Actualitate Recomandări

Punctul de amendă rămâne același și anul viitor. Care este valoarea maximă a unei sancțiuni

Punctul de amendă va rămâne același și anul viitor, deși salariul minim va crește, a anunțat ministrul Finanțelor, Adrian Câciu. Acesta este de 1.450 de lei, raportat la salariul minim brut din 2017, adică 1.450 de lei. Dacă s-ar fi aplicat legea, punctul de amendă ar fi ajuns la 300 de lei, adică 10% din salariul minim brut din România.

În România, există cinci clase de amendă, primele patru se aplică persoanelor fizice, în timp ce a cincea se aplică doar persoanelor juridice.

Amenda maximă pentru persoane fizice (20 de puncte de penalizare) este de 2.900 de lei, iar amenda maximă pentru persoanele juridice (100 de puncte de penalizare) este de 14.500 de lei.

În Codul Rutier, în prezent, există următoarele categorii de amenzi:

  • clasa I: 290 sau 435 de lei (două sau trei puncte-amendă);
  • clasa a II-a: 580 sau 725 de lei (patru sau cinci puncte-amendă);
  • clasa a III-a: de la 870 la 1.160 de lei (de la șase la opt puncte-amendă);
  • clasa a IV-a: de la 1.305 la 2.900 de lei (de la nouă la 20 de puncte-amendă);
  • clasa a V-a (numai pentru firme): de la 3.045 la 14.500 de lei (de la 21 la 100 de puncte-amendă);
  • 10-20 km/h peste viteza maximă admisă: două sau trei puncte-amendă (290 sau 435 de lei), la care se adaugă două puncte de penalizare;
  • 21-30 km/h peste viteza maximă admisă: patru sau cinci puncte-amendă (580 sau 725 de lei), la care se adaugă trei puncte de penalizare;
  • 31-40 km/h peste viteza maximă admisă: de la şase la opt puncte-amendă (de la 870 la 1.160 de lei), la care se adaugă patru puncte de penalizare;
  • 41-50 km/h peste viteza maximă admisă: de la nouă la 20 puncte-amendă (de la 1.305 la 2.900 de lei), la care se adaugă şase puncte de penalizare;
  • mai mult de 50 km/h peste viteza maximă admisă: de la nouă la 20 puncte-amendă, plus suspendarea permisului pentru o perioada de 90 de zile
Etichete

2 comentarii

  • Daca punctul de amenda ramane acelasi este de la sine inteles ca pentru a se „colecta” bani mai multi la buget se va mari numarul amenzilor aproximativ cu valoarea inflatiei. Cred ca vor apare in curand si „instructiuni interne de procedura”…

    4
    2
  • Ai dreptate, Leo! Nu știu cine a gândit aceste amenzi si suspendări….. Nu sunt în concordanta cu starea drumurilor, cu tipul de drum (drum european E58) și ești” taxat” ca pe drum național?!!, multe marcaje, șterse,, cu multe omisiuni, neconcordante între diverse tipuri de curbe și limitări penibile de viteza, 30,40km/h în afara localităților, uitare de montare semne de încetare a limitărilor, sau lipsa reciprocității semnelor pe ambele părți a carosbilului(într o parte a curbei 30km/h pe cealaltă parte(sens opus) , nimic, sau alte semne(depășirea interzisa??!) Menționez ca la noi în județ e mult mai bine ca în județe limitrofe de expl. Suceava! Semne ca,,”Atenție radar” ! au mai multa importanta preventiva decat o limitare penibila…. Altfel putem crede ca este vânătoare de permise și bani! Sa fie clar:de ce sa iei permisul dacă șoferul este” curat”, adică ok, nu a pus nici o viata în primejdie, este în afara localitatii, asfalt curat, nu a fost accident, și iei permisul pt 3 luni, la curba cu vizibilitate dar cu limitare la40 sau30km/h??! Penibil! La un drum E,, după câte știu, limita de viteza minima este50km/h! Și atunci, cum stam? Prevenție sau punitie! MNPop

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.