Actualitate

Pistele de cicliști de pe Linia Verde, trasate și în zona centrală. Unde se poate parca gratuit

Pistele de cicliști de pe Linia Verde sunt trasate zilele acestea pe str. Dornei și în Piața Centrală așa încât, odată ce va fi finalizat proiectul și dat în folosință, nu se va mai putea parca. Provizoriu însă, municipalitatea a deschis o parcare cu acces din str. Bistricioarei.

”Pe strada Bistricioarei, am amenajat pe terenul care a revenit în proprietatea Primăriei după ce fosta administrație PSD l-a transmis CJ pentru a fi edificată o parcare. Nu a mai fost edificată niciun fel de parcare de către CJ și am solicitat terenul înapoi la Primărie pentru ca municipalitatea să se ocupe de edificarea unei parcări. Deocamdată, am demolat punctul termic – ce a mai rămas e punctul TRAFO pentru cei care se întreabă de ce nu a dispărut toată clădirea – și facem amenajări în așa fel încât punctul TRAFO să arate decent. Am pus blocaj de piatră, l-am cilindrat. Avem o suprafață generoasă pe care se poate parca gratuit. Încap foarte multe mașini în respectivul loc de parcare. Îi încurajez pe bistrițeni ca și de Zilele Bistriței să parcheze acolo”, a spus primarul Ioan Turc într-o conferință de presă organizată la Primăria Bistrița.

În ce privește parcarea pe care administrația vrea să o amenajeze în curtea Parohiei Romano-Catolice de pe str. Lupeni, primarul a spus că urmează să aibă o nouă întâlnire cu preotul paroh Gered Peter și cu cei din conducerea administrativă a bisericii, după care se va proceda la fel ca și pe str. Bistricioarei.

Ioan Turc a spus că a făcut și demersuri pentru preluarea terenului de lângă sediul Camerei de Comerț și Industrie unde se poate amenaja și acolo o parcare.

”Acolo sunt două numere topografice. Unul aparține de Camera de Comerț, care și-a făcut treaba, altul de ANAF. Proiectul de HGR este la Guvern și sper că se va învrednici Guvernul să parcurgă procedura pentru că puteam și acum când am reparat str. Petre Ispirescu să fi rezolvat problema. Atenție! Nu terenul aflat în proximitatea Camerei de Comerț îi aparține acesteia, ci aparține ANAF. Celălalt e terenul Camerei de Comerț. Voi depune în continuare diligențe pentru ca Guvernul să parcurgă în continuare procedurile”, a spus Ioan Turc.

Termenul limită pentru finalizarea lucrărilor pe Linia Verde a fost prelungit până în 31 decembrie 2024.

Cel mai probabil, autobuzele electrice achiziționate prin proiect vor funcționa și ele de la finalul anului sau de la 1 ianuarie 2025.

23 comentarii

  • Primul autobuz electric a ajuns in 2021. Sigur vor avea probleme cand intra in circulatie, nu e ok ca un autobuz electric (mai ales) sa stea nefolosit atata timp. Puteau fi folosite pe linia 2 si 2A pana ce se finaliza linia verde pentru capatul de linie din Viisoara este comun si se puteau incarca acolo.

    34
    1
    • Locul Pistelor de Biciclete este peste linie unde sunt bune şi utile. Pistele de Bicicelete nu au ce căuta pe străzile înguste şi naşpa din Centru unde enervează pe toată lumea.

      62
      18
    • Acum este nevoie mai mult ca oricând de Parcarea din Piața Mică cu intrare din Piața Cetrală pe stada Albert Berger şi ieşirea în Piața Cetrală pe strada Vasile Naşcu.

      57
      10
    • Şi din poză se vede că apa de ploaie de pe strada Dornei se scurge exact pe pistele de biciclete 🤣😀🤣😀🤣

      42
    • @Parcare în piață mică – Să sperăm că niciodată nu va ajunge un asemenea dezastru ambulant la Primărie care să îngăduie o asemenea anomalie urbanistică, adică transformarea unei piețe istorice din buricul târgului în parcare. O mișcare demnă de Caracalul unde văd că se visează unii de pe aici cu fiecare comentariu legat de zona centrală și spațiul pietonal.

      28
      41
    • Alex corect tot Centru Vechi trebuie făcut zonă pietonală şi declarat Zonă Liberă unde să se poată consuma (…) la fel ca în Copenhaga şi Amstrerdam. comentariu editat

      22
      9
    • Eu garantez că mult propagatul Lazany după ce va veni în funcția de primar în Septembrie nu va fi în state până la alegerile de la sfâşitul anului să dea jos gratile de pe Zidul Cetății şi să interzică maşinile pe Dogarilor, Kogălniceanu, Teodoroiu şi Barbu Lăutaru ! Să demostreze astfel cât de performant poate fi.

      23
      6
  • Era bine să fi transformat în pietonal și străzile Dornei, Titulescu și Gheorghe Șincai, așa am fi avut și noi un pietonal și un centru ca în țările civilizate. Amintiți-vă ce urât era pe strada Liviu rebreanu când era plin de mașini și ce frumos e acum, mereu animat, chiar am stat într-o zi pe terasă și este foarte plăcut, aceeași atmosferă ca în orășelele din Germania sau Austria. Sper dl. Lazany să aibă curajul să închidă complet circulația auto pe aceste străzi.

    21
    47
    • Păi acum pe strada Liviu Rebreanu este şi mai urât sunt numai crâşme cu bețivi şi ” fetițe ” în rest pustiu. Ce fumos era înainte când Centru funcționa şi era plin de viață !

      36
      17
    • Singura competiție sportivă importantă de pe vremea mandatului lui Turc a fost Turul Ciclist a Românie unde ne-am făcut iar de cacao la nivelul țării şi la nivel European, deşi avem alte locuri superbe în oraşul nostru tăntălău de primar a ținut el ca Sosirea şi Startul să fie în jegul de la Primărie unde se lucra la Linia Verde plus că turul a trecut falnic pe lângă pubelele de gunoi cu vârf neridicate de pe strada Libertăți, numai porțiunile plăcute de pe Calea Clujului şi Dealul Sigmirului au mai şters din ruşinea acestor etape din Bistrița.

      27
      1
    • @ares, Nu are decât dacă vrea să aibă aceeaşi soartă ca şi Turc plus că Lazany mai are o mare problemă cu cetățenii Bistriței aia că vrea să demoleze Stadionul din Parcu Mare care este simbolul oraşului.

      30
      12
    • Sa speram că Lazany nu va fi influențat de măcăneala trolilor și a propagandistilor care măcăne in numele unor grupuri ocupationale minoritare si va lua măsurile cele mai bune pentru majoritatea cetătenilor,cei care merg la muncă zi de zi ,îsi duc copiii la scoli si la gradinițe ,masuri in concordanța cu posibilitatile locale si cu specificul local nu sa imite masuri luate nici in Austria ,Rusia ,China ,Singapore sau aiurea.Sa speram ca nu va repeta greselile celor trei predecesori ,tânu Moldovan,Crețu minte ondulată sau singaporezu nereusit .Orasul are nevoie de dezvoltarea infrastrucrurii ,de fluidizare a transportului ,pentru ca transportul facil de oameni si marfuri e unul din vectorii cei mai importanti de dezvoltare social economică.Atunci cand vom avea infrastructura ca in Austria sau Germania o sa ne putem permite sa inchidel anumite zone ale orasului si sa ne plimbam de dimineata până seara .

      25
      6
    • Chiar o zi intreagă pe terasă? Te-a dat nevasta afară din casă?La budă ai mers undeva sau te-a lăsat primarul la buda lui smart in amintirea limbilor ?

      19
      11
  • Poi nu-i biserica evanghelică simbolu’? E fosta moșie a lui Jean ?Locul unde se făceau blaturile si chefurile cu folcloriste de ne-a mers vestea peste tot? Ăsta vrei tu sa fie simbolul orasului? Sediul cooperativei din fotbal?

    17
    6
  • Să înțeleg că din această nouă „fazare” ( amânare) 🤑 la Linia Verde primarul Turc nu termină nimic în mandatul lui ( în afară de buda turcească ) şi îl lasă pe Lazany să semneze el ca primaru ( ca prostu ) pentru toate oalele sparte de actuala administrație ?

    21
    5
  • Acelea nu sunt piste de biciclete sunt doar nişte dungi trasate pe asfalt.
    Cineva chiar încasează nişte bani pentru scamatoria asta ?

    25
  • Parte şi mai hilară la pista de biciclete de pe stradă Dornei este că panta taluzului de scurgere a apei este fix pe pista de biciclete aceasta va produce multe acidente partea şi mai agravantă că aşa cum este trasată aceastã pistă biciliştii vor cădea fix pe şosea în fața maşinilor. Bistriția lucrului bine f……

    17
    2
  • Când se bagă ca tălâmbi de politiceni peste specialişti se alege praful de peste tot aşa sa întâmplat şi cu pista de biciclete de pe Slavici unde sa băgat cu ” priceperea ” lui consacrată actualul fost primar Turc care a modificat anapoda proiectul aşa acum pista de biciclete de pe Slavici este doar pe un singur sens. Problema este când vrei să te întorci ce faci că nu ai pe unde deoarece tălâmbi nu au mai făcut nicio altă conectare cu pistele de biciclete bune de peste linie.

    13
    • Circulă pe jos, apostolește, și salvează planeta. Și bicicleta are amprentă de carbon, deoarece necesită prelucrarea de plastic, metal, cauciuc

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.