Economie

Pe unde va trece centura ocolitoare a Bistriței. Va afecta vreo proprietate?

Rombat

Traseul noii centuri ocolitoare a orașului Bistrița e definitivat în proporție de 99%, afirmă primarul Gabriel Lazany care a făcut publice zonele prin care va trece și planurile municipalității legate de acest drum.

”Vine pe Valea Măgherușului, pe deasupra Sigmirului, pe sub pădure, ocolește pădurea, traversează groapa Sărății, se duce către TeraPlast, acolo va fi un nod mare rutier, după care o ia spre Monariu, Budacu de Jos, Jelna, pe după Ghinda și va mai fi un nod rutier între Livezile, Rusu Bârgăului și Dorolea”, spus primarul într-o emisiune la Tele 21 Bistrița.

Edilul a precizat că, din informațiile sale, centura nu afectează nicio proprietate în mod direct, în sensul că nu va fi nevoie de demolarea niciunei case.

”De proiect se ocupă CNAIR, ce ne dorim noi după terminarea studiului de fezabilitate este să preluăm, împreună cu CJ segmentul aferent municipiului Bistrița și să-l implementăm noi în mod direct, cum s-a făcut la Beclean”, a menționat el.

Cunoscută drept Autostrada Nordului, șoseaua de mare viteză care va fi construită prin județul nostru, a fost gândită inițial ca un drum expres, dar având în vedere studiile de trafic făcute s-a luat decizia să se facă în regim de autostradă. Va rămâne drum expres doar segementul care leagă Dejul de Cluj, a spus Lazany.

Autostrada va fi construită pe două segmente: tronsonul Baia Mare – Bistrița și tronsonul Bistrița – Suceava.

Centura ocolitoare a Bistriței va face parte din Autostrada Nordului.

Foto cu caracter ilustrativ

43 comentarii

  • Mulțumim , dl . primar , pentru informațiile exacte și de mare precizie pe care le-ați emanat !
    Totuși , pentru ca ce ziceți , pe alocuri, nu prea seamănă cu traseul aprobat și publicat , am dori să știm :
    – de unde vine pe Valea Magherusului? Din Sieu Magherus ? Din Caila ?Din Sigmir ?
    – cum trece pe deasupra Sigmirului ? Se face viaduct sau o ia pe anume dealuri ?
    -“pe sub pădure , ocolește pădurea “ – care pădure ?, ca sunt (inca ) multe la Sigmir ?
    – -traseul acesta ciudat are vreo legatura cu faptul ca nodurile , alea importante , vor fi facute , întâmplător desigur, fix în curtea CML , Îndemânarea și alți prieteni ?
    – ați uitat sa ne spuneți când va deveni realitate acest plan minunat de fantasmagoric , plan al cărui studiu de fezabilitate trebuia să fie gata încă de anul trecut !
    Eu zic ca nu-i cazul să vă grăbiți , mai bine să stăm să socotim , să analizăm, să măsurăm,sa ne mai gândim , să facem treabă bună .
    Ca bistrițenii sunt oameni răbdători , cum au răbdat atâția ani mai pot răbda încă vreo 20 !

    129
    135
  • Aceasta este varianta cea mai buna si bine gandita.
    Implicarea bistritenilor si a Asociatiei BISTRITA CIVICA ava da roade si de departe observam ca fata de proiectul trecut de Centura NEOCOLITOARE care lasa in urma ei vreo 12-14 demolari de case cu terenuri scumpe exact ca in vremea comunismului.
    Sa nu mai vorbim de noxele care ar fi intrat in oras in dreptul Strandului si Parcului daca acest drum trecea prin Padurea CODRISOR care era chelita pe vreo 12-15 ha.
    Iata ca in cazul de fata Padurile sunt ocolite ,un alt aspect notabil.
    Lupta bistritenilor care sau opus acelui proiect distructiv de mediu si destine (dupa demolarile de case) nu a fost in zadar.
    Administratia locala si judeteana, CNAIR s-au trezit si ele la realitate.
    Mai bine mai tarziu decat niciodata .
    Felicitari tuturor bistritenilor care au fost implicati cu sufletul si mintea la acest proiect.

    26
    87
    • Bălan ce din Gheorgheni circulă deja pe Centura nouă şi râd de noi că stăm ca idioţii blocaţi în coloană şi poluăm oraşu.

      75
      5
    • Adi ai spus foarte corect. Trebuie Alexandru să aibă şi cu ce să gândească nu este de ajuns să îndrăznească.

      – Dacă cineva vrea să ajungă de la Dorolea la Şintereag deşi nu asta este acesta scopul Autostrăzi o va face foarte rapid intrând pe centura de pe Autostradă in fluturele dintre Dorolea-Livezi- Rusu Bârgăului si va ieşi de pe Centură in fluturele dintre Sărata şi Sărăţel şi de acolo va merge rapid la Şintereag pe DN17/E58 aşa că nu va merge prin Blăjeni
      . Niciodată Autostrada nu va avea ieşire la Şintereag pe orice traseu ar fi ea deoarece nu are sens sunt foarte puţini oameni care merg exclusiv în Şintereag.

      – Centurile nu se fac pentru camioane ci petru ca traficul de tranzit indiferent de tip maşini sau camioane să nu intre in oraş asta din mai multe motive dintre care două principale: ca maşinile în tranzit să circule cât mai rapid să poată ajunge rapid la destinaţie şi să nu fie blocate în oraşe de intersecţi şi treceri de pietoni ( vezi ce se întâmplă acum în Dej unde stăm ci orele pentru a ajunge în Cluj) în al doilea rând traficul de tranzit să nu aglomereze traficul din oraş care şi aşa este supraaglomerat de creşterea numărului de maşini ( vezi ce se întâmplă acum pe strada Lucian Blaga din Bistriţa).

      Despre Centura Becleanului este foarte necesara şi acum pe ea circulă o mulţime de maşini de toate categoriile care nu mai intră prin mijlocul oraşului cea ce este un fapt foarte benefic.

  • Fix pixu se va alege de centura Bistriței așa cum s-a ales și de cea a Becleanului. Nu merge nimeni la Beclean pe “centura” ca e o prostie. Doar cei care aveau de mers in Chiuza și care oricum treceau prin Beclenuț. De ce ar face bargauanii sau cei din Unirea zeci de km ocol si sa se suie pe cel mai inalt deal din jurul Bistritei ca s-o ia spre Cluj? Comentatorii de pe nett au vazut maximul sesul Budacului, n-au vazut dealul dintre Jelna si Livezile si nu s-au uitat nici pe harta sa vada cat ocoleste asa zisa centura. Planul s-a facut cu lacomia decidentului politic cu gandul la banii pe care ii vor imparti cu prietenii. Ne vom alege cu inca un proiect de milioane de euro cum a fost cel peste dealul Codrisor si nu se va face nimic pentru ca totul e minunat până se ajunge la bani. Nimeni nu va finanța prostia așa zisei centuri care face o buclă absurdă, peste dealuri la sud de Bistrița în loc să o taie direct pe la Nord. Că vorbește dr. Soni la televizor, nu e mare lucru. Au vorbit si altii, a vorbit si el de tunelurile pe care le va face de la Altex la Kauufland. Așa au și rămas. Dacice.

    58
    103
    • @ Alexandru, Tocmai de aceea se numeşte Centură OCOLITOARE că ocoleşte oraşul nu să treacă direct prin el prin urmare traseul ales de specialiştii este foarte bun.

      62
      4
    • Mare deranj pentru propagandăii pesedeului comentariul. Maaare! Ieri între 11 și 13 s-a dat mobilizare la partid și s-a pornit ferma de troli să răstoarne caruța cu like-uri. Mai vine apoi ăsta de mai jos cu @unii primari pot, @sofer de cursa lunga si @drumar, în fond una și aceeași persoană să posteze articole din 2023 și să pretindă că pentru un șofer de cursă sunt mai bune drumurile ocolitoare cocoțate pe dealuri. Așa funcționează cooperativa acestor nemernici. Cu propagandă multă, numai ei să se audă, să ocupe tot ecranul că lumea, în general, e preocupată de probleme personale și nu acordă mare importanță treburilor publice. Zice și ea ce a auzit. De la ăștia. Așa că, când o să mai treceți prin Beclean și o să vedeți la intrare ca toate camioanele o iau de-a lungul prin oraș nici vorbă de trecut podul în Beclenuț să vă amintiți de @sofer de cursa lunga si @drumar și @unii primari pot și de valoarea de adevăr a minciunilor lor. Nici măcar camioanelor n-au fost în stare să le pună interdicție de a intra în Beclean atât de bună e centura. La fel o să fie și la Bistrița. Merge draku pe la Dorolea dacă are de ajuns la Șintereag. Normal că o ia pe la Blăjeni mai ales că se vor scoate și săritoarele alea tâmpite făcute de alți tâmpiți. Doar pe net se va da în continuare @sofer de cursa lunga si @drumar și @unii primari pot ca să primească like-uri de la partid.

      6
      30
    • Bai Alexandru, la Beclean urmeaza sa termine podul si apoi pot interzice si camioanele prin oras, cat despre centura Bistritei, ea trebuie facuta in afara orasului, cu o viziune despre cum va arata orasul in 30-50 ani… mai bine ocolesti la 100km/ora decat sa stai bara la bara in oras. Si centura nu e doar pt badea ce merge la Sintereag, in primul rand e pentru cei care nu au nici o treaba cu Bistrita ci doar tranziteaza zona.. Indrazneste sa gandesti..

      10
  • Bistrița are nevoie urgent de centură fiindca este oraș de tranzirt dinspre Moldova spre Occident!!! Nu nai stați pe gânduri,începeți lucrarile!

    94
    6
  • Este bine că mai aduceți aminte de centură din când în când să nu uităm: că se va face, când se va face, dacă se va face, cum se va face …..

    62
    2
  • simte PSD ceva miros de anticipate?ore a început o prea campanie electorală?finca numai atunci se vorbește de această centură mult trâmbițată,urmează să înceapă si gargara cu drumu dealu Dumitrei.

    45
    64
    • Va afecta, Radule, pentru ca indiferent daca se face sau nu , C.F-urile din zona afectata vor fi blocate de cei de la Cadastru .
      Apoi , daca ai teren de vanzare prin apropierea proiectului , cam greu vei mai gasi un prost sa ti-l cumpere .

      22
      70
    • Tocmai că preţurile terenurilor vor creşte fiindcă nu vor mai fi mirişte ca acum deoare o parte din terenuri pe care nu le vrea nimeni acum vor fi achiziţionate când se va face centura iar voarea celor din vecinătate va creşte fiindcă Centura de pe Autostradă aduce zone de dezvoltare odată cu construirea ei.
      Ştiu că uni sperau ca centura să treacă pe terenul lor şi să scape de el însă deocomdată nu se poate fiindcă se face o singură centură poate pe viitor se va face şi altă centură.

      70
      2
    • @ economistu
      Dacă ție îți place să-ți treacă TIR-urile pe sub nas , n-ai decât să cumperi teren și pe dreapta și pe stânga drumului .
      Valoare vor avea doar terenurile unde se face descărcarea în DN17, DJ-uri … ca acolo vor fi stații de combustibil , restaurante , parcări , depozite .. dar la alea n-ai tu acces.
      Nici dracu nu cumpără un teren unde îți bornaie mașinile la cap , zi și noapte.

      15
      51
    • Aici este şu ideea că terenurile care acum nu se vând vor fi acum cumpărate de agenţi economici care bineînţeles că au nevoie de Tir-uri.
      Agenţi economici plătesc pe ar considerabil mai mult decâ pentru un teren de locuinţe. 😉

      49
      1
  • Am investit într-un teren undeva pe Dealul Târgului şi nu pot să-l vând profitabil . Oare Autostrada nu poate să facă din Sigmir o buclă pe terenul meu ca-să îl pot vinde.

    23
    55
  • Tronsonul Baia Mare-Dej nu se va face niciodată pentru că: drum expres Jibou-Românași.
    Tronsonul Bistrița-Suceava se va face doar după ce se termină autostrada A8 Târgu Mureș-Iași, și poate nici atunci.
    Singura variantă de care să se mai lege centura Bistriței, când se va face, e drumul expres Apahida-Dej.
    Și o altă variantă ar fi spre Reghin-Târgu Mureș, dar aici trebuie să ai politicieni cu viziune, ceea ce nouă ne lipsesc.

    10
    38
    • În primul rând interesul major al Bistriţenilor este construirea noi Centuri care va elibera aglomeraţia din mijlocul oraşului şi va scoate poluarea din oraş. În al doilea rând interesul Bistriţenilor este scurtarea timpului de deplasare spre Cluj care se va face pe porţiunea Bistriţa – Dej a Autostrăzii Nordului . De la Dej la Cluj Napoca va fi exista un drum expres. Acum stăm cu orele pentru a traversa Dejul.
      În cocluzie porţiunea Autostrăzi de la Jibou este bună îsă nu prea îi interesează pe Bistriţeni.

      22
    • @Ce trebuie făcut. Drumul expres Jibou-Românași va îngropa tronsonul Dej-Baia Mare. Autostrada Nordului nu mai există, a fost omorâtă de autostrada A8. Nu în totalitate, se vor mai face tronsoanele Satu Mare- Baia Mare, Dej-Bistrița și centura Gura Humorului.
      Atât!
      Restul sunt niște studii, niște hârtii cu care ne păcălesc politicienii în campania electorală.
      Asta ca să nu ne mai iluzionăm și să mai punem botul la minciunile politicienilor.
      Și interesul meu e pentru centură și autostradă până la Cluj dar, uite, că depindem de politicienii bistrițeni pentru tronsonul până la Dej, cât și de politicienii clujeni pentru tronsonul Apahida-Dej.
      Și când ceva depinde de atâția politicieni, e clar că lucrurile vor dura până la sfântu-așteaptă.

      1
      14
  • pt,, Uni primari pot!”

    in 1 Decembrie 2023 a fost inaugurat un pod ,din asa zisa centura a Becleanului . La inceputul anului 2024 au inceput lucrarile de consolidare a drumului judetean, inainte de cartierul Becleanului,, Beclenut” .
    De atunci se circula pe o banda , semaforizat.
    Nici in ziua de azi nu sunt gata lucrarile.
    Poti alege aceasta varianta daca nu te grabesti si vrei sa stai intre 8-15 minute (cum ai noroc) la semafor.
    Se vede zilnic in Beclean cati NU aleg centura ,dar uni primari pot ,sa duca cu zaharelul alegatori.

    17
    46
  • Conform variantei agreate de primari, pe traseu vor fi cel puțin 7 tunele pe sub dealurile din jurul Becleanului și a Bistriței, cu o lungime cumulata de vreo 7 km. Pentru comparație, autostrada Pitești-Sibiu are cam tot atâtea tunele, cat si lungime.
    Dacă pentru Pitești – Sibiu, care este parte a unui coridor pan-european au fost nevoie de peste 40 de ani, pentru Dej – Bistrita vor fi nevoie de vreo 80 de ani. Deci, nici nepoții mei nu vor vedea autostrada în apropierea Bistriței. Mulțumim partidului! Atât s-a putut.

    15
    40
  • De ce in judetul Cluj drumul expres are un traseu drept iar drumul expres Dej -Bistrita are un traseu atat de serpuit [nu v-au iesit kilometri].De autostrada nici vorba , avem autostrada de la Targu Mures si Cluj ,de unde bani de atatea autostrazi.

    3
    26
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Adi Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.