nu treaca prin localitati si sa aiba cat mai putine intersecti (de preferinta maxim doua) din urmatoarele motive: deplasarea masinilor sa fie cat mai rapida, sa se evite pe cat posibil acidentele si sa se reduca poluarea cu moxe, vibrati si fonica a localitatilor. Variantele Ocolitoare nu au nici-o legatura cu activitatea industriala din interiorul localitatilor aceasta fiind preluata de drumuri industriale de interes local.

    • Pentru mosu,

      Am citi. Cum să adaug un comentariu la ceva ce nu am citit? Prin Pădurea Codrișor nu are ce căuta centura. Părerea mea. Am ieșit să protestez și eu pentru asta. Să fie centură, e nevoie, dar intr-un loc potrivit.
      Ca să nu mai moară oameni e nevoie și de responsabilitatea celor de la volan Să respecte regulile și restricțiile. Repet, asta e părerea mea…”mosu”! Am citit inclusiv toate comentariile. Mă interesează f mult subiectul

    • Cu stima, ori esti … ori esti …, din doua una. Poi si centura propusa de Cretu trece tot prin oras. Viisoara e in oras, Mihai Viteazul e in oras, dealul Codrisor e in oras, valea Ghinzii e in oras.
      Se pare ca ti-a spalat Cretu creierul cu hipoclorit.

    • George eu nu voi aduce cuvinte jignitoare la adresa ta.
      Eu nu am nici-o treaba cu centura lui Cretu. Exista o solutie de sos traficul de tranzit din oras, care daca toata lumea ar tine ochii deschisi ar putea sa o vada.
      Cum au spus si alti antivorbitori dinaitea mea si anume traseul pe langa localitatile MONARIU – JELNA.

    • Pentru Andra,

      Acest acident sa produs in Viisoara, acel tir trecand pe fosta centura.
      Daca ar fi existat a Varianta Ocolitoare care sa evite Viisoara, strazile de pe fosta centura si Unirea, atunci acel acident nu sar mai fi produs. Traficul ce trece acum prin Viisoare are acum doar doua posibiltati sa maearga pe strada Calea Clujului sau Strada Independetei ambele situate in oras.
      Datorita faptului ca acum dealurile din Nord sunt ocupate de case traficul ce trece acum prin Viisoara nu poate fi deviat prin alta parte.

  • În orașul european oamenii mor pe șosele, orașul miroase a caca, multe străzi sunt neasfaltate, multe zone rezidențiale sunt nesistematizate, iar lui Crețu îi arde de Wonderland…

  • Doamna Cristiana la intrebarea:de ce nu s-a facut centura” poate sa va raspunda gasca lui Nacu,Gagea,Chereji,si inca vreo 5-6 nu mai multi,dar cu apucaturi de procesomani,care prin actiunile lor, uite unde s-a ajuns.Multumesc pentru intelegere.(nu cred ca veti pute spune ca sunt un postac PSD)

    • Alex,de cate ori m-ai pupat tu pe mine in dos,de atatea ori am pupat eu „ghiulul” PSD,darrrrrrr de aici inainte eu tie iti dau liber la pupat.Ce zici,te bagi?

  • Daniel si Mosu sunteti total pe langa subiect. Padurea Codrisor este zona tampon verde pt. noxe. Vreti dezvoltare cu orice pret chiar daca va loveste cancerul ? Doamn feri !

  • Pana la rezolvarea problemei „centurii” era&este oportun sa se limiteze viteza in punctele critice, nu (numai) cu semne de circulatie , ci cu radare fixe.
    Peste tot in EU occidentala se utilizeaza acest lucru, este util si previne aparitia unor astfel de accidente. Oricum mult mai util decat plimbatu’ cu MCV -ul si amendarea celor care circula cu 60 de km/h in localitati… Eu cred ca investitia se va recupera in maxim 2 ani si va salva multe vieti nevinovate.
    In ceea ce priveste centura de nord /sud este deocamdata un blah blah blah de campanie. Ar fi mai util sa se gaseasca solutii pentru oricare varianta si evident sursa de finantare si nu in ultimul rand sa se realizeze. Dar pe subiectul asta se va putea discuta serios dupa parlamentare, pana atunci, vor fi numai promisiuni fara acoperire.

  • Mosu ii unul dintre candidati .Un consilier cu 16 ani de administratie ,in care in afara de a-si incasa cei 500 lei de la consiliul local nu a facut nimic. Si acuma ne otraveste cu intelepciunile lui . Un casnic cu acte.
    Solutia provizorie pe care a propus-o Mircea Archiudean cu devierea traficului greu din Viisoara si Unirea era foarte bine venita pt a evita astfel de incidente.Propunerea a fost facuta ca o solutie provizorie , pana cand Bistrita ajungea ca oras sa aiba o CENTURA ADEVARATA, care sa ocoleasca orasul.

    • Domnule Archiudean eu nu sunt si nu am fost candidat sau consilier . Dar despre prostia ce o propui tu am insa o itrebare: Firma Proditerm se leaga sa garanteze si sa plateasca toate despagubirile acidentelor ce se vor produce la intersectia cu strada Independentei?
      Inteleg ca vrei sa-ti dezvolti afacerea din zona Zavoaie in detrimentul celorlati locuitori din oras, dar sa sti ca votantilor nu le pasa nici cat negru sub unghie de afacerea ta.

    • Domnu’ candidat independent, DEPENDENT de m10.
      Are dreptate ION „Esti casnic cu acte in regula” de patru ani. Umfli indemnizatia de la consiliu si nu ai facut nimic inafara de gargara.
      Apropo invata sa scrii corect adica „stii ” cu doi ii nu cum ai scris „sti”

    • ASTa NU MUNCESTE DE PATRU ANI ????
      Ii numa’ consilier local?????
      NU are alta ocupatie ??

      Deci il intretine nevasta???

      Si mai are tupeu sa candideze ????

      JENANT

    • Din cauza CONSILIERILOR SLABI DIN PRIMARIE , care taie frunza la caini , si in 16 ani nu au reusit sa faca nimic pt orasul asta , se intampla tragedii ca asta

    • vasile moldovan, rus constantin, george avram, camelia tabara, alin seserman… astia au 16 ani

    • Solutia lui archidean sau cum il cheama aducea tot traficul pe Libertatii. Asa ca lasa-ma cu solutii din asta gen Cretu.

    • Cam furi curent prietene Remus, daca nu ai posta doar de dragul dezimformarii , si ai citi atent solutia oferita , si ai avea suficient creier ai vedea ca era prevazut un pasaj subteran pe Libertatii, tocmai in intersectia cu pasarela , pasaj prin care autoturismele isi pot continua drumul nestingherite de camioane

  • (Ikar) ; daca nu ai de lucru, mai intreaba 4281 de bistriteni care gandesc altfel decat tine. Adica gandesc sanatos si apara sanatatea si mediul de care si tu ai nevoie. Restul este doar prostie omenesaca si comentarii fara putere de viziune. Totul se putea face daca in administratie ar fi avut cine sa gandeasca corect .

  • Legat de centura ipotetica din dealul codrisor vad tot felul de pareri conform carora am distruge mediul, ne-am umple de noxe, am distruge environmentul s.a.m.d. Exact invers stau lucrurile, am elimina foarte multe noxe din oras, ne-am decongestiona strazile ceea ce ar avea ca rezultat si mai putine noxe pentru masinile care trebuie sa circule in oras, deci ne-am imbolnavi mai putin etc. Iar in tara in care se taie copaci pe rupte, cu miile de hectare, sa spui ca nu esti de-acord cu centura (care ar defrisa, am inteles 4-5 hectare), pe motiv ca aperi padurile e putin ipocrit…

    • Centura prin padurea Codrisor NU e SUSTENABILA sau OPORTUNA din MULTE alte puncte de vedere pe langa cel al DEFRISARII a 4-5 hectare. Printre multiplele ARGUMENTE IMPOTRIVA construirii centurii prin dealul Codrisor (unele amintite si mai sus) s-ar numara:
      – COSTUL suplimentar substantial adus de lucrarile de CONSOLIDARI a structurii drumului si de despagubirile pt EXPROPRIERI. Costul/km pentru aceasta „centura” cu 2 benzi a ajuns sa depaseasca cu mult costul estimat pt un km de AUTOSTRADA pe traseu de munte
      – Centura este NEOCOLITOARE deoarece traverseaza intravilanul Bistritei in multe zone (zona strazii Valea Budacului, o zona din cartierul Viisoara, zona strandului, o zona din intravilanul cart. Unirea, o zona din apropriera lacului de agrement)
      – Problema alunecarilor de teren din zona, pentru care cred ca se recomanda IMPADURIREA, nicidecum DEFRISAREA si traficul greu, NU?
      – In foarte multe zone centura trece la cativa metri de casele oamenilor, iar trepidatiile produse de TIR-uri le-ar afecta acestora casele, sanatatea si linistea
      – Centura nu ar distruge doar 4-5 hectare de padure, ci zona de SANTIER ar afecta o arie mult mai larga.
      – Centura Sud lasa in afara tranzitul de pe DN17C. Avand in vedere ca marea pondere a traficului greu vine dinspre nord si vest (Cluj, Oradea, Baia Mare) mi se pare aberant si inutil sa faci o centura in SUD.
      – Este irational sa directionezi tranzitul printr-o zona aflata la mai putin de 500 m de parc , de casa de cultutura, de stadion etc. Centura ocolitoare la cateva sute de metri de CENTRUL orasului ar fi desigur inca una dintre „minunile” Bistritei
      Eu cred ca chiar si cei care au propus proiectul CENTURII BISTRITA-SUD au stiut tot timpul ca e o UTOPIE si o ABERATIE. Acum, ca ACEIA care au avut de luat COMISIONE din studii de fezabilitate PROBABIL si le-au luat deja, iar ACEIA care au avut de adunat capital electoral din dezbaterea PRO sau CONTRA l-au adunat deja, SPER sa lasam deoparte „minunata idee” a centurii Codrisor si sa putem trece in sfarsit la o varianta REALISTA, UTILA si REALIZABILA in ceea ce priveste CENTURA ocolitoare, atat de necesara Bistritei.

    • La toate argumentele dvs. foarte pertinente adaug concluzia specialistilor care au intocmit PMUD (Planul de Mobilitate Urbana Durabila) – postat pe site-ul http://www.primariabistrita.ro : traficul de tranzit preluat de Centura 2 SUD, calculat prin 3 metode, este de cca 2150 autovehicule/24 h (sub 20% din traficul de tranzit); aceasta artera ar fi folosita mai mult de catre locuitorii din zona.
      Menirea unei variante ocolitoare este sa descongestioneze traficul de tranzit din localitate, ceea ce „ocolitoarea” 2 SUD nu ar realiza!

    • Foarte bine explicat şi argumentat, doamna Cristina C.! Şi aş mai adauga, nu este centura lui Creţu, cum se spune in unele comentarii de mai sus. Atat el cat si alti politicieni (de pe ambele paliere politice) au interese legate de această centura. Este propunerea corupţilor care vor să pună mâna pe putere pentru a-şi continua planurile personale.

    • Ha Ha Ha, ce ironie a sortii. Draga Mihai, mi se pare extrem de AMUZANT ca tu consideri ca Vali – unul dintre cei 7,4 mil – si unul dintre cei mai critici CONTESTATARI a tampenilor primarului, e postacul lui CRETU. Ca sa te convingi citeste numa’ vreo 10 comentarii mai sus parerea „postacului” despre primarul nostru european.

  • Bun articol
    am o intrebare ca vad ca sunt multi care se pricep

    Votul e obligatoriu sau NU…ca io sunt satul!
    plz poate sa confirme cineva
    Se da amenda???????

  • Primarii de BN au o problema cu centurile ocolitoare.Aceeasi problema o are si Nicu Moldovan la Beclean.Da,in mandatele lui s-a realizat proiectul Figa dar,sa ramai intepenit in aceasta realizare si sa nu te implici in problemele care afecteaza viata de zi cu zi a platitorilor de taxe si impozite,mi se pare de neiertat.Cu toate „sclipiciurile” de la sarbatori,zilele orasului,etc.,orasele judetului nu au investitii structurale.Bani irositi.

  • Dupa minusurile date se vede ca va doriti cancer nu sanatate si mediu aerisit. In cazul asta sunteti mari boi care stati in amortire.

  • „Nu am altceva să vă dau decât sânge, trudă, lacrimi şi transpiraţie”. – W. Churchill
    Pe când un astfel de realism din partea candidatilor la viitoarele alegeri.
    La noi pleacă ai nostri, vin ai nostri, promiţând cu doţii – de drepta sau de stânga – aceleaşi măreţe realizări, de care uită a doua zi după alegeri.
    Responsabilitatea este acum în mâinile noastre , a celor mulţi, dar întrebarea estea cetăţeanului turmentat „Eu cu cine votez”?
    Pare o dilemă insurmontabilă. Ieşirea pare imposibilă. Cum cei vechi ne-au convinc cu ce pot şi cine sunt – mai toţi impregnaţi iremediabil de doctrina comunistă – este vremea încercării unor tineri necontanminaţi, chiar fără experientă. Decât o experienţă în preacurvie administrativ , mai bine nicio experientă.
    E de preferat să te conducă prost un primar cinstit, decât – tot prost, unul hot sau ciocoit.
    Să nu uităm puterea stapilei şi să cugetăm 10 secunde înainte de a o aplica (în batjocură, cum facel adesea).

  • … ca o cireasa pe tortul acesta negru din articolul Cristianei, scena „epica” prin care politia opreste circulatia in zona casei de cultura din Bistrita, ca sa treaca boierii Tariceanu si Tintean cu toata turma lor, ca vitele pe mijlocul strazii Albert Berger.
    Degeaba are orasul european trotuare, taranii tot tarani si vitele tot vite, sau o fi fost un gest de pios omagiu, de respect nedisimulat pentru cetateni?!
    Intr-o nesimtire crasa, toti soferii din acel moment am fost opriti de politie, am stat frumos incolonati, sa treaca majestatile lor.
    Politistul s-a scuzat, stiti protocolul, e al doilea om in stat…i-am raspuns sec:”Va inselati, e ultimul om in stat…”.

    • TARICEANU ar fi avut dreptul la privilegii precum COLOANA OFICIALA, oprirea traficului etc., in calitatea sa de „al doilea om in stat”, DOAR daca ar fi venit la BISTRITA in calitate de PRESEDINTE AL SENATULUI (desi aceasta functie NU prea presupune munca de teren prin diverse orase ale tarii). Cata vreme el a venit in CALITATE de presedinte al unui PARTID POLITIC, pt a sustine candidatii acelui partid, NU AVEA DREPTURI SUPLIMENTARE, fata de orice alt cetatean al orasului. Mi se pare ABUZIV sa folosesti PRIVILEGIILE pe care le detii pt o functie PUBLICA, pentru a-ti rezolva TREBURILE PERSONALE.

    • si acum sa se autosesizeze politia din bistrita
      sa vedem ….ce drept la replica da politia la mesajul tau!

  • Vine Crețu, seamănă panică,
    Bărbierește lumea botanică,
    Pune pârtii pe dealuri de tină
    Să schiem, desenează slănină.
    Știa ce spune tata săracu
    Votezi Crețu, îl votezi pe dracu
    Și petreci noaptea de sânziene,
    Ca veverițele lângă 3 arteziene.

    Tu nu vezi ce scriu Cațavencii, ProSportul,
    – Bistrița – orașul cu cortul
    – Bistrița – orașul cu struții
    Ne-au făcut viral acum internauții.

  • Aici se vad postacii partidelor,daca un sofer tampit nu respecta legea este de vina cineva,pai oare cum poti acuza pe cineva de imbecilitatea unor oameni,iar cu centura sa fim serios unii au facut tot ceea ce se putea face pentru realizarea lor dar din pacate interesele unora au fost mai presus de tot,pentru cei cu case si vrajeli nu era buna centura pe la codrisor,iar pentru foarte multi bistriteni era foarte buna,fiecare cu parerea lui dar au pierdut toti bistriteni,asta este adevarul

  • D-le SAFRIUC ; va rog sa fiti atent. Doar al doilea comentariu semnat Balan Marius- PARTIDUL VERDE imi apartine. Nu fac eu nici din gresala ceea ce descrieti d-vs acolo. De multe ori pe acest online , unii imi folosesc abuziv numele. Cred ca intelegeti de ce se intampla asta ? O ZI BUNA !

    • În subsolul primei dumneavoastră intervenții am subliniată că acel domn este altă persoană decât un membru al Partidului Verde. Iar nu știu la ce îmi sugerat să fiu atent, în comentariul meu nu am incriminat partidul din care cu onoare faceți parte, ci doar la politica mârșavă și lipsită de minimă demnitate al unor oameni angrenați în politică ce creând confuzie batjocoresc națiunea română.
      Vă doresc succes în această campanie de-a oferi o alternativă curată în armonie cu natura în administrația orașului.

  • In urma cu putin timp pe DN17 la Mijlocenii Bargaului o femeie tanara de 36 de ani a murit in alt accident lovita de o masina cifaron de beton. Si aici este de vina cei de la Bistrita Civica si centura Codrisor ? Sa ne raspunda postacii de serviciu de la pesedeu si altii care gandesc cu partea dorsala nu cu materia cenusie.

    • Un aspect foarte important, care nu e sesizat (sau nu se vrea a fi sesizat) : in niciunul din cele 2 accidente cauza nu a fost VITEZA EXCESIVA!!!! Sunt convins ca in multe accidente cauza reala e alta, viteaza fiind eventual un factor agravant, dar nu cel determinant.
      Problema incepe de la scoala de soferi, care scoate niste „tocilari”, nu niste viitori soferi. Se invata niste unghiuri, niste rotiri de volan, dar nimic din ceea ce se intampla in trafic, mai ales in situatiile limita.
      Continuam apoi cu infrastructura la pamant, cu lipsa de semnalizare acolo unde e cazul si terminam, in sfarsit, cu pandarii de la politia rutiera.
      Politia rutiera ar trebui sa fie mult mai implicata in ceea ce insemna traficul rutier, nu doar static, ci participand efectiv cu sugestii catre primarie si drumari.

  • tot ce se intampla este de vina cretu,mi se pare o mare manipulare in care vad ca nu cad multi bistriteni ,atat.

  • Nu este vorba numai de partide… nimeni dintre cei care ar fi putut face ceva pentru NOI, nu a facut nimic. Traim intr-o tara mizerabila condusa (de 27 de ani) numai de gunoieri. Nimeni nu vrea sa se faca curat. Din pacate pentru NOI toti, oamenii de rand, nu am avut sansa (sau norocul) de a putea vota un PATRIOT. Oare este chiar asa de complicat? Sa nu existe nici un om cinstit, cult, bine intentionat in tara asta? Se pare ca nu…
    No’ sa voteze mortii…

  • Traseul Variantei Ocolitoare Bistrita a fost decis la referendum. Va reamintesc rezultatele Da 58%, Nu 41% si Nule 1%. Daca vrem sa traim in democratie trebuie sa respectam decizia cetatenilor din Bistrita.

    • Da, cetăţenii doresc o variantă ocolitoare! Dar problema este că din trei variante, primarul a ales-o pe cea mai scumpă, pe cea care trece prin oraş, pe cea care afectează familii care nu vor fi niciodată despagubite corect (nu locuiesc în zona, dar nu pot să nu mă gândesc ce este în sufletul unui om căruia îi este demolată casa).

    • Pe langa faptul ca traseul ales de candidatul ecologistilor va bloca orasul, pe traseul ales de el vor trebui demolate 14 case. Asa ca alexandru inaite sa vorbesti de case care trebuie demolate mai uitate si in curtea ta a ecologistilor si lafel in curtea verzilor si a PDL-ului. Nici voi ecologisti, verzi si PDL-listi nu sunteti mai buni ca primarul.

  • http://www.timponline.ro/toniuc-un-referendum-pentru-bistrita-sud-pentru-cetateni-nu-s-a-risipit-ceata/
    Pozitia ecologistilor in chestiunea centurii a fost in permanenta clara si ferma. La fel si in privinta referendumului, spre deosebire de cea a liberalilor si a altor oportunisti de ocazie. Observ ca cei care s-au sucit intre timp continua prin orice mijloace campania de intoxicare si de distrugere a ecologistilor, acum asumandu-si etichete menita sa ne compromita. Din fericire alegatorii nostri sunt mai destepti decat decat isi imagineaza ei. Continuati baieti! Nu e o problema din punctul nostru de vedere, ne bucuram ca va temeti in continuare de reprezentantii partidului ecologist.

    • Cu ce vrea sa faca candidatul vostru si anume Archiudean nu este ceata este bezna minti.

  • Doamnă Cristiana, dacă tot s-a deschis subiectul „primarul Creţu”, aş dori sa aduceţi în actualitate printr-un articol şi parcarea subterană din Eminescu. Deşi am avut păreri diferite cu privire la această parcare, poate acum înţelegeţi nemulţumirea multor cetăţeni ai acestui oraş cu privire la desfiinţarea acelei mici „oaze” de verdeaţă din peisajul de betoane! Cu atât mai mult cu cât proiectul nu a fost abandonat, iar din mai multe variante de amplasamente (ca şi în cazul variantei ocolitoare) a fost ales cel mai agresiv faţă de mediu. Ca să nu mai spun că alegerea amplasamentului (spaţiu verde) este ilegală, încălcându-se legea spaţiilor verzi. Instituţiile publice care dau avize (inclusiv de la mediu) sunt înregimentate politic şi sigur, ei vor da accept, chiar cu încălcarea legii. Se poate în România!

  • Ei bine Domnule ALEXANDRU. Si cine s-a ocupat mai mult cu parcul EMINESCU, si strangere de semnaturi impotriva unui astfel de proiect ?

  • Dupa aceste comentarii la acest articol, mi se confirma faptul ca: mortii or votat, mortii vor vota… Sa va ierte Dumnezeu!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS