Actualitate Recomandări

Primăria Bistrița are un portofoliu de peste 30 de proiecte cu bani europeni

La Primăria Bistrița avut loc o ședință cu reprezentanți ai Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest în cadrul căreia a fost analizat stadiul de pregătire a proiectelor municipalității pentru următoarea sesiune de alocare financiară POR 2021-2027.

”Agenda noastră cuprinde peste 30 de proiecte care vizează domenii precum eficiența energetică, spațiile verzi, regenerarea urbană, mobilitatea, patrimoniul, turismul și infrastructura educațională, pentru care putem demara procedura de accesare de fonduri la începutul anului viitor, în baza ghidului ce va fi lansat în curând în acest sens.

Este important de reținut că avem deja fonduri prealocate pentru câteva dintre obiectivele noastre, astfel:

– pe componenta „Regenerare urbană”, proiectele „Regenerarea urbană a spațiilor publice degradate zona Andrei Mureșanu” și „Regenerare urbană case în centrul istoric” (proiect inovativ la nivel de regiune): 6.500.000 euro, cu posibilitate de supracontractare până la 13.000.000 euro;

– pe componenta „Mobilitate urbană”, proiectele „Coridor verde de mobilitate urbană în centrul istoric al municipiului Bistrița”, „Coridor de mobilitate durabilă aferent Râului Bistrița (Linia Albastră)” și „Coridor de mobilitate Calea Clujului – Drumul Cetății – Lucian Blaga”: 23.658.000 euro;

– pe componenta „Spații verzi”, proiectele „Coridor ecologic – Valea Căstăilor” și „Regenerare urbană în zona MHC”: 5.472.000 euro.

Pentru alte proiecte importante, vom participa la apeluri competitive pe domeniile patrimoniu și turism, eficiență energetică și infrastructură educațională”, spune primarul Ioan Turc într-o postare pe Facebook.

Etichete

16 comentarii

  • Pe strada Andrei Muresanu nu mai incap promisiunile, domn primar. E plin bulevardu de promisiuni si trebuie sa le inghesuiti in alta parte. 100 de proiecte si bani alocati si nici macar un harletz pregatit intr-un colt sa dea semne ca incepe ceva.

    • Numai povesti si promisiuni ne faceti într-una domnule primar. Sute de milioane de euro, bla-bla-uri maxime și voi ați realizat in doi ani o trambulina în parc, un trenulet si un patinoar fara succes.

    • @ Tazman, Bulevardul Andrei Mureșanu , Decebal, Năsăudului și Gării arată destul de bine nu trebuie și acestea sparte doar ca cei de la MIS Grup să încaseze niște bani grămadă. Sunt altele mult mai multe străzi din acest oraș penibil care de mulți ani plâng după asfalt.
      Cei de la MIS pot încasa și acolo niște bani bine nu așa de mulți ca pe Andrei Mureșanu etc unde nu trebuie să facă mai nimic.

  • Referitor la componenta „Coridorul verde de mobilitate urbană în centrul istoric al municipiului Bistrița”, care presupune amenajarea pistelor de biciclete și a zonelor pietonale întâmpină dificultăti legate de lătimea prea îngustă a străzilor. Oricum, in centrul istoric al orasului circulatia auto nu poate fi eliminată total chiar nici de pe străzile numai cu functie de locuit din zonele rezidențiale.
    In acest caz, singura solutie rămâne amnajarea străzilor de tip „shared-space” (spațiul comun), ceea ce presupune eliminarea unor caracteristici rutiere precum borduri , marcaje , semne de circulație și chiar semafoare.
    De aceea, străzile de tip „shared-space” crează un sentiment mai mare de nesigurantă, fiind neclar cine are prioritate, șoferii sunt obligati să își reducă viteza, reducând astfel dominația vehiculelor, odată cu scăderw ratei accidentelor rutiere și îmbunătățind siguranța pentru alți utilizatori ai drumului.
    Oricum, pentru cei care vor să se apropie de centrul istoric este nevoie și de un inel central de circulatie auto. In cazul orasului Bistrita inelul central, poate fi realizat pe străzile deja existente. Mai corect este vorba despre închiderea inelului central de circulatie pentru centru istoric sau oraşul vechi alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-Roman C.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului.
    Pentru asta ar fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si apoi construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Bulevardele și străzile mai largi care converg spre inelul central vor putea rămâne cu două sensuri de circulatie, în timp ce pe străzile mai înguste se va introduce sens unic. Parctic se vor grupa câte doi străzi, una cu sens unic într-o direcție, iar cealaltă cu sens unic în direcția opusă.

    • D-le Sergiu,ar trebui sa stii ca proiectul LINIA VERDE,nu este opera actualului primar,și nici a actualei administratii,și este moștenit de la DL.CRETU,și administrația PSD.Cred ca acolo ar trebui sa întrebați de ce s-a vrut acest proiect și ce avantaje au bistrițenii?În articol aveți și sugestii pertinente în ceea ce privește,soluția vibrarilor de consolidare a fundației STR.GH-SINCAI ,în loc de sapare,care ar putea deteriora clădirile apropiate.

  • Iar au ăpărut primărelul cu tâmpenia imposibilă cu lărgirea a străzilor Calea Clujului, Drumul Cetății și Simion Mândrescu. Rușine!
    Nu va mai apuca un alt mandat, va fi o altă risipă pe un studiu de fezabilitate aiurea.

    • Hai bah …sa nu te deranjeze pe tine si inca vreo 10 tzarani veniti la oras sa nu se faca drumuri si sa fluidizeze circulatia.

    • @ sica, Du-te și plimbă turcu, nu vezi că te contrazici singur: Păi dacă vrei să fluidizezi traficul atunci de ce îngustezi străzile de pe Linia Verde și Gării-…..-Năsăudului ?!
      Voi cei din primărie nu aveți minte nici cât o găină de pe dealul Cocoșul care se surpă sub voi de tăntălăi penibili ce sunteți.

    • Parcă cei din primăria Bistrița sunt retardați mintali, nu au nicio viziune, orașul se sufocă și în loc să construiască străzi magistrale noi acum când se mai poate când încă este teren disponibil fără construcții în schimb tălâmbi din primăria Bistrița tot fac proiecte care nu rezolvă nimic ci doar cârpes străzile existente.

  • Ce vrea sa faca un primar slab cu 30 milioane din fonduri europene face un primar bun cu 2 milioane cu……chibzuinta!

  • Au bagat si vor baga bani cam degeaba in acest oras… nu se schimba in bine cu nimic. Ati facut piste pentru biciclete si ati anulat sute de locuri de parcare. Acum ati inceput lucrari cu linea verde care si asta va fi un esec. Scoateti in teren toti angajatii din primarie sa identifice probleme care sunt permanente de multi ani. Ati angajat tot felul de fufe pe pile si relatii care nu fac nimic.

  • ” Fără o Centură prin afara intravilanului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un târg nenorocit uitat de timp și lume „.
    Administratori orașului ar trebui să se concetreze pe pe proiectele de infrastructură foarte importate care trebuiau construite ieri nu să blocheze orașul cu proiectele inutile din acest articol.

  • Ha, ha Parcă se numește Ageția de Dezvoltare bla, bla și nu Agenția cârpaciului Dorel !
    Printre aceste ” vitale ” proiecte ha, ha nu se răgăsește NICIUNUL prin care să se asfalteze cele peste 130 de străzi de pământ din ” municipiul reșesință de județ ” Bistrița. Prea bun, prea ca la țară !

  • O porțiune din strada magistrală Matei Corvin care împreună cu Valea Căstăilor și alte străzi face parte din Coridorului Nordului de Moblitate Urbană.
    Strada Matei Corvin este o stradă care foarte posibil de ar deveni un viitor bulevard al Bistriței are un potențial de dezvoltare urbană durarabilă enorm însă cu toate acestea este complet ignorată de administratori orașului.

    https://www.youtube.com/watch?v=hrntGjJFBBo

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS