Actualitate Recomandări

Peste 200 de donatori și excavator nou pentru Via Transilvanica

”Proiectul Via Transilvanica are până în acest moment peste 200 de donatori. Fiecare contribuţie înseamnă că suntem tot mai aproape de a transforma o idee în realitate, iar pentru asta vă mulţumim! Ne bucurăm că am reuşit să vă câştigăm încrederea încă de la început!”, a anunțat pe pagina sa de Facebook Asociația Tășuleasa Social, care derulează proiectul centenar ”Via Transilvania – Drumul care unește” țara de la Dorobeta Turnu Severin până la Putna, străbătând județul Bistrița-Năsăud pe o distanță de 133 km.

Totodată, partenerii operaționali ai celor de la Tășu, Utilben, au oferit un miniexcavator pentru amenajarea traseului Via Transilvanica: ”La drum lung avem nevoie de camarazi pe măsură! Astfel de parteneriate, prin care cei ce ne sprijină reușesc să facă provocarea Via Transilvanica din ce în ce mai realizabilă, ne încarcă cu entuziasm și mult curaj”.

În 21 iulie au fost amplasate primele două borne kilometrice pe Via Transilvanica, ”drumul care unește” și străbate județul Bistrița-Năsăud, pe 133 km, prin zece comune.

Până în 12 august, zece studenți ai Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași, în calitate de parteneri ai Complexului Muzeal Bistrița-Năsăud, coordonați de Ilie Bostan – decanul Facultății de Arte Vizuale și Design, Specializarea Sculptură, dar și de sculptorii Alexandru Gavrilaș și Marcel Stanciu, vor realiza peste 100 de borne destinate marcării ”drumului care unește”. Participanții la Tabăra de sculptură ”Via Transilvanica” vor avea posibilitatea, prin realizarea bornelor încrustate cu motive din arta populară/contemporană, să își exprime creativitatea și să surprindă caracterul poveștii inedite Via Transilvanica, marcând în acest fel 100 de ani de la nașterea României Mari.

Tășuleasa Social vrea ca până în 29 septembrie să fie amplasate toate bornele kilometrice care marchează traseul prin Bistrița-Năsăud.

Via Transilvanica va fi realizat pe modelul ”El Camino”, cu un traseu de 950 km care străbate zece județe. În Bistrița-Năsăud, traseul va avea peste 130 km și va trece prin următoarele comune: Monor, Șieuț, Șieu, Mărișelu, Dumitrița, Cetate, Livezile, Bistrița Bârgăului, Tiha Bârgăului și Lunca Ilvei.

Traseul național are ca punct de plecare Drobeta Turnu Severin (Podul lui Apolodor din Damasc) și se va desfășura pe următoarele trasee: Cerna (Dunăre-Munții Cernei), Terra Daco Romana (Orăștie-Ulpia Traiana Sarmisegetusa), Valea Mureșului (Orăștie-Copșa Mică), Terra Saxonia (Copșa Mică-Deia), Terra Siculorum (Deia-Sovata), Călimani (Sovata-Tihuța) și Bucovina (Tihuța-Putna), însumând astfel un număr de 950 km, pe raza a 10 județe (Mehedinți, Caraș-Severin, Hunedoara, Alba, Sibiu, Brașov, Harghita, Mureș, Bistrița-Năsăud și Suceava). Acest traseu tematic va promova natura, istoria și multiculturalitatea prin zonele pitorești, monumentele istorice unice în lume, peisajele deosebite, tradiții și obiceiuri locale.

În 12 iunie, Asociația Tășuleasa Social a lansat la Alba Iulia proiectul ”Via Transilvanica – Drumul care unește”. Întrucât nu există în România un circuit care să poată fi parcurs altfel decât cu mașina, Tășuleasa Social și-a propus, în Anul Centenarului, având ca sursă de inspirație potecile de pelerinaj din Spania și cele de anduranţă din Statele Unite sau India, să înceapă amenajarea unui astfel de drum care să pornească de la Drobeta Turnu Severin – unde a intrat pentru prima dată în ţară Regele Carol – să străbată toată Transilvania și să ajungă la Putna, unde se odihnește Ștefan cel Mare. Vor fi montate borne din kilometru în kilometru. Fiind un drum public, acesta va putea fi parcurs de persoanele iubitoare de drumeţii, natură, sport, doritoare să îl străbată în totalitate sau parţial. Drumul urmează să fie marcat cu elemente de identificare specifice, din materiale durabile, care să permită buna orientare a călătorului pe parcurs. Mai multe detalii despre proiect, pe viatransilvanica.com.

Foto: Facebook Tășuleasa Social

1 comentariu

  • cel mai probabil va fi un traseu folosit de outlanderi daca traseul va fi inserat in harta GPS; S-O GANDIT CINEVA SA FIE INSERATE BORNELE IN CORDONATE GPS??

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.