Actualitate Economie

Portalul de promovare a oraşului Bistriţa, din categoria lucrului prost făcut. Cât costă reparaţiile

Portalul de promovare al oraşului Bistriţa, realizat în cadrul unui proiect finanţat cu bani europeni, este prost făcut. Utilizatorii trebuie să îşi instaleze diverse programe pentru a putea vizualiza hărţile. Municipalitatea a decis să mai pompeze nişte bani, de data aceasta din buget, ca să remedieze deficienţele.

În privinţa promovării pe online, Primăria Bistriţa e campioana lucrurilor prost făcute. Site-ul municipalităţii e un exemplu în acest sens, dar vine tare din urmă şi www.cetateabistrita.ro, site realizat cu bani europeni în cadrul unui proiect implementat în anii trecuţi.

În urma analizelor făcute, specialiştii municipalităţii au constatat că harta 3D a oraşului nu poate fi vizualizată decât de cei care folosesc sistemele de operare Windows şi MacOS, nefiind disponibil pe alte sisteme desktop şi nici pe dispozitive mobile şi că acest fapt „limiteazムîn mod drastic numărul de vizitatori care au acces la hartă 3D”. În plus, site-ul e urât şi neprietenos aşa încât „nu oferă o experienţă suficient de plăcută  vizitatorilor”. De asemenea, ei au constatat că unele clădiri apar de mai multe ori, iar altele deloc.

„Pentru a reprezenta într-o formă cât mai realistă oraşul Bistriţa, va trebui să se refacă cam tot ce e în hartă iniţială, tehnologia actuală oferind posibilitatea să rulăm pe un browser web texturi mai mari, poligoane mai multe într-un cuvânt mai multă calitate. Se vor fotografia toate clădirile încadrate în hartă 3D şi se vor folosi la texturare, iar modelarea lor va fi conformă cu fotografia. De asemenea, se vor include în harta 3D proiectele finanţate prin fonduri europene implementate de Municipiul Bistriţa – unele finalizate, altele se vor finaliza până la finele anului 2015”, explică reprezentanţii Primăriei Bistriţa.

Pentru refacerea site-ului www.cetateabistrita.ro, Primăria Bistriţa a alocat suma de 50.000 de lei.

„€œActualizarea şi promovarea paginii web www.cetateabistrita.ro reprezintă o obligaţie a Municipiului Bistriţa de a asigură sustenabilitatea proiectului a€œPromovarea turistică a Cetăţii Medievale Bistriţa, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013. În conformitate cu Contractul de finanţare, Municipiul Bistriţa este obligat să atingă indicatorii prevăzuţi în cererea de finanţare (200.000 de vizitatori ai paginii www.cetateabistrita.ro până la sfârşitul anului 2016) şi să asigure întreţinerea produselor şi serviciilor achiziţionate prin proiect”, arată Primăria Bistriţa.

Harta 3D a centrului istoric al Municipiului Bistriţareprezintă o componentăa unui contract de informare şi publicitate executat în perioadă de implementare a proiectului amintit anterior (2010 -2011), contract de servicii încheiat în urmă aplicării unei proceduri concurenţiale de achiziţie publică (publicată pe SEAP).

Forma şi conţinutul acestei hărţi a fost acceptată de Municipiul Bistriţa şi avizată de OI Turism, ea devenind astfel un rezultat direct al proiectului care poate fi actualizat, îmbunătăţit sau extins, dar nu poate fi exclus sau înlocuit.

2 comentarii

  • Nu numai este prost facut ci un dezastru. Multe lucruei nefunctionale, ofera diferite limbi dar nu este tradusa. Ar fi interesant se aflam cit a costat si cine raspunde pentru acesta „chestie” facuta de amatori.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS