Economie

Pe unde va trece și cât va dura realizarea variantei ocolitoare a Năsăudului

Varianta ocolitoare a orașului Năsăud, care se va construi pe partea stângă al râului Someșul Mare în sensul de curgere, pe 4,8 km, a ajuns la faza aprobării din partea Agenției pentru Protecția Mediului fără de care nu se pot face pași pentruobținerea finanțării în valoare de 40 de milioane de euro.

Potrivit memoriului întocmit de o firmă din Suceava, investiția va fi realizată adiacent râului Someșul Mare, având începutul la intersecția cu drumul național DN 17C la km 19+440,00 și sfârșitul în zona intersecției cu DN 17D/DN 17C, la km 23+771.00.

Varianta ocolitoare se va desprinde din DN 17C prin intermediul unei intersecții giratorii. Prin cartierul Lușca va fi o supratraversare pe un viaduct cu lungimea de 681 m. Apoi, șoseaua va trece prin lunca Someșului Mare până la km 4+326,62, unde va traversa râul și calea ferată Dej – Beclean- Ilva Mică pe un viaduct cu lungimea de 281 de metri. Punctul final va fi un sens giratoriu la intersecția DN 17D.

Lungimea traseului este de 4.755 km. Viteza cu care se va putea circula este de 80 km/h (zona de deal), redusă local din cauza condițiilor existente de traseu pentru evitarea lucrărilor costisitoare.

”Proiectul nu va crea noi activități, avantajul unei variante de ocolire fiind viteza crescută a traficului de tranzit. Acest avantaj rezultă din folosirea unei secțiuni de drum național, cu vitezele legale și medii aferente, în locul unei secțiuni urbane. De asemenea, costurile de călătorie se reduc pentru traficul care tranzitează orașul Năsăud, care reprezintă în prezent strangulări majore ale traficului, atât pentru pasageri, cât și pentru transportul de marfă, iar condițiile de siguranță ale traficului vor fi vizibil îmbunătățite”, se arată în memoriul transmis Agenției pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud.

Costul estimativ al investiției este de 158,909,400.08 lei fără TVA, în total circa 40 de milioane de euro cu o durată de realizare de 32 de luni din cauza faptului că nu se va putea lucra iarna.Durata efectivă a lucrărilor de execuție este de 24 de luni.

După finalizare, se estimează că vor circual cca 2700 autovehicole pe zi, cu o pondere a traficului greu de 19%.

39 comentarii

    • Baftă în construirea noi centuri a Năsăudului !
      Sper să se construiască mult mai repede ca centura Bistriței că cei din Bistrița prea se dau cu buricul pe sus însă în realitate sunt doar nişte snobi proşti care nu sunt în stare să facă nimic.

      97
      4
    • Becleanul nu are centură, au făcut un pod care a mutat traficul din Beclean tot în Beclean. Iar drumul s-a surpat la scurt timp după înaugurare, exact cum am prezis. Și de atunci tot lucrează la drum, mai durează minim 2 ani. Așa se întâmplă când faci lucrurile fără cap, bagi traficul greu pe drumuri fără o fundație corespunzătoare. Spune adevărul, din cauza acelui pod (ca de centura nu poate fi vorba) s-a surpat drumul și au crăpat casele oamenilor. Drumul este în lucru (s-a dus la vale), se așteaptă câte 30 minute la semafor, din această cauză toate tirurile trec prin Beclean, e mai rău ca înainte!
      https://timponline.ro/lucrari-in-toi-pe-dn-17d-unde-se-realizeaza-un-viaduct-si-se-fac-consolidari/

      58
      86
    • @beclenar: Bistrița are centură mai bună decât Becleanul, trece și ea prin oraș ca și cea din Beclenuț și nu se duce la vale, mai mult, toate tirurile merg pe acolo și nu prin centrul orașului cum e în Beclean.
      @carr es: îmi place că repeți iar și iar adevărul. Din păcate nu vom evolua rapid spre mai bine dacă nu putem vedea adevărul și să alegem lucruri și persoane din ce în ce mai bune.

      32
      65
    • @donQ
      Eşti rămas în urmă mult: Bistrița nu mai are o centură, străzile de pe fosta centură sunt în mijlocul oraşului . Traficul greu de tranzit nu este permis să treacă prin oraş.

      64
      10
    • Centura Becleanului este între DN17 şi DN170 eu nu am auzit că de la deschiderea ei să se fi avut vreo problemă.
      Faptul că o parte din Drumul Național sa surpat este o altă discuție şi fiind o porțiune de DRUM NAȚIONAL a fost prevăzut să suporte traficul greu.
      Poate îi intrebați pe cei din CNAR de ce nu sunt în stare să facă centurile supernecesare şi nu fac Drumuri Naționale ca lumea.

      59
      11
    • @domnu injiner: am scris despre „centura Bistriței” că „trece și prin oraș” ca și cea de la Beclean care trece prin Beclenuț. Apoi, spui că e interzis ca traficul greu să treacă prin oraș … am trecut de cel puțin 10 ori în ultima lună prin Beclean și toate tirurile merg tot prin oraș!!!
      @șofer: atât eu cât și mulți alții au tot spus că în momentul deschiderii, din cauza traficului greu, la ieșirea din Beclenuț drumul o va lua la vale.

      10
      25
    • @donQ,
      1. Porțiunea respectivă NU face parte din Centura Becleanului.
      2. Porțiunea respectivă face parte din drumul Naținal DN17D şi deci trebuia să suporte tot traficul greu .
      3. O centură nu se face pentru traficul greu ci pentru tot traficul care tranzitează inutil localitațile inclusiv maşini mici, motociclete, biciclete, căruțe etc. Dedicate special pentru traficul greu pot fi drumuri industriale de interes local.

      35
      6
    • Oameni buni v-ați tâmpit toți? Care mai de care spuneți inepții și – comandă de la partid (mai puțin grav) sau din capul vostru (foarte grav) – vă apucați să dați plusuri și minusuri!!!
      Vă mai spun doar o singură dată (că vb lui Brâncuși: „v-am găsit …”) s-a făcut un pod și câțiva metrii de șosea înainte și după acesta care prin 2 giratorii s-au lipit la 2 drumuri existente!!! Asta e Centura Becleanului? Ce ocolește? E un drum aproape drept de 1km!!!
      Deocamdată, dar probabil și în viitor, toate mașinile grele (mai corect spus: aproape toate) trec tot prin centrul Becleanului! După ce vor termina reparațiile (viaduct, pasarelă sau cum i se spune!) vor circula, probabil, mai multe pe „centură” până când vor apărea denivelări și gropi pe toată porțiunea dintre Beclenuț până la Coldău, după care din nou vor trece toți prin centrul orașului care are „centură” aproape inutilă!!!
      Puteți pune la pariuri!!!: în maxim 1 an de la finalizarea lucrărilor drumul o va lua la vale și mai sus și mai jos de proaspăta lucrare!!!
      @DN17D: dar din ce face porțiunea respectivă? mașinile după ce trec podul cu grinzi zburătoare se teleportează până la Coldău?
      2. am spus eu că n-ar fi trebuit să suporte trafic greu? dar din păcate multe drumuri, chiar foarte multe și dintre cele noi NU SUPORTĂ prea mult trafic greu!!! Uitați-vă la drumul spre Colibița, cel spre Maramureș (Dealu Ștef.) toate sunt crăpate și denivelate la foarte puțin timp după finalizarea lucrărilor!
      3. să înțeleg că centura s-a făcut pt biciclete și căruțe, iar TIRurile și camioanele trebuie să treacă prin Beclean.
      @pt toți: n-am nicio problemă cu Moldovan, omul cu toate limitele sale s-a străduit să facă multe lucruri și a făcut multe lucruri, iar Bistrița dacă ar fi avut primar/primari pe același calapod ar fi fost mult mai departe. Însă nu e cazul să-l transformăm în Mesia! Iar „centura” e un lucru care deși era necesar n-a rezolvat nimic, n-a redus blocajele și aglomerația din Beclean, ci a adus și mai multe cheltuieli (cu reparațiile de acum) și v-a mai aduce pt că drumul din zonă este un drum de căruțe asfaltat!

      13
      23
  • Dacă nu se opuneau ca tâmpiții nişte proşti acum Bistrița deja avea construită centura votată de cetățenii oraşului la referendum. ” Mulțumim ” din suflet acestor minți în colțuri !

    159
    16
    • Pentru simplul fapt ca folosesti nediscriminatoriu niste epitete “ colorate” te încadrezi automat sub incidenta lor! Mai simplu spus: “ cine zice , ăla e”!

      11
      59
    • Care centura ma?
      Aia care trecea la cateva sute de metri de centrul orasului?
      Care ocolea orasul prin oras, prin fata spitalului TBC si distrugea case si probabil tot traficul de la podu Jelnei?
      Care distrugea dealul Codrisor, care oricum vrea sa o ia la vale, doar ca sa ii iasa lui Cretu niste invarteli cu terenuri?

      Ai memorie selectiva sau esti ticalos?
      Centura aia ar fi fost un proiect mai idiot si decat Partia Cocos.

      Toti vrem centura, dar aia numa centura nu era.
      Sper sa se miste mai bine prealaudatul baron si sa vedem centura/drumul de mare viteza/ autostrada aia in decursu vietii noastre.

      39
      82
    • Stați liniștiți, Bistrița nu va avea centură în următorii 30 de ani. Nici pe lângă Budac și nici pe altundeva. Doar se vor roti primarii la putere și vor da vina unii pe alții. Dar de făcut nu se face. După atâția ani de discuții nu avem nici măcar traseul stabilit, ce să mai vorbim de studii de fezabilitate, exproprieri, proiecte, organizare de șantier. Nimic! Nada! Zero!

      29
      75
    • Și Bistrița nu se va sufoca, cum nu se sufocă orașele Cluj, Târgu Mures, Sighișoara, Reghin, Suceava, Dej, Beclean, Năsăud etc etc, nu se va sufoca nici Bistrița.

      14
      70
    • Dacă şi Sângeorzul lui Ogâgău va avea o centură înaintea Bistriței atunci nu vom mai fi Caracalul Ardealui ci Caracalul României.

      59
      4
  • ” Fără o Centură prin afara intravilanului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și lume ”
    Este nevoie de lucrări de infrastructură reale ultra-urgente care să păstreze Bistrița pe linia de plutire mai puțin de festivități că nu prea avem de ce să fim mândri.

    95
    2
  • Sunt sanse foarte mari ca cei din Nasaud sa aiba centura iar noi in Bistrita sa fim in stadiul de : „o sa facem …”.
    Mai rau ar fi nu sa fie gata centura Nasaudului inaintea noastra, ci sa fie gata si aia a Sangeorzului.
    Vom vedea.

    Felicitari primarului din Nasaud!

    69
  • Doamne-ajută, să avem centură ocolitoare în Năsăud, că m-am săturat de multe mașini prin oraș…! Sperăm să se termine în 36 de luni..Felicitări Domnului Primar Dorin Vlașin..!👍👍👍👍👍👍👍🤩😍

    38
    1
    • Jenant pentru bistrițeni au ajuns să facă mişto de noi şi năsăudenii nu numai beclenarii că noi nu avem centură.

      38
  • Îți mulțumim , Doamne , ca le-ai dat un pic de minte să nu bage și centura Năsăudului tot prin Sigmir !
    Ce dracu ne făceam cu două centuri în pârlitul ăsta de sat !

    16
    8
  • Daca e sa vorbim de CENTURI…,nici in 30 ani nu se va construi niciuna!!! DOAR STUDII DE FEZABILITATE,ETC !!!!??? Sa ne dea D-ZEU cat mai multe si cat maI dese!!RUSINE CELOR CARE AU AVUT PUTERE DE DECIZIE IN ACEST JUDET IN ULTIMII CELOR 34 ANI !!!

    8
    2
  • Daca va duceti la Baile Felix va recomand sa circulati pe noile centuri inaugurate in aceasta perioada : Alesd , Osorhei , Sanmartin si iesiti exact la Aquapark PRESIDENT . !!!

    18
  • 1. Puteti spune orice, aia de la Beclean nu se poate numi centura. Este doar o alternativa la drumul prin oras. Din ce am vazut, din 5 masini 4 prefera sa o ia prin oras la fel ca si mine, dupa ce am mers o data si am vazut unde ma scoate.
    2. Este foarte bine ca se face centura Nasaudului, nu stiu cum e traficul acolo si cat au nevoie, dar orice se face e binevenit.
    3. Nu mai comparati toate „centurile” de 2 km, cu centura Bistritei care va trebui sa aiba cel putin 20. E vorba de alti bani, alte chestii mai mari.
    4. Sunt niste incompetenti toti conducatorii care au incalzit scaunul judetului si orasului pentru ca nu au realizat nimic cu adevarat important. In timp ce alte orase minuscule sunt nod rutier, noi nu avem nici macar o centura. Ati mai bagat si semafoarele astea de ne-ati omorat de tot, dupa ce ati transformat toate drumurile din sosea cu 2 benzi la sosea cu o banda, incompetentilor. Ori realizati ceva, ori ne sufocam de tot. Orasul e blocat mereu in afara perioadei de vara cand mai pleaca lumea. Faceti ceva ! Si nu mai scoateti toti incepatorii cu 2h de condus in traficul din Bistrita ! Si instructorii sunt la fel de incompetenti ! Cand vezi ca e stapan pe masina si poate gestiona situatia intr-un sens giratoriu, scoate-l in oras, daca nu, nu mai blocati orasul cu manevre care se pot face intr-o parcare sau in afara orasului ! Doar ca fiecaruia ii pasa numai de el.

    10
    20
    • Cel mai bine înveți să conduci în trafic în Bistrița reală altfel toată lumea ar învăța să conducă pe simulator.

      Întradevăr este nevoie şi de un poligon unde să înveți în linişte deprinderile de bază cum ar fi parcarea.

      Am avut un poligon pe strada Grănicerilor însă zăpăciții din primărie l-au distrus şi pe ăsta punând acolo pista sintetică de pumptrack unde se adună seara doar drogalăi.

      Este obligatiru redeschis poligonul auto de pe grănicerilor şi mutată pista de pumptrack la marginea oraşului în Cocoşu acolo unde nu va încurca pe nimeni.

      27
      2
    • @Poligon

      Absolut ca cel mai bine se invata in trafic, dar daca mergem pe principiul il arunc in apa si se prinde el cum sa inoate, nu rezolvam nimic. Mi se pare de bun simt sa fie invatati toate chestiile de baza si sa exerseze la marginea orasului sau nu in zone aproape blocate. Dar in ziua de azi, instructorii baga incepatorii direct in oras la toate orele de blocaj. Pai nu e posibil asa ceva. Si te duci dupa un incepator pe Nasaudului care merge cu 10km/h. Dupa ce vezi ca a prins cat de cat si se descurca, il bagi in oras, cand poate merge cu 30 km/h. Bistrita nu mai e ce a fost. Cade casa, se ridica bloc. Orasul e blocat deja, nu mi se pare ok sa bagi un incepator caruia ii este frica sa treaca de 10 la ora.

      2
      18
  • Cum spunea cineva:
    Cine va reuşi să construiască noua Centuă a Bistriței va rămâne în istoria oraşul ceilalți vor fi dați uitării dispăruții din memoria colectivă ca nişte personaje mediocre aşa cum sa întâmplat cu : Cereji, Marinescu, Toniuc, Moldovan, Rus şi acum cu Turc.

    34
    1
  • Din afirmatiile de mai sus , reise clar ca Becleanul nu are centura ci doar un pod ce leaga 2 drumuri DN 17 de DN 170 ,care nu tin de orasul Beclen .
    Acest pod sa nu uitam ca a fost luat de vant, iar primarul Becleanului s-a laudat peste tot ca a facut o centura ocolitoare ,nu un pod si 2 sensuri giratorii = 1 milion de EURO, un mizilic.
    Legat tot de Beclean , traficul se defasoara prin oras in continuare, chiar daca pangliga asa zisei centuri ,s-a taiat de 1 Decembrie 2023. Decat o centura imaginara ca cea din Beclean , mai bine lipsa.
    La conducerea Becleanului si a judetului de 20 de ani tot PSD.
    La Bistrita avem : partie de schi ,sala de sport (am avut si cusca pt veverite ) ,linia verde si in curand un stadion mai scump ca si viitoarea centura a Nasaudului si asta ,multumita PSD.

    9
    15
  • Varianta propusă e pe albia unui râu ce va avea teoretic datorită precipitațiilor din ce în ce mai haotice fluctuații de debit majore în viitor.
    Suprafața asfaltată adăugată va colecta apele mult mai rapid, transferând rapid o mare cantitate de apă către sistemul de evacuare a apelor subdimensionat.
    Concluzia logică , la fiecare ploaie mai mare, subsolurile localităților de pe albia Someşului vor vi umplute cu apă de ploaie.
    Se întâmplă la case mai mari.

    4
    19
    • Văd că aşa se întâmplă de ani buni că multe şosele de pe malul râurilor au fost blocate de ploaie 😂. Cum de majoritatea şoselor de pe malul râurilor nu au această problemă ex. Valea Oltului, Valea Jiuiui, Valea Prahovei şi mai aproape culoarul Reghin – Toplița. 🤔

      12
  • Asa ceva….
    Am întrat să văd ce părere au năsăudenii de centură,să văd păreri pro și contra.
    Când colo dezbaterea e despre Beclenuț,Beclean,Turc,Moldovan.
    Dezarmant.

    1
    12
    • Simplu, Sunt numai păreri pro fiindcă la Năsăud şi Beclean nu sunt nişte
      proştii ca la Bistrița care să se opună centurilor vitale pe oraşele lor.

      12
      1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.