Actualitate

Proiectul pistelor de cicliști, ”făcut din birou”, nu poate fi oprit

Primarul Bistriței, Ioan Turc, a declarat, referindu-se la faptul că ”există nemulțumiri în oraș pentru că se pierd locuri de parcare pe de o parte, iar pe de altă parte se reduce considerabil suprafața de rulare pentru mașini”:

”E limpede că acest proiect a fost făcut din birou, nu cred că proiectantul a bătut cu pasul străzile din Bistrița pentru a vedea configurația lor, pentru a putea dimensiona și gândi corect traseul pistelor pentru cicliști, dar este un proiect în derulare pe care nu putem să îl oprim pentru că pierdem banii. Ar fi fără precedent, nu s-a întâmplat așa ceva niciodată. Am luat o serie de măsuri pentru a corecta acolo unde se poate traseul și amplasamentul pistelor. Sunt destul de multe aceste corecții. Îi rog pe oameni să aibă răbdare. Celor care ne semnalează că gurile de canal sunt capcane pentru cicliști le spun că nu vor rămâne așa, urmează să fie ridicate.

El a menționat că pentru realizarea de parcări este nevoie de un credit bancar. ”Pe de altă parte, dăm drumul la un plan de realizare de parcări rezidențiale și nerezidențiale. Avem nevoie de un credit, pentru că din bani europeni putem în cel mai bun caz să construim o parcare, pe un proiect de mobilitate urbană, o parcare în zona centrală a orașului, dar astăzi este limpede că avem nevoie de multe locuri de parcare. Dispar în jur de 3.000 de locuri de parcare în oraș, nu toate parcări prorpiu-zise, dar oamenii parchează la bordură și nu vor mai putea face acest lucru. Pe de altă parte, oameni care au plătit parcarea pentru tot anul au rămas fără locuri de parcare în urma realizării pistelor de cicliști. E clar că fostei administrații nu i-a păsat câtuși de puțin de acest aspect. Nu am găsit nimic legat de realizarea de locuri de parcare. Planul urmează să fie pus la dispoziția oamenilor”.

Municipalitatea derulează cu bani europeni (peste 21 de milioane de lei) proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I”, inițiat de fosta administrație, pe 28 de străzi (26,056 km): 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C. R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieu, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei. Vor fi amplasate șapte stații de închiriere a bicicletelor (Parcul Municipal Bistrița, Piața Mihai Eminescu, Parcul din zona Han, str. Cuza Vodă, str. Poligonului, Parcul din zona Big și str. Calea Moldovei), dintre care 2 vor fi dotate și cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 biciclete.

Lucrările sunt executate de firma CML.RO.

https://www.facebook.com/primariamunicipiuluibistrita/videos/170498315030854

19 comentarii

    • Nu numai,
      As propune sa se renunte la acest proiect “incurca lume”, dupa SF-ul cu autogara aeriana.
      Incepe sa imi placa Turc…are semne vitale, deci e pe drumul bun.
      Daca umbla si la organigrama asa cum a spus, chiar mai are o sansa.

    • Pentru Johny ne-am de manivelă, să-i propui asta lui mumăta. Cam nasol asta sa întâmplat dacă tatu a uita să folosească prezervativul.

    • Dacă lucrările se fac cum s-au făcut pe străzile recent asfaltate ca și exemplu strada Eroilor la calea ferata din Decebal,

    • Nu-i asa? trebuie sa fii omul modern care merge doar cu bicicleta și când e de mers în vacante doar sa depinzi de toate firmele de transport, când e de te mutat sa depinzi de mașinile altora când sa mergi la cumpărături sa depinzi de firma de takeaway, când e vreme nasoală să mergi cu busu, când te-ai accidentat cu taxi, ca doară la ce-ți mai trebuie mașina în 2021 cocalaurile, nu știi că acum totul trebuie sa fie eco, la ce-ți mai trebuie mașina si loc de parcare, bicicleta și transportul în comun e la putere. Mă scârbesc când vad ce iluzii își fac unii și cum idei de genu (deobicei furate „din vest” sau de pe la Cluj) sunt implementate în orașe mici care au un amarat de bulevard, nu au iluminat pe asa zisa centura și cresc buruienile până la nas…

    • Iar dumneata esti un cocalar prin educatie, daca poti face asemenea afirmatie. Nu marca masinii te face cocalar ci acelasi caracter care il ai si dumneata prin afirmatia spusa. 🙂 ala te face cocalar indiferent de marca.
      Ii o placere enorma sa te strecori printre masini si biciclisti, nu erau destule accidente, i a amplasat atat de bine pe biciclisti,incat devine mai usor sa ii lovesti.Benzile au devenit mai inguste decat latimea admisa. E o prostie ceea ce se face si nu se va mai corecta veci! Daca, acum nu se schimba planul, toate strazile vor ramane niste ingramadeli si bataie de joc.Pana la urma nu e vorba doar de locurile de parcare ci si de manevrabilitate,acces usor s.a.m.d
      Din pct meu de vedere pistele astea in oras trebuiau facute pe trotuar si latite trotuarele, daca doamne fereste lesina unu,iti pica fix sub roata pe multe din tronsoanele create. Nici macar nu sunt safe aceste piste.

    • @Ale, Tu vrei să faci performanță să devi mai gras ca consilierul local din Bistrița :o)

  • Ce mai contează calitatea, firma să își ia banii, bineinteles că constructorul nu are nici o vină, vinovat este proiectantul și primaria.

  • Strada Drumul Cetății este una din puținele străzi pe care se pot face pistele de biciclete fără nici-o problemă. Pe drumul cetății pistele sunt foarte necesare pentru siguranța oamenilor care merg la munca și copiilor care merg la școală. Lucruri însă se miscă greu sa realizat primul tronson dar mai au de pus doar stratul final de uzură, firma care construiește însă acum asaltează pistele de alte străzi. Deasemenea este necesară începere construirea și celorlalte tronsoane de piste de pe Drumul Cetății.

  • Este necesar ca pista de pe strada Drumul Cetății să fie prelungită pe străzile Calea Clujului și Simion Mândrescu asta pentru a face legătura cu cartierele Sigmir, Viișoara și Unirea.

  • Nu se pune problema de a opri amenajarea pistelor de biciclete in Bistrita pe baza proiectului finantat cu fonduri europene, chiar dacă această interventie pe străzile orasului duce inevitabil la reducerea părtii carosabile sau la disparitia unui număr important de locuri de parcare. Singura solutie este ca, in functie de situatia concretă rezultată in urma amenajării pistelor de biciclete, să se facă actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) in orasul Bistrița. Această actualizare a PMUD este necesară in primul rând pentru integrarea planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce ar putea impune si reconfigurarea circulatiei pe unele din aceste străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si mentinerea sau amenajarea unor noi locuri de parcare. Pe de altă parte, amenajarea de sensuri unice pe străzi acolo unde e posibil ar putea duce la fluidizarea circulatiei auto si ar permite desfiintarea unor sensuri giratorii inutile.
    Actualizarea PMUD care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras având in vedere si crearea unor coridoare de mobilitate prin amenajarea de trasee cu benzi dedicate transportului public de călători cum ar fi „Linia Verde” sau „Linia Albastră”.

    • @ Sergiu, Tu ai spus bine, mai puțin cu linia verde care va bloca tot orașul. Va fi foarte greu să traverseze linia verde pe direcția Nord-Sud. La fel vei circula greu pe direcția Est-Vest ținând cont și că se ” fute ” adică în limbaj de lemn contemporan se va moderniza și bl. Decebal- Andrei Mureșanu – Năsăudului. Dacă nu se va face rapid axa Est-Vest pe ambele părți a căi ferate va fi un dezastru total deplasarea cu mașina în Bistrița. Și Linia Albastră ar ușura un pic circulația pe direcția Est-Vest cu o singură condiție să nu fie sugușată în zona ștrandului, această linie albastră are și o altă bubă este centura lui Crețu și a lui Niculae.

  • Pt comentacii neavizati. Fosta administratie pesedista cu OTC pe post de tatuc si cu o masinarie de vot care nu carnea, nu gandea ci vota, bistritenii s-au ales cu cea mai joasa partie de schii din Romania, fara o centura ocolitoare cu tepuse in sensurile giratorii, cu oua,struti,mere tate huc din poliester cu un CADASTRU VERDE (retras acuma prin bunavointa domnului IOAN TURC ) care includea cimitirul ortodox pe post de parc si cu piste de biciclete si o linie verde care elimina 2500-3000 locuri de parcare din oras si va pune in cap zeci de afaceri a bietilor romanasi.
    Deci nu uitati dragi comentaci ca totul a fost aranjat de fostii administratori ai orasului si proiectat de la birou de la caldurica cu firme care nu au nimic comun cu Bistrita. Banile sa iasa ca de voi i-a durut la basca . Despre centura neocolitoare si incapatanarea fostului edil nici nu mai amintesc.

    • auzi mucosule…pe tine cine te-a avizat de ti permiti sa jignesti asa?
      TU STII CATE SPITE ARE O ROATA DE BICICLETA?

  • CIOCU MIC ! Ati fost la dezbateri in CL sa va deschideti gura si sa va rastit la habarnistii care au facut tote aceste alegeri de pe scaune ?. NU ! Ati stat cumintei in case lasand doi -trei cetateni din 75.000 de traitori din acest oras sa se ia in clanta cu un intreg aparat bolsevic. CIOCU MIC !!! Merita sa suferiti sa nu mai parcati decat pe iarba si sa va ridice masinile sa mai dati o tura de leuti sa o aduceti acasa. CIOCU MIC !

  • Oamenii care susțin orbește tot procesul ăsta au mari iluzii. Gândiți-vă ca Bistrița e un oraș bătrân unde sunt destui care se deplasează cu mașina, iar cei tineri îl pot face la pas pe jos. Nu sunt împotriva tuturor pistelor dar trebuie făcute cu cap după niște studii bine puse la punct. Adică să fim serioși, s-au spart locuri de parcare pe străzile din Ștefan dintre blocuri să se facă un cacat de pista….. Pe Avram Iancu s-a făcut pe ambele părți iar în fața bisericii de lemn mai e un metru lățime pentru pietoni… Mi se pare efectiv exagerata mișcarea asta a omului modern numai cu bicicleta și referirea la cei ce pun la îndoială proiectele acestea ca „cocalari”, „BMW-isti” etc.. Unde se poate fă, unde nu las-o-n mama naibii

  • Pt. COMENTACUL NEAVIZAT care ma face mucos. Ai fost tare bre , tare dastept si avizat. De data asta chiar ti-ai aratat priceperea in a cataloga oameni . La asa ceva nu ma asteptam si iti transmit ca nu am auzit una ca asta la cei 65 de ani ai mei. Comentariul tau merita premiat ca fiind cel mai neinspirat din cauza lipsei totale de neuroni si bun simt.

  • Domnule primar, daca vreti sa apara locuri de parcare din senin…
    In cazul in care aveti curaj…
    Discutia porneste de aici: parcarile orasului sunt folosite la capacitate mica.

    Si aveti doua optiuni simple direct din pix:
    1. Fie eliminati toate locurile de parcare de resedinta si toata lumea poate parca oriunde este liber si oricand. Astfel toate parcarile vor fi folosite la capacitate maxima aproape tot timpul.
    In prezent proprietarii de masini calaresc spatiile verzi si trotuarele pentru ca nu au voie sa ocupe parcarile libere ale posesorilor de abonamente de parcare care nu sunt acasa.
    2. Fie parcarile sa fie rezervate abonatilor doar dupa ora 22:00

    Dar cum romanul are simtul proprietatii la comentariul asta o sa-mi iau hate la maxim desi argumentele mele sunt perfect logice.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.