Economie

Pasajul rutier subteran Gării – Tărpiului are undă verde de la Mediu

Planul Urbanistic Zonal pentru pasajul rutier subteran Gării -Tărpiului din Bistrița a primit undă verde din partea Agenției pentru Protecția Mediului fiindcă ”nu s-au înregistrat observaţii sau comentarii din partea publicului”.

Potrivit unui comunicat, ”având în vedere că, în termenul legal de la publicarea deciziei etapei de încadrare nu s-au înregistrat observaţii sau comentarii din partea publicului, Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud a luat decizia finală că planul – Elaborare Plan Urbanistic Zonal pentru Pasaj rutier subteran strada Gării-Tărpiului din municipiul Bistrița, în municipiul Bistrița, str. Gării, județul Bistrița-Năsăud, nu necesită evaluarea de mediu, urmând a fi supus procedurii de adoptare fără aviz de mediu.

Altemis SRL Dej a realizat PUZ pentru suma de 472.728 lei, fără TVA. În cadrul investiției se vor realiza următoarele:

1. Realizare pasaj rutier subteran pe sub calea ferată;
2. Realizarea sensului giratoriu de pe str. Gării la intersecția cu b-dul Decebal;
3. Modernizarea pasajului pietonal existent sau integrarea acestuia în pasajul rutier pentru asigurarea traversării pietonilor și bicicliștilor, în vederea asigurării continuitații pistelor de bicicliști care se creează prin alte proiecte;
4. Realizarea legăturilor din pasaj cu strazile laterale;
5. Modernizarea parcării publice situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market, după conceptul ”Park & walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice;
6. Asigurarea iluminatului public inteligent, modern și eficient, cu sistem de telegestiune aferent pasajului și zonelor adiacente, atât pentru infrastructura rutiera, cât și pentru cea pietonală și ciclistică;
7. Implementarea unor măsuri destinate creșterii siguranței în trafic (inclusiv camere de supraveghere) pentru bicicliști și pietoni în zona de acțiune a proiectului;
8. Extinderea sistemului de management al traficului în zona de acțiune a proiectului.

Finanțarea pentru această investiție, circa 8,5 mil. euro, a fost aprobată de Guvern prin Programul ”Anghel Saligny”.

Prin proiect se propune realizarea unui pasaj subteran (450 m lungime și 7 m lățime) pe sub calea ferată care să lege cele două zone ale orașului separate de structura feroviară, realizarea unei legături directe și facile pentru transportul auto între partea de NV și partea de SE, descongestionarea traficului în zona Gării CFR și Autogării, modernizarea parcării de pe str. Gării și dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, zone pietonale, piste de biciclete. Relația cu str. Rodnei se va face prin sensul giratoriu propus la intersecția dintre str. Gării cu bd. Decebal. Tot prin acest sens giratoriu se va face relația și cu str. Arțarilor (paralel cu calea ferată) și cu str. Trandafirilor (zona de locuințe). Proiectantul va stabili varianta optimă de realizare a sistemului rutier, iar trotuarele aferente vor fi din pavaj. Pasajul subteran va presupune două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens (2×3,5 m), trotuare de 1,5 m (pe ambele părți dacă pasajul pietonal existent se înglobează în pasajul nou proiectat), piste de biciclete pe ambele părți (1 m), parapet de protecție pietonal, sisteme de aerisire și filtre, sisteme de drenaj, realizarea sensului giratoriu de pe str. Gării la intersecția cu bd. Decebal, modernizarea pasajului pietonal existent sau integrarea acestuia în pasajul rutier, realizarea legăturilor din pasaj cu străzile laterale, modernizarea parcării situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market după conceptul ”Park & Walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, asigurarea iluminatului public inteligent, cu sistem de telegestiune, camere de supraveghere.

45 comentarii

  • Decât intermodalul lui Crețu care ar fi urcat și staționat autobuze la înălțime, mai bine trafic fluent in zona Gării spre Tărpiului. Succes, va atâta bine!

    24
    56
  • Verificati trenul de bargau ca circula gol 70% din curse!!!
    De ce?
    Prostii platesc subventii trenurilor private doar sa …..circule!
    Statul nu verifica daca sunt facute investitii in trenuri, daca se spala, daca se incalzesc ….ci doar sa circule…sa deranjeze circulatia in zona!!!
    PS nu e justificat un pasaj cand era mai usor sa faca o trecere la nivel…cu semafor pentru …tren!!!!

    64
    5
    • De acolo nu pica nimic.
      Se asfalta, monta bariere și în 30 de zile eram good to go.
      Dar interesul poartă fesul 😀

  • Bravo! De 30 de ani așteptăm acest pasaj! La o adică ar fi mers și o pasarelă simplă, cu 2 benzi, de genul cum e cea de lângă pompieri! Dle primar, îmi cer scuze pentru că nu v-am votat! La următoarele alegeri nu voi repeta această greșeală!

    13
    107
    • Felicitări Bălănel şi Miaunel ai reuşit să mai nenoroceşti încă odată oraşul ! ha, ha
      Avem şansa să avem încă o groapă cu piscină lafel ca cea din Decebal !
      P.S. Felicitări Turc ! ha, ha

      85
      8
    • Unde putem vedea online acest proiect sau nu-l putem vedea fiindcă este ținut ascuns ca toate celelate bazaconi să nu putem vedea toate prostiile care sunt în el până ce este prea târziu şi nu se mai poate face nimic ?

      68
      7
    • Cum se va realiza conectarea directă a străzilor Aleea Trandafirilor cu Rodnei ?

      65
      1
  • Citat din articol: „(…) având în vedere că, în termenul legal de la publicarea deciziei etapei de încadrare nu s-au înregistrat observaţii sau comentarii din partea publicului, (…)”. De ce nu ați depus contestații (sau contestați, contestațiii, contestațiiiii, să înțeleagă șiiii domnul cu sute de non-nickuri), faptul că vă arătați indignarea în secțiunea de comentarii nu va opri și nu va modifica un proiect. Înțeleg, domnul cu iiii-uri nu stăpânește gramatica limbii române, dar ceilalți? Chiar și dânsul putea să roage un copil de clasa a II-a să îi corecteze și să-i formuleze petiția și să o depună la primărie. Nu ați depus contestații la primărie, acum nu vă mai plângeți, proiectul va fi dus la bun sfârșit, indiferent de smiorcăiala unora!

    14
    67
    • Consilierule ares, erorile grave de proiectare ale acestei noi invenți de pasaj subteran Gãrii – Tărpiului sunt evidente şi au fost semnalate de cetățenii oraşului în presă : https://timponline.ro/variantele-de-stabilire-a-legaturilor-intre-pasajul-subteran-si-strazile-laterale-analizate-la-primaria-bistrita/
      Aceste erori grave nu au legătură cu mediul prin urmare nu sunt observați la avizul de mediu.
      Sper ca primarul Turc să aibă bunul simț şi să se organizeze o dezbatere publică adevărată.

      68
      7
    • Votantule, despre ce erori vorbești? În articolul citat de tine înțeleg că în momentul publicării erau câteva aspecte care necesitau revizuire. Bănuiesc că dacă proiectul a primit undă verde, toate aspectele s-au clarificat, căci altfel nu primea finanțare. Scrie aici ce grave erori de proiectare există, să se autosesizeze organele competente și să cerceteze cum a fost posibil să fie dată undă verde pentru un proiect cu GRAVE ERORI de proiectare! Sau măcar să ne explice cineva, care cunoaște proiectul!

      5
      55
    • @ ares, erorile acestui proiect au fost publicate în presă la timpul potrivit faptul că primarul Turc nu ține seama de ele este fix problema lui deoarece el se va face de râs din nou.

      55
      2
    • @ares, Că are finațare şi undă verde asta nu înseamnă nimic şi Linia Verde are finațare asta nu înseamnă că este bună, şi celălat pasaj problemă din Decebal are finațare pardon a avut finațare, şi terenurile de fotbal din pantă au avut finațare şi sălile de sport din sate fără copii au finațare, şi bazinele de înot de la Cuca Măcăi au finațare şi pârtia de schi avea finațare . Mai vrei şi alte exemple că mai sunt ?

      53
  • De la sensul giratoriu Winmark pana la intersectia Industriei/Tarpiului/ D .Cantemir distanta totala e de aproximativ 250-260 m ! De unde 450 m pasaj subteran ???

    14
    27
  • Variante de stabilire a legăturilor intre pasajul subteran si străzile laterale nu prea există deoarece străzile din jurul gării sunt destul de inguste si nu permit construirea unor rampe de acces cu pante rezonabile. De aceea, o solutie mai simplă si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incat să ramană doar linia principală care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Acolo ar putea fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita. In felul acesta, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran doar pentru autoturisme , sau si mai simplu printr-o trecere la nivel.
    Asadar, prin eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona străzii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.
    Pe de altă parte, in partea de est a orasului există deja destule treceri la nivel cu calea ferată începând cu strada Lucian Blaga, Drumul Dumitrei Vechi, strada Ioan Slavici, Piața Decebal, iar dacă se mai face încă una pe strada Romană nu mai e nevoie de pasaj subteran auto pe sub peroanele de tren din gară. In plus si autogara Bistrita s-ar putea moderniza prin amenajarea unui terminal pentru autobuze pe locul ocupat de transcontainer.

    54
  • Inca odata vedem impostura din comentariile acestor indivizi neasumati care doar cotcodacesc la tot ce se face bun pentru acest oras.
    Transmit impostorilor ca tocmai au avut ocazia sa depuna sesizari la APM si GARDA de MEDIU insa nu i-a dus tartacuta decat sa dea minusuri din casa. Deci termenul a trecut , spor la treaba domnului PRIMAR si astept si celelalte pasaje subterane propuse de mine .Este o investitie absolut necesara si aduce din nou orasul la un tronson circulabil asa cum a mai fost cand se circula pe Garii si Tarpiului.
    Felicitari domnului PRIMAR !

    3
    110
    • ” Marii ” arhitecți din ” marele ” oraş Dej care are sute de pasaje subterane au realizat aceasta panaramă de PUZ ha ha.

      79
      2
  • Să bagi tot traficul auto de pe toate străzile într-un singur sens giratoriu la Măgura care şi acum este supraglomerat asta înseamnă să nu ai nimic între urechi .

    93
    2
    • Când se va bloca sensul giratoriu de la Winmark din cauza unei indudaților sau unui accident infantililor atunci ați blocat jumătate de oraş .

      78
      3
  • Un sitem integrat de pasarele care să interconecteze toate străzile din acea zonă ar rezolvat problemele de trafic însă dacă eşti turc nu ai cum să vezi acest lucru !

    73
    3
  • Un sistem combinat de pasaj subteran şi pasarele supraterane ar realiza conectarea bună a tuturor străzilor şi ar mulțumi pe toată lumea.

    67
    4
  • alex tocmai aceasta este greşala capitală că TOTE STRĂZILE PLEACĂ DIN SENUL GIRATORIU MĂGURA cea ce va produce un ambuteaj de nedescris şi multe accidente şi nu cum ar fi firesc să fie legate direct între ele.

    71
    3
  • Ce bine era dacă acum erau deja instalate sistemele acustice şi luminoase la trecerea la nivel de cale ferată Slavici. Aşa acum trebuie să stai la stop pentru 2 trenuri goale pe zi în Intersecția Slavici – Arțarilor – Colibiței este foarte aglomerată datorită lucrărilor din oraş şi va deveni şi mai aglomerată când se va bloca şi sensul giratoriu de la Apolo. Un sitem de semnale luminoase este de ajuns nu este necesar acolo alte fantezi de pasaje subterane. Ce este aşa greu ?

    63
    2
  • Este necesară construirea urgentă a treceri auto la nivel de cale ferată Bozga – Pletosul. Acum putem trece linia pe acolo pietonal însă când avem mai multe sacoşe cu cumpărături de la hipermarcketurile de pe Calea Moldovei nu mai putem veni pe jos.

    56
    1
  • Axa de mobilitate auto pe ambele părți a căi ferate este esențială pentru circulația auto din oraş ca alternativă la distrugerea traficului auto produsă de îngustarea străzilor Independenței- Decebal- Andre Mureşanu-Năsăudului- Calea Moldovei. La începutul mandatului primarul Turc promitea ferm că va cumpăra teren de la privat pentru a realiza conectarea străzilor Colibiței cu Miron Cristea bineîțeles că de atunci nu sa întâmat nimic, idem pentru celelate tronsoane ale axei de mobilitate de pe lângă calea ferată care trebuia doar să fie asfaltate etc.

    57
    1
  • Când se va face noul Lidl în cartierul Compozitorilor traficul auto în acel cartier va fi complicat aşa că trebuie construită trecerea de cale ferată Celibidache precum şi asfatarea străzii Constsntin Brăiloiu până la Lidl şi mai departe până pe strada Industriei.

    46
    1
    • Pentru degajarea cartierului este necesară şi o stradă care să plece din str. Compozitorilor
      până în spate la benzinăria Petrom.

      28
      1
    • Compozitorilor este cartierul săritorilor ( limitatoarelor de viteză ) ha, ha Bănuiesc că oamenii de acolo au suficienți bani să-şi schimbe des amortizoarele la maşini ha ha

      33
      1
  • Politrucii ăştia au înlocuit prostia de internodal cu o prostiei şi mai mare care se vrea a fi un pasaj subteran, la noi la Bistrița sa răsturnat căruța

    26
    1
  • Eugene I, dacă nu știi scrie , nu mai spune că ești din Bistrița !
    În rest ,ai dreptate .

    2
    3
  • Cum vor mai putea să mai iasă din curți cu maşinile cei ce locuiesc pe strada Tărpiului pe porțiunea dintre strada Dimitrie Cantemir şi strada Narciselor ?

    12
    1
  • Pentru o bună circulație în Bistrița este super-importantă realizarea legături directe pe două sensuri de circulație între străzile Arțarilor – Rodnei fără a trece prin sensul giratoriu de la Winmark precum şi legătura Arțarilor – Gării şi Rodnei – Gării.

    19
  • Am tot auzit despre acest pasaj tot felul de lucruri negative însă unde putem vedea acest proiect să ne putem convige că nu este aşa sau poate este SECRET ?

    16
  • Nici dracu nu va baga-n seama fara dezbateri si o asumare corecta cu numele la purtator. degeaba ciorovaiti de la taste.

    11
    • Bălane, Poate ne spui şi ceva argumente pertinete. Că politruci din primărie şi cei ca tine habar nu au de nevoile cetățenilor oraşului şi nu-i bagă în seamă este numai vina lor a politrucilor, nu este vina cetățenilor.

      11
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.