Actualitate

Radu Moldovan: Până îmi termin primul mandat, DN 17 C și D vor fi modernizate

Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, a declarat că, potrivit promisiunilor pe care le-a primit, modernizarea DN 17 C și DN 17 D se va încheia în vara anului viitor.

”Spre bucuria mea, în sfârșit după doi ani suntem în linie dreaptă și încep modernizările celor două drumuri naționale care sunt vitale pentru județul Bistrița-Năsăud. E un lucru pe care nu l-am visat în 2012, vă spun cu sinceritate. Au fost scoase la licitație primele tronsoane, nu și celelalte pentru că mai sunt pe zone de luat avize, autorizări dar am promisiunea că până îmi termin primul mandat vom avea modernizate DN 17 C și DN 17 D, asta dacă nu se întâmplă altă minune. Deci până în iunie anul viitor, pentru că lucrările se fac pe o nouă metodă, reciclare in situ, care înseamnă un km pe zi. Există șanse foarte mari să fie gata calea de rulare și rămân lucrările adiacente. Etapa a doua, după obținerea exproprierilor, avizelor de extindere a benzilor de urcare de la Bistrița spre Năsăud și de la Dumitra spre Bistrița, la Romuli în Dealul Ștefăniței și la Valea Mare în Pasul Rotunda. Eu mă bucur că au dat drumul la ce se poate face acum și în paralel se lucrează la stabilizări, diguri, parapeți pentru care trebuie luate numeroase avize și autorizări. Există șanse foarte mari ca în cazul în care nu vor exista foarte multe contestații să înceapă anul ăsta lucrările”, a spus Radu Moldovan.

CNADNR a scos la licitație câte un tronson din DN 17 C și DN 17 D: DN 17 C km 9+020 – 26+050 (Dumitra – Năsăud – Salva), valoare estimată 13.407.489 lei fără TVA, și DN 17 D km 0+0750 – 21+660 (Beclean – Salva), valoare estimată 21.666.618 lei fără TVA.

Sistemul de reciclare în situ reprezintă soluția ideală pentru drumuri cu durata de viață expirată, care prezintă o zestre formată din straturi rutiere bituminoase, îmbătrânite. Avantajul, din punct de vedere tehnico-economic, în comparație cu sistemele clasice (reabilitare), este că se înregistrează productivități foarte mari la reciclarea sistemului rutier, economii importante de materiale și timpi de repunere în circulație reduși, precizează CNADNR.

DN 17 C (86 km) trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Țibleş prin Pasul Dealul Ştefăniţei, leagă Bistriţa de Vişeu de Sus (Maramureş), traversând comunele Dumitra, Salva, Coşbuc, Telciu, Romuli şi Moisei. DN 17 C se intersectează cu DN 17 la Bistriţa, cu DN 17 D la Năsăud şi Salva şi cu DN 18 la Moisei.

DN 17 D (97,6 km) leagă localităţile Beclean, Năsăud, Sîngeorz-Băi şi Cârlibaba (Suceava). Trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Suhard prin Pasul Rotunda. Traversează comunele Chiuza, Nimigea, Salva, Rebrişoara, Feldru, Ilva Mică, Maieru, Rodna, Şanţ şi se intersectează cu DN 17 la Beclean, cu DN 17 C la Salva şi Năsăud şi cu DN 18 la Cârlibaba.

8 comentarii

  • Chelnere , nu apuci sa-ti termini mandatul . Pe tine te va scoate DNA-ul din politica la fel cum l-a scos pe Liviu Rusu . Diferenta ca e ca pe Rusu l-au scos la cacealma ( e clar ca nu avea omul bube in cap devreme ce nu l-au mai cercetat de 3 ani jumate ) iar pe tine pentru toate combinatiile in care esti bagat . Nu-ti mai fa planuri de viitor ca vei suferi mult mai mult cand vei fi saltat . Resemneaza-te cu gandul .

  • Trebuie sa nu fim carcotasi si sa recunoastem ca in mandatul dansului s-au asfaltat cele mai multe drumuri din judet din ultimii 25 de ani, modernizare spital, policlinica etc, etc, exact ca si in bancul ala ‘eu o tin de coarne si tu-mi spui cai ciuta!’ (asta ptr. Dolha si suita dansului)
    Dar domnule Radu, si voi presa verificati un pic cum au distrus drumul de la Bistrita la Vatra Dornei renumita firma de la Bucuresti iti clantane dintii in gura pe el plus ca l-au ingustat cu aproape 2 metri si e numai denivelari, si ogase.NU SE POATE SA NE BATEM IN ASA HAL JOC DE BANII NOSTRII!

  • Si acum 4 ani daca va aduceti aminte Radu Moldovan asfalta tot prin judet. Ce a asfaltat se vede. Povestile stea cu asfaltarea tuturor drumurilor intr-un an este o minciuna.

  • Înțeleg că pot exista afinități politice cum pot exista și puternice antipatii față de adversarii politici, dar nu înțeleg care este legătura cu o meseria sau alta avută de aceștia. Meseria de chelner este una onorantă, practicată de mulți tineri în ani studenției. Unui om ce este dispus să servească interesele unei comunități un ascendent în această meserie nu poate decât să-l recomande.
    Avem suficiente exemple în industria românească când directori, născuți ingineri, au dat la fier vechi intreprinderi cu multe locuri de muncă pentru un bacșiș de doi bani. Dacă DNA are ceva de anchetat să nu furăm noi startul cu iluzia de justițiari de cacealma.

  • Nu te lasa Raducule , asfalteaza mai departe , cu banii de la UE . Ar fi cazul sa nu te mai bati cu pumnul pe piept pt. ca tot ce sa facut pe langa spaga pe care a-ti bagato la buzunar si de la contribuabili si UE.

  • Mai Safriuc mare recomandare e sa fi fost chelner . Daca ai in CV experienta de chelner esti tare de tot in opinia ta . Tu nu intelegi ca asta nu si-a depasit conditia de chelner ? Atata il duce capul , e sarac cu duhul , si are iluzia ca el conduce un judet . E incompetent si total depasit de functia pe care i-a dat-o conjunctural USL -ul adica partidul lui , + PNL-ul .

  • Dacă lucrările încep ar fii cea mai măreață fapta realizata de cineva de la comuniști încoace pentru valea Someșului și salautei care au fost uitate de politicieni ani de a rândul de am ajuns sa plantam pomi în drum la un moment dat. Doamne ajuta!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.