Noua administrație locală din Bistrița ia în considerare să schimbe lucrurile în ceea ce privește taxa pentru colectarea deșeurilor de la persoane fizice – adunată în prezent de municipalitate care îndeplinește rolul de ”casierie a operatorului”. Anunțul a fost făcut de viceprimarul Sorin Hangan în ședința extraordinară a Consiliului Local.
Discuția a pornit de la o întrebare a consilierului PMP Silvia Galben care a vrut să știe de ce se alocă, la rectificarea bugetară, suma de 541.000 de lei pentru salubrizare, iar directorul Direcției Economice din Primăria Bistrița, Nicolae Scurtu, i-a răspuns că aceștia sunt banii colectați de Primăria Bistrița de la persoanele fizice – reprezentând taxa de salubrizare – pe care îi va vira în conturile Supercom.
Secretarul general al Primăriei Bistrița, Floare Gaftone, a profitat de moment și a sugerat ca subiectul să fie discutat cât de repede de comisiile de specialitate ale Consiliului Local: ”În conformitate cu Legea 51 privind serviciile publice comunitare și Legea 101 privind serviciul public de salubrizare, cred că se cuvine într-o ședință de început de lună să se analizeze modul de respectare a indicatorilor de performanță de către acest operator și de ce nu încheie operatorul contracte cu utilizatorii și cum se explică faptul că noi virăm niște bani către operator. S-a optat pentru a se trece pe o taxă specială pe care o încasăm noi, prin Direcția de Venituri, și o înaintăm în continuare către operator”.
Consilierul PNL Ioan Peteleu a completat că ”s-a transformat Primăria Bistrița în casieria operatorului de salubritate”, iar Ștefania Stere (PMP) a adăugat că aceste ”detalii” trebuie discutate de îndată ce se poate.
În discuție a intervenit și viceprimarul Sorin Hangan: ”Asta ne dorim și noi pentru că am clamat acest lucru de când s-a trecut la această taxă specială. Am trimis și reprezentantul nostru în ADI Deșeuri cu această poveste. Era prins și în Caietul de sarcini. În acest moment nu putem face decât să reluăm Caietul de sarcini, să vedem procedura și să analizăm dacă, în viitorul apropiat, mergem așa mai departe sau schimbăm radical lucrurile, așa cum am plecat în urmă cu câțiva ani. Din păcate, astăzi nu avem ce face pentru că nu putem rămâne cu gunoaiele în stradă și avem un contract pe care trebuie să îl respectăm până vom modifica radical lucrurile cu acest operator sau poate vom opta pentru un alt mod. Ne ocupăm”.
Da, era total absurd să adune o instituție publică banii pt o firmă privată. Oricum lasă de dorit salubrizarea orașului.
…sper sa terminam cu oltenasii astia. Avem si noi firme bune si locale!!!!!
Pentru cei care au achitat taxa integral înainte de subvenționare, ce se întâmplă cu banii? Mulțumesc pentru un eventual răspuns!
Potrivit celor care au introdus subvenția electorală, se va scădea din taxa anului viitor
eject cu Superprostii aia.
Afara cu ei
De ce nu se ocupa primaria de salubrizare? Asa nu se mai plateste profit unei societati din afara judetului, profit care poate fi reinvestit in ecologizarea imprejurimilor sau modernizarea sistemului de colectare si valorificare a deseurilor.
Soluția este plata electronică!
1. Primești factura ELECTRONICĂ (prin e-mail).
2. Plătești factura de acasă, de pe telefonul mobil, introducând numărul cardului bancar personal.
Nu va trece mult și iarăși o să-l vedem pe Ciuclea aterizînd cu nava lui bengoasă și diplomatul plin cu firfirici.La ce foame-i acum orice șpăguliță-i binevenită.Nu doar că va rămîne așa cum e,dar va mai crește și taxa că ,deh mai trebuie dus și la Șică,că nici mandolina lui nu cîntă a pagubă.Dă Doamne să mă înșel și voi fi primul care salută victoria asupra Supergunoierilor.
PĂREREA MEA !
Reluarea caietului de sarcini si a procedurii nu vor duce la nimic. Să declari că te apuci acum să analizezi după ce ai fost consilier 8 ani și ai votat toate documentele care au condus în această situație e ceva mai puțin decât amuzant.
Primaria Bistrița trebuie să iasă din ADI Deșeuri, și să înceapă imediat procedura de contractare a serviciilor de salubritate pentru municipiul Bistrița. Doar așa primăria va putea asigura reprezentarea buna gestionare a serviciului în interesul cetățenilor municipiului. Nu există nici o împrejurare care să împiedice acest lucru. Măsura ar trebui luată de mâine astfel încât, la începutul anului viitor să fie clare bazele viitoare ale organizării serviciului. Altfel primaria și consiliul vor rămâne la vorbe și declarații iar cetățenii cu taxa și gunoaiele până-n drum.
Taxarea fără reprezentare a cetățenilor Bistriței așa cum stau lucrurile în momentul de față nu are cum să asigure principial buna funcționare a lucrurilor e o chestiune care era evidentă de la bun început și care s-a verificat cu prisosința în practică.
Primăria transformată în casieria Supercom, oare de ce? Să l întrebăm pe Crețu, sigur știe. La cum își face treaba, Supercom ar trebui azvârliti afară din oraș nu să le mai și facem servicii de încasare.
De ce o parcare la Bistrita pe un an a costat 180 lei iar la Cluj-Napoca 100 lei.
Sa vedem ce zice noul primar
parcarea pe un an la bistrita ar trebui să coste nu 180 ci 1.800 lei (150 lei/lună).
Nu-i nevoie de 2-3 mașini de familie și mai sunt și autobuze și tren.
Circula tu cu ele. Pune poze pe facebook. Fii exemplu !