Actualitate

Pista Aerodromului, dublată ca să poată ateriza avioane cu opt locuri

Lugimea aerodromului de la Unirea va fi dublată pentru de aici să poată decola şi ateriza inclusiv avioane cu opt locuri. Consiliul Local Bistriţa a fost de acord cu solicitarea Camerei de Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud întrucât, se ştie, e o modă printre oamenii de afaceri să folosească mai degrabă avioanele pentru a se deplasa decât maşinile.

Potrivit adresei remisă Consiliului Local de Camera Comerţ şi Industrie Bistriţa-Năsăud, dublarea lungimii aerodromului este necesară pentru ca acesta să poată fi folosit şi pentru decolarea sau aterizarea avioanelor de maxim opt locuri. Consilierii locali şi-au manifestat acordul de principiu în şedinţa din 31 ianuarie, cu 16 voturi „pentru”.

Aerodromul a fost inaugurat în iulie 2010. El se întinde pe două hectare şi se află la baza Dealului Cocoşului, în viitorul Wonderland al oraşului. A fost amenajat de SC Eurocompozite SRL Bistriţa în parteneriat cu Primăria Bistriţa. Firma omului de afaceri Tănase Dumitru a investit în amenajarea aerodromului şi hangarului pentru avioane suma de 300.000 de lei.

Cel mai scump avion privat deţinut de un om de afaceri din România este cel folosit de Ion Ţiriac. Fostul tenisman zboară cu un Bombardier Global 5000, avion ce poate călători, fără oprire pentru alimentare, pe distanţe foarte lungi. Avionul lui Ţiriac poate transporta 13 persoane. Pentru cursele scurte, Ţiriac preferă un alt avion personal, un Eclipse 500 cu patru locuri, în valoare de 2,5 milioane de euro.Dinu Patriciu, deşi are mari probleme cu afacerile în prezent, are un Bombardier Challenger 604, în valoare de 26 de milioane de dolari. Patriciu mai are un avion, un Cessna Citation Excel 560, de opt locuri. Omul de afaceri Viorel Cataramă are un avion Cessna Citation 560 Encore, cu opt locuri. Acesta valorează nouă milioane de dolari, potrivit Libertatea.

8 comentarii

  • Dupa parerea mea, e o chestiune benefica mediului de afaceri din Bistrita. Dupa parerea altora, oamenii de afaceri ar trebui sa vina in Bistrita, sa pompeze o groaza de bani in economia locala, dar sa vina cu caruta, sa dea cu masinile in gropi, si sa stea in garsoniere sociale. E vorba de dezvoltarea infrastructuii orasului, pentru a fi mai atragator pentru investitori.

    • Da de ce sa nu vina cu racheta ??? sau cu OZN-urile. si inca ceva dl. Doru Stere , ce sa spun ………..sint niste timpuri in care ,,oamenii de afaceri,, sint muuulti ,,ca frunza si iarba,, , se inghesuie sa vina in acest oras. ati vazut ca am pus ghilimele , ca sa nu fie probleme. O seara buna , si ……….sa vina ,,investitorii,, ! aeroport ne mai trebuie. Doamneeeeeeeeeeee……..ti-ai intors privirea de la noi.

    • Observ in logos-ul Duumneavoastra o adevarata vocatie a contra-zicerii. Nu e constructiv deloc. Atata vreme cat investitia e realizata in parteneriat public-privat (adica, mai clar, primaria da voie unui investitor sa-si cheltuie banii pentru a aduce plus-valoare infrastructurii orasului), cu ce va deranjeaza la nivel personal? Pe mine, ca cetatean, ma bucura. Pe principiul enuntat de Dumneavoastra, ar trebui sa inchidem orasul pt ca si asa nu vine nimeni? Nu vine nimeni pentru ca faci o ora jumate pana la Mures, adica 90 km. Si, as putea sa va exemplific cel putin tri firme din oras, care trimit soferul la Cluj sa ia partenerii de afaceri de la aeroport. Nu credeti ca ar fi mai usor sa avem o pista cat de cat decenta in oras? E departe de a fi un aeroport, dar isi face treaba. As dori un raspuns la obiect, fara tonuri de zeflemea…daca povestim, sa povestim la obiect.

  • da dl. Stere , un aeroport este foarte bun ptr. acest oras . dar nu ca acela care este acolo in dealul Cocosului, sau facem unul mic si il tot dezvoltam [e o prostie asta] de ce sa nu facem unul adevarat ??? unul bun si corect .???aaa……si inca ceva , si nu doar ptr. oameni de afaceri ci si ptr. toti oamenii , ca mine sau ca tine . ar fi frumos. nu ???

    • Nu cunoasteti diferenta intre aeroport si aerodrom. Un aeroport presupune curse de linie (pentru tine), o infrastructura adecvata (terminale, turn, vama, personal angajat, o suprafata dde teren MULT mai mare). Un aerodrom gestioneaza doar chartere (curse on-demand), are nevoie de o suprafata de teren mai mica (doar lungimea pistei pluc cateva cladiri accesorii), nu are nevoie de personal, terminale, turn control, statie de alimentare). ASTA e doar un aerodrom. In comentariul anterior spuneati ca asta ne lipsea, un aerodrom, si aici spuneti ca ne-ar trebui aeroport. Credeti sincer ca Bistrita ar putea sustine ctivitatea unui aeroport? (Este unul la Cluj, si unul la Mures). Un aerodrom deserveste alt gen de nevoi. Plus, daca vreti aeroport, gasiti un investitor dispus sa va faca unul :))

    • E si pentru Dumneavoastra acel aerodrom, daca solicitati sa-l utilizati. Puteti inchiria un zbor, puteti cumpara un avion, puteti lua lectii de zbor. Se adreseaza unor nevoi de business si agrement, nu transpot uzual.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.